Ahoj, tak mě zkušenosti X lidí přesvědčily, že by nebylo marný jít od Véček k hydraulice. Blbý je, že nemám na kole návarky na kotouče. Takže jedině ráfkový. Otázka zní, má to smysl? Jaký jsou plusy a mínusy? Já chtěl ke kotoučům kvúli tomu, že se nebrousí ráfek, že by nehrozilo za vedra bouchnutí duše přílišným ohřátím ráfku a taky kvůli bordelu, kterej se dostává mezi ráfek a brzdu. To je pasé, takže jsou hydrauliky o tolik lepší, že se vyplatí do toho investovat, i když budou pořád ráfkový? Jak je to s údržbou? Dík.
Pokud vim, hydraulicky rafkovy brzdy se dneska delaji snad jenom Magury, HS 11 a HS 33 http://www.magura.com
V podstate ti zustanou vsechny nectnosti rafkovych brzd, ktery tu jmenujes, jenom se zvysi absolutni brzdna sila, takze i paka pujde zmacknout mensi silou pro stejny ucinek brzdy. Na ram se kvuli tomu davaji taky specialni zpevnovaci podkovy- roztahuje to zadni stavbu (u klasickych kol).
Tyhle rafkovy hydrauliky od Magury nicmene pred nedavnou dobou platily za solidni drzaky, fungovalo to dobre, i kdyz v nicem jinym, nez v te jejich o neco vetsi sile vyhodu nevidim.
Jestli mas ocelovy ram na svym lehokole, neslo by ty navarky na kotouce privarit dodatecne? Neresili jste uz podobnou zalezitost v tematech o lehacich?
ahoj, co tohle?
http://pcshop.pells.cz/shop/default.asp?cls...
Já jsem koupil ráfkový hydraulický Magury asi před deseti lety. Dlouhé roky jsem je vozil, protože byly absolutně bezúdržbové. Potom jsem začal vozit kotouče a Magury šly do šuplíku. Loni jsem koupil rám Zaskar Pro a Magury šly zase ze šuplíku (asi nostalgie).
Pokud bych je v šuplíku neměl, už bych si je dnes nekoupil (kotouče jsou lepší). Pokud ale na kole nemáš navářky na kotouče, vezmi v úvahu i toto :
- absolutní bezúdržbový provoz - za deset let jsem nevyměnil ani kapalinu a brzdí stále skvěle,
- vozil jsem k nim Mavic s eloxem na brzdné ploše a přední ráfek vydržel kolem 20000 km (zadní cca 25000) než se probrousil,
- špalky jsou dost široké a "tlusté" a tak mi vydržely běžně cca 10000 km na předním kole,
- v zimě není problém se zamrzáním lanka jako u véček,
- jsou oproti véčkům dost těžké,
- stále se hodně používají, přestože jde o použití trochu specifické,
... jo, tyhle vozím ...
http://www.dressler.cz/E_shop/details.php?id...
20000 km se mi zdá jako docela málo. Tak nějak dlouho mám současný ráfky (bayer) a jestli nezměním brzdy tak vydrží ještě hodně dlouho.
co je, že jsou dost těžké?
Poslyš Honzo, kdyby ses měl tak jako já, rozhodovat jenom mezi těmi dvěma možnostmi, zvolil bys véčka nebo magury?
20000 km bylo asi proto, že jezdím celý rok, celkem agresívně hlavně terén, takže v písku a v zimě v blátě a břečce která se dostávala mezi ráfek a špalek se ten ráfek dost ojížděl.
Váhu teď z hlavy přesně nevím, ale tuším, že je kolem 850 g (obě brzdy), což je víc než u véček, ale pokud nehoníš gramy, tak to vykompenzuješ tou absolutní bezúdržbovostí.
Pokud jde o tu volbu - já jsem véčka nikdy neměl (šel jsem kdysi z cantilleverů přímo na hydrauliku, napřed ráfkovou a pak hned kotoučovou). Myslím, že dnešní véčka brzdí stejně lehce jako Magury a stejně účinně. Rozdíl jsem viděl u kamarádů ve spotřebě špalků - oni sjeli 4 - 5 párů XT špalků a já jeden pár Magur. Výměna špalků je taky jednodušší, jen zacvakneš a je hotovo (žádné závlačky do botiček,...). Ale hlavně jsem oceňoval, že se nikdy nezasekne lanko kvůli nečistotě a taky v zimě nikdy nezamrzne. Taky seřizování je prakticky nulové - prvotní seřízení je (pro někoho) možná náročnější na čas a přesnost, ale pak se brzdy seřizují samy automaticky. Sjeté špalky se dolaďují kolečkem na páce. Prostě absolutní bezproblémovost a bezúdržbovost u mě vítězí... Na chrtího HT bych si určitě dal véčka (spíš tedy kotouče) ale na pohodového leháče klidně Magury.