Zdravím všechny hradecké cyklisty!
Ač se vedení města docela chvástá, jak často a jak hodně km nových stezek otevírá, realita je docela dost jiná. Není stezka jako stezka.
Cesty na dezolátních silnicíh nebo bahnem pískem přes kořeny a větve se nedá nazvat stezkou! Rovněž stezka s obrubníky vysokými i několik cm není žádná normální stezka. Také nevím, proč se dělají z dlažby a ne z asfaltu. Zatím nebudu nebudu uvádět konkrétní příklady, jsem zvědav, jestli někdo přidá další názor. S pozdravem Pavel R.
Ahojky, zdravím všechny cyklisty - Hradečáky. Nezbývá mi nic jiného než souhlasit. Slušných cyklostezek je v Hradci opravdu minimum. Přejet Hradec na kole je někdy fakt umění.
Město plné cyklistů jako je Hradec Králové by si zasloužilo větší péči o cyklostezky. Mimo město je situace lepší díky lesním silničkám a slušným cestám (Nový Hradec a okolí), ale projet třeba ze sídlišť na Moravském Předměstí někam k centru nic moc.
Nejsem z Hradce, ale myslel jsem si, že je na tom s rozvojem cyklodopravy poměrně dobře. No, koukám, že opak je pravdou.
Možná oproti jiným městům jsme na tom skvěle, nevím ...ale poslední dobou se stezky udělají tak, že se rozšíří silnice a z poloviny chodníku se udělá stezka pro cyklisty, kolikrát je ti pro chodce šok, co tam děláme.
Jsem Hradečák, ale už 8 let v Brně. Myslím si, že si v HK nemáme vůbec na co stěžovat.
Já bych to až tak růžově neviděl, spíše dost šedivě. Žádný extra rozvoj v cyklostezkách, spíše žádný, až na tu a tam ojedinělé megalomanské exesy, jako třeba z poslední doby stezka u Stříbného rybníku, která má pár metrů, vede od nikud nikam a končí v místech, kde by měla především začínat, je luxusně provedená se samostatným osvětlením, přestože vede 2 m od silnice, která je také osvětlena. A jinak to je dost bída.
Já to nevidím tak tragicky. Samozřejmě, že je co vylepšovat. I opravy by mohly být prováděny včas a kvalitněji a i projektanti by se mohli občas hlouběji zamyslit - nebo ještě lépe - po těch stezkách si zajezdit. Na druhou stranu jsem jak u nás, tak i ve světě projel už desítky měst, kterým se o něčem takovém, jako máme v Hradci, může jenom zdát ...
Myslím že v Hradci je to oproti jinejm městům pro kolo fakt dobrý, v hradci se jezdí krásně, když ho dobře poznáte a víte kam máte jet. všude je to kousek a všude samá stezka nebo cestička. A nezáleží to na tom jestli jedu na horákoj nebo na starý plečce :) zdárek
Zase tak tragicke to neni. Je sice potřeba hodne věcí zlepšit, ale jezdit se da bez problemu.
Vice o planech magistratu naleznete na strankach www.hradecnakole.info v sekci MESTO A KOLO
Jako nebezpečný hodnotím výjezd z Třebešské křižovatky na objezd Třebše a jízdu po něm. Stačilo by opravit dezolátní povrch sousedícího chodníku, po kterém nikdo nechodí, udělat na něj nájezdy a jelo by se poměrně bezpečně až k Duranu.
S tím bych souhlasil, ale ten problém pokračuje kolem Duranu dál až do Vysoký.., tenhle úsek je vzhledem k sílící automobilové dopravě čím dál tím nepříjemnější a mělo by se to nějak řešit..
jo jo, za Duranem je to horsi a horsi,souhlasim, kdyz nechci jet dirama, tak na me auta troubej, no at si to zkusej po tom jezdit...
Tak tenhle úsek se stal součástí mojí prázdninové cesty s devítiletou dcerou. Po příjezdu od Žamberku a výjezdu z hradeckých lesů šok. Předpokládal jsem, že Labská trasa povede po kidné silničce (aspoň v neděli dopoledne). Ale připadal jsem si jak na trati formule 1. Dost slušný pokus o likvidaci cyklistů. :-(((((((((((((
Kdybych to byl věděl, tak bysem sem nejezdil
Do vysoký se to dá řešit cestou přes Roudničku, hodně to využívám a musím říct, že vzdálenostně je to stejný.
Ale nesmí pršet nebo být po dešti
Hradec mi nepříjde nijak hrozný. Mám favorita a ještě jsem se nesetkal s takovými pískem, kořeny a větvemi, které by stály za zmínku. Jinak v HK můžete být kdekoliv na kole cca do 30-45 min a zadara...
Pravda, cikloytesky v hradci jsou jen místama kvalitní a když ho chcete celý přejet, tak se jízdě po frekventované silnici nevyhnete.
A že je to hradci někdy o hubu!
Hradec je na tom proti jiným městům mnohem, mnohem lépe! Pro toho, kdo své město alespoň trochu zná, není problém se rychle a jednoduše po městě na kole pohybovat. Přitom je možné využívat nejen cyklostezek, ale i různých zkratek, pěšin a uliček zcela bez provozu. Samozřejmě, jsou zde i nebezpečná místa, vylepšovat je stále co, ale celkově je Hradec pro cyklisty super.
Docela zajímavá diskuze, možná by nebylo špatné ji rozšířit a uvést zkušenosti v vybavením cyklostezkami v ostatních městech a jejich okolí. Pak možná zjistíme, že Hradec je na tom celkem dobře. Bydlím nedaleko Ústí nad Orlicí a České Třebové a závidím Hradečákům, že vůbec nějaké cyklostezky mají. Tady spočívá jejich "výroba" v umístění ukazatelů a označení na jakoukoliv cestu - lesní, polní, neupravenou, rozježděnou těžbou dřeva atd., atd, silnici - jakoukoliv a všeobecně tam, kde se dají honosné značky "Cyklotrasa č. ...." nějak připevnit bez toho, že by se někdo zajímal o to, po čem se má jezdit.
No,nevím jak jinde,ale mám tu čest bydlet ve Svobodných Dvorech a pohybuji se i v Kuklenách.Odtud se dostat do centra jsou dvě možnosti-podjezd na Pražské,nebo nadjezd u zrušeného Baumaxu.Obě místa,kde jde o život. Značení a "výroba "stezek,hrůza.Zpět z centra za nadjezdem stezka mizí asi v jiné galaxii .....podobně Brněnská stezka je najednou fuč a to pominu kvalitu povrchu.
Jen když máme fungl novou asfaltku v lese.Tam se špatnou cestou tak nějak počítám.
Já bych to tak optimisticky neviděla. Místní sice po Hradci dokáží projet často v pohodě, protože, jak píšeš, už znají svoje cestičky. Ale pro takového cykloturistu, který sem náhodou či úmyslně zabloudí, to musí být dost děsný. Pár stovek metrů cyklostezek kolem supermarketů to fakt nevyřeší (navíc by mě zajímalo, který blb navrhuje u cyklostezek ty zvýšené obrubníky - ten na kole asi moc často nejezdí). Dostat se z okrajových částí do centra je fakt o hubu - např. již zmíněné Kukleny. Nová asfaltka v lese je sice bezva věc, ale nejdřív se na ní člověk musí taky nějak dostat.
Je fakt, že nemůžu mluvit za všechny města, ale v porovnání s jinými, je to katastrofa. Ale popravdě řečeno, vlastně česká realita - takže co se divím.
Nejvíc mě však rozčílují ty řeči, jak je Hradec úžasný cyklistický město - to už dávno není pravda a toto označení si stejně získal jen díky tomu, že leží na rovině (a tak je tu jízda na kole přeci jen snažší).
A co se týče okolí Hradce, vyjde to nastejno. Nebýt tu hradecké lesy, cyklisté vlastně nemají ani kam vyrazit. Vyjedete-li kamkoliv jinam (a to i po značených cyklotrasách), většinou jde o život. Podle výzkumů je nejhorší situace na silnicích (počet aut, šílení řidiči ap.) právě na Hradecku (samozřejmě kromě Prahy).
Všem, kteří žijí v poněkud zkreslené představě, jak je Hradec úžasné město pro cyklisty, doporučuju, aby se zajeli podívat trochu více na západ, jak má vypadat cyklistické město - v cyklistickém městě se totiž jezdí převážně na kole, nikoliv autem.
Ja musim rici, ze jsem byla velmi mile prekvapena, kdyz jsem zjistila, novou stezku zadem okolo nemocnice k nove postavene casti labska louka, dale zmevneni a asfalt okolo Labe az k mostu v Plotistich, bylo by fajn kdyby dal k Predmerickemu spalvu byla cesta stejne upravena, ale jak jseem mluvila s jednim panem z povodi Labe tak nejsou penize, ale i tak ted vim, kam se budu moci vydavat v budoucnu s prckem ve vozicku za kolem a nebudu se bat silnic.
Taky jsem na to koukala, a nevěřila svým očím :-) Vůbec netuším, jak je tam dlouho. Já zas byla letos překvapená tím zázemím (nejen) pro cyklisty ale vůbec rekreanty v hradeckých lesích kolem "Hradečnice" - přibyly kadibudky místo toalet (možná trochu úsměvný, ale docela dobrý nápad - kdo má koukat na ty podpapíráky pod každým druhým stromkem), spousta nových odpočívadel - lavice, stoly a tak, ale nejvíc jsem byla překvapená krytým ohništěm s dětským hřištěm (až prcek trošku povyroste, můžeš vyrazit i tam :-)
Čaute, tak tu konečně máme anketu o užitečnosti nových cyklostezek v HK, zmíněná Třebešská hráz a pravý břeh Labe (za nemocnicí) je tam taky. http://forum.hradeckralove.cz/forum.php?id=743
Kdyby byly stezky užitečné, tak by po nich všichni lidi jezdili, ale stačí se dívat a na procentu lidí, kteří po nich jedou a těch co jedou po běžné silnici vedle a okolo je jasně vidět jejich užitečnost, resp. neužitečnost a využití peněz.