Zdravím,
Mám jedno staré MTB se zánovními díly a budu rušit jedno lehokolo a potřeboval bych MTB rám, na který bych nastrojil komponenety, které mi z těchto kol zbydou. Co jsem se tak díval, rámy nejsou zrovna široce zastoupeny v sortimentu cyklokrámů.
Můžete mi poradit, kde by se dal nějaký ten rám sehnat? Buď v eshopu nebo v Brně. Nejlépe s dobrou zkušeností s danou značkou.
Chtěl bych něco na občasné vyjížďky do vinohradu, na pole a do Chřibů. Ve škatulkování se moc nevyznám, ale myslím, že se tomu co chci říká all mountain. Přijde tam Epicon (100 mm zdvihu), hydrauliky SH. M595 (takže je nutná patka na diskové brzdy) a pohon nějaká kombinace LX, SLX a XT. Po důkladném přeměření a srovnání s tabulkami výrobců vychází velikost rámu (různá dle výrobce) kolem 18 až 19". Investovat chci jen něco do 4 tis. Kč (včetně hlavového složení a sedlové objímky). Dá se něco takového vůbec sehnat?
Občas na něco narazím jak v eshopech, tak v kamených prodejnách, většinou se ale jedná jen o jednotlivé kusy bez možnosti volby velikosti.
pokračuji:
Našel jsem třeba toto a pokud nenajdu nic jiného, asi do toho půjdu:
http://www.koloshop.cz/ramove-sady-horske-ramy...
http://www.koloshop.cz/ramove-sady-horske-ramy...
Je to rozumná volba? Je některý z těchto ročníků lepší? Bude pasovat sedlová objímka 31,8 mm. A jaké hlavové složení do těch rámů pasuje - integrované nebo semiintegrované? Také jsem našel int. DropIn a PressFit? V tom se absolutně neorientuji.
Za ty prachy to asi světová značka nebude, ale vybrat se dá:
http://www.zbozi.cz/?q=mtb%20r%C3%A1m&typ...
kousek od Brna, když to budeš sledovat, tak tam dávají občas něco nového:
http://www.kola-online.cz/items.dhtml...
Proč si nepostavíš lehokolo "horáka". Přeci si nebudeš kazit renomé lehokolisty ;o))
Pokud lehokolo "horáka" přirovnáš k "zábradlí" (tedy jak já říkám běžnému kolu nebu kolu vzpřímenému), co Ti z toho vyjde?
Normální MTB, na kterém jezdí lidé běžně po cyklostezkách, asfaltu, šotolině, rozmlácených cestách, lesních cestách a v podobných "terénech"? Potom řeknu ano, taková lehokola "horáci" skutečně existují. A mám doma dvě taková. A nic to nemění na skutečnosti, že od Ježíška chci na takové "terény" a kratší trasy cyklokrosové kolo.
Myslím, že zrovna Ty už máš dost zkušeností na to, abys věděl, že opravdu teréní lehokolo vlastně neexistuje. Terén je pro mne vyjížďka lesem, po poli, po různých cestičkách a chodníčkách, ale hlavně pořád z kopce a do kopce. Pokoušel jsem se o takové kolo, mám jej doma (2x26", vepředu 100 mm/ vzadu 120 mm zdvihu - vzduch, rozvor asi 1150 mm). Abych na tom mohl se svými tělesnými proporcemi jezdit v pohodě a !!!bezpečně!!! v terénu musel bych rozvor udělat tak 2 metry, abych se vlezl se sezením max. 50 cm nad zem a mezi přední a zadní kolo. A s něčím tak dlouhým už přeci nejde rozumně manévrovat. Na ten plánovaný MTB rám chci právě přeskládat komponenty z tohoto lehokola. A navíc to kolo chci na trasy tak do 3 hodin jízdy a na tak krátké vyjížďky je zbytečné brát si lehokolo.
Holt jsem špatná reklama na lehocipédy a obhajuji je pouze pokud někdo vyloženě řekne, že jsou k ničemu a nebo nebezpečné.
Ok, tomu rozumím i když. Já jsem duší pořád spíš silničář, horáka jsem nikdy neměl a ani mít nejspíš nebudu. Na to, co jezdím, mi celoodpružené leho stačí a nyní mám obavy, že i silnička, přestože je nová, bude zahálet, protože VeloGauč - žiletka jede opravdu dobře.
no ale toto!!! ústup z (leho)pozic? ((-:
http://bike-eshop.cz/ramy-krosova-kola/ram...
http://bike4u.cz/list/820/panske.html
Díky,
je to skoro pozdvižení, když chce lehocyklista pořídit normální kolo (tedy v tomto případě jenom rám). Zatím ovšem (leho)pozice nevyklízím, jen potřebuji rozšířit vozový park (a nafouknout garáž). Navíc jsem nikdy na běžných jízdních kolech jezdit nepřestal. A za mnohem větší prohřešek považuji stav, kdy homebuilder přesedlá na sériové lehokolo.
Ta poslední věta se ti povedla :o)))))
a koho máš na mysli tou poslední větou, takoví se fakt najdou??? Sundej máslo z hlavy, porovnej jakej je rozdíl ve výsledku "lehokolista si chce pořídit zábradlí" a "homebuilder přesedlá" ...apropó Holfi, mluví z tebe přední nebo zadní část terénního jezdce ((-:
Neblbni, takovej pařák venku, rypák se mi po K24 loupe, to máslo si tam ještě chvíli nechám, protože kdo maže, ten jede.
Ale líbí se mi, jak se téma pomalu zvrhává v lehokolové, nezařadil jsem ho špatně?
Tak tenhle prohřešek bych spáchal velmi rád. U mě nebylo důvodem stavby dokázat si že to dovedu, ale prostý nedostatek financí na pořízení nového leha. Ne že by mě netěšilo, že jsem to dokázal, ale zas tak moc mě to nebavilo. Díky chybám, které jsem u stavby udělal, musím občas silně improvizovat a bastlit. Kolo je dost těžké, velké, se spoustou technických nedokonalostí. Proto bych si velmi rád koupil originální rámový Azubácký set, který bych si bez problémů osadil komponenty a jezdil.
Jenže zatím valím finance do cestování a tak o novém lehu se mi jenom zdá. Ale jednou to přijde!
Ale jasně chlapci, musíte to brát zase jenom jako malé špičkování ;o)))