No me to moc smesne nepripada :-) Ale na webu Rohloffa upozornuji na ztratu zaruky v pripade pouziti jineho nez origos oleje. Na druhou stranu, 1000 kc neni zase az tak moc, kdyz uvazis, ze ti litr oleje staci na 40 vymen => 200 tis. km na rohloffovi.
Osobne si myslim, ze je to s tou ztratou zaruky jen strasak na zakaznika, ale radeji tam davam ten originalni.
Rozvijim s par lidmi zde myslenku pripadneho nakupu litru oleje a litru cistici kapaliny spolecne. Mozna se pridas. Nebo ho mozna koupim sam a postupne ho rozprodam :-)
To se mi zdá dost rozumné, já osobně bych na kvalitě mazacího oleje nešetřil. A kvalita vždy znamená vyšší cenu, ale jen zdánlivě, v konečném vyúčtování to zpravidla pčijde o dost levněji než jednorázový nákup levnějšího oleje.
Tak 25 ml za 140 Kč se mi zdá za olej docela dost a dalších 140 Kč za 25 ml čistící kapaliny je už úplný úlet. U schlumpfu je ta výměna oleje po 3 000 km, o rohloffa po 5 000 km, za rok ujedu okolo 10 000 km, takže ročně nějakých 1400 Kč. Tak kvůli tomu jsem si tyhle věcičky nepořizoval, to tedy ne.
Raději budu olej měnit častěji čímž odpadá to čištění, ale hlavně levněji.
Tak si pořiď hydry od Shimana :-) U nich za origo minerální olej dáš 350-400 Kč za 50ml :-) Je ale fakt, že to stačí na naplnění obou brzd a výměna je nutná jednou za pár let...
Pořád během svojí sezony utratím víc za řetězy a brzdové destičky než za tohle ;-) Včetně toho, že teď už mám jiné kolo a i jiné brzdy, kam se leje brzdová kapalina...
Oprava, litr oleje do planetových převodovek Rohloff stojí neuvěřitelných 5 600 Kč. :-(
na tos prisel jak? oficialni cena je 47,70Euro....
Sorry, počítal jsem to po těch 25 ml lahvičkách, jedna stojí 140 Kč. Asi málokdo bude kupovat celý litr.
kdyz tu ale argumentujes cenou litru oleje, tak ber rovnou cenu toho litru, ne po malych lahvickach :)
jeste se da sehnat petilitrovy kanystr :D
Jasně, už jsem se omluvil. Našel jsem tohle: Fuchs Silkolene Pro Srg 75 1l za 525 Kč. Plně syntetický závodní převodový olej na nejmodernější esterové bázi. Jedinečná ochrana proti opotřebení a pro nejsnadnější řazení. To by mohlo stačit, ne?
Ten olej bude urcite jedinecny jenze je to pro mne docela riziko - sice si myslim, ze R. mlzi a nuti zakaznika pouzivat jeho, drahy olej, na druhou stranu, prevodovka je v naboji ulozena na silonovych (nebo mozna teflonovych) valeccich a oni prave operuji s moznosti jejich udajneho poskozeni. Myslim si o tom svoje, ale fakt se mi nechce riskovat vec za vic jak 20 tisic kvuli usetrenym par stovkam - kdyz koupis cely litr oleje i cistici kapaliny, vyjde jedna vymena na 65 korun. Akorat nevim, jak dlouho to lze skladovat.
Porad uvazuji, ze ten litr + litr koupim sam a budu to ostatnim prodavat - vim o minimalne dvou dalsich lidech co tento problem resi - sam vydelam 100 % a ten kdo si ho koupi usetri take 100 %, to je totiz rozdil, oproti jednorazovemu baleni 25 ml.
Me ten olej neprijde extra drahej. 150 za jednu napln mi prijde OK vzhledem k tomu, kolik usetrim na ostatnich vecech diky rohloffu.
Olej se meni jednou za 5.000km nebo jednou za sezonu.
Na tech 5.000km jsem driv menil cca 3 retezy + kazetu (prevodniky ne, tak dlouho jsem kliky nikdy nemel:)). Na rohloffa menim retez po tech 5.000km, pastorek a prevodnik po 10.000km. Z tohohle pohledu mi pak tech 150 za olej prijde fakt minimum...
Na kterých věcech že to díky Rohloffu ušetříš??? Povídej??? Krom toho, že to nemá kazetu, je to jako každý jiný vícerychlostní náboj + ten právě zmiňovaný olej navíc (popř. další kravinky kolem, které se mohou během výměny oleje pokazit), který jiné náboje nepotřebují.
Porovnavam rohloffa vs normalni razeni (tj. kazetu, prehazku, presmykac). Ne rohloff a jine vicerychlosti naboje.
Co se tyce usetreni rohloff vs normalni razeni, tak jak jsem rekl, kazety a retezy. Tim, ze retez jede furt po jednom pastorku a prevodniku, je jedno ze je vytahanej vice ci mene. Na funkci to nema vliv. Po 5.000 otocim pastorek a prevodnik, vymenim retez a jedu dalsich 5.000km. Pak oboje vyhodim a koupim nove.
Takze na 10.000km u rohloffa spotrebuju 1pastorek (775), 1prevodnik(cca 450), 2retezy (2x400), 2xvymena oleje (2x280).
U normalniho razeni jsem menil retez po cca 1.800km, kazetu po cca 5.000km, prevodniky nezapocitam, nevim jejich zivotnost.
2kazety (2x1299-XT kazeta), 6retezu(6x400). Kdybych pocital i prevodniky, tak v tomhle pripade se vyplati spise poridit nove kliky nez vsechny tri prevodniky
rohloff: 2585
razeni: 3699
S normalnim razenim jsem jezdil 3 sezony a nestezoval jsem si na nej. Na rohloffa jsem presel, kdyz se mi povedlo behem 1mesice zlomit 2 prehazovacky.
a nepocitej do toho porizovaci cenu, tu jsem do toho tahat nechtel, pak bys totiz musel zapocitavat i ty prevodniky, utrhane prehazovacky a podobne veci, ktere me s rohloffem nepotkaly :)
Mozna si o tom neco precti, jsou to pak snadne pocty.
Ja jsem letos sjel "polovinu" zivotnosti pastorku za cca 550 Kc (koupil jsem v nemecku) a jeden retez za 75 Kc. Prevodniky nenesou znamky opotrebeni. Na klasice bych odhadem spotreboval 5 - 6 retezu po 280,- a 1 - 2 kazety po 500,- - 800,-. Mozna prostredni prevodnik. Jo, zapomel jsem u R. dvakrat olej. Jake kravinky by se jeste mohly pokazit nevim, bo co jsem to namontoval, tak proste jezdim.
a usetri taky plno casu, pracku retezu, petrolej, babrani se s zabahnenou prehazovackou a presmykem. take usetri nervy tim, ze radi vpred ci vzad a ne ze ted uz musim talirem dolu a koleckem nahoru, abych nekrizil. fuj klasickemu razeni!
Tak v tomhle te trochu usmernim. Pracka retezu se hodi stejne jako na normalnim retezu. Tohle patri k udrzbe retezu obecne a pokud clovek udrzuje pomoci tohohle retez na normalnim razeni, tak jej udrzuje takhle i tady. To ze je retez na singlespeed prevodu mene nachylnej ke skripani neznamena, ze by si nezaslouzil osetreni. A po pravde i kdyz jedes ve velkym marastu, tak si retez zacne zpivat a je jedno, zda je rohloff nebo prehazka.
co se tyce zabahnene prehazky - zabahnit muzes i ten napinak (ne kazdy ram je na rohloffa staveny a nepotrebuje jej).
Řetěz po 5000 km??? Hmmm pokud si koupíš nějaký kvalitní na kazetu - tak vydrží totéž. To ti tady potvrdí kde kdo. Pokud spočtu jednou ročně(s tím, že za dva roky ujedu těch 5000 km) olej za 150 Kč (bez práce) a ten svůj kazetový řetěz budu měnit po těch 3000 km jednou tedy po 5000 km cca. dvakrát, tak mi vychází cena kolem 600 ,- za ty dva řetězy. A mohu se zeptat, kolik dáš ještě za ten řetěz na Rohloffa k tomu oleji ??? Takže si myslím, že to vyjde +/- stejně. A pokud nejezdíš z řetězem na doraz jeho životnosti, tak kazetu měnit nemusíš prakticky nikdy. Pokud budeš chtít jezdit až na konec živostnosti převodníku i kazety a řetěz měnit nebudeš, tak to vše budeš měnit tak jednou za pět let ???
Hmmm, zajímavé. Bych opravil, že zatímco ty si myslíš, že ti kde kdo potvrdí životnost řetězu 5000 km a výdrž kazety prakticky neomezenou, tak je to obráceně a kde kdo ti tu potvrdí, že toho na biku nejsi schopen dosáhnout.
Případně nám dej recept jak toho dosáhnout.
Je tu sraz dvou civilizací, jedna je lehocyklistická a ta druhá sedocyklistická na zábradlí. :-) U těchto dvou pojetí cyklistiky je opravdu velký rozdíl v opotřebení v podstatě stejných součástek, jak jinak v prospěch lehokola. :-)
Na lehokole by se s tím dalosouhlasit, ale jestli se nemýlím, tak na leho nestačí jeden řetěz , ale musíš jich mít více, páč je delší a Martis počítal po jednom řetězu, takže jestli počítal s lehem, tak těch řetězů mělo být více.
Opotřebení součaástek je určitě jiné, ale určitě je u nich určitá závislost na průchodnosti terénem, jak jinak ve prospěch zábradlí :-)
Ty jo, tady to zase vypada na dobry flame :-)
A hned stereo :-)
Hm, taky cucim - tohle se mi tady jeste nepovedlo - vsechno je jednou poprve :-)
Zřejmě se ti poved unikátní bleskový dvojklik nebo se ti myšlenka naklonovala :-)
souhlas. cca dva a půl tedy v podstatě tři. Ale s přehazovačkou mi vydržel cca 20.000km. Podle mě je to tím, že je vejš, takže se na něj nedostane toho bordelu tolik, bo sám víš, že rozhodně nejezdím jenom po asfaltu :o)
A s tou průchodností terénem máš stopro pravdu, i když já tedy mnohem větší rozdíl v průchodnosti terénem vnímám v hlavě toho, kdo na tom kole sedí:o)
Pravda, rohlofí olejíček je docela drahá věc, ale proč riskovat? Kdysi jsem uvažoval o tom nechat si udělat rozbor tohoto a najít levnější adekvát, ale nakonec zvítězila pohodlnost: za udržování tak dobré věci v chodu mi experimenty nestojí a těch pár pětek ročně utáhnu, vždyť je to jen pár piv (hořických trubiček, kondomů, větrníků, DVD...). Používám celoroční univerzál, proplachuji jednou za rok. Pastorek a převodník jsem otáčel jednou, řetěz měněn dvakrát, najeto asi 12 tisíc.
Když je kolo miláček a za rok chce jen jednoho půlpanáka,tak nad nějakýma 140-ti kačkama vůbec napřemýšlím.
Tak jste tu vlastně všichni pro originál olej Rohloff, dám na Vás a nebudu nic riskovat, půjdu do něj taky. Ale asi koupím celý litr a budu ho lít i do toho Schlumpfu. Ale ten čistící sajrajt je stejně drahý jak ten olej, nejde aspoň toto nahradit něčím levnějším?
Asi by to slo, ale nikdo Ti nerekne cim :-) Tedy se zarukou. Podle mne bychom meli spojit sily i s ostatnimi co zde R. maji a koupit ten litr + litr spolecne. Kdyby se to podelilo ctyrmi lidmi, vyjde to na jednoho cca 600 - 650 Kc a je to na deset vymen.
Mozna jeste Jenda by se pridal....
já jsem pro, ale to už víš....
Nevim. Jsi nehlasil. Nebo hlasil a ja jsem zapomnel?
hlasil preze me, jen mel spocitat kolik ma zubu a u toho to vzdy zatvrdlo :)
tak to zcela jistě ne.... :o))
Vím že máš poháněné 26-ti palcové kolo z rohloffem a asi 16-ti zubým pastorkem, ale netuším jaký máš převodník. Tak kolik má převodník a jak jsi s těmi převody spokojený?
myslím, že 38 zůbů. Písnu večer až budu počítat ty zadní, tak ti spočítám i ten předek. Každopádně můžu svojí frekvencí šlapat do kopce kolem 5-6km za hodinu a na ten nejrychlejší tak do 38-40km za hodinu. 42-45 ještě utočím, ale krátkodobě. Bodlo by ještě tak jednu rychlost do pomala a dvě třči do rychla, takže půjdu asi do Schlumpfa....
Na 20" poháněné kolo mám objednaný rohloff se 16-ti zubým pastorkem a kliky schlumpf s-d s 42 zubým převodníkem. V azubu mě upozornili že ty zbývající schlumpfy raději nepoužívat z důvodu uplatnění případné reklamace na ten rohloff. Na jedničku ujedu na jedno otočení klikami 1,15 m a na dvacetosmičku 9,98 m. Ty máš 26" poháněné kolo a na rohloffu máš nejspíš standardní 16-ti zubý pastorek, všechny ostatní jsou speciálně na přání. Pokud půjdeš do toho schlumpfu, tak jedině do s-d kvůli záruce a kvůli ní můžeš dát nejmenší možný převodník s 38-mi zuby. V této konstalaci ujedeš na jedničku a na jedno otočení klikami 1,33 m a na dvacetosmičku 11,50 m. Pokud tedy máš ten 38-mi zubý převodník, tak ani se schlumpfem s-d lehčí převod nezískáš kvůli záruce, ale naopak získáš pekelně rychlé, zhruba po metru odstupňované čtyři rychlosti. Na nejtěžší převod při přijatelné frekvenci 90 otáček za minutu povalíš kosmických 62 km/h. :-))