Cyklisté, zapomeňte na Prahu, vzkazuje příští primátor:
http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika...
Vyrobil jsi titulek hodný Blesku. Tůma řekl něco jiného... :-/
Já ten titulek opsal, ale rozhodli se ho změnit.
A ta diskuse pod tím rozhovorem, to je kafíčko! :-)))
Jedna věc je jeho osobní postoj a věc druhá je postoj elektorátu TOP 09.
Musel by být úplně blbej, aby dráždil voliče marginalitou typu cyklistika. Ostatně si všimněte, že v odpovědi rozvoj cyklistické dopravy nezavrhl (to je až interpterace novináře). A konečně tvrzení, že v Praze asi nikdy nebudou stejné podmínky jako v Holandsku je naprosto pravdivé.
Nejlip se stejne jezdi tam kde zadne cyklostezky nejsou. Rada z nich zabila pekne cesty, kde se jezdiilo krasne i bez nich. (Posledni veta plati teda hlavne periferiich)
Treba obe strany Vltavy.
Nebo take ta stezka za 150mega Freyova-viadukty pres Rokytku. Byly vyhozeny penize, krasne se dalo jezdit (a nastesti to stale jde) primo kolem Rokytky. Staci prejit Freyovu po prechodu, prejet na druhy breh (pravy) a jet podel vody.
Jo a brodit se bahnem v tom podjezdu. Já tamtudy jezdil několik let taky (teda podél trati a pak ulicí U Elektry), pro pravidelné cestování to ale bylo tak pohodlný, že jsem nakonec začal jezdit po Poděbradské a Českomoravské (ještě v době předcyklopruhové).
Jo, ta stezka má zbytečný most za 50 mega a na hloubětínské straně schody, ale jinak celkem slušný smysl má, stačí se podívat, kolik přitáhla lidí.
Jinak ale souhlasím, za tyhle peníze se daly udělat dva tucty věcí v centru, jenže v centru to nejsou peníze, co chybí, ale vůle, zvlášť na některých městských částech.
Chi hi, me bahno nevadi, to ja rad. :o)) Ale do prace jsem jezdil take jak pises, pres lavku do ulice U Elektry a po del trati po panelech dolu pod viadukt. A prislo mi naprosto OK a nevidel jsem v tom zadny problem. Jsou mista, kde si vybrat klidnou trasu je vetsi problem
Jo, trasa to byla klidná, nic proti. Ale strašně pomalá. Jezdil jsem z Počernic do Dejvic a postupnými zkratkami (přes Hloubětín Slévačskou, přes Palmovku a Libeňák, Poděbradskou a Českomoravskou) jsem to stáhl asi z hodiny dvacet na padesát pět minut - to už bylo stejně rychlé jako metrem.
To jde.
Me to trva do prace take zhruba jako autobusama. Ale me nejde jen o to se rychle dostat do prace, ale i nejakou peknou cestou, takze si klidne zajedu a cas az tak moc nehonim. Takze vymetam kazdou moznou pesinku co po ceste najdu, rad si skocim pres kazdou vlnku atd. A pak me bere cert, kdyz mi to tam zplanyruje buldozer a vysypou to sotolinou nebo co hur vyasfaltujou.
Jo, zase je spousta cest, kde by to škoda byla. Někde je ale současná pěšinka jediné možné spojení dvou čtvrtí na míle daleko a tam ten asfalt nakonec jednou prostě bude - ono to má taky svoje výhody, třeba když někdo nechce mít kolo obalené bahnem až po řidítka ;-)
Takovi taky existuji? No, tak TI za to muzou!!! 8-(
A co Modranska a na druhem brehu soubezna? Proc dve? Proc obe smizene - kolo + brusle?
Proc je za podpory EU likvidovan dostacujici makadam kolem Cerneho jezera a nahrazovan dokonalym asfaltem?
Jsme opravdu tak zhyckani? Musime celou prirodu kolem zabetonovat a zaasfaltovat, abychom pak mohli chodit sportovat do prirody? 8-(
...a proč je Země kulatá, a proč každé ráno vyjde slunce, a proč je tráva zelená, a proč se vlastně jmenuje tráva...
...prostě nejsme na světě sami...
A protoze nejsme sami, meli bychom vic myslet na ostatni a bezhlave nenicit prirodu. Nebo se pletu?
Prijde mi, ze jsou sporty, ktere do prirody patri, protoze si ji nemuseji ohybat k obrazu svemu a sporty, ktere tam nepatri, protoze potrebuji plochy naprosto rovneho a zpevneneho terenu.
Treba brusle - myslis, ze byly puvodne urcene k jezdeni po lesich?
Do lesa si vezmes bajka, na silnici silnicku, ... prece kvuli tomu, ze se nekdo rozhodne opacne, nebudeme asfaltovat les a vozit bahno a kameny na silnice, ne?
S tím, co jsi napsal, souhlasím do písmene.
souhlas. Brusle tedy podle mě do přírody můžou patřit asi tak jako to kolo. Tedy blbě (ničí to cesty atd.), ale jde to. Jen je tedy blbost jezdit po hlíně na fitnes bruslích nebo agresivech, ale když si vezmeš ofroady, tak proč, tak je to totéž jako u kola varinata mtb místo silničky.
Prave. A proto mi prijde divne oduvodnovat asfaltovani v prirode bruslemi, silnicnimi koly, ...
Treba ta modranska stezka. Nevim, jak tahle strana reky, ale pod modranskou retardackou pry ziji raci a ja tam osobne videl vydru. Odhadoval bych, ze protejsi breh mohl byt osidlen celkem podobne. A misto cesticky, kde projelo par lidi, je tam ted narvana dalnice. Druha strana reky nabizi moznost tahnout stezku dal od vody, sirsi a dopravne obslouzit nejen Radotin a udoli Berounky, ale i Zbraslav. Tak proc zarvala ta priroda mezi vlakem a vodou? 8-(
ptáš se dobře, ale na blbým místě....
U toho asfaltu záleží dost na tom, kde se asfaltuje. Na stezce v Chuchli (určené pro denní dojíždění do práce) je asfalt výhoda, u Černého jezera prasárna.
Mě to přijde celkem v pohodě. Proč mít jednu stezku cyklisty a druhou pro bruslaře? Aby si bruslař z Komořan jzdil na brusle do Lahovic a cyklista z Radotína jezdil přes domů Zbraslav?
Aby oba mohli jezdit stylem a rychlosti vlastni prislusnemu sportovnimu nacini bez ohrozovani ostatnich. Aby to fungovalo na smizene ceste, muzely by bud byt pruhy pro konkretni sport, nebo by cyklostezka musela mit sirku 3proude dalnice. Bruslari maji siroky rozchod a spunty v usich. Dokud nebude jasne dano, ze MUSI ze zakona dodrzovat jizdu vpravo, nemit spunty a podobne (protoze na cyklostezce plati dopravni predpisy), bude Modranska pro _dopravni_ cyklistiku k nicemu. Coz je duvod, proc k vyasfaltovani doslo (viz Vrata vyse). Kdykoliv tam jedu, pripadam si jak na dalnici pred Prahou ve spicce. 8-(
Jedna varianta je šířka 3proudé dálnice, druhá trochu tolerance z obou stran. Jel jsem tam mnohokrát, obvykle ve "špičce" a nemívám tam problém. Jasně, někdy tam potkáš někoho se psem s vodítkem nataženým přes celou cyklostezku nebo bruslaře se sluchátkama, který tě neslyší, ale prostě je potřeba s tím počítat. Nepředpokládám, že se vyžíváš v tom, dát 100km po modřanské cyklostezce, takže jako výpadovka z Prahy to ještě podle mě není tak strašný. Nebo se dá jet po druhém břehu, kde není nikodo.
Prave, neni tam nikdo. ZATIM. Prave dostavuji lavku, aby mohli bruslari snadno prejizdet i na druhou stranu...
To je pro bruslaře přece fajn né? Sorry, nějak tě prostě nechápu.
Třeba proto, že se to jmenuje cyklostezka a přesto je tam nejvíc takovýchto, z principu názvu takové komunikace, vetřelců...
Vetřelelců... aha. Tolerance je krásná věc, bohužel i mezi cyklisty jí jak koukám moc není.
:-)
Když se to jmenuje "cyklostezka" a přesto se tam producírují úplně všichni, tak je mám za vetřelce...
Kde je vypsána definice "cyklostezka"?
Já našel pouze:
Stezka pro chodce a cyklisty, nebo Stezka pro cyklisty.
Vetrelci tam podle zakona smi a patri. Ale meli by proste zabirat jen pulku sirky - jeden pruh - ne se rozcapit pres cele. To ovsem malokdo z nich zvladne. Tak proc jim nenechat jednu stranu reky a pro cyklisty nerezervovat tu druhou? Nebo jednu z cyklostezek rozsirit tak, aby se tam vesli i oni? Nebo... Ale kdyz jen spoji oba brehy neco, co i bruslari prejedou, budou se motat i na te druhe strane. Ma-li stezka slouzit jako dopravni tepna, musi byt prujezdna i beznou cestovni rychlosti.
Souhlas. Nic proti bruslařům a chodcům nemám, ale musí se tam každý chovat tak jak by měl... A to včetně cyklistů. Jinak se tam všichni navzájem pomlátíme :-)
To je problém všech smíšených cyklo-bruslo-pešo-stezek. Segregace těchto druhů dopravy by vedla ke značnému omezení možných tras pro jednotlivé způsoby dopravy nebo k neúměrným nárokům na šířku a další parametry společných stezek s odděleným provozem.
Osobně bych to řešil zrušením zákazu používat vozovku v případě, že souběžně vedoucí cyklostezka slouží i jako chodník nebo bruslařská dráha.
A co takhle zrušit používání vozovek pro motorová vozidla a bude po problému s šížkou komunikace a prostoru pro samostatné trasy pro chodce, běžce, bruslaže, lyžaře, koloběžkaře, cyklisty a zvláštní pruh pro lehokolisty
Zrušit asi ne, ale výrazně omezit - to klidně. Někdy mi skutečně připadá, že jak počet, tak i šířka jízdních pruhů jsou naprosto předimenzované a hlavně zabírají nepřiměřené procento z šířky komunikace vzhledem k ostatním druhům dopravy.
ono by stačilo, kdyby se zdražily pohonný hmoty. Kdyby byla nafta litr za kilo nebo dvě, tak si to ten blbec rozmyslí, jestli pojede kilák pro rohlíky landroverem.... :-)
Víš kolik by najednou bylo všude krásnejch širokejch a prázdnejch "cyklostezek" :-D
Myšlenka to špatná není, rozhodně by se zdražení výrazně projevilo především v sobotu a v neděli a jízda po osmi metrové "cyklostezce" by byla určitě velice příjemná, když by mohli jet pohodlně dva na kole vedle sebe a v klidu pokecat.
Ale zase na druhou stranu, kdyby litr stál stovku, víš kolik lidí by profitovalo z takového rohliku pro který by sis dojel autem?
A k tomu by byl rohlík za 20 a ještě bychom zhubli :-))
Ovšem jen za předpokladu, že by pekařská výroba zůstala koncentrovaná tak jako dosud a neobnovil se původní přirozený stav, kdy pekárna byla v každé významnější obci. Já bych ale sázel na obnovu onoho přirozeného stavu, kdy náklady na dopravu surovin, polotovarů a hotové produkce nepředstavovaly takové procento z ceny zboží jako dnes.
Ale to by nebylo rozhodující. Zvýšená cena pohonných hmot by měla zvýšený tlak na ceny všeho zboží, čímž by se zvýšil tlak na mzdové náklady. Inflační spirála by se rozjela a na konci by bylo úplně jedno, že by pohonné hmoty stály kilo za litr.
Jinak, pokud by pekárna byla v každé obci, tak by ani nebylo třeba zvyšovat cenu pohonných hmot, cena pečiva by vylezla už jenom na nižší produktivitě a vyšším podílu manuální práce.
jj, to je nádherně vidět na západ od nás. Housky a koláče z velkovýroby v obchoďáku, který najezdily stovky kiláků stojí pár centů. Zato houstička v místním pekařství je neskutečně drahá.
To je pochopitelne nesmysl. Uz takhle je ten litr pekne nadsazenej a zivi a hoji se na nem kde kdo. Od Babise az po zalatavani vselijakejch der v rozpoctu. Ono i na ty czklostezky z nejneco kapne.
Zase jsi to trefil. Ano, pečivo z obchoďáků, které urazilo mraky kilometrů, je laciné proto, že v ceně pohonných hmot výrobce ani obchodník neplatí všechny náklady a škody s dopravou spojené. Proč tedy nestavět dálnice, neničit přírodu, neohrožovat lidi, neobtěžovat je hlukem, nekazit lidem vzduch k dýchání, když to můžu všechno dělat zadarmo a neprodraží to mé zboží?
Ty ceny v těch obchoďácích jsou tím nesmírně deformované a neodrážejí skutečné náklady včetně externalit. Jako pravověrný zastánce tržních principů bys měl naopak trvat na tom, aby cena odrážela VŠECHNY náklady, a ne že se jich část "socializuje", tj. přenese na společnost jako celek, a tím rovnoměrně rozloží na každého z nás, samozřejmě včetně těch, kteří si dané zboží nekoupí.
Kdyby výrobci a prodejci zboží platili za dopravu její SKUTEČNOU cenu, najednou by bylo vidět, že výroba v místě spotřeby je (navzdory ekonomy spočítané nižší rentabilitě) podstatně výhodnější.
Ta koncentrace výroby má ještě další externí dopady - například nutnost přesunu pracovní síly - a to jsou náklady, které se prostě přesunou na zaměstnance a do ceny výrobku se rovněž vůbec nezapočítávají.
Těm firmám je jedno, jestli to budou muset platit. Ať je to vyčísleno a platí to všichni. Výrobci, prodejci zakalkulují cenu do ceny výrobku, rohlík bude stát 20 korun, pečivo z malé pekárničky na vesnici 70 a budeme tam kde jsme byli, akorát vše bude násobně dražší.
Samozřejmě, že v případě, že ta malá pekárnička bude mít pole na několik druhů obilovin, sklady na obilí, ovocný sad, makové pole, slepice, krávy, tak nebude muset dopravu surovin platit. Zase ale prodělá silně jinde.
To tvé vidění světa vracející společnost tak odhadem do 16. století je náhodou úsměvné :-)
No nevim jestli usmevne. Spis ta naivita je trochu smutna.
Osobne myslim, ze by ani ve stredoveku spokojeny nebyl a nasel by si neco v cem by mohl spasit svet. Je takova poustevnicka natura, takze by asi travil cas nekde v jeskyni v Ceskem Raji. Byl by bosy, recitoval z bible, jedl korinky a kobylky a hlavne prorokoval bozi trest na lidstvo, ktere stale zhyralejsi. Mozna by se obcas i bicoval, aby odcinil hrichy ostatnich. :o))))))
Ted dela to same, jen jinou formou.
Medvěde Medvěde, kdopak by asi ty náklady platil ? Obchodní řetězce k zásobování rozhodně nepoužívají nějaké pikapy, ale normálně kamiony. A ty u nás i v Německu platí na dálnicích (a už i leckde na jedničkách) mýtné. Kromě mýtného v ceně nafty spotřební daň a taky silniční daň. A tohle všechno musí rozpustit v ceně zboží.
Ty nízké ceny vyplynou z velkosériovosti s minimalizací lidské práce, která je na celém procesu suverénně nejdražší. A jestli pekař ve velkopekárně za hodinu vychrlí např. 2000 rohlíků, je to něco jiného, než když jeho kolega v Horní Dolní jich za hodinu napráská dvě stovky. Kromě toho má ten malý pekař dražší suroviny, dražší manipulaci a spotřebuje víc energií na jednoho mrzáka. Ta tvoje proklatá doprava v tom hraje jen velice podružnou roli. A navíc proti tvým představám. (Neplácám jen akademicky, něco víc o tom vím)
Každej něco "víme". V tom ale problém není. Ty vycházíš z ryze ekonomických úvah o rentabilitě koncentrovaných velkosériových výrob a porovnáváš to se "zanedbatelným" zvýšením ceny za dopravu. Přitom ale ten nárůst ceny za dopravu může být tak "zanedbatelný" jen proto, že do něj počítáš jen bezprostřední, přímé náklady. Jenže ta doprava má spoustu vedlejších nákladů, které se do ceny nepromítají. Například exhalace z dopravy, hlučnost (i v obydlených oblastech), surovinová závislost země na politicky nestabilních oblastech světa, která se promítá do nákladů v resortu obrany, dále nutnost stavět rychlostní komunikace, což je spojeno nejen s vlastními náklady na výstavbu (které se jen zčásti pokryjí spotřebními daněmi), ale také se zábory zemědělské a lesní půdy, drancováním neobnovitelných zdrojů surovin atd. Kdyby se všechny tyto externality započítávaly do ceny dopravy, nikdy by koncentrovaná velkovýroba nemohla být rentabilní. To je možné jen proto, že v ceně dopravy neplatíme prokazatelné náklady, z nichž pak ale vzniká obrovský dluh do budoucna.
Ta Tvoje "minimalizace lidské práce" vede akorát tak k nezaměstnanosti a ke zbídačování i těch, kteří nějakou práci mají. Navíc zaměstnavatelé přesouvají určité náklady na koncentraci výroby právě na zaměstnance. Místo aby zaměstnanec sehnal místo někde za humny v jedné z mnoha místních malých pekáren, jezdí třeba i desítky kilometrů do nějaké velkopekárny. Tyhle (sociální) náklady se samozřejmě do ceny pečiva nepromítnou, protože je zaplatí zaměstnanci.
Problém aktuálně vládnoucího ekonomismu spočívá v tom, že vše se propočítává a řídí jen těmi parametry, které se dají snadno uchopit a vyčíslit. A když se něco nedá vyjádřit nějakým číslem, tváříme se, že to neexistuje. Právě proto mi ten úzce ekonomický pohled na svět připadá dosti primitivní a hlavně krátkozraký. Nemůže to skončit jinak, než že se budeme chlubit vynikajícími makro a mikroekonomickými ukazateli, ale většina lidí bude chcípat hlady, umírat ve válkách o zbylé zdroje a dusit se v devastované krajině, o které už ani nebude možné říkat, že jde o ŽIVOTNÍ prostředí.
To je zase skoleni :o)))))))))))) Jeskyne v Ceskem Raji ceka :o)))))
Do dneška jsem netušil za co všechno můžou centralizované výroby chleba a pečiva. Děkuji rohlikům, že můžu být v Praze za hodinu a pracovní cestu vyřídit za dopoledne.
Tohle vlastně patří do "děkování" :-)
Medvěde, co kdyby si napsal někdy něco, co bude životaschopné.
Chtěl bych vidět, jak přesvědčuješ lidi, ať si chodí kupovat pečivo a další věci za několikanásobky dnešních cen a zároveň je ubezpečíš, že díky této změně se jim sníží jejich příjmy. Prvním problémem by bylo, že si zatím nepřesvědčil ani sám sebe, ale druhým bys to takto nalajnoval.
Pro_pa
kupuju si pečivo a další potraviny o dost dráž celkem běžně. Je to podle mne ekonomicky výhodnější než kupovat to nejlevnější a pak léky, ale hlavně, je to nesrovnatelný chuťově. Ale nemám vlastně asi nic proti většině, který jde jen o cenu a tím s eznás stává popelnice Evropy, které sežere všechno, co by jinde neprošlo.
Já jsem si teda nevšiml, že by rohlík tolik cestoval. Dneska je docela běžné, že velké řetězce mají vlastní pekárnu přímo v obchoďáku.
Nebo že by ten rohlík cestoval (jak píše medvídě) a dorazil do obchoďáku ještě teplý. Někdy tak horké, že ho člověk ani neudrží v ruce...
Pro Jurimira. Taky rád nakupuji u pekaře. Ale těch je tak málo. Hlavně těch dobrých. A bohužel jsem zažil takové "pekaře" jejichž rohlík byl tak hnusný a tak drahý (takovej ten bílej a ničím neposypanej), že bych raději ten z Tesca za korunu. Ale i v tom Tescu a podobných řětězcích se už v dnešní době dělá dobré pečivo. Ale nestojí korunu, to je pravda...
Já jsem si teda nevšiml, že by rohlík tolik cestoval. Dneska je docela běžné, že velké řetězce mají vlastní pekárnu přímo v obchoďáku.
Nebo že by ten rohlík cestoval (jak píše medvídě) a dorazil do obchoďáku ještě teplý. Někdy tak horké, že ho člověk ani neudrží v ruce...
Pro Jurimira. Taky rád nakupuji u pekaře. Ale těch je tak málo. Hlavně těch dobrých. A bohužel jsem zažil takové "pekaře" jejichž rohlík byl tak hnusný a tak drahý (takovej ten bílej a ničím neposypanej), že bych raději ten z Tesca za korunu. Ale i v tom Tescu a podobných řětězcích se už v dnešní době dělá dobré pečivo. Ale nestojí korunu, to je pravda...
Jurimír.
To je naprosto v pohodě, dělám to stejně. O toto v mém příspěvku ale nešlo. Současní malí pekaři se živí tím, že dělají něco jiného, než velké pekárny, zákonitě je to dražší, protože jejich náklady jsou vyšší. Já jsem spíše reagoval na to, že při Medvědově představě, že by se za přepravu platily nějaké vypočítané sumy za ovzduší apod., že by to vedlo k tomu, že by bylo mnoho malých pekárniček a pomíjí fakt, že všechny náklady na přepravu by se započítávaly do ceny konečného výrobku a bylo by to vše stejné, akorát ceny by byly několikanásobné, to znamená normální rohlík za 10 korun a ty co jsou dnes za 6 by stály 30. Nějak opomíjí fakt, že ta pekárna potřebuje suroviny, které doveze autem. Ty suroviny budou dražší o dopravu atd.
Michal
Velkoprodejny mají většinou nějakou smlouvu s pekárnou, která pečivo dodává. Jednak z velké pekárny vozí klasické rohlíky a housky, které padají po tisících a základní chleby, jako šumava apod. Ty pekárničky co pečou v místě pracují s polotovary, které tam pekárna doveze a oni se jenom dopékají, aby byly čerstvé. Výroba těch polotovarů je v klasické pekárně. Jednak je toto pečivo dražší a poté se to nemusí upéct všechno ten den a dá se to péct postupně celý den. Z pekárny také chodí běžné různé plněné šátečky, koblihy, rolády apod. sladké věci.
Modřanskou stezku používám dost často, ale jen pro rekreační účely, když někam vyrazím s manželkou. Pro dopravní účely jen v době, kdy si mohu být jist, že nebude plná, což není nijak často, ale občas se dokážu trefit.
Jo a na zašpuntovaný bruslaře mám klakson. Je ovšem pravda, že někdy i to, co slyším JÁ z těch jejich sluchátek, tomu klaksonu úspěšně konkuruje. Divím se, že z toho dotyční neohluchnou. Časem pak možná ten klakson nepomůže, ani když pojedou bez sluchátek...
Dlouhou tyc a postuchovat. 8-(
To už by pak byl lepší rovnou nějaký pořádný bič, jaký používali feudálové a další páni na své poddané, kteří se motali v cestě jejich kočárům.
http://www.youtube.com/watch?v=swZEADJIk8k
To je ono!!! 8-D
To není zhýčkanost, ale zlepšování kvality života. :-)
Napriklad ma oblibena trasa z Reze na sever podel vody k privozu. Moje oblibana trasa (i kdyz posledni pulrok jsem tam nejel) se obavam ze jednou podlehne asfaltu. (pokud uz se tak nestalo) A to bude ukrutna skoda. A je to takova pekna hrava pesina.
Jeste bych dodal, ze az tohle jednou vyasfaltujou, tak zacnu demonstrativne na cyklojizdy jezdit autem. :o)))
Uz aby to bylo. Konecne by se tam dalo normalne projet i s nalozenym kolem nebo na crossce, aniz by clovek odrovnal sebe nebo kolo. O tom dojet od mostu Barikadniku na bruslich az do Husince...hmm... tam a zpatky - 20 kilaku v nohach ;-)
S nalozenym kolem si jezdi po silnicich
Tak mi prosím prozraď kudy mají jet dálkoví cyklisté na trase Praha- Drážďany. O žádné vhodné silnici nevím (a to na severu Prahy už dost dlouho bydlím).
Jaká je definice silnice, aby byla vhodná?
Dalkova trasa vede pres Klecany a Drasty, rac se podivat do mapy chytraku.
Jenže ta je vrchem vedená jen kvůli tomu, že to nejde podle vody. Opravdu považuješ za smysluplné hnát lidi s naloženými koly (a taky s dětmi) na kopec a zase zpátky?
Býval to pěkný terén na tréninky, holt musím teď jezdit jinudy.
Tak snad to delaji ze sportu ne? Kdyby jim vadilo se hejbat muzou sedet doma u televize a nelezt na kolo.
Já teda do Řeže ze sportu nejezdím. Máme tam příbuzné, jezdíme je navštěvovat, a tak bych velmi uvítal, kdybych se cestou z Prahy nemusel mrcasit přes ten kopec, nebo si ničit kola na tom kilometru potahovky.
Co k tomu rici. Kaydej obcas nekam potrebuje, to bzbzl ten asfalt pak opravdu vsude. Pokud se ti nechce na kole y jakehokoliv duvodu, tak jed treba autem, na koni nebo volskzm potahem.
Zatracenz prepinani klavesnic. No snad to pochopis i tak.
Jo, jenže tahle potahovka je ve stavu, asi jako kdyby byla řekněme místo Kutnohorské vyjetá prašná cesta.
Chápu, že má spousta lidí strach, že když se vyasfaltuje kilometr potahovky (pro mě za mě se nemusí asfaltovat, stačilo by předláždit, aby to bylo aspoň sjízdné na neodpruženém kole), že se nakonec vyasfaltuje úplně všechno.
Ale když se budete takhle vztekat kvůli dopravně potřebné páteřní trase, tak vám pak už nikdo nebude brát, že ten lesní chodník v 1. zóně NPR Šumava je opravdu něco jinýho.
Jenze on uz o tolik jiny neni. Proste nekdo tudy chce jezdit nejspis na silnicce. Mozna ani nechce, ale jen si to nekdo na "patricnych mistech" mysli.
A to se na Sumave nesmi jezdit spousta rek, kam by si trouflo tak maximalne 50 vodaku v republice. Nekteri mozna 2x nebo 3x za rok. Tedy rekneme 100 sjezdu. V plastu, ze ktereho je ani nenapadne vylezat, kdyz nepujde primo o krizovou zalezitost. Zkus porovnat, jakou paseku udela 100 clovekosjezdu nejakou rickou proti trvalemu asfaltovemu povrchu 2 m sirokemu. A to ani nemluvim o tom, ze z asfaltu kde kdo sjede a udela svincik, protoze se v takove oblasti neumi chovat. Ti, co si to museli vyrdit po horsim povrchu byli prece jen bliz prirode. A hlavne jich bylo nesrovnatelne mene. A je jedno, jestli byli cyklo, nebo pesi.
Murphy: Já si myslím, že nejsme ve při. Ten rozdíl mezi cestami "okolí Prahy -> město" a "NPR Šumava, etc." je myslím hlavně v tom, že zatímco cesty v NPR Šumava mají výhradně rekreačně-turistický význam, cesty v okolí Prahy mají zatím sice malý, ale v budoucnu jistě podstatný smysl dopravní. Báby s nůšema a potenciální ranní commuteři se na každodenní MTB-only vložku prostě vykašlou.
To sice ano a mozna ta Rez neni jinak resitelna, ale urcite jsi tu cetl to, co jsem mnohokrat psal o Modranske. A urcite bychom pri objizdce Prahy nasli podobnych prikladu hodne. Proto jsem i proti Rezske stezce, protoze Modranska uz padla, tak alespon trosku prirody, do ktere muzeme chodit aby zustalo. A co to Drahanske udoli, ktere zminoval Pro_Pa? Co kdyz bude nekdo argumentovat, ze by chtel na neodpruzenem kole jezdit tamtudy bez niceni kol? Protoze prave ON to ma bliz?
Nevim, jak posoudit ktery zajem je "obecnejsi".
Jinak na neodpruzenem kole se da jet skoro cokoliv. A tim nemyslim BMX. http://mur.rajce.idnes.cz/2009-05-23_ECO-Arri/
A kdo na to nema, mohl by to klidne objet, poridit jine pneu, kdyz uz tam chce jezdit, pripadne zvolit vhodnejsi kolo. Nebo - jako jsem to ja udelal pro pritelkyni - v pripade zdravotnich problemu muze elektrifikovat. Tech 5 bab s nusemi na kole ma vetsi vyznam, nez 1 km nezaasvaltovaneho brehu Vltavy? Pro mne ne. A pro ekologii take ne.
Co si myslis o takovem Labi mezi Melnikem a Ustim? Klidne by se mohly oba brehy vybetonovat a udelat tam cyklostezky, ne?
Ze mam pravdu!
Tak se zkus podivat, kolik je tam vzacnych druhu, zkus si s nekym kdo ma prehled popovidat. Kamarad mi to vysvetloval (prednasi na Hydrobiologii).
No tak pokud je ta potahová cesta přírodně cenná lokalita, tak to je jiná. Nepochybuji ale, že i ta příšerná cesta se dá upravit dostatečně šetrným způsobem tak, aby se stala pro všechny cyklisty bezproblémově sjízdnou a kvalita prostředí přitom zůstala zachována.
Znovu opakuji, že problémem cesty do Řeže je, že všechny ostatní varianty mají sto metrů ztraceného spádu, to se žádnou objížďkou vyřešit prostě nedá. (Na rozdíl od Drahaně, etc. které mi tu pořád podsouváte, jako bych je chtěl vyasfaltovat včetně postranních svahů)
Jak jsem již psal, pokud se změní ta cesta psince ke Klecánkům, tak to mi není tolik proti srsti, i když bych to neuvítal, protože se do Klecánek natáhne hromada bruslařů a bude tam více nacpáno, což se mi nezamlouvá, protože tam jezdím často s dcerou. Ale chápu, že to je jenom můj sobecký zájem. Asfaltovat cestu z Řeže do Kralup je podle mně blbost.
A nebylo by spravnejsi prizpusobit dopravni prostredek prostrebi, nez naopak?
Kdyby muj strejda prodaval v bufaci na vrcholu Snezky, mohl bych pak analogicky pozadovat, aby tam byla vytvorena dalnice, letiste, vlakove nadrazi a pristaviste, podle toho, ktery dopravni prostredek vlastnim a nechci si ho nicit! 8-(
Dobrá, příště si na výlet po budoucí Greenwayi Praha-Dresden vezmu džíp.
A ten kdo do Řeže pojede z Čimic, tak by mohl požadovat, aby se přes Draháňské údolí udělal asfalt také, aby nemusel jezdit po kořenech.
Obyvatelům Točné by se mohla vyasfaltovat cesta přes Čihadla dolů do Komořan, potom ještě k letišti a přes Lávky na modřanskou stezku.
Obyvatelům Dolních Břežan bychom mohli udělat asfaltovou cestu Apendixem a Hálkem dolů.
A co třeba udělat asfalt z Jižního Města okolo Botiče přes Průhonice na Kocandu a dále do Horních Jirčan.
Mozna by sla voda v Botici rovnou mrazit, aby se z prehrady dalo jezdit i na bruslich - po vzoru ledove drahy z Prazskeho Hradu.
Idealni stezka vypada nejak takhle http://www.youtube.com/watch?v=mIygwolIHjg a jezdit se po ni da paradne rychle. :o))))
Když vidím, jak vyskakujete, tak mám skoro chuť tenhle názor zastávat jen proto, abyhc vás dožral. Ale bohužel všechny ty cesty mají už alternativu po celkem slušné silnici, byť třeba s malou zajížďkou, ale rozhodně bez ztracených spádů. Potahovka podél Vltavy jí nemá.
Já nevyskakuji kvůlivá tomu kousku mezi Draháňí a Klecánkami, tam je mi to celkem jedno. Jde mi o tu část za Řeží na Kralupy.
Tam to není o nějaké vozové cestě, ale o úzké cestičce hnedle u vody, které když budou chtít udělat, tak sežere desítky milionů korun, možná stovky milionů, bude muset uhnout kus svahu, dělat se ochrana před pádem do vody a to jenom proto, že několik cyklistů nemůže vystoupat 70 výškových metrů, pokud tou stávající nechtějí.
Ty příklady, které jsem uváděl možná mají své alternativy, ale jsou to alternativy, kde je nutné jet také do nějakého kopce a to je přece i jeden z problémů proč je snaha zaasfaltovat Řež - Kralupy.
Mimochodem, kudy je alternativa z Břežan a Točné dolů, pokud nechci jet z Točné dolu a skončit u tunelu a jet po té hlavní?
Pokud bude z Čimic u konečné autobusu, tak musím sjet nejdříve dolů, potom zase kopec vystoupat, do starých Ďáblic, abych sjel asfalt co vede k psinci, kdežto druhou stranou je to jenom z kopce. Nebo když budu bydlet ve Zdibech, nejdříve nahoru do Čimic, potom dolík v Cimicích.
Jo tak za Řeží to neznám (tam dopravně nejezdím ;-) ), měl jsem za to, že tam je to podobné, jako před ní. Tak to se omlouvám, netušil jsem, že ten první úsek hájíte tak urputně kvůli obavě ze salámové metody, která by zasáhla ten druhý.
A mimochodem, kdyby to chtěl někdo asfaltovat, tak proč my to neměl udělat podél železniční trati, kde už je ten svah zmršený?
Neustoupím z toho, že s tím kilometrem potahovky je třeba něco dělat, i kdyby to měla být lokální spojka 3456, protože je to prostě nejlepší spojení z Řeže na Prahu.
Nepodsouvejte mi Drahaň, z Čimic do Ďáblic je ztracený spád celých patnáct metrů, to není sto. Ze Zdib se k Vltavě jezdí přes Klecany, po asfaltu. Jediné, co je v dolíku, jsou Dolní Chabry, ale tenhle směr není důležitý. Důležitý je radiální směr a to je právě ta povltavská trasa.
Na jihu z Točné ano, po té silnici, a pak na cyklostezku. Protože dopravní cyklista po ní pojede, tu možnost má. Mezi Zámky a Klecany na pravém břehu žádnou silnici 1. třídy nevidím.
Já teda nevim, ale ten úsek k Řeži mi nepřijde jako nějaký extra zázrak. Jezdím tam celkem často a celoročně a klidně bych tam to křoví nějak zredukoval a nějakou šotolinku udělal.
Ohledně toho kilometru před Klecánkama se shodneme. Nevidím v tom problém, i když sobeckých důvodů se mi to nezamlouvá. Jako problém vidím ten úsek až za Řeží.
Jenze Vratislave a ostatni priznivci asfaltovani zapominate mimo jine take na to, ze vse se netoci jen kolem cyklistiky a nebo dokonce "natezkistu" (coz osobne myslim, ze je mezi cyklisty dost minorita), ale ze treba tam (a jinde) leta vede pekna turisticka cesta, kterou radi chodi pesi turiste a ti ver tomu vice ocenuji prirodni pesinku nez nejakou zpevnenou nebo dokonce asfaltovanou cestu. Chodit po asfaltu je pekna otrava a zaber pro chodidla. Takze jeste jednou panacci, nejste tu sami.
1. Celou dobu jsme tu každý mluvili o jiné cestě.
2. I na cestě, o které jsem mluvil já ( potahová cesta mezi řeží a Klecánky, nikoliv pěšina mezi Řeží a Libčicemi), jsem nevyžadoval asfalt, ale jen srovnání povrchu tak, aby byla sjízdná pro normální kolo a nebylo třeba si na ní brát ekvivalent SUV.
3. Ti, kdo to chtěli pochopit, to snad už pochopili.
Ze jsi nepochopil o ktere konkretni ceste je rec, je skoda. Ale ta diskuse je v podstate obecna. Poukazuju na to, jak k tomu prijsou pesi turiste, kdyz se jim kvuli cyklistum znici pesina, po ktere leta chodili. Nejde jen o tuhle konkretni cast (ta navic zatim je tak jak ma byt) ale o radu jinych cest, ktere uz padly za obet tomu co se v Cechach povazuje za podporu cyklistiky.
K.e: ano, s tím nemám problém a nějaké zbytečné asfaltování pěkných pěšin obecně mi je taky proti srsti.
@KlanovickyExpres....nejsem příznivcem asfaltu, ba dokonce jeho odpůrce. Ale třeba se mi líbí, jak to funguje v rakouských Alpach. A nebo třeba v Němjecku. Zde není všude jen asfalt, ale i kvalitní "šotolina", která maximálně vyhovuje.
A pokud nebikuješ jen za Prahou, ale občas vyrazíš i s batohem do Alp, tak jistě víš, že tam asfalt není. A i tak je to tam ráj jak bikerů, tak i natěžklistů, ale i turistů...
Takže dotaz. Proč by to nemohlo jít i u nás???
A vis, ze si stejnou otazku kladu i ja? :o)) Ale je to na extra diskusi. (klidne ji zaloz) Takze jen kratce:
1. Jednak maji trochu casovy naskok oproti nam. (ani tam to nevzniklo za 4 roky)
2. Maji ponekud jine geograficke podminky
3. Jsou tam podstatne rozumnejsi ochranari, kteri chrani prirodu pro lidi, ne pred lidmi. U nas by nejradeji vse hned zakazali. Coz je ostatne to ceho se obavam. Cim vic se u nas postavi cyklostezek, tim vetsi bude tlak ochranaru a "statu" vytlacit cyklisty z turistickych pesin, terenu, atd.
Jinak s Alpami mam celkem velke zkusenosti, jezdim tam na kolo, skialpy, kajak, za lezenim na skalu i ledy. Je to muj oblibeny kraj, ale proste za touhle krasou a podminkami si proste musime doject, tezko lze tady vybudovat neco vzdalene podobneho.
Náskok mají, ale ne moc velký. Vždyť to vidím na Sasících. Začalo se tam ve stejnou dobu stejně od nuly jako tady. Jenže když se někde mezi vesnicemi dělá rekonstrukce silnice, snaží se na opačné straně pangejtu udělat cyklostezku.
Stejne tak tobe muzu rict, at si s bajkem tahnes na Brdy...
Ten usek, jak spravne pise Hrabosh, je soucast dalkove trasy primarne urcene pro prijezd/odjezd z Prahy. Neni to single-track a podle toho by mel i vypadat., tzn. byt sjizdny na jakemkoli(!) kole, at uz se jedna o cross, leho nebo mestske - nikoli pouze MTB.
Jasne, teoreticky se to da "objet" s pouzitim privozu, ale ty nejsou v provozu non-stop.
Jo to muzu tahnout do Brd, ale budu si tam uzivat jen do te doby nez prijede nejakej idiot, ze to tam neni sjizdne s nalozenym kolem.
To myslíš tuto dálkovou trasu? http://www.topbicycle.com/PraDra.htm
Sice obě trasy vedou v daném místě stejně, ale když ti na tom názvu záleží, tak to může být CT A2.
To ale nic nemění na tom, že to místo není součástí dálkové trasy jak píše epo.
aha, já kouknul na podtitulek, a ne na popis. Jet z Prahy do Drážďan přes Čelákovice jde totiž taky (a pak podél Labe), ale nevede to přes Řež :) Mají tam rozpor.
A prave kvuli takovymhle pak polejou asfaltem i zbytek Sumavy. Nakonec je mozna dobre, ze Krkonose kola zakazuji. 8-(
Pánové, rozlišujte laskavě mezi sportovně-rekreační a dopravní cyklistikou. Cyklostezky v Praze mají ve výhledu sloužit k dopravě, tedy k rychlému a pohodlnému přesunu z místa A do místa B. A na to terén sjízdný pohodlně pouze na MTB skutečně není vhodný.
A asi se opakuju, že asfaltovat Šumavu je pochopitelně blbost.
Ehm, Rez jaksi neni v Praze, ze?
Hmm, a kolik "mimoprazskych", myslis, ze bydlí v Rezi, Klecanech, Premysleni, Veltezi, Zdibech a dalsich satelitech, ktere tam nedavno vyrostly?
To, ze Rez a Klecany jsou uz Stredocesky kraj bud v tvem pripade rad, protoze jinak uz bychom tam ten asfalt meli davno ;-)
Aha, a mimo Prahu se na kole dopravně nejezdí? Tohle je prostě páteřní koridor, dopravní a dálkové cyklisty nemůžeš bezdůvodně honit nahoru dolů.
Polevat pulku Sumavy asfaltem neni nutne, protoze tam spousta "politych" signalek je uz davno. Mimochodem, pro tamní lesy a rašeliniště je asi lepší, když se bude 99% kolařů držet asfaltu a ne terénu. (Proti šotolinám a polňačkám žádná...)
Nejvtipnejsi je jak tu "nepratele" motorismu argumentuji uplne stejnymi argumenty jake jsou treba duvodem stavby dalnic.
Praveze mit hlavni tahy kvalitni a snadno prujezdne (at uz cyklo nebo moto) smysl ma.
A2 je ale prave takovy tah. Proto tady nevolam po tom, aby asfaltovali Sumavu nebo Brdy, ale A2 na vjezdu do hlavniho mesta...
Zrovna nedavno jsem tam mijel partu nemeckych cyklistu (starsich), tak jsem si rikal, kolika znamym tenhle prijezd do Prahy asi doporuci :p
A veris ze treba zrovna tohle je mi dost jedno?
Věříme.
Problem je ten, ze jak se s tim jednou zacne, tak to pujde tak donekonecna a nezastavi se to. Na dalkovou cyklistiku mame dost hustou sit silnic, ktere neni problem pouzit.
A po nejake dobe polejes asfaltem kruh o 5 km v prumeru vetsi... A pak zase .... Az nakonec polejes i tu Sumavu a Brdy. Pekne pozvolna budeme odkrajovat...
Jenomže postupně dojde k tomu, že ti turisté, natěžkisté apod. budou chtít také vidět místa, která bez asfaltu vidět nemohou. Přece se jim nebude upírat možnost tam jezdit také při svých dálkových výletech. Tak se to vyasfaltuje také. Skončí to tím, že budeme asfalt malovat na zeleno, aby nebyla celá krajina černá.
To je prave to Cerne jezero, o kterem jsem psal. 8-(
Zase na druhou stranu, až bude asfaltová pětimetrovka na Sněžku, tak tam snad budeme moci na silničce. A aby nedocházelo ke střetům, tak se ze Sněžky udělá asfalt ještě jinou cestou, aby se pěkně jednou nahoru, druhou dolů.
Otázkou ale zůstává, jestli bude zhora na co koukat, když všechno bude šedivé asfaltové.
celkem dobře chápu tvůj názor. Já bych zrušil moc rád podobný věci jako jsou lanovka na sněžku, parkoviště pro auta co nejblíž čehokoli hezkýho atd. Na Sněžce je vždycky toplik lidí, že jsme tam tak patnáct let nebyl. Možná dýl. A jinde je to podobný. Na druhou stranu vím, jak úžasně se cestuje přes Německo nebo rakousko na kole. Mě až tak nevadí pár aut, ale s dětma bych tam nejel a i když jedu sám, tka jsem za ty jejich cyklostezky podle řek strašně vděčnej. Jasně, že bych kamkoli dojel i jinak a taky jsem jel část cesty třeba po dvouproudovce 5km/h stoupal k pramenům Mohanu a okolo mě svištěly náklaďáky, ovšem potěšení a komfort z tý cesty se fakt nedá srovnat. Pro mě to bylo strašně příjemný. TO jaký je to u nás na silnicích byl jeden z důvorů proč loni jsme cestu k Jadranu začali na hranicích (V Břeclavi) a ne v Praze jako loni. Totéž když jsem jel k Baltu a začínal na hranicích.
Tak prostě nevím...
Jenze je rozdil, kdyz cyklostezku ze sterku (nebo i asfaltu) udelas na siroke louce, nebo na protipovodnove hrazi a neco jineho je, kdyz kvuli tomu nejdriv musis vyhubit zivot na brezich. Mozna vypadam jako militantni ekoterorista, kdyz navic ani presne nevim, co tam zije, ale kdysi jsem slysel ty vycty a plne chapu potrebu zabranit takovemuhle devastovani prirody kvuli hooodne male mensine. Proste to tam nejde a basta.
Kvuli tomuhle necitlivemu pristupu si pak radsi Krivoklatsko vyhlasi chranenou oblast, nez aby cekalo, kdy vsechny potucky bude lemovat asfalt. (Ano, to je trochu nadsazka.)
Jak pravil Jurimír. Přemýšlím, že bych se někdy vypravil na kole ke svým rodičům do středních Čech, ale když vidím, že od Roudnice už musím po silnicích, u nichž nevím, jaký je tam provoz a jestli to není spíš o hubu, tak pořád zvažuju jako alternativu, že si zajedu někam pod Berlín, protože vím, že tam je to v pohodě.
Kdybych chtěl jenom jezdit přes kořeny, tak mohu okolo baráku a nic neřeším, ale když chci někam daleko dojet, musím se dívat po dobrých cyklostezkách.
Já mám mamku v Jindřichově Hradci. Na kole jsme to jel jednou a už jentak nepojedu. Cyklotrasa do vídně jim sice vede asi 500 metrů od baráku, ale je děsná. Nakonec jsem se na ní vykašlal a jel po hlavních, což sice bylo pocitově ještě horší, ale aspoň rychlejší...
Já tě chápu a nejsem úplně apriori proti stezkám, spíše nemohu najít důvod, proč má zmizet kus přírodní cesty okolo břehu Vltavy jenom proto, že by turisté museli stoupat 70 výškových metrů aby objeli místo, kde by vybudování stezky znamenalo velký zásah do břehu. Tady je kopec 70 metrů vysoky, jinde je 200 metrů, bude se tam dělat kopcem průsek, aby dálková cyklisté to měli jednodušší?
Také nelze vybudovat kolem každé silnice stezku, abychom oddělili auta od cyklistů. Cestu vidím spíše v tom, aby se auta a cyklisti na silnicích uměli domluvit a neohrožovali se a k tomu podle mého separace nevede. Tím zase nechci říct, že bych neuvítal stezky okolo hlavních tahů.
Aby jsi timhle tematem (motoriste vs. auta) neprilakal diskusechtive chlupate zvire. Na to pozor! :o))
Ještě bych dodal, co taková Tichá Orlice. I takto to dopadá.
netvrdím, že kolem každý silnice, ale podle řek by to většinou šlo a přijd emi to jako nejlepší řešení. U spousty silnic by stačil jen metr odstavnýho pruhu místo dvaceti centimetrů. není to pak sice na kochání díky autům okolo tebe, ale aspoň bez adrenalinu z ohrožení.
Prostě mám pocit, že by tu pár sjízdnejch stezek skrz republiku bejt mohlo. Nemyslím si, že by jich mělo bejt 3769, ale klidně jen čtyři pět hlavních a dost. Zbatek zhruba tak, jak to je. Tedy žlutý cedulky po vedlejších silnicích.
Hele příští rok chci jet do Francie. Nevím přesně jak a co bude, ale co vím jistě je to, že čechy nepojedu. Nevím kam až pojedu vlakem ale zcela jistě za hranice naší republiky.
@ Juri:
A kudy povedes tech 5? Kazdy si k nim bude chtit dotahnout malou spojnicku. A "Proc jezdit po odvesnach, kdyz to jde po prepone - staci trocha asfaltu..."
Nechapu, proc treba vznika nova dalnice na jih, proc nerozsiri Strakonickou, nebo Taborskou... A podobne by to casem dopadlo s hlavnimi cyklotahy.
nevím, neznám odpověď. Nechce se mi hledat konkrétní řešení, protože na to je potřeba dost času a nastudovat spoustu informací, nicméně jinde to jde. Proč ne u nás?
@ Juri:
Obavam se, ze odpoved je vlastne v te otazce. Protoze u nas... ;-(
@Murphy...V Rakousku jich mají taky pár a stačí jim to. A jak je Rakousko oblíbené mezi cykloturisty. Nejde o to mít 3457 tras, které stojí za prd a vlastně jsou to jen ocedulkované okrsky nebo silnice mezi vesnicema, ale mít opravdu kvalitní základnu cyklotras.
Ono by stačilo, kdyby za něco stály alespoň ty nejhlavnější trasy....Polabská, Česko-rakouské příhraničí, Greenways. Se všema jsem měl tu čest a pokaždé nic moc.
Já to řeším jako Jurimír. Ty vofialověné trasy v mapě stojí většinou za prd. Dost často jsem narazil na to, že jsou s naloženým kolem dost blbě sjízdné. Takže většinou volím svojí trasu.
Jen připomenu. Né vždy je potřeba asfaltu. A to je problém v ČR. Všude se staví cyklotrasa pro Tatrovku. A přitom by stačila šotolina.
Myslím, že by bylo ideální páteřní trasy mít v takovém stylu, protože zas vyhánět cykloturisty (třeba i s dětma) na silnici s tím, že tam jen rozházím žluté cedulky...to mi příjde nebezpečné a nedostatečné.
Samozřejmě se při stavbě vyhnout místům, která popisuješ (stezka za miliony tam, kde to pro ni neni ideální). Zachovat přírodu a původní cestičky. Myslím, že by pak bylo jedno, kdyby se trošku cyklotrasa vlnila, kdyby měla kvalitní povrch. Cykloturista jen potřebuje kvalitní a rychlou cestu s tím, že ho bude jen přibližovat k zajímavým místům.
http://pepikw.rajce.idnes.cz/Cyklostezky/
Jen bych se stranil brehu rek tam, kde nejdou neznicit. Pridam jeste jeden priklad pritazeny za vlasy. Co takhle odstrilet Svatojanske proudy, aby se podel Vltavy dalo jezdit na silnicce na Slapy?
Já si ale nemyslím, že by se mělo někde něco ničit. Naopak.
Ale vše by se vyřešilo tím, kdyby se někde vlnila pěkná šotolina. Cyklista bude spokojen a úplně zapomene na to, že by trasa mohla být vedena jinde...
Než někde něco ničit, rozšiřovat, tahat tam černej asfalt který unese Liazku, dělat zábrany proti pádu do vody (jak popisuje pro_pa), tak to je lepší za ty prachy naprdět do krajiny krásnou šotolinovou stezku, která se těmto místům vyhne. A vyhne se i silnicím.
Jedno by mě docela zajímalo. Kolik by se udělalo kilometrů 2,5metrů široké šotolinové cyklostezky za prachy, které byly vyhozené za nesmyslné asfaltové cyklo-běho-kočárko-Liazo-vodohospo-inlaino-stezky. Stejně ty prachy šli převážně z EU na rozvoj cykloturistiky....
Prave ta Rezska je misty tak uzka (pokud se pamatuji), ze tam by to bez zasahu do brehu proste neslo...
Doufam, ze si to nepletu a jedna se i o tento usek ciste a pannenske prirody, kdery by mel byt ve jmenu ekologicke dopravy zdevastovan.
No právě proto....
Hele, cykloturistům je jedno kudy to povede. Hlavně aby to někudy vedlo. Než asfaltovat a upravovat takovéhle pěkné místo, to raději cykloturisty vytáhnout někam nahoru (prý cca 70m, což není hrozné), udělat tam pěknou šotolinu, přístřešek na svačinu a budou spokojeni. Cykloturista se potřebuje primárně dostat z jednoho zajímavého místa ke druhému. A pokud ho dostaneme do alespoň trošku pěkného prostředí, mimo silnice a povedeme ho po pěkné šotolině bez maminek s kočárkama a bruslařů, tak si myslím, že musí být šťastný.
Pokud člověk bude chtít jít podél vody, ať si vezme MTB, nebo batoh na záda a dobré boty a jde dolu.
Jo, obavam se, ze takhle by presne dopadla ta Vratova Rezska stezka. Tadyt je jadro naseo asfaltovaciho pudla. Vrato - vazne bys chtel, aby to takhle vypadalo podle vody? Jestli ne, tak jak? Jak bys delal ve svahy mezi vegetaci zabrany proti padu pro nemehla? Dokonce i pro mehla, kamarad pry tam jednou hupnul, ted jen nevim, jestli uz tehdy jezdil fulla. Ale pry se mu to znacne nelibilo... 8-)
Muphy: viz výše, celé je to tak trošku nedorozumění. Já měl za to, že to v celém úseku vypadá tak, jako v tomhle místě: http://www.mapy.cz/#mm=TtTcFP@x=133026672@y...
Vybourat a vyasfaltovat ten pravý břeh pod Řeží by mě vážně nenapadlo ani ve snu. Když tam někdo bude chtít tahat stezku, tak má přece spoustu možností naproti za železniční tratí.
@ Vrata:
No vida, tak v tom pripade se prece jen shodneme. 8-)
Ale i tak bych spis hlasoval pro ruzne drobne kamenivo (klidne at tam je en-tout-cas), ale ne asfalt. Jaka je jeho vyhoda? Jen se z toho zase stane bruslarska draha a dalkovi cyklisti ostrouhaji...
Murphy: Tak to se shodneme ze 100%. Asfalt není podmínka, třeba to, co je na A2 (ex. RO) na Rohanském ostrově, je naprosto v poho.
Vratislav a RO: az na tu objizdku, kde to nejspis poradne neuvalcovali, takze je tam vyjeta stopa a kolem par cm tlusta vrstva sypkeho materialu, na hladkych plastich fakt prima pocit :( No ale snad je to jen docasne...
E-Ryc: Jo, je to dočasné. Bohužel po návratu na původní trasu nás čeká segregace s hmatným pásem v původní šířce, protože Praha 8.
Když jsme jeli k Baltu, tak cyklotrasa na posledních úsecích k moři vedla často podél silnice i za cenu toho, že byla setsakramentsky úzká, s povrchem neasfaltovým. Ale pořád to byla alternativa k jízdě mezi rychlými auty.
Jenže u nás asi něco takového by bylo příliš levné.
Naprostý souhlas, chce to aby se při budování cyklostezek bral víc v potaz veřejný názor cyklistů.
Když ani hotová cyklostezka nemůže začít fungovat kvůli papírování ...
http://www.novinky.cz/bydleni/reality-a-finance...
Klasika...
Slepička opět běhá se džbánkem od jednoho k druhému a nikdo nepomůže...
A tunel pomalu chátrá a až se začne rozpadat, tak se na něj přidělá mříž se zákazem vstupu a všichni si potřesou rukama, jak to pěkně vyřešili...
Xakru, mě nějak dochází slušná slova...
Jo, takhle nějak už vypadá okolí schodiště od Sluncové, které k tunelu vede na druhé straně. Zrovna nedávno mi někdo popisoval, že tam voda po těch posledních deštích stáhla horu bahna, která po těch schodech a chodníku teče málem až k Invalidovně.
Sakra, to je kocourkov.....:-)))
No konečně se o to alespoň začali pokoušet, řekl bych ale, že hooodně s křížkem po funuse. Víte, kolik dlouhodobě užívaných silničních dopravních staveb nemá kolaudaci - obvykle právě kvůli nevypořádaným pozemkům? A jezdí se po nich o sto šest ode dne, kdy se na nich namalovaly čáry.
Hehe, ti méně odolní cyklisté už kola pomalu zazimovávají a ejhle, ono se to nakonec ještě stihne otevřít :-)
http://praha.idnes.cz/cykliste-budou-moci...
Tak to předčasné užívání trvalo vyřídit "jen" jednu sezónu ;-)
Aspoň, že to nebudou otevírat týden před volbami, to už by asi bylo moc silné kafe.
Myslím, že Tůma trefil hřebíčkem o hlavičku:)
Posaďtě Holanďana na kolo kdekoliv v Praze a vysvětlete mu, že to pohoří všude okolo je běžný český kopec.
Měl jsem tu čest hovořit s několika Holaďany kteří se naprosto schváceni vraceli na kolech z "TRASY TRAS " Kemp Klánovice -(zvaný malé holandsko) - Zeleneč -Stará Boleslav-Čelákovice- - Klánovice a naříkajícími nad českými kopci :-DDDDDD ... Ptali se mě v Nehvizdech na směr do Klánovic ......
No jo kopce, ale na druhou stranu co se týká městského provozu a jízdy na kole se máme od nic hodně co uřit, jejich klidná a bravurní jízda s naloženými koly v hustém městském provozu je úžasná.
Nemyslím si, že tohle je problém. Spousta anglických měst cyklisticky funguje mnohem lépe než Praha a kopců je tam dost. Stačí třeba Edinburgh. Nebo pár měst ve Walesu, které jsem měl možnost navštívit, případně v nich žít. Takovej Bangor je univerzitní městečko v podhůří (město je postaveno na kopcích) a jak se tam na kole jezdí a jaké je tam pro cyklisty příjemné prostředí....
já nevím vyšťoural jsem v edinburgu takovou tabulku (Vratislav ví, že jsem statistický šťoura) a tam je Anglie jako cyklocelek až pod Českem:)
http://cyclingedinburgh.wordpress.com/2010/02...
Tabulky, tabulky. Byl jsi někdy v Edi? Byl jsi někdy v Londýně (někde jsou tu fotky třeba od Arabice)? Jezdil jsi někdy na kole po anglických městech? Já ano (4 roky). Takže zrovna tuhle zemi s ČR mohu porovnávat. Sice to není Holandsko, ale s tímhle jsou tam o dost napřed...tabulka, netabulka.
Podle čeho ty zázračné tabulky vznikají? Hele. Stačí se podívat na google mapy a přiblížit si nějaké křižovatky. I tam uvidíš, že je tam pro cyklistiku mnohem přijatelnější prostředí (čmáranice na silnicích).
A zkus třeba tenhle článek:
http://www.nakole.cz/clanky/631-bristol...
Hned druhá věta je zajímava: "Ačkoli je okolí města kopcovité, je Bristol jedním z nejvýznamnějších cyklistických center Anglie." Je tam i odkaz na zajímavou fotogalerii.
Ale koukám, že tam máš slovo "cyklocelek". To bych asi souhlasi. To co angláni mají ve městech, tak to nemají mimo města.
Tam je cyklistická síť mimo města řídká. Ale co jsem měl možnost poznat, tak cyklostezky jsou celkem v pohodě a kvalitní. Ale v ČR je to lepší. Naštěstí. Neberu v potaz takové ty trasy s číslem 3452 (hlavně ať toho je co nejvíc), které vedou po polňačce z Horní Dolní o Dolní Horní. To my přijde jako český cyklistický omyl. Ale pěkné cyklostezky, které mají smysl pro turismus a cykloturistiku.
Tím přispěvkem nahoře jsem reagoval na města....
"3452" a podobne jsou idealni - clovek vi, ze to bude slusne prujezdne i na nalozenem kole a v cykloatlase si po takovych cestickach naplanujes klidne vylet na cely den ci tyden. Pro lokalni cyklo dopravu jsou ovsem nepouzitelne.
No...pro mě jsou to jen očíslované existující cesty. Prostě snaha udělat pořádnou cyklosíť. Ale defakto k ničemu.:-)))
Dulezite je to, ze nekdo overil prujezdnost.
Kdyz tyhle trasy opustim v neznamem kraji, motam se pak po polnackach, ktere vedou jen ke hnojisti, po strnistich, v bazinach a podobne. A to je ne pokazde cilem vyjizdky.
Já nevím. Mě na to teda stačí klasická mapa KČT. Vždyť ty 2345 atd. jsou jen obarvené silničky mezi vesnicema. Takže co na tom chceš ověřovat. Zrovna teď tu držím v ruce cyklomapu od Kartografie (Třeboňsko, střední Lužnice) a tam je snad 95% těchto cyklotras vedeno po vesnických silničkách. Co na tom chceš ověřovat??? Jsou to jen vyhozené prachy, které se daly investovat jinde a jinak....kvalitní označení a hlavně domyšlení páteřních tras.
Tohle přeci najdeš v klasické turistické mapě nebo i v podrobnějším autoatlasu. Hlavní silnici od vesnické poznám i bez očíslování.
Treba 5107 http://www.mapy.cz/#mm=TTcP@x=136802048@y...
Clovek netusi, jestli tam nejsou jen uzke pesinky s povrchem a sklonem nevhodnym pro pohodove vyjizdky. Takove vyhledavam. Zadne silnicky. Asfalt je sproste slovo! 8-)
"ktere vedou jen ke hnojisti"
5107 začíná na silnici a po nějakých cca 4km konči kdesi...možná na hnojišti pod Kozí hlavou. Pro mne teda zbytečná cesta, kterou si vymyslím i bez té čáry.
Mimochodem. To, že je někde něco vyznačené jako "fialová cyklostezka" neznamená, že je to průjezdné i na naloženém kole, jak píšeš nahoře. Už jen na naší slavné polabské jsou v okolí mého bydliště úseky, kde jsem měl "problém" i na horském kole a kde jsem potkal třeba Němce, co naložená kola vedla a neuvěřitelně se smála.... ( jen slabý odvar: http://mr.rajce.idnes.cz/Jested_na_kole/#00001.jpg , ale s naloženým kolem se tam jelo fakt blbě...kousek dál jsem potkal ty Němce)
Nebo bych mohl někde vyštrachat fotky, jak skvěle se tlačí plně naložené kolo na fialové cyklotrase kdesi v národním parku Podyjí (slavná trasa Česko-rakouské příhraničí).
Nebo třeba u nás v Toušeni. Most pře Labe. Jurimír by ti mohl vyprávět, jak tenkrát nadával. Škrábat se tam s naloženým kolem...uf. Nebo kousek u Mělníka ( http://mr.rajce.idnes.cz/Jested_na_kole/#00002.jpg ) ...
Takže tvrzení, že to, co je fialové je "slušně průjezdné i s naloženým kolem"...no nevím. Příjde mi to jako dost odvážné tvrzení. Jsou to jen očíslované cesty a přijde mi, že je někdo čísloval jen od psacího stolu v kanceláři....
Tak tak... cyklotrasu značenou lesem kolem Dalešické přehrady jsem taky z větší části tlačila. Jsem příznivce těch "zpevněných sekcí", takže určitě by leckdo jiný 90% z toho projel, ale že by to značení bylo nějakou zárukou, to teda nebylo. Byla to taková klasická turistická cesta střední kvality, cyklistická moc ne.
rád bych podpořil Michala. Ono třeba Murphy i ta cesta kolem rokytky, co jsme tam v sobotu jeli si užít bláto ce cyklotrasa s číslem a že bych podobný věci jezdil rád na těžko na marathonkách, tak to tedy fakt ne! To označení je dobrý jen k tomu, že víš, že to někam vede. Když to tam znáš, je mnohem lepší se na něj vykašlat. Beru to jen jako nouzi, když se člověk chce někam dostat, nechce bloudit a nechce hledat nebo, když se chci jen tak projet a celkem mi na ničem nezáleží, tak proč ne na cyklotrase, která nebývá moc často tažena silným provozem.
a jak michal uvádí tak ano u téhle cyklolávky jsem s naloženým kolem nadával fakt hodně.
http://jurimir.rajce.idnes.cz/7.-11.5.2008...
kdyby tam nebyl Kolín, tak nevím, jak bych to po těch úzkejch schodech rval....
Hlavně třeba u toho Mělníka je úsměvné, že na obou stranách toho "mostu s rourama" je cedule "zákaz vstupu". Takže pochybuji, že zdejší průjezdnost někdo při tvorbě téhle fialové trasy zkoumal:-))) Mimochodem. Je to trasa č.2...takže člověk by očekával, že to je něco páteřního. Prdlajs.
Já bych od fialové trasy očekával, že když na ní vlezu s naloženým kolem, s dítětem, s vozíkem...., že tu trasu bez problému zvládnu. Ale jak jsem se už několikrát přesvědčil, není to tak.
Proto jsem někde nahoře psal, že je to takovej náš českej vejmysl... Raději bych uvítal méně tras, ale promyšlených tak, že je zvládne naložený cyklista nebo rodinka....
To je také možná dáno tím, že cyklomapy vydává každý "kdo má do prdele díru". Takže hlavně aby mapa byla na krámě.
Prave to kolem prehrady jsme jeli s pritelkyni loni - a bez vetsich problemu. Tedy - kdyz odhlednu od tech, proc jsem ji ted kolo elektrifikoval. Tehdy jsem pritlacoval do kopcu, to z leha uz nedam.
My po ni jeli od prehrady. Ten kus po silnici jsme objeli po paralelni lesni ceste. A dojeli jsme bez problemu az do Vladislavi a pokracovali zpet po druhe strane po 5207.
Ten Tvuj most je vazne vychytavka... Kdybych extra nespechal, proste bych to objel.
Tohle http://mr.rajce.idnes.cz/Jested_na_kole/#00001.jpg mi prijde jako malina. Co s tim? To ma vadit? 8-o
Na nejaky ten splh clovek proste obcas narazi (http://mur.rajce.idnes.cz/2009-08-30_C-Les...
Proti tomu Tvemu pohodlnemu dlazdeni postavim tuhle fotlku http://mur.rajce.idnes.cz/2009-07-10_UB-Azub/...
Brody, bahno a husta vegetace jsou zde http://mur.rajce.idnes.cz/2009-07-10_UB-Azub/... a na nasledujicich fotkach. Ale je fakt, ze tohle je zluta turisticka, ne cyklotrasa. ;-)
Kdybych jel s vozikem, asi bych svuj vyber smeroval k tem malo frekventovanym silnickam a polnackam a pocital s casovou rezervou pro objizdeni rokli, bahnist a mostu. ;-)
To, žes narazil ještě na něco, co je horší mi nepřijde jako dobrej argument, který by říkal něco o tom, že značená cyklotrasa je vždycky v pohodě sjízdná.
Podívej, já to, cos sem dal na fotkách taky projedu a taky to přenesu. Ale je mi něco přes třicet a fyzicky jsem na tom celkem dobře a mám tlumič vepředu i vzadu. Jenže já si narozdíl od tebe nemyslím, že by kritériem sjízdnosti značenejch cyklotras mělo bejt to, že to dokáže překonat chlap při síle..
Ono s brašnama a na kole vůbec jezdí povícero lidiček. Třeba důchodci co nechtějí shnít u televize, maminky s dětma, lidi co na tom nejsou fyzicky tak jako ty a taky mají třeba favorita nebo krosový kolo bez odpružení a pak už je humus jet i to, co je na tý Michalový fotce. Já to tam jel několikrát a akorát mě sralo, že se to klepe tak, že se nedá natáčet a fotit, protože to neudržíš, jak skáčeš jako koza, ale na neodpruženým kole bych to nadávajíc vedl.
Já si prostě myslím, že značená cyklotrasa by fakt měla bejt sjízdná nejen pro mě...
Jo, zrovna včera jsem konečně našla odbočku na značenou cyklostezku (zašitá za benzínkou a příjezd jednosměrkou "proti srsti"), tož jsem na to vjela: padák vymletou šotolinou dolů k jakémusi potoku (vedla sem), strmej výstup vymletou šotolinou od potoka nahoru (tlačila jsem). Normáně se to dá objet po silnici skoro po rovině jen asi o dva kilometry delší trasou, časově třikrát rychlejc a větší provoz je na tý silnici jen asi dva kilometry při dost široký krajnici. Klela jsem jak pohan.
Nemluvě o tom, že ta cyklostezka dál pokračuje cik cak nezajímavýma polňačkama rozježděnýma od traktorů a vyschlejma na beton. Přitom na dohled vede úzká asfaltečka, na které je zákaz vjezdu. Samo, že jezdím po tý asfaltce pěkně ve stínu stromů a né po holým hrbatým polu. Taky mě tam poprvé šipkama nahnali, naposled (5108).
Prave tehle hlavni bych se vyhnul velkym obloukem, kdyz vidam, jak tam auta jezdi. Jestli nebude priserne pocasi, zkusim se tam s pritelkyni o vikendu podivat a uvidime. Jestli to da ona s motorizovanou tezkou obludou, povazoval bych to za sjizdne pro sirsi masy. ;)
zkuste, musite za tu benzínku a tam jsou zavřený šraňky, tak tama :))
hlavně pak jeďte po silnici přes Babí horu, to pole je fakt otřesný a zajímavého tam není lautr nic.
pO SILNICI NE, POJEDEME PO CYKLOZNACENI. a PRAVDEPODOBNE OPACNYM SMEREM.
Tož jestli chcete od přehrady na vlak, navrhuji hezčí trasu (viz. mapa). Akorát brod mezi hradama (viz. foto brodu) doporučuji shora prověřit (viz. foto na vyhlídku z druhého břehu), nesmí to hučet a musí být vidět balvany, ale jestli nebude nějaká velká bouře, mělo by to být o víkendu už průchodný.
To je moje oblíbená trasa od přehrady k vlaku, u divoké řeky je krásně, akorát tam teď bylo po bouřkách moc vody a nedalo se přejít, sem musela jinudy.
Doů k řece jsem to jednou sjela celý, jinak pár větších padáků vedu. Nahoru na Lamberku tlačím až ke křižovatce, ae bez asi sto metrů je to vyjetelný, já se do kopca nedřu a radši se kochám :)
Tady je odkaz na mapu, nejedná se o značenou cestu, jsou tam jen nějaký turistický značky, ale na vyhlídku se s kolem dostaneš v pohodě, to je skoro po rovině. Z vyhlídky se musí kousek zpátky, zelená značka z vyhlídky k hradu je pro kolo neprůjezdná.
http://www.mapy.cz/#mm=TTcP@x=137090304@y...
Já už mám řeku projetou od Vlasáka (po červené) až po Ketkovickej mlýn, ale je tam hodně úseků, kde se musí šplhat, nic moc s kolem, ale jinak je to dost nedostupnej kraj, tak prostě kolo občas poponesu ... :))
Splh mi s kolem nevadi, leho ma jen 20 kg, ale to elektrifikovane s tezkym motorem a bateriemi ma 39 kg! Zadne splhani. A brod mi asi taky neprojde. Vypada to, ze jsou v nem vetsi kameny, ne? Zadna zpevnena plocha... To si nekdy muzu spis dat sam.
Taky bych nerad utopil motor a ridici jednotku... tedy nechal utopit. ;-)
My nikam konkretne necilime. Proste se jen projedeme z chaty. Taky je otazka, kolik na to bude casu.
Jo, chata je na Konesinske plazi. Takze start i cil tam.
Tak si zajeďte jen na tu vyhlídku a k Altánu (pozor, vyhlídka je tak 200m od Altánu - na mojí mapě červené kolečko) a zpátky to vemte lesem k Sedleckému dvoru, tam se nedá zabloudit (cesta zpevněná, liduprázdno), a do Konesína zpátky přes Popůvky. To je už po silnici, ale žádnej provoz, jabloně kolem cesty, a budete už mít stejně lesa dost.
Brod pro motor není, vody nad kolena a velký balvany po kterejch posunuju araba, stejně namočím i brašny (jsou nepromokavý), ho musím někdy použít jako oporu ...
Za výlet tam taky stojí rozhledna Babylon, to je v pohodové dojezdové vzdálenosti, pěkná cesta, dost lesa, hezká stavba.
A ta cyklo na druhém břehu přehrady je sjízdná, jen u Číměře je ten začátek problematičtější.
V přehradě o víkendu byla voda už nakvetlá, sem tam vlezla, ale nic moc. Stejně tak už kvete Ratan v Náměšti.
Ja tam o vikendu taky byl. Po celodenni praci jsem se radsi umyl hadici, nez abych do toho lezl. 8-(
Ted s motorkem mame sirsi pole pusobnosti. Doted to bylo bud posun autem a pak kolecko, nebo jsem musel pridavny motor zastat ja.
No a ted se zase muzu strhat, jak se snazim moc nezdrzovat do kopcu. 8-)
Sem byla nejdřív u Konesína a tam jsem teda do toho nevlezla :/ Trochu čistější to bylo v zátoce pod Popůvkama, ale už začnu jezdit na východ k Ostrožské, tam to nekvete nigdy, akorát to je dál a jezdit se dá jen kolem Moravy ... :)
Nemuzes chtit, aby bylo vsechno sjizdne pro vsechny. Viz to, co jsem psal o bruslazskych stezkach kolem Vltavy. To bychom pak museli srovnat kopce a vsude nalit beton a asfalt.
ale já přece nechci, aby všechno bylo sjízdný pro všechny??? Mluvíš o něčem jiném. Ne všechno, ale když je to značené jako cyklotrasa, tak by to mělo být sjízdné pro širší masy na jakémkoli kole...tedy nejen pro ty na fulu ve velmi dobré fyzické kondici
Mozna by bylo lepsi znacit obtiznost a nebezpecnost. 1 - Modranska, ... 5 - Svatojanske proudy & downhillove trate. Jako na vode.
jo značit trasy vhodný pro horský kola jinak....
Nojono jenže jak pak označit cyklotrasu Rudolfinum - Újezd nad lesy ?
Něco jako převážně dvamínus s úseky v kvalitě superjedničky za 140 milošů, krosovou vložkou v Hrdlořezích označíš 4kou ? :-DDDDD
A to nemluvím o času kdy ji projedeš, ráno je to celé volné, odpoledne je z náplavky zóna ruské a japonské smrti a první část rokytky je plná důchodců s vodítky zakončeným zmatenými hafany a nová část je je plná onlinistů a dětí jezdích na tříkolce :-DDD TAKŽE Z 1 JE RÁZEM 3 :-(
V dynamické mapě prezentované na webu hodnotit jednotlivé úseky včetně časové proměnnosti obtížnosti a celou trasu si nechat vyhledávat pro konkrétní hodinu s ohledem na mixu osobních požadavků. Až jednou nebudu mít rok co dělat, naprogramuju to.
to je slovo do pranice, případně jestli by se nedala naprogramovat i nějaká zelená vlna ?
Například startující u rudolfina v 16,00 - 16,15-16,30-16,45 atd atd ???
V celou pro rrychlostní průměry 15-20 km/h a ve čtvrt pro 25-30 ?
Mista s rizikem !! nebo pripadne za VV X? ;-)
http://www.votus.cz/index.php?nid=5759&lid...
Modřanská má u mě 2 za přecpanost ;-)
přecpanost je potřeba hodnotit minimálně 3kou :-D protože pak přichází nasranost a ta je i na kole nebezpečná
he, já po ní nejezdím tak často, aby mě naštvala ;-) Ale denně odpoledne bych jí dávat vlastně ani nechtěl. Na té ulici Na Pankráci je tak nějak víc místa ;-)
Ta první fotka vypadá OK, ale věř mi, že s naloženým kolem to prostě nešlo. Tahali jsme ty kola společně Němčourama po cestičce, která byla paralerně vyšlapána podél téhle páteřní cyklotrasy. A mohl bych těch příkladů ukázat dost, jen prostě vše nefotím:-))
Někde nahoře píšeš, že máš záruku, že je to alespoň průjezdné. Ale pak se teda ptám...KÝM? Horským cyklistou? Běžným cyklistou jako je třeba Jurimír a já? Kolíňákama (nákoláci), co jezdí s malou ve vozíku? Malým prckem, co jede s maminou na výlet???? Já bych teda očekával, že pokud to má být průjezdné, tak pro všechny. I pro ty slabší jedince.... A to jak sám dokazuješ nefunguje. Takže pro koho to vlastně je?
Například v mém okolí je slavná polabská cyklostezka tvořena zarostlou pěšinkou. Pěšinka je tak vyšlapaná a vyjetá, že když šlapeš, tak zadrháváš pedálama o zem. Málem jsem si rozmlátil šišku:-). A jak zde chceš jet s vozíkem? Nebo s malým človíčkem? Já bych totiž očekával, že když je to fialové, že se nemusím bát zapřáhnout vozík s prckem a jet. Ale zrovna tady by jsi těžce narazil. Nehledě na to, že je tam objezd kolem zdymadel a tam je taky šikovná pěšinka. S vozejkem budeš tlačit a mamina, co jede na kole jednou za čas tam se sebou možná plácne na zem.
Nevím. Potkal jsem na těch fialově označených a očíslovaných cestách taková zvěrstva, že tvé tvrzení "alespoň vím, že jsou projetá" mi prostě nějak nesedí.... Ano. Jsou vhodná. Ale né pro všechny....
Ono stačí porovnat tu naší slavnou polabskou a kdejakou rakouskou... Nebe a dudy... Hlavně že těch fialových tras máme plné mapy.:-)))
Mimochodem. Nedávno jsem to tu snad psal. Potkal jsem za Čelákovicema Holanďany. Naložený. Udělali tam radní krásný černý pruh pro cyklisty a bruslaře. Jenže jen cca 1,5km dlouhy. Končí u železničního mostu. Chudáci tam koukali do mapy a nevěděli kudy dál. Tak jsem jim ukázal cestu. Objeli a podjeli a přijeli jsme na tu vyšlapanou pěšinku (0019), kde šlapkama sekáš trávu a když si nedáš bacha, tak o hranu pěšinky s pedálem zadrhneš a rozbiješ si šišku. Tak se jen zasmáli a ptali se, jestli je to pak dál už OK. Tak jsem jim řekl, že až v Poděbradech....:-))) No...moc jim to s těma naloženejma kolama nešlo. Jo a ještě jsem jim poradil, aby v Lysé nad Labem nepřejížděli na druhý břeh a nenapojovali se tak na slavnou polabskou....jsou tam totiž docela nesjízdné schody:-))). Prostě ideální promyšlená cyklotrasa. Myslím, že nákoláci tam před cca dvěma roky jeli na vyjížďku....takže ví.
No jo, no, myslim, ze prave Jurimir je docela odolny. A ja taky. Mne tohle vlastne bavi. Alespon se clovek nenudi.
Tak jinak, preformuluji:
Fialova je vetsinou sjizdna pro mne a kde ne, tam alespon ceka nejake vzruso, nebo je na co si zanadavat. 8-)
Kdybys videl, jak na mne koukali lehokolisti, kdyz jsem je tahnul podel Kocaby... A pak nas dojeli Pro_Pa, Meduza, pb a Lee-Loo a v zabahnenych oblicejich bylo nadseni. Nechapu... 8-)
Já myslím, že je zbytečné to tu nějak rozebírat....každý na to kouká jinak...:-))
Mě zas přijde, že by se pod těma fijajovejma čárama měla schovávat trasa pro "masu" lidí.
Docela mě pak štve, když mám mapu plnou těhle tras a přitom vím, že v mém blízkém okolí je hned několik "zmetků". A to i na polabské trase.
Rovnobezne s 5107 je tady taky neco, co se tvari jako silnice. http://www.mapy.cz/#mm=TtTcFP@sa=s@st=s@ssq...
Jel jsem to v noci tak 60 km/h a myslel jsem, ze tam zustane alespon pulka auta. To tak bude ve vsem.
Na Slovensku jsme se zase setkali s tim, ze prerusovana cara jednou znamenala protahovani mezi balvany do cca 45stupnoveho kopce, podruhe silnici, kde by se vesly 3 kamiony vedle sebe s asfaltem vhodnym pro bruslare.
Cyklostezky tam vedou klidne primo podel lyzarskeho vleku. Kdyz jsme se drapali nahoru, byl bych vdecny jen za kratke schody. A jako bonus nas nahore cekal cerstvy otisk medvedi tlapky. 8-)
co je na tom k nepochopení? Každej preferuje něco a každýho baví něco jinýho?
Rondu s Lelkem jsem tehdy dost obdivoval Seděli na tom tehdy oba prvně a tys je cpal do bláta, mezi skály do vody atd. Na svou první lehovyjížďku na bych s tebou tedy jet nechtěl:-)
Jinak, mě to taky baví, když mám přezutý gumy atd. Ale když jedu odněkud někam a chci tam být co nejdřív a táhnu s sebou brašny, tak mě to zas tak moc nebaví. Naopak. Takže třeba, když jsem jel k mámě do Jindřichova Hradce a hnolo mě to kapsi přes kopce atd. atd. tak už na cyklotrasu z vysoka s..u a jezdím po hlavní. Je to rychlejší a pohodlnější a kdyby mě to v tu chvíli zatáhlo do lesa někam do bláta, tak budu nadávat až běda. Ale je fakt, že s emi to asi nestane, ale to je proto, že právě díky podobným excesům to cykloznačení prostě ignoruju, protože je uplně k ničemu. Což je ale právě to smutný... :-(
Nečetla jsem vše komentar. Jinak muj nazor,že nepatri kolo v Praze,tam nebezpečne cesty a vic kopci.Často jsem videla v Praze co delaji cyklisti,ja smala,proto cyklisti porad nutne zastavit kvuli uzke cesty,prijde tramvaj. Na vikend nevadi kolo v Praze! Kdyby cele rovnate Praha-jasne ja jako zavisle drogy na riditka,neutralne porad jezdit cele rovnate Prahy.
Praha má rovinatou dost velkou část, v pohodě sjízdná placka s převýšením +-30 metrů jak samotné historické centrum (s výjimkou Hradčan), tak Karlín, Smíchov, Holešovice, Libeň, Vysočany, Strašnice, Malešice... Placaté (ale na vyšší rovině) jsou i Vinohrady, Pankrác, Jižní Město a další čtvrti. To prostě není hlavní důvod.
Kdyby se navíc přepravovala kola v MHD + vlacích zdarma, či za rozumnou cenu, tak by se to dalo vhodně kombinovat.
asi jen ten vlak za 25,- to je na dvě zastávky po městě fakt darda. Jinak to zadarmo už je, ne?
To ví spíš ti pražáci, že kolo do tramvaje také asi nejde úplně všude, do každé, atd. V každém případě, kolo do vlaku za 25 je fakt hnus.
Třeba u sousedů mají cenu za kolo prostě poloviční než normální jízdné, ale lze si extra koupit měsíční jízdenku pro kolo.
No, ale zkus tohle navrhnout ČD. Ostatně, i tarifní nabídky pražského dopravního podniku jsou (asi v rámci snahy "Opencard do každé šrajtofle") pro příležitostného cestujícího úplně na prd.
Však já vím.
Jenže, už jsem to tady zmiňoval a nejspíš to i víš. V Německu je osobní doprava organizována Dopravními svazy. Ti určují své podmínky a dopravce na ně musí přistoupit či si vyjednat nějakou tarifní výjimku (např. historická trať) nebo prostě jezdí na svoje triko (linka není součástí). Takhle okolo šluknovského výběžku jsou hned dva dopravní svazy (VVO a ZVON), u každého je to jinak. Někde, třeba u Verkehrsverbund Mittelsachsen (Chemnitz a okolí) nebo Mitteldeutscher Verkehrsverbund (Lipsko a okolí) se kola přepravují vlakem DB zdarma i když normálně se za kolo u DB platí 4.50 €.
- Vadou tohoto je, že pokud to člověk nezná, platí za místní přepravu u DB zbytečně velké peníze a přitom by mohl jet tímtéž vlakem za míň.
Takže kdyby to u nás fungovalo stejně, tak by si Praha vynutila na ČD takový tarif, který by nejlépe korespondoval s její dopravní politikou a 25 Kč/kolo by platilou souběžně pro neznalé či pro cestující mimo hranice Prahy.
Dopravní svaz v Praze a okolí se jmenuje ROPID, akorát nemá ty pravomoce, které potřebuje. Jinak by to už věřím vypadalo úplně jinak.
Jasně. Překvapivě mi nikdy nenapadlo, že ROPID je vlastně dopravní svaz. Jak tam není ten BUND, tak mi to vůbec nesecvaklo. Vnímal jsem to jako nějaký odbor pražského magistrátu. :(
No, on je, ale když toho moc nezkoordinuje, tak tak vlastně nevypadá... :-(
Mas kolo, tak ne nem jezdi a necpi se s nim do MHD!
Vida, tak tohle E-bola alter ego vydrzelo skoro mesic ;)
E?
Nemyslim. € vypada jinak. Navic - v MHD vetsinu casu opravdu neni misto na kola.
nó jak pro koho ...
Mě teda přejezd z Malešic přes vyšší roviny Jarovské někam nahoru na "docela placatý" Prosek přijde jako slušná horská prémie.
Navíc například Strašnice, Malešice vůbec cyklostezky a cykloúpravy nijak zásadně nepotřebují, tedy pokud si člověk nežádá klidné jízdy po Černokostelecké, počernické,Průběžnou nebo v Olšinách... bočníma uličkama se tam jezdí pohodově....
Malešice a Strašnice by k plné spokojenosti potřebovaly vyřešit pár křižovatek a propíchnout pár jednosměrek, taky tamtudy jezdím rád.
No, Prosek je sám o sobě placatý, pokud z něj nejedeš na ten Jarov - tak je to myšleno. Jasně že +-100 metrů přes údolí Rokytky je trochu jiný kafe. Ale v rámci prakticky celé "severní terasy" je to pohoda. Jinak jsem to nemyslel.
Ja slepá? Dobre vidim co delaji cyklisti v centrum. Bydlim na kopci a prace na druhe kopec-nema cenu na kole. MHD neprijima kolo do tramvaj. Meli byt omezovat auta,aby cyklisti mohli klidne jet na silnice.
Nebo nebyt flakac a naucit se jezdit do kopce.
Trochu moc rychlý soud.
Nebuď povrchní a prohlédni si třeba fota a komentář k letošní dovolené Arabice. Určitě pak přestaneš psát připomínky o flakáči a potřebě naučit se jezdit do kopce.
Tak v cem je pak problem?
pro Vratislava a Klánovický express:posledních 10 let jsem tady v Praze neviděla starší cyklisty(řekněme kolem 50 let),že by každý den ráno do práce a pak zpět večer domů jezdili sem tam přes pražské kopce,pravda jsou vyjímky,ale já myslím dav čítající aspoň 100 cyklistů této věkové kategorie za den,kteří bez ohledu na počasí dennodenně jezdí z kopců a do kopců do zaměstnání.Zajímalo by mě,jak na tom budou zmínění panové s fyzičkou,až jim bude mezi 50-60 let.Vsadím se,že budou pěkně sedět za volantem.Klánovický express má pravdu,jsem flákačka a lenoška,jinak to při pohledu na barrandovský kopec ani nejde.
Až mi najdete na mé náhorní barrandovské planině dobrý džob třeba ve filmových ateliérech,budu šlapat na kole každý den,ať svítí slunko,prší,sněží,mrzne či je fujavice.
No, až budu mít fyzičku horší, tak přesednu na elektrokolo.
Jo jo, pak se tomu pridaji balancni kolecka, kapotaz, silnejsi motor, ... a hele, auto! 8-)
Pumpička, cedník...:-)))
Dokonce kropici vuz? 8-o
Velomobil ;-) Ony nějaké ty hadráky s maximálkou 30 by do města byly vlastně optimální.
Che che takovyhle dav cyklistu (ani mladych) jsem u nas nepotkal nikde (mozna k videni tak na nejake cykloteroristicke akci) A uprimne jsem tomu rad, ze takove davy nepotkavam.
Buď se nedíváš, nebo špatně čteš. 100 cyklistů za den není žádné velké číslo.
A ty asi neznas vyznam slova dav. Dav je náhodné nebo úmyslné dočasné shromáždění většího počet osob ve stejném prostoru.
IMHO potkat dav 100 cyklistu za den, neni ze potkas postupne 100 jednotlivych cyklistu behem dne, ale v jednu chvili narazis na DAV tedy skupinu citajici 100 cyklistu. Staci znat vyznam slov a pak nemas problemy s porozumenim psanemu textu.
To jestli to takto autorka myslela, nebo ma podobne znalosti vyznamu slov je vec druha. Napsane je to tak jak je to napsane. :oP
Jsem rád, že se zde objevil někdo, kdo je ochoten mi dávat lekci z češtiny. Hned je mi lépe, když vím, že neumřu blbej.
Kde je tedy dobrá cyklotrasa kolem Prahy?
Chtěl bych jenom poopravit zavádějící název ("Cyklisté, zapomeňte...") a titulky v dalším tisku. Osobně mi bylo sděleno, že jmenovaný Z. Tůma nechce nijak lhát (jak mnozí činí) a klonit na svoji stranu (jako náruživý cyklista) cyklistickou obec planými sliby. Takže za sdělením "Praha nebude cyklistickým rájem" lze hledat pouze konstatování skutečného stavu a reálné zhodnocení vyhlídek.
Jo, ono to nakonec nebylo tak horký. Holandsko nebo Kodaň s 50% cyklo v centru tu neočkávají ani ti největší optimisté. Daleko reálněji vypadá tzv. "švýcarský model" stavěný, jak jsem se dozvěděl, na nerovinná města s modal splitem 5-10%. Praha jak vyšitá.
Samozřejmě to nebrání tomu, koukat se na hezké fotky z Kodaně a závidět jim ;-)
Prosím znáte obchod cykloadam.cz? chtěl bych si tam pořídit kolo ale zajímalo by mě pokud má někdo nejaké zkušenosti. Děkuji
Mám od nich Supa. Neměl jsem s tím kolem problém, takže nemůžu sloužit.
Běžky mi v zimě navoskovali dost blbě, po 5km jsem měl suchou skluznici.
Kdo si taky necha voskovat lyze v servisu!!! To musis sam a pokud nejezdis univerzaly jako ja, az rano, podle teploty a vlhkosti vzduchu, snehu, ...
V servisech vetsinou mivaji (az na vyjimky) velmi teple vosky tak na konzervaci skluznice pres leto nebo na prvotni napusteni. Ty vyjimky sidli na horach vetsinou nekde pobliz trati. Letos jsem takovy videl v Bedrichove, ale jejich vosky jsem nezkoumal.