Halo jezdci! Umíte si centrovat kola sami nebo to svěřujete servisům? Já si téměř vše na kolech udržuju sám, jediné, co jenom pokazím a rozhodím, je centrování a utažení špic. A lze se centrování naučit z nějaké knihy nebo je to přísně střežené tajemství předávané pouze ústním odkazem z učitele na žáka jako budhistické učení? A jak to řeší MISTŘI na dálkových cestách a v pustinách?
V pustině jsem v pr...i páč s tím nesvedu vůbec nic. Základ je jezdit s Michalem (m) kterej vozí i dráty a dokáže zázraky :-) nebo vozit rezervu :-)
Rezervou myslíš celé rezervní kolo? To asi nevozí nikdo...To je vidět jenom na závodech, kde jedou doprovodná vozidla.
pokus o vtip, který nevyšel :-))
Dekuji nacelniku, ze ses mne zastal :-)
Ono staci postupovat podle mnou overeneho rceni: Jednou videt nekoho kdo to umi, jednou zkusit sam, no a pak uz to vetsinou umis. Pravda, intervaly mezi jednotlivymi fazemi mohou byt delsi nez by clovek ocekaval.
Hrabosh to dole popsal dobre.
třeba ti poradí nejlepší mehanic v šírém vesmíru a vokolí jestli se neuchlastal
Prosím, nevyvolávat a nepřivolávat :-)
Myslíš toho, kterého jméno se tu nesmí ani vyslovit ? :-)))
já už budu hodnej dopiju visku a jdu spát
myslíš mě? Není to žádná věda. Zapoj logické myšlení. Když uhýbá ráf na jednu stranu, dotáhnu drát na té opačné..
Ty jsi se snad tady za nejlepšího mešanika neprohlašoval...
S tím centrováním máš v zásadě pravdu, ale chce to taky cit pro tu práci. Nejde jen utahovat, ale občas je potřeba na druhý straně povolit. Jinak bude chybět po chvíli závit ... :-)
Ty jsi se snad tady za nejlepšího mešanika neprohlašoval...
S tím centrováním máš v zásadě pravdu, ale chce to taky cit pro tu práci. Nejde jen utahovat, ale občas je potřeba na druhý straně povolit. Jinak bude chybět po chvíli závit ... :-)
Řeším to i proto, že tandem, pokud ho pořídíme, na to bude ještě citlivější, protože kola jsou více zatížená.
Já dávám kolo centrovat, ale u tandemu a především pro delší cesty bych to řešil předymenzovanými špicemi i kdyby měly být dražší.
Počkej, teď jsi mne zaujal....předimenzovanými špicemi nebo hustějším výpletem?
Na hustší výplet musí být jiné ráfky se středem, takže bych volil silnější (pevnější špice, pokud bych nebyl skutečně odborně přesvědčen, že je lepší pořídit hustší výplet, i tak bych si vybral pevnější, zvlášť když jsem viděl jak po prasklém drátu se kolo nevejde do vidlí.
To je jen laický názor, takže vše s určitou rezervou.
návod je prostý. Pokud si na to koupíš stolici je to sranda. Pokud nemáš potřebu do toho cpát peníze můžeš zkusit následující:
1. sežeň si vidlici s ráfkovými brzdami (pokud je máš na kole, obvykle nesháníš).
2. brzdy si seřiď podle toho kudy chceš aby kolo chodilo
3. pokud ráfek hází nahoru a dolů, vykašli se na to a vraž to do servisu.
4. se Ti výplet zdá povolený, dotáhni ho (centrklíčem, každý drát o 360°- raději o míň než dostaneš do oka o kolik), opakuj dokud se Ti nejeví dostatečně dotažený (v servisu na to mají mašinky, ale imho se to dá trefit). Dobrý je začínat u díry od ventilku, nemusíš si značit kde jsi začal ani počítat dráty. Pokud jsou některé dráty měkčí než ostatní dotáhni je tak, aby byly napnuté všechny stejně (raději o málo a postupně, ať si to nerozhodíš- stačí o 360° a točit kolem dokud se nesrovnají)
5. pokud se Ti jeví že celý ráfek bys potřeboval víc vlevo nebo víc vpravo, vždy dotahuj dráty na jedné straně a na druhé povoluj- vždy o stejný počet otáček!
6 přitáhni brzdy tak, že Ti ráfek škrtá na jednom či dvou místech. Na těchto místech dráty na jedné straně povoluj a na druhé přitahuj- o stejný počet blablabla.
7. když přestanou škrtat goto krok 6 až dokud nejsi spokojen.
8. zkontroluj napětí ve všech drátech, pokud jsou některé povolené, goto 4.
Když to hází nahoru a dolů, obvykle je to velbloud a vyplatí se vyměnit ráfek. Pokud je tak brutálně rozhozený výplet, nemáš bez zkušeností šanci to srovnat v nějakém rozumném čase.
Pro rychlé centrování ( aby neškrtaly brzdové špalíky o ráfek) to musí stačít a dá se na takto centrovaném kole najet spousta kilometrů.Většinou stačí, na dojetí do servisu, doladit napnutí jednotlivých drátů přímo na kole.
Jen s těma otáčkama o 360°bych tolik nespěchal, stačí 90°a někdy i to může být moc. U jetého kola málokdy dojde k tak velkému uvolnění drátů, u nového výpletu je to jasné.
Tento návod odpovídá zákonům logiky a tak jsem to několikrát zkoušel. Ale výsledek logice neodpovídal, místo jedné boule vznikla druhá dřív než první zanikla a místo vyrovnání vlny vznikla jiná odměnou za to, že ta první se zmenšila. Prostě se to chovalo podle jiných než logických zákonů. Není v komu třeba i nějaká bílá magie, mantry nebo úvodní prosba k bytostem jiných světů, vonné tyčinky a tak??? :-))) Jinak jsem z toho fakt jelen.
Nic si z toho nedělej, chce to jen trochu cviku. Ten návod je napsaný celkem dobře. Doplnil bych, že z počátku je při centrování třeba hlídat ráfek před a za drátem, který utahuješ ( povoluješ). Časem si zvykneš na to, že nebudeš centrovat mezi špalíky, ale před nimi, takže mezi špalíky a ráfkem už budeš mít stále stejnou mezeru.Chce to jen vytrvat a uvidíš, že se to časem poddá.
Do staré vidlice navrtat z boku díry a vyříznout závit.Oproti těm brzdám to má malinkou výhodu.Můžeš si udělat víc děr pro různý průměr kol.Jinak platí co psal Hraboš-povolit a na druhé straně přitáhnout.Na výšku je postup "skoro" stejný akorát musíš povolit obě stany a přitahovat na druhé straně průměru kola.
koupil jsem centrklíč a postupoval systémem pokus omyl. Kolo nechal ve vidlici a šteloval podle brzd. Takhle sem se naučil srovnat menší osmu a dokonce i to vajíčko. Trvá mi to ale dlouho a větší problém rád svěřím servisu.
Spoustu rad najdeš zde:http://www.ivelo.cz/domaci-dilna/ konkrétně co se týká výpletu, tak tady: http://www.ivelo.cz/domaci-dilna/doplneni-dratu... , http://www.ivelo.cz/domaci-dilna/centrovani-kol , http://www.ivelo.cz/domaci-dilna/vypletani-kol
Pár vyčesaných drátů doplním a kolo pak i slušně docentruju a dotáhnu, ale když jsem se jednou pokusil kolo od základu nově vyplést, došla mi trpělivost mnohem dřív, než se mi podařilo mít to přesně na střed.
Takže první pomoc na cestě umím, náhradní dráty většinou vozím, vyměnit výplet ale nedovedu a asi bych se s tím už ani nepokoušel s.... :-)
A co děláš, když se ti přihodí to, že prasknou dráty na straně kazety?
Kdysi se mi stalo, že jsem nakupoval v cykloprodejně a přede mnou chtěl chlapík ty nejdelší dráty co mají. Prodavač mu sáhodlouze začal vysvětlovat, že to není jen tak, že musí mít určitý rozměr, načež onen chlapík mu odsekl, že na hlouposti nemá čas. Vzal tedy nejdelší dráty, vyšel před obchod, kleštěmi je zkrátil podle potřeby ( ustřihl hlavičky) místo hlaviček udělal háčky a bravůrně zasunul za kazetu a dráty vyměnil. Říkal že na dojetí to stačí a většinou je mění až v zimě, kdy je na to více času. Jestli vydržely až do zimy nevím, a sám jsem tuto metodu ještě nemusel použít, ale jako rychlé řešení se mi to líbilo.
Dost šílený řešení. Stejně to tímhle úplně do roviny nedostane. I s chybějícím drátem se dá kolo dorovnat do jakž-takž roviny pro dojetí. Na druhou stranu zas mají tahle samorostlá řešení taky svoje kouzlo... :-)
Neřekl bych šílený řešení, proč? Je v podstatě jedno, jestli máš na konci drátu hlavičku, nebo háček, důležité je že to jde dostatečně napnout a že to funguje ( na dojetí). Když jsem viděl jak odjížděl, tak jsem se taky divil, že bez problému, ale šlo to a kolo bylo " v pořádku", přestože vyměnil tři dráty na straně kazsty. A rychlejší než v servisu to bylo určitě, neb mu v prodejně nabízeli, že mu to opraví do 24 hodin. Jak říkám jako nouzové řešení se mi to líbilo.
No tam prostě prasknout nesmí, respektive musím v takovém případě do servisu, protože stahovák na kazetu nevozím :-) Myslím, že ho už nemám ani doma, někde jsem ho zašil... Ale je to 3 : 1, že to praskne jinde :-)))
To řešení toho chlápka je dost dobrý, to by mě asi, přiznám se, nenapadlo... Je fakt, že délka drátů je dost opruz, jak tam hraje roli i málo :-(
no já se přiznám, že když mi prasknul drát na straně kazety, tak jsem ho ohnul tak, že se dal provlíknout:o)
Pak jsem ho zas narovnal a chytil do niplu a dotáhnul tak, že to bylo napnutý stejně jako ty ostatní:o) Pak jsem to chtěl odnýst do servisu, ale nějak k tomu nikdy nedošlo a najel jsem na tom tuším cca dalších 7-10000 km a pak jsem prostě vyměnil celý to kolo:o)
Tak na tohle je třeba mít trochu zkušenosti se sundaváním kazety a mít samozřejmě i správnou délku drátu. No a asi nejtěžší klíč tzv. bič s sebou. Sám jej beru jen na delší štreky a od každé délky drátu 2 kusy. Tj. 3 druhy délek. Je to šílené, máš-li se vybavit na cesty tak, aby Tě pokud možno nic nezaskočilo. Samotné centrování si mylím není tak těžké. Chce to cice čas od času zatnout zuby, ale jde to. Mě ta výbava váží téměř 2 Kg. Teď si vem spacák, jídlo a nejaké to suché oblečení. Místo stanu jsem se naučil brát si "tunel" a jsem na 14 Kg, což je váha mého kola. :(
"tunel" mě zajímá. Co se pod tím skrývá? Prozraď....
Je to pevná folie svařená do tunelu. Používají to zahrádkáři třeba na pěstování rajčat, nebo paprik. 2,5 m pořídíš tak za pajsku. Jinak se do toho pohodlně dá vlízt se spacákem i zavazadly a pohodlně přečkat i prudší liják. Váha je menší, než u stanu a není potíž se stavbou. Negativa vidím akorát v tom, že tam neschováš kolo a nedá se v tom spát ve dvou. Třba kvůli kartám... :D
A pokud to nenapneš mezi stromy na šňůru, děsně se v tom spaříš. A pokud si neohlídáš vchody, snadno tam nateče a spíš v louži. Sám jsem to kdysi vozil, ale teď mám radši plachtičku - je to univerzálnější a vzdušnější. Ale přiznávám, že v opravdu velkém slejváku méně účinné.
lepší než tunel je čtverec igelitu zhruba 2,2x2,2 metry. Obšít pentlí pro zpevnění, přišít smyčky pro ukotvení k zemi. Napneš provaz nejlíp mezi dva stromy a přes něj to napneš jako áčko. Ve vodorovných středoevropských lesích naprosto perfektní . V dešti funguje líp než stan - váží svých 10 deka za sucha i mokra. Jedinej zádrhel = komáři. A taky, že to nejde použít všude.
Jezdil jsem s tím dlouho - až v r. 2000 na Island jsem vzal stan. To je přeci jen lepší pohoda. I kvůli hledání místa k noclehu. Bez něj to občas bývá honička.
Čtverec igelitu nehřeje, ten tunel by mohl i trochu držet teplo, ale zároveň se to bude uvnitř rosit, když to hodně zavřeš. Ale nezkoušel jsem to, jenom odhaduju. Líbí se mi to, bude to rychlejší než stavění a balení stanu a na rozdíl od stanu to nezmokne. Dobrej nápad.
Problém je, že se to bude rosit vždycky, a mezi dva stromy to musíš napnout stejně, musíš tam mít průvan. Zalézt do tunelu (my tomu říkali roura, ale to je jedno) jen tak bez napnutí na šňůru - to je lepší déšť, po něm nejsi tak mokrý, jako když se spaříš v tom igelitu.
Z tohohle důvodu jsem to přestal vozit: jen málokdy je takové počasí, abych měl chuť zalézt do igelitovýho pařníku... :-)
Ale znám lidi, co s tím pořád jezdí a jsou spokojení. Proti gustu... :-)
Jak dlouho tunel vydrží? Myslím jestli to po třech noclezích neroztrháš tak, že potom do toho teče...? Vydrží to třeba čtyřtýdenní cestu (nebo třítýdenní - Jurimír jede rychleji...?)? A ještě - karimatku vozíš a dáváš do tunelu nebo pod něj na zem?
A ještě mne napadlo, jestli to nešustí tak, že se při každém pohybu vzbudíš? Já dával jednu dobu malej igelit přes kolo, ale v noci s tím vítr tak šustil, že jsem pořád chodil kontrolovat, jestli mi někdo nedělá něco s kolem.
Pokud myslí Tano to, s čím jsem jezdil já, tak je ta folie fakt tuhá. Nešustí a netrhá se. O jiných nevýhodách, než jsou ty, co jsem popsal výš, nevím :-)
Ano, myslím právě tu. Ač jsem zažil několik lijáků na vandrech, tak jsem neměl to "štěstí", aby mi tam nateklo. S tím zapařením to není tak jednoznačné. Ono záleží asi jak u koho. Já se v tom nikdy nezapařil, ale slyšel jsem o tom, že je to možné. Hodně jsem spával i tak, že jsem ji navlékal přes houpací síť. Jinak jsem používal obě varinty. Jak tu s karimatkou pod, tak i vevnitř. Záleželo na tom, jak rychle jsem musel zmizet v tunelu... :) Většinou jsem spával jen tak pod širákem.
máš pravdu, asi jak u koho. Navíc - po pár zkušenostech se člověk bez následků vyspí téměř jakkoli a téměř kdekoli, bez nich dokáže naopak smrtelně promoknout i v superstanu :-)))
A jinak to mám stejně: když není nutné něco stavět, nejlepší je širák!
Kdysi jem to taky párkrát zkusil, mě se to ale moc neosvědčilo ! Strašně se to zevnitř rosí, takže člověk je stejně mokrý, jako kdyby se leželo venku na dešti. Dobrá by byla fólie, ale napnout ji přes nějaký provaz mezi dva stromy. Na Sport lifu v Brně měli stany, které se po uvolnění do dvou vteřin postavily samy. Nebyly ani moc těžké a hlavně měli vevnitř tropiko. To je podle mě podstatné, jinak zevnitř prší jen o málo míň, než venku !
ty stany měli po složení dost blbej tvar jedině to hodit do auta
Neptal jsem se proto, že bych nevěděl co s tím, jen mě zajímalo, jestli má nějaké řešní v nouzi. Bič bych sebou rozhodně netahal, stačí nemít kazetu dotaženou metrovým klíčem a z pevného drátu šíkovný háček, kterým zajistíš řetěz na kazetě, abys ji mohl povolit. Podobný háček se používá i při nýtování řetězu.
??? Jak to funguje? Nemáš fotku?
Ještě jsem takhle sundavat kazetu nezkoušel, ale ten kus tuhého drátu s ohnutými konci mám u nýtovače. Možná by šel použít...
http://www.topeak.com/products/Tools...
To stahování jsem ještě úplně nepochopil - jak to může fungovat jako bič - ale to si někdy nechám ukázat. Jinak šikovná věcička, nýtoval jsem už pěkných pár řetězů, ale nenapadlo mě si takhle pomoct. Jdu si něco takovýho vytvarovat do dílny :-)
Ten drát z nýtovače nelze použít, je příliš tenký. Ideální je průměr 6 mm, který mírně ohneš na jednom konci ( tak abys ho prostrčil širšími články řetězu) a boční plochy zbrousíš tak, abys ho do řetězu vůbec dostal. Uvolníš řetěz na kole tak, aby po vytažení kola z vidlice jim bylo možno obepnout pastorek tak, abys měl řetěz u sebe, pokud si nepovezeš kousek řetězu sebou. Prostrčíš drát, uchopíš drát i z řetězem a kazetu povolíš. Podotýkám, že musí být dotažena jen tak, aby takovým způsobem povolit šla.
Stahování kazety a výměnu prasklých drátů v přírodě jsem vyřešil před léty a úspěšně vyzkoušel při našich výjezdech. Při každé expedici někomu dráty praskly, a většinou nezůstalo u jednoho a vždy na straně kazety. Vozím sebou stahovák na kazetu, místo biče kousek řetězu, ve kterém mám na obou koncích protažená očka ze zbytků brzdových lanek, které jsem spojil elektrikářskou spojkou ,,čokoládou‘‘. Řetěz nasadím na kazetu, oběma očky prostrčím kousek větve, a použiji jako páku. Klíč 24 vozím z nářadí ze starého favorita. Náhradní dráty vozím v sedlovce. Je to jednoduché, kousek větve nebo vhodné tyčky se najde vždy, a oprava zabere jen krátkou dobu, bez vyhledání servisu.
To už by možná stalo zato zvážit, jestli by nebylo dobré ta očka z lanka udělat tak velká, aby na do nich vešla ta sedlovka, když ji stejně vytahuješ kvůli drátům.
A to je taky dobrej nápad! :-)
Já centruji gumovou paličkou (asi , ještě jsem to nedělal) :o))))
Jen nevím, jak bych "měnil dráty na straně pastorku" ;o))
http://holfi.pohoda.com/gallery/gal27...
Zajímavý. Jaký jsou s tím zkušenosti, s tímhle "výpletem"?
"výplet" moc hezký
už jsem po něm pokukoval dřív
kde (a případně za kolik) se dá sehnat ?
estli to teda nejni tajné ... :-)
Koupil jsem to v jakési akci na ebay, bohužel prodejce už neexistuje. Stálo to kolem 90 jurášů i s poštovným, ale bylo to s kostrou, středem , klikama, přehazkou, hlavovým složením a ještě asi nějaký kravinky, samozřejmě té obyčejné řady shimana.
Já jezdím tak rychle, že potřebuju kola staticky i dynamicky vyvážit, tak to spláchnu i s centrováním.;.-) Popravdě ale, párkrát jsem to zkoušel, ale dokončit to musel někdo, kdo má "hodinky". Bez nich to líp než na tři stovky axiálu a desítku radiálu nesvedu.:-)))
Dcera jednou píchla kočár. V životě jsem neviděl píchlý kočárek. Asi s tím vjela někde do střepů, zatímco klábosila s kámoškama. Tak jsem s tím jel hned do pneuservisu. Chlapi na dílně mi to zalepili zadarmo, řehtali se u toho, že takovou zakázku ještě nedělali, a nakonec mi to chtěli vyvážit. :-)))
Ja tedy píchlou duši na kočárku lepím dost často. Ale jezdím s ním hodně po lesních cestách. Rekord mám 3 duše na jedné celodenní "procházce". Všechno trny, naštěstí domů jsem ješte dojel - rezervu ani lepení nevozim.
My jezdime kocarem po lesich prakticky kazdy den a jeste se nastesti defekt neprihodil...
kde to dělají - to vyvažování? to slyším poprvé, u jízdního kola
Ono se to časem poddá .Ale jedna rada .Když centruješ a zdá se ti to horší než před tím skonroluj jestli místo utahování nepovoluješ a na opak.Tím myslím že v dobré víře že drát utahuješ tak točíš na druhou stranu.
jo to je moje mantra utáhnout doprava, povolit doleva, utáhnout doprava, povolit doleva....
Jo to je fakt, jen je důležité si uvědomit co je doprava a co doleva. Zkus někomu vysvětlit že když nasadí centrklíč na nipl, že se dotahuje doprava, když on stále vidí opak. Nikoho nepodceňuji, ale jednu radu bych měl: pokud budu dotahovat/povolovat šroubovákem, tak stejným směrem je to i s klíčem.
Tak jsem si říkala, že je to jasné... ta stará školní poučka, že u pravotočivého šroubu dám pravou ruku tak, aby prsty ukazovaly směr otáčení a palec mi ukazuje směr, kam jde ten šroub...
Pak jsem začala přemýšlet, co když netočím šroubem, ale matkou a trochu jsem se ztratila... :-D
(ale jestli mě zcela neopustila prostorová představivost, tak je to snad stejné...)
Tak nad tím nepřemýšlej, dotahováním se vzdálenost od hlavy šroubu po matici zmenšuje a je jedno, je- li závit pravý,či levý a to je to, co je důležité při centrování kola. Ještě by se dalo napsat, že při dotahování vzniká větší napnelismus a naopak.:-))))
Já to tušil, že jsou potřeba matry. Tu se naučím, není moc těžká. :-)))
Bacha, když máš kolo vzhůru nohama a centruješ podle polohy vůči ráfkové brzdě, tj šroubuješ niplem, je ta mantra naopak:-D
Tomu předejdeš, pokud se nebudeš stydět si pod kolo lehnout. Potom je zase vpravo vpravo a vlevo vlevo... :-)
teoreticky - když je ten šroub v poloze vodorovně -- kam to je dopr / doleva ?! Proto já říkám po směru / proti směru hodin .
Nechci rejpat, ale jen pro představu, pokud utahuju nipl, který mám u sebe a koukám na drážku ráfku, tak je to po směru, pokud utahuju nipl na protější straně, tak je to proti směru hodin a tak bychom mohli pokračovat donekonečna.:-)))
Jednoduše : šrouby, či matice s pravým závitem se dotahují doprava a s levým doleva.
Já mám v tomhle jasno od doby, kdy mi jeden člověk zcela vážně vysvětloval, že levej závit se z pravýho stane převrácením matice vzhůru nohama. Byl to blouznivej technik - samouk.
řekněte mně kam se točí hodiny - dopr. nebo doleva ? nebo dnes neusnu
Tak co, spal jsi?
Já moc ne, večer doma jsem zjistil, že jsem tě mystifikoval. Netočí se vůbec! Jsou normálně pověšený na zdi a ani se nehnou. Jen takový ty tyčinky na nich, občas skočí někam jinam,mršky. Celou noc jsem se budil a kontroloval to, pokaždý byly jinde, ale to samotný skočení jsem neviděl :o(
Tak teda teď nevim, proč určovat smysl utahování závitu podle hodin, nebo že by to platilo pro ty digitálky?
:o)))
to doprava-doleva znamená s jakým spinem ten nipl roztáčím. Zas jsem vyjádření zjednodušil nad přípustnou mez...
V okamžiku, kdy určíš spin, je dobré ještě určit vůni, barvu a podivnost. Hned se pak líp centruje.
a pak si už jen pustit k práci tu správnou muziku: http://www.youtube.com/watch?v=j50ZssEojtM
Jinak já se ještě nezeptal, kdy s centrováním (utahováním špic) skončit. Jasně, když ráfek neháže výškově ani stranově, ale čím se řídit při určení napětí (tvrdosti) výpletu?
Když mi kdysi kámoš automechanik měnil u škodovky těsnění pod hlavou, tak na můj dotaz, kdeže má momenťák, mi ukázal ruku. Je to věc zkušenosti, citu a zpočátku odhadu. Cyklomechanici by si nevydělali, kdyby měli mašinkou zkoumat tuhost výpletu pro normální lidi. ;-)
Tak to musí mít opravdu fest cit. Hlavu u škodky jsem dotahoval a přetrhnout šroub bylo snadnější než snadné. Naštěstí to auto už jsem tehdy spíš bral tak nějak jako že když drží každej druhej šroub, musí to stačit... :-)))
Ono ani tak nejde o přetržení šoubu (to sis ráčnu nastavil lešeňovkou ? :-)), spíš jde o to zmáčknout těsnění stejnoměrně a ne zas moc, to pak jde do háje...
Nee, šlo to jako pomásle 20 čísel dlouhou golou. Jo, a na to těsnění jsem byl upozorněn, jen jsem ho asi nějak chtěl zmáčknout rovnoměrně trochu víc... :-)))
K tomu stačilo dodržet pořadí utahování šroubů.
Dodržel jsem, jen to začalo být jedno, když některé praskly. Ale co, auto jezdilo v pohodě, dokud mu neodešly zásadnější záležitosti, než nějaký blbý těsnění... ;-)))
Tos měl ty štefty nějaký aušusový, ne? A utrhly se aspoň u závitu v bloku? :-)) To je pak radost je odvrtávat.
Chlapi, já centruju víle špice...:-)))
Koukám, že to bude nezapomenutelný zážitek :-)
No já při novém výpletu používám nejdřív postupě drát od drátu aku šroubovák aby se jakž takž toči ještě u posledního drátu No a pak cehtr klíč a niple aby se ještě neprotočili prohnutí drátú mezi třetím křížením a ráfkem při zmáčknutí proti sobě minimální.No je to blbě napsaný ale jak tu někdo psal nejlíp osahat vypletené kolo v obchodě Ale i to se poddá
základ je před dlouhou cestou nechat zkontrolovat výplet hlavně na zadním kole-pokud už dříve praskaly špice tak nechat přeplést.používat zdvojený přes obě vrstvy pronýtovaný ráfek by měla být samozřejmost(je tuhší a tlak se rozloží rovnoměrněji).rovnoměrné dotažení drátů v servisu zvládnou líp a navíc je mohou přeměřit(napnutí).pokud dojde na cestě k havárii a "osmičce",dá se to při troše trpělivosti vycentrovat na dojetí-pak ale při nejbližší příležitosti šup do servisu!