Bike Brno v plném proudu

Bike Brno nabízí tisíce kol (NaKole.cz)

Když jsme ve středu večer přijeli na brněnské výstaviště, jeho areál překypoval automobily, ze kterých se stěhovala kola i příslušenství na stánky celkem 200 firem ve třech pavilonech. Veletrh Sport Life je největší sportovní událostí roku v rámci střední Evropy. Veletrh máte možnost navštívit až do neděle 8. listopadu.

Nepromokavé cyklobrašny

(NaKole.cz)

Ať už jedete na cykloexpedici na druhý konec světa, nebo potřebujete jen o několik bloků dál na nákup, v dešti a plískanici to nikdy není příjemné. V takovém případě se vždy vyplatí, když máte věci bezpečně uložené v suchu. V následujícím článku najdete několik typů voděodolných brašen na kola, které jsou k dostání na českém trhu.

Jak se jezdí v dešti

Čeští cyklocestovatelé vyprávějí, jak si obvykle na cestách poradí s deštěm a s nepřízní počasí vůbec.

Ministr Gustáv Slamečka: Půjdu příkladem

S ministrem dopravy Gustávem Slamečkou jsme rozmlouvali v zasedací místnosti vedle jeho pracovny. (Petr Vít, Nakole.cz)

Je jasné podzimní ráno. Stojím před budovou Ministerstva dopravy a čekám na fotografa. Dnes máme domluvenou schůzku s mužem, který řídí pomyslný volant české dopravní politiky. Hned po příchodu mě zaujala dlouhá řada stojanů na kola. A jak ukázal rozhovor s ministrem dopravy Gustávem Slamečkou, není to jediné, co se ve své funkci chystá pro cyklisty udělat.

Ještě dnes je možné navštívit veletrh ITEP

Na veletrhu ITEP se stejně jako vloni prezentovaly společně portál NaKole.cz, Plzenskonakole.cz a certifikace Cyklisté vítáni. (Radka Žáková, Plzenskonakole.cz)

Veletrh cestovního ruchu ITEP v plzeňském Kulturním domě stojí za návštěvu. Mapy a tipy na cyklovýlety nabízí většina regionů, jen je někdy dobré se zeptat. Hned v přízemí u vchodu navíc najdete speciální cyklistický stánek, na kterém se společně představuje program Cyklisté vítáni, stezky Greenways, internetový portál Plzenskonakole.cz a NaKole.cz.

Bike Brno už za dva týdny

(Michaela Kulíšková)

V Brně se už za dva týdny koná tradiční veletrh Sport Life. Nabídka pro cyklisty se letos poprvé prezentuje pod samostatnou značkou Bike Brno. Od 5. do 8. listopadu přivítá své návštěvníky největší akce tohoto druhu v České republice. Redakce NaKole.cz bude mít své zastoupení na dvou stáncích veletrhu.

Po stopách železné opony

František Šesták (František hejtmánek)

Za pár týdnů tomu bude už dvacet let, kdy se začaly stříhat dráty „Železné opony“ na českých hranicích. Symbol nesvobody, svého času střežený pohraničníky s kulomety, nášlapnými minami a elektrickými dráty pod proudem. Dnes je ale tato oblast také zeleným pásem, kde se díky vysídlení zachovaly nádherné kousky přírody. Celkem 2 530 km z německého Lübecku do italského Terstu projeli letos cyklocestovatelé František Šesták a František Hejtmánek.

Podunajská cyklostezka s vozíky a dětmi

Tři mámy, tři vozíky Croozer a Podunajská stezka (NaKole.cz)

Čtyři mámy, čtyři děti ve vozících Croozer a nejpohodovější evropská stezka. Týden na cestě mezi Lincem a Vídní jsme si užily spoustu legrace a kapku dobrodružství.

Rájem rozhlednovým II. – rozhledny z pohledu cyklisty

Rozhledna na zřícenině hradu Šelmberk leží nedaleko Mladé Vožice. (NaKole.cz)

Z letošního veletrhu Svět knihy jsem si přinesl knihu „Rájem rozhlednovým“ od Jiřího Štekla. Díky velkému zájmu vyšlo letos už druhé vydání. A protože rozhledny nás cykloturisty vždycky lákají, tenhle soupis 266 českých, moravských a slezských rozhleden považuji za užitečnou pomůcku.

Dolů k horám, vzhůru mezi kopce - střípky z expedice El Gafla

Cvrkot na vsi (Aleš Podivínský)

Poslední ze série vyprávění o rodině, která se čtyřmi dětmi, dvěma tandemovými koly a přívěsným vozíkem cestovala z Čech až do Maroka a zpět.

« Předchozí 1 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 50 Další »

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část

5. část - Jezero Yssyk-kul a okolí V sedle se cesta narovnala a pak zlomila. Bylo už jasné, že jsme bouřku nechali v zádech a najednou to bylo krásné! Zelené kopce, jurty, krávy, koně. Konečně tak, jak jsem si to vysnila. V kamenitém sjezdu, kdy to kluci napálili a my se s Šárkou naopak zpozdily,…
Peggy | 10.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme peníze na obživu, tak se nedivte, že se nám po jídle nechtělo „civilizaci" hned zase opouštět. Ještě jsme si chtěli někam zajít na kafe (tedy na čaj) a trochu otdychať. Moc možností tu…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…