Dolů k horám, vzhůru mezi kopce - střípky z expedice El Gafla

Cvrkot na vsi (Aleš Podivínský)

Poslední ze série vyprávění o rodině, která se čtyřmi dětmi, dvěma tandemovými koly a přívěsným vozíkem cestovala z Čech až do Maroka a zpět.

Potíže s obrubníkem

Tenhle nenápadný chodníček to všechno způsobil... Nově vyznačená cyklotrasa A26 podél Rokytky. Během potisku cedulí asi došly barvy - v terénu je trasa občas značená jako A2. (Tomáš Prousek)

Jeden chybějící nájezd na cyklotrase a co to všechno může způsobit…

Vítejte v Africe - střípky z expedice El Gafla

Maroko (Aleš Podivínský)

Další z vyprávění o cestě do Maroka a zpět se čtyřmi dětmi, dvěma tandemy a dvěma vozíky. Afrika má úplně jinou atmosféru, rytmus a řád než Evropa. Jak přivítalo naše cestovatele Maroko a jak se tu jezdí na kole...

Jak naučit dítě jezdit na kole

(NaKole.cz)

Naučit se jezdit na kole není snadné pro nikoho – pro děti ani pro rodiče. Pro dospělé to může znamenat sérii ponižujích úkonů. Doprošování se, přesvědčování, vyhrožování a potom samozřejmě následné běhání za kolem a přidržování sedla, roztlačování a dobíhání kola. Chcete vědět, jak si to celé usnadnit?

Dětská odrážedla – jak si vybrat

Můžete naběhat kilometry u přidržování dětského sedla. Nebo můžete zkusit odrážedlo. Proč jsou dnes odrážedla tak populární, na co si dát pozor při jejich výběru a jaká jsou pravidla jízdy...

Bezpečné cesty do školy

(NaKole.cz)

Jízda do školy na kole je často první příležitostí, jak si vyzkoušet svoji nezávislost. Česká města ale dnes na bezpečný pohyb dětí moc nemyslí. Mnoho lidí se to ale snaží zlepšit a prosazovat řešení přátelská k dětem. Dnes uvádíme jako příklad pražský projekt „Bezpečné cesty do školy“.

S capartem na závěsné tyči

S Vendulkou na závěsné tyči Trail Gator (NaKole.cz)

„Mamíííí, mě bolí bříško!“ je věta, kterou jsem se naučila ignorovat. Bříško, stejně jako všechno ostatní, obvykle přestává bolet v okamžiku, kdy dorazíme k dětskému hřišti. Tentokrát jsem ale dostala pořádnou lekci. Ten den začal vcelku nenápadně...

Na vlnách - střípky z expedice El Gafla

(Aleš Ali Podivínský)

Zatímco nad Čechami krouží první sněhové vločky, okolí Barcelony cyklistům přeje. Před třemi měsíci se na cestu do Maroka vydala rodina se čtyřmi dětmi. Zprávy z expedice El Gafla dorážely postupně z Rakouska, Itálie, Francie a naposledy i Španělska.

Kdy jste naposledy jeli na nosiči?

Spousta radosti na jednom kole (Ladislav Bláha)

Jízda na nosiči bicyklu, to je pro většinu lidí jen vzpomínka z dětství s vůní prázdnin, slunce a rošťáctví. Před pár dny mě kamarád takhle provezl i s dcerou po Praze. Speciální nosič značky Xtracycle může teď změnit libovolné kolo na „longbike“ – náklaďák na dvou kolech.

Na cestě do Maroka a zpět

Tři nejmladší účastníci výpravy – Jakub, Daník a Šimon. (LivePla.net)

Pro většinu z nás už období nekonečných prázdnin a dlouhých cest definitivně skončilo. Právě teď ale může být ten pravý čas vyrazit do jižních krajin. Příkladem toho je Katka Minková, Aleš Podivínský a jejich dlouhá karavana El Gafla, která před několika dny opustila Čechy a směřuje do Maroka.

« Předchozí 1 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Další »

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část

5. část - Jezero Yssyk-kul a okolí V sedle se cesta narovnala a pak zlomila. Bylo už jasné, že jsme bouřku nechali v zádech a najednou to bylo krásné! Zelené kopce, jurty, krávy, koně. Konečně tak, jak jsem si to vysnila. V kamenitém sjezdu, kdy to kluci napálili a my se s Šárkou naopak zpozdily,…
Peggy | 10.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme peníze na obživu, tak se nedivte, že se nám po jídle nechtělo „civilizaci" hned zase opouštět. Ještě jsme si chtěli někam zajít na kafe (tedy na čaj) a trochu otdychať. Moc možností tu…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…