Chci se zeptat jestli jde rozdělat kazeta já myslím jako ty ozubené kolečka dát od sebe abych to mohl znovu promazat moc děkuji za odpověď.
Mazat kazetu ? Proč ???
Ta by naopak měla být pokud možno suchá, bez jakéhokoli maziva. On stačí už jen bordel co se na ní časem nabalí z řetězu...
Jinak to rozebrat samozřejmě jde, ale to se dělá většinou jen v případě výměny jednotlivých pastorků...
...nebo v případě broušení zubů
I takoví šetřílci se najdou ;-)
rozebrání kazety a obroušení zubů pilníkem trvá cca půl hodiny. Alternativou je koupě nové kazety za cca 700 Kč. To vychází na cca 1400 Kč/h. Zas tak drahý můj čas není:-) Pokud by byl, neřešil bych na kole nic, kdyby se něco pokazilo, dal bych kolo do bazaru a koupil si nové:-)
;-)
Na kole mám ještě původní kazetu, 4 sezony, necelých 9000km. Letos už půjde pryč a dám novou. 700Kč na 4 roky používání věci mi zas tolik nepřijde... Měsíčně prokouřím více než 2x tolik ;-)
to nic nemění na tom, že za půl hodiny si můžeš "vydělat" 700 Kč, jestli se ti to vyplatí či nikoliv záleží na tom, kolik stojí tvůj čas. Jasněže se kazeta nedá brousit donekonečna, myslím, že optimální je jednou a dost:-)
Já jsem se tohoto dilematu nedávno zbavil, mám na kole převodovku a jen jeden pastorek:-)
Jak napsal Jarda, kazeta se určitě za účelem mazání nerozebírá, to ještě tak maximálně za účelem čištění, pokud si moc mazal řetěz a málo otíral.
Jestli lze dát všechny pastorky od sebe závisí na tom, jaká to je kazeta. Třeba XT má 5 největších (teda doufám, že to je zrovna 5 a to jsem ji měl nedávno sundadnou a jedna nová mi leží doma na stole a stejně si nejsem jistej :-) ) na pevno na společném unašeči a rozebrat to nejde.
Některé zase lze rozebrat na jednotlivé pastorky.
Jde o to že se my při otáčení drkne jako by tam bylo smetí
Musíš to více specifikovat. Jestli to dělá při záběru nebo naopak při volnoběhu.
Kazeta má být napevno spojená s vnější částí ořechu a tedy se tam těžko nějaký bordel může projevit.
Jak psal už Jarda přede mnou, to bude něco v náboji. Nejspíš ořech nebo ložiska.
Možná taky by to mohla být povolená kazeta. A pokud je déle povolená, tak i poškozené ty drážky na které se na ořech nasunuje.
A taky to může být klidně vytahaný řetěz na kazetě. A nebo taky po výměně řetězu nový si nesednul na starou kazetu.
Prostě tohle může být skoro cokoliv, zkus to co nejlépe podrobněji popsat, při čem a co to dělá špatně.
Je to když otáčím proti směru šlapání a ruku mám na kazetě a tak to cítím také škrabání nebo něco takového
Tak to bych omezil problémy na ořech a případně volnou kazetu na ořechu.
Prosím trochu vysvětlit co je to ořech atd. a popsat jak to vše asi zpravit jsem začátečník opravář moc děkuji
Do rozebírání ořechu bych se na tvém místě spíš raději nepouštěl. To je u některých nábojů poměrně složité.
Postupy najdeš třeba tady:
http://www.ivelo.cz/domaci-dilna/udrzba-zadniho...
údržba ořechu je tady: http://www.ivelo.cz/domaci-dilna/vymena-unasece...
Takže chceš sundat kazetu (pastorky) a rozebrat a namazat "cvrčka". Jde to, ale nebude to úplná trivialita. Teď zrovna mi v něm chrastí a praská. Zítra ho dávám do servisu, nemám čas na pitvu. Ale pro příště do toho půjdu svépomocí...