Na začátku prázdnin jsem inicioval jednání o legální zprůjezdnění autobusové zastávky Želivského pro cyklisty. Pomohlo by to hodně lidem, které dojíždějí z Praha 10 do centra. Odbor dopravy Magistrátu Hl.m. Prahy se k tomu postavil vstřícně (viz http://goo.gl/FgwYV) a Praha 3 to s odvoláním na stanovisko Dopravního podniku a Policie ČR shodila ze stolu (viz http://goo.gl/tW4GX). Škoda, odkaz na bezpečnost je sice pádný, ale zkušenosti jsou jiné. Na této zastávce se buď jako cestující, nebo nelegální cyklista vyskytuji téměř denně už více než 10 let a nepamatuji si, že by tam kdy došlo k jakékoliv nehodě.
ale pokud je tam stejný šrumec jako před cca 30-15 lety, kdy jsem se tam často pohyboval tak bych řekl, že je to tam docela o hubu.
Pravda je, že Želivského je křižovatka mých nočních děsů.... dělal jsem tam autoškolu a průjezdy skrz byly oblíbenou kratochvíli instruktora :)
Jde právě o možnost křižovatku ulic Vinohradská a Jana Želivského úplně minout. Optimální trasa je: přijet ul. Izraelskou a přes autobusovou zastávku Želivského (http://goo.gl/V3gil) pokračovat k přechodu pro chodce na ul. Jana Želivského a za přechodem pokračovat v cyklopruhu na Vinohradské do centra. Je to elegantní a uplně se vyhneš šílenému šrumci na křižovatce. Jen je to nelegální a občas tam stává hlídka Městské policie a dusí cyklisty.
PS: Měli jsme asi stejně sadistického instruktora, jeho oblíbená kratochvíle bylo projet skrz Želivského 3× za jednu jízdu a pokud možno pokaždé odbočovat doleva.
Jo já rozumím o co jde, znám to tam ..dokonce mě tam dusil policista s autem, když jsem , co dopravní obsluha autem přivezdl ženu s kufrem na autobus... :)
Autoškola Slovinská ?
Autoškola na Malešickém náměstí.
Pokud vím, tak ze Želivárny teď jezdí řádově míň spojů než před cca 15 lety, kdy odtamtud jezdil celý svazek regionálních linek směr Kutná Hora. Od té doby se to všechno přesunulo na Háje, možná tam zbyly nějaké neintegrované rychlíky a místní MHD, ale rozhodně tam ten provoz poklesl (a především poklesl počet autobusů, co tam čekají a postávají, takže místo je teď mnohem přehlednější).
Jinak když jezdím do Prahy po Černokostelecké, tak na cyklopruh Želivského jsem jediný, kdo přijíždí mezi auty odspoda. Ona ta hlavní odspoda není nic moc (2 pruhy, kde se jezdí cca 60-70, stoupání, kanály u kraje, kromě placu před RFE mizerné chodníky). A z Izraelské? Jenom pitomec by dal přednost tomu odbočit před hotelem dolů, nahnat si pět metrů ztraceného spádu, vychutnat světla navíc a poskakování v koloně, když může jet po rovině po přehledném, širokém placu, kde se s tím jedním až dvěma posunujícími autobusy v pohodě a s přehledem vyhne.
No jestli tomu správně rozumím, tak by to znamenalo projet Izraelskou, těsně před vyústěním na Jana Želivského sesednout z kola, přejít Izraelskou, přejít odbočovací pruh do autobusové zastávky, přejít Jana Želivského a na Vinohradské nasednout na kolo a jet?
To myslíte vážně? Kolik cyklistů by tam opravdu sesedlo a kolik by ty přechody projelo stylem dement(dyť jsem jel vopatrně!)?
Samotný průjezd Izraelskou je dobrý nápad, ta koncovka ale dost nevychází.
Dělám to přesně tak jak popisuješ 2× denně, a nejsem samozřejmě sám. Funguje to docela dobře. Občas se tam, samozřejmě, nějaký "dement" vyskytne, ale ve statisticky zanedbatelném množství. Je to pořád lepší než jet z Prahy 10 po Vinohradské a projíždět křižovatku Vinohradská × Jana Želivského.
Navíc oblíbeným nešvarem je jet na kole po chodníku podél zdi Nového židovského hřbitova, aby se cyklista vyhnul zastávce, kam nesmí. Nezdá se to, ale po tom chodníku chodí dost lidí (Na celé Izraelské / Na vodovodem není zastávka autobusu ve směru do centra, takže lidem z vilek nezbývá, než to dojít na metro pěšky). Paradoxní je, že hlídce MP, která tam občas zevluje vadí cyklisté projíždějící zastávku (a to dost) a cyklisté motající se mezi lidmi na chodníku jsou jim úplně ukradení.
No nazdar, Tebe jsem tu tedy nečekal. Odkdy máš kolo? Nebo sis přidělal na kajak kolečka?
Nazdar, na konci června jsme na prázdniny přerušil kupon na OpenKrad, vytáhnul z garáže obstarožní silničku, vyměnil zteřelé duše a pláště, doplnil nosič, blatníky, odrazky, košík a takový ty serepetičky a začal do práce jezdit na kole. No a nějak jsem zjistil, že je to rychlejší než MHD a že mě to celkem baví, takže jsem toho zatím nenechal. Uvidíme, co bude až udeří zima.