ma nekdo zkusenost s timto kolem? http://www.olpran.cz/produkt/483-cairo-cross...
Chci to jen na cestu do prace 2x8km, a o vikendu na pojizdky do 20km. Jde mi o to jestli se nerozpadne za jednu sezonu. chci to aspon na deset let
Ten rám to možná vydrží, protože je ocelový. Pokud si ale prohlédneš komponenty, tak je jasné, že při cca 4800 km ročně - tj. 48000 km za těch deset let se rozsypou hned první sezonu. Navíc bys stejně musel část komponentů hned vyměnit - na plastových pedálech se jet nedá a plastové brzdové páky snad ani nemá smysl komentovat...
Pokud chceš kolo intenzívně využívat každý den aspoň deset let, nemůžeš si koupit tuhle hračku z hypermarketu.
Ale na druhou stranu, pro popsany zpusob pouziti, pokud zacilis svoji pozornost na kola v cenove hladine cca 9 - 11 tis. korun v obchodech kde prodavaji kola, urcite si vyberes a takove kolu uz bude Tvoje pozadavky splnovat.
ja myslim ze by to vydrzet mohlo, vzdyt starej favorit vydrzel pres dvacet let a potrebovat jen zakladni udrzbu. Proc by se potom teda takova kola vyrabela?
Pokud si pamatuju, tak na starem Favotiru moc plastu nebylo :) A byl to kvalitni cesky vyrobek, ane takovej cinan. Jsou to vyhozene penize...
Kdyz mi ukradli moje pravni horske kolo a nemel jsem moc penez, tak jem koupil cross Olpran v Tescu tenkrat za cca 6000 Kc. Po dvou letech kdy jem zacal intenzivne jezdit, tak jsem se rozhodl ze si ho predelam. Dopadlo to tak, ze zustal jen lehkej ram. Prestavba me vysla celkem vic jak 20.000 Kc, za to jsem mohl mit dost slusny novy kolo. Ale me to moc bavilo a hlavne jsem si mohl namontovat co jsem chtel a presne vim na cem jezdim :)
Nekupuj to, nech si poradit. Jestli chces jezdit do prace na kole a nechces do toho moc investovat, tak kup radeji neco v bazaru, nebo ve strozitnictvi Ukrajinu - namz to a mas po staraostech ...
Jenže starej favorit byl něco úplně jinýho - poctivá ocelařina a plastů taky moc nepobral, spíš žádný. Dej na ckp13, v neděli jsem zastavoval u dvou holek, z nichž jedna jela na něčem podobným - prý že jí to nebrzdí. Měla tam plastová véčka, pošteloval jsem jí to tak maximálně na dojetí, vůbec to nešlo seřídit.
Podívej se po klasickém krossu v ceně do těch 10 tisíc, teď začaly slevy, např. author stratos stojí pod deset, ale i levnější modely. Hlavně z kamennýho obchodu :-).
Na Favoritu nebyly žádné plastové no-name díly. Ten byl udělaný velmi poctivě. Na tehdejší dobu stál (pokud se tedy sehnal) víc jak polovinu průměrného platu. Srovnej to tedy aspoň takto. Tebou vybrané přibližovadlo se s tehdejším Favoritem nedá ani vzdáleně srovnat.
Chceš si koupit nejlevnější kolo na trhu - podle toho taky vypadají jeho parametry a bude vypadat i životnost jeho komponent.
Když mě naši kupovali favorita stál 1 080,- Kč.Měl jenom jednotác a tříkolečko. S dvojtácem a pětikolečkem stál 1 250,- a galuskáč stál 1 990,-. Z dnešního hlediska směšné ceny, jenže tehdy byl průměrný plat 1 600,- Kč . Jo a když mi ho kupovali mohli sme si vybrat i barvu z tehdejších možností - zelená, modrá a červená . Jiné barvy se nevyráběli. Všechno měli na krámě. Když si pak vzpomenu na pozdější krizi s kolama, nějak to nemůžu pochopit.
Podle vlastní zkušenosti při velice podobném způsobu používání kola bych něco přidal:
- na plastových pedálech se jezdit rozhodně dá. Sice odejdou dřív než kovové, ale dají se pak snadno vyměnit za jiné (kovové nebo plastové).
- plastové brzdové páky také spoustě lidí stačí, sice s nimi nemůžeš tak dobře brzdit, ale záleží na tom jak jezdíš. Pořád brzdí většinou líp než ty, které jsem měl v '85 ;-).
- 4800km představuje jezdit zhruba 365 dní v roce, nevím jestli je to to, co Billiček má na mysli. Např. období od půlky dubna do září je 6 měsíců a roční nájezd by mohl být poloviční.
- podle toho že mimo ježdění do práce chce kolo na projížďky do 20km o víkendech asi nijak moc jezdit nebude, takže to vidím na klidnou pohodovou jízdu.
- podle mne je nejdůležitější kritérium spolehlivost. Jde o to jak velký problém bude to, když mu kolo na pár dní vypadne kvůli závadě, souvisí to také s tím jestli bude jezdit v zimě apod.
Můj názor je, že když má problém dát teď dohromady víc peněž na lepší kolo a je ochotný častěji opravovat kolo v příštích letech a jestli jezdí někde po rovinkách a po slušných cestách a vynechává zimu, mohlo by i na tenhle účel stačit.
Počty km jsem bral tak jak byly napsány - týdně 80 km do práce + 20 km vyjížďky. To je po odečtení dovolené celkem 48 týdnů a tudíž 4800 km.
Na těch plastových pedálech se opravdu jezdit nedá. Na jaře jsem viděl několik ošklivých pádů po sklouznutí z mokrých plasťáků. Tyto pedály jsou vyloženě nebezpečné. O efektivním šlapání asi smysl psát nemá.
To samé platí i pro plastové brzdy. Seřídit se nedají a při brzdění se ohýbají. To si může pořídit jen sebevrah.
Billicek si chce pořídit investici na deset let. Pořizovací hodnota investice je 2590 Kč - tj. cca 21 Kč měsíčně! Už jen z tohoto parametru je zřejmé, že výsledek pravděpodobně nenaplní očekávání.
Podezřele levné výrobky prodávané někde na hranici výrobních nákladů se vždy ukazují jako, mírně řečeno, problémové. Vypadá to tak, že Billicek chce kolo intenzívně využívat denně a proto si myslím, že hranice pro takové kolo leží minimálně okolo 10000 Kč. Zkušenosti s pseudokoly z hypermarketů tady už leckdo popisoval.
Odporúčajú Ti kola za 9-11 tisíc.
Ale Ty si sa rozhodol obetovať 2500.
Hm?
Aj na tomto fóre nájdeš veľa názorov od ľudí, ktorí majú s Olpran-mi dobré skúsenosti.
Ani každý Olpran nie je šunt.
Ale zisti si, kde budeš mať servis. Či ho budeš mať v dobrej vzdialenosti. Lebo na Slovensku má Olpran veľmi málo servisov.
Rok jo...deset let urcite ne.
Sezen si v bazaru starou Libertu, Esku, Favorita. Trosku mu vymen ocelova udelatka, namaz a budes jezdit az do duchodu!!!
Zkušenost s kolem z marketu mám už taky za sebou.Chtěl jsem ušetřit a pak jsem měl jen starosti.(volnej střed, stržená plastová brzda, přehazovačka)V některých servisech už mají i napsáno, že marketová kola neopravují. Neznamená to ale, že musíš utratit moc peněz.Zkus např ACSTAR a máš slušný kolo za rozumnej peníz a nebo nějaký kolo z bazaru - bude po letní sezoně
Ani se jim nedivím, známej mě na chalupě ukecal seřídit plastový brzdy, smyk a řazení na podobným kole. Za dvě hodiny mrtvičnatýho sebezapření (přece jenom to je dobrej známej) to trochu chodilo, ale nechtěl bych takovou hajtru ani zadarmo.
tak zkusim teda koupit favorita za 500,- z bazaru a za 1500,- nechat opravit. To by mohlo fungovat co?
Já bych to tak udělal. Možná ti ho někdo dá i zadarmo. Jestli nejsi z daleka, dal bych ti takovou trosku.
Jestli ses rozhodl pro starého favorita - doporučuji prohlédnout inzeráty v Annonci, dá se koupit za cenu 500 - 1000 Kč a v dobrém stavu, takže ho nebudeš muset dávat opravovat.