Dobrý den,
pořídil jsem si měrku na řetěz, má 4 zuby, na horském mi zapadá po 2. Kdy asi tak měníte řetěz - když propadne celá? Mám řetěz na devítikolečko za cca 600 Kč, který by měl mít větší výdrž, najeto na tomhle řetězu asi 800-900 km.
Děkuju za odpověď.
Výměna řetězu je silně individuální, někdo sjede do mrtě řetěz, placky i kazetu, jinej točí řetězy po druhým zubu měrky. Vyhledávač ti prozradí další metody, je jich víc.
Znamej ma asi tri retezy, ktere prubezne prohazuje, aby se mu retezy i zuby sjizdely rovnomerne.
Na řetězy tu byl někdo odborníkem, ale kdo? Bylo to dost překvapivé... jo, Radka!!
To mám z toho, že poslouchám servis a měním vždycky, když řeknou :o)))
Ale náááhodou teď před srazem mi řetěz nevyměnili - ještě je dobrý :o)))
Je ale fakt, že ta jejich měrka opravdu ukazuje o jeden zářez víc než ta moje, takže zatímco mě zapadla po první drážku, jim po druhou...
Asi se naučím měřit řetěz tou šuplérou :o)))
Nějak si ale uvědomuji, že bych měla řetěz zase umýt a namazat. Od poslední očisty mám na něm natočeno přes 200 km, tak si to zaslouží :o)))
Jsem to říkal. Chtěl bych být u Radky řetězem :-))
Hm, nebo ani ne. By mne opotřebovala a vyměnila. :-)
Sem si říkala... :o)))
Menim po 1500 km, pouzite retezy schovavam, nove kupuju do te doby, dokud mi nove koupenej retez nestrili. (4-5 retezu) Pak schovane jete retezy, jeste jednou protocim. A pak vymenim vsechno.
to záleží...
Jak šlapeš, jak řadíš:),kde jezdíš, jak čistíš, jak mažeš, kolik vážíš, jak jseš citlivej na drobné přeskakování případně jestli si řekneš, že sem tam sjetá kazeta není tak drahá sranda.
Obecně na silničce mě to donutí vyměnit tak po 2000 ( u spešlů strašili před lety 450-600 km :)takže se letos už asi blížím k výměně...
Horák už má letos 3500 a cca od 2600-650 mám novej řetěz, to bych mohl do konce sezóny doklepat protože stejně už po pár letech ježdění kazeta vypadá mírně jetá...
Před pár lety jedna zdejší debata na tohle téma vyloučila vliv čištění na životnost řetězu.
nepamatuji se, ale na druhou stranu z toho občas vykartáčuju něco, co vypadá jako brusná pasta :)
Na treku (jezdím hodně terén) jsem zjistil, že když jsem před každou jízdou nechal na vyčištěném řetězu vrstvu oleje, vydržel mi asi polovinu toho, co další stejné řetězy, které po vyčištění a naolejování do sucha vytírám (1000 km / 2000 km).
Tak jsem si řetěz dneska preventivně změřil, a došel k zjištění že měl být měněn někdy před xy kilometry. Co budu dělat???? Pomoc!!! Já to vim Budu jezdit na Frenkovi :-) A pak někdy časem ten řetěz vyměním :-)
Čím dřív ho vyměníš, tím víc snížíš riziko, že budeš měnit i pastorky.
Já víííím:-) ono to příjde neboj. Však už se na to pomalu připravuji že v pondělí někam zajedu a pořídím řetěz. Má někdo doporučení na osmičkovou kazetu SHIMANO HG-40-8 11-32. Já bych tam dal řetěz HG-50, ale má li někdo nějaké jiné zkušenosti nechť se o ně podělí :-) Díky
Vydržel asi 1600km při né zrovna šetrném zacházení
Já bych to dala do servisu a měla bych po starostech :o)))
Kdyby ses toho stareho retezu chtel zbavit, rada Ti od nej pomohu. :-) Mam na retezu na treku natoceno pres 5000 km a az zarve, nechce se mi do toho kola moc investovat. :-)
Já přemýšlím jestli se zbavit toho řetězu nebo ho nechat na horší časy ale upozornuji že má asi 133 a nějaký drobný tak to je docela dost... Uvidím co bude dělat nověj řetěz a když se bude chovat slušně tak ti ho klidně přenechám... Ostatně když ti pomůže... A mě se tu nemusí zbytečně válet...
Taky mám osmikazetu (sram), ale myslím mlok tu psal že se na osmikazetu mohou dát devítkové řetězy. Tak až vytahám tu levnou metráž, co tam mám teď, tak dám C9, to je osvědčená kvalita.
C9 to je od Sramu?? já myslím že osmička stačí? v několika servisech jsem se bavil na téma řetěz a vždy došli k závěru že osmičkovej řetěz je nejlepší. Samozřejmě že jsou lepší, lehčí a já nevim co ještě, ale měl by vydržet hodně hrubé zacházení. To jsou závěry ze servisů.
C9 je campagnollo. Měl jsem ho na cyklokrosce (devítkové sh kazetě) a držel skvěle.
http://bit.ly/NDRXEp
C9 by měl být kratší než Shimano, opotřebením se "natáhne", a pak vydrží na délce odpovídající novému Sh. V podstatě se vymezí provozní vůle, "zajede se". Prý.
Zatímco levné řetězy se vytáhnou a jsou v řiti.
Zní to logicky.
hm.. to zní logicky. Takže pak by měl vydržet nekonečně dlouho. Když se vytáhne na délku nového shimana za předpokladu že už dál se natahovat nebude.To je pouze teorie, praxe je jiná. Každý pohyb každé přeřazení, každá nečistota ubírá na životnosti řetězu tak zatím dám nějaký běžný řetěz aby mi to vydrželo minimálně další 1000-ku a pak se uvidí...
Opotřebení řetězů tu podrobně zkoumal a popisoval někdo, tuším Michal (nick m) nebo mlok? Bral to vědecky a poctivě. Výsledek jsem si pro sebe přeložil tak, že jeden dražší řetěz za šest stovek nevydrží víc než tři levné metráže po dvou stovkách každá. Skoro to vyznělo že dávat nejlevnější řetězy a včas je měnit je nejvýhodnější, ne dramaticky, ale přeci.
http://www.damika.cz/bike/technika/retezy.php
Tady to je, od m, zajímavé počtení.
Možná jo, ale kdo by se s tím třikrát častěji měnil ? Na treku mám C9 a ten předchozí vydržel přes 16 tisíc. Horáce mám třetí sezónou a mám tam furt řetěz, se kterým jsem ho (jetým) koupil. Nejsem sice žádnej dryják, ale zas tolik ho nešetřím a pěkných pár kopečků jsem s ním vytahal, i v bahně a prachu. Trošku nechápu, jak tolika lidem řetězy hoří už po pár kilákách. Beru to u výkonných závodníků s dynamitem v nohách. Jenže tohle píšou kdejaký tůristi.
Teda, jednu blbou zkušenost jsem udělal s původním řetězem na novém kole. Byla to asi jen demoverze řetězu a předpokládala se brzká výměna za funkční (jenže na to neupozornili). Takovej hnůj snad ale normálně v krámě neprodávaj. Nebo jo ?
Taky nechápu.
Na silničce má řetěz 8,5 k km a počítám, že s ním už letošní sezónu dojezdím, tedy ještě asi + 5 k.
Na krosu jsem najel 40 k na čtyři řetězy a jedny pastorky (Altus).
Možná je tajemství ve velmi kvalitním mazivu (olej M6A).
Ono stačí, když máš 90 kilo, občas přibereš děcko, vozík nebo jedeš natěžko, moc to nečistíš, jezdíš často výjezdy na kašpárka, a opotřebení jde o řád rychleji.
Neberu děcko a nejezdím vyloženě natěžko. Jinak asi splňuju i dost překračuju. A fůra z těch, co mění "obden" taky netahá tunový náklady...
Ono v mém případě stačí si vzít do brašniček nějakých 10-15kg prostě+ takové věci denní potřeby co si beru k přítelkyni na týden (a nechce se mi tahat auto) plus moje váha a váha kola a jsme na docela zajímavém čísle. a ten řetěz pokud je to bahno tak nevydrzí. A pokud člověk jezdí tak jak bylo popsáno výše tak ty řetězy jdou do háje a to člověk nemusí tahat děti ani tunový vozíky.
Jasný, jsou případy, kdy je řetěz namáhaný výrazně víc, ať už pro váhu, nebo výbušnost jezdce. To ale nebude případ většiny případů relativně častých výměn, tak jak to tady čítávám. To se nestačím divit. Já řetěz tak často nemažu, jak oni ho mění :-)
No tomu rozumí. Ale když jsi si koupil kolo, tak po jak dlouhé době jsi měnil řetěz?? Já ho měnil po 1600km a byl nejvyšší čas. zase jsem ho vyměnil asi za další bahno, sram 830 uvidim kolik vydrží a podle toho budu porovnávat (tohle je první výměna řetězu v mém životě) když jsem měl kolo jako malej tak jsem takovýhle věci neřešil.
U treka jsem si krapet naběhnul, protože jsem teprve začal sbírat zkušenostu. Po třech tisících byl řetěz o jedenapůl článku delší a z kazety salát. Další už byl rovnou C9. Dneska bych tu demoverzi vyhodil okamžitě a dal solidní řetěz rovnou.
Kdysi dávno jsem tohle na Favoritu (byť tzv. F 1) taky neřešil. Jednak jsem vážil o dost míň, druhak jsem skoro nezavadil o kopec, moc jsem toho zase nenajezdil a nakonec na řetěz pro pětikolo bys mohl vázat kotvu od parníku...
No tak to je ono člověk se učí a učí se celý život. Já jsem si říkal že ty díly na zábradlí budu časem asi měnit všechny. Protože ta kvalita na těch koupených kolech (levnějších) nebude bůh ví jak valná. A taky se mi to potvrdilo (zkušenosti mluví jasně) První co mi přišlo nenastavitelné byla vidlice, kde at jsem nastavoval a kroutil čudlíčkem na levé noze tak jsem nemohl najít to správné (bud byla měkká že se nevrátila do původní polohy, třeba po zabrždění, a nebo byla tvrdá a ne skoro nepružila-třeba kočičí hlavy jsem si pěkně vychutnal) ale postupem času jsem si to tak nějak nastavil ale buh vi jaký zázrak to není. No a převodníky od značka santour to je bahno. Několik špatných zařazení a jsou z ohýbané (nějakým záhadným způsobem se mi článek zasekl na převodníku a pakk se mi dostal mezi převodník a rám, několik takových to nepovedených zařezení a převodník je v kelu). A jiné a jiné věci co mě postupem času překvapí. A ten řetěz to je spíš už jen třešnička na dortu. Tak jsem ten řetěz ted sundal a dal tam ten sram. Tak uvidím co vydrží.
no to máš pravdu já mám na kole tohle: http://www.cykloworld.eu/zbozi/ret000069-kmc... a zatim se to ani nehlo.
Nekonečně ne. Zpočátku je opotřebení (resp. vymezení vůlí) u každého podobného zařízení rychlejší.
S tyma řetězama už jsem to taky někde psal:
Jednomu člověku vydrží řetěz tisíce km. Druhý jej bude namáhat o maličko víc (je o maličko těžší, jezdí větší kopce, nebo v prašnějším prostředí), ale zrovna namáhání překročí nějakou kritickou mez a bude mu stejný řetěz odcházet jeden za druhým.
Nebo zrovna chytne jeden z nich řetěz z výjimečně dobré nebo výjimečně špatné série materiálu.
U Shimana jsou všechny řetězy stejný. Jen ty písmenka znamenají maličko jiný tvar náběhu zubů a článků, ale střídám IG a HG (kazeta IG) a žádný velký rozdíl nepozoruju. Čísílka znamenají povrchovou úpravu. Vyšší = lepší a dražší. Lepší má smysl pro člověka, co moc nejezdí, bo mu to za zimu na balkóně snad nezreziví. Když likviduješ jeden řetěz za druhým, tak povrchovku vzal čert.
Hodně lidí je spokojeno s C9, tak to snad něco znamená. Až budu kupovat novou kazetu, koupím C9 a vyzkouším...
Tak jsem se na to podíval trošku z blízka a docela jsem čuměl. Na kole mam řetěz KMC a jak píše tady kolega
http://www.nakole.cz/diskuse/11760-vymena...
je to bahno tak to se pak nedivím že jsme ho zničil za nějakých 1600 km nebo kolik má najeto.
zkusím sram 850 a uvidím jestli to bude k něčemu dobré.
Tak jsem dneska prehodil retez a strili. Nic prekvapiveho ale strili jen na velkem prevodniku, a jen v urcite poloze. Je mozne ze by to delal prevodnik. Asi si to casem sedne ale obcas to prekvapi.
tak to mi "vydržel" HG 50 od shimana 1350km a měrka propadla- respektive šuplera=139mm a netáhl žádné extrémní kopce- bylo to podruhé a od té doby shimano NE. daleko víc vydrží sram(sedis)- pod 3500km v horách nejde!!!!
(na treku, osmikolo)
Zkus delší měrku...