Zdravíčko, chystám se převážet kolo letadlem. Budu ho mít v krabici. Máte někdo nějaké zkušenosti jak se chovají k těmto zavazadlům. Je mi jasné, že s obyčejnými bágly se moc nemazlí, ale přecejen s těmi "za příplatek" by to mohlo byt štrnější nebo ne?
Zkoušeli jste v krabici s kolem převážet i něco zakázaného? uvažuji, že si sebou vezmu flašku lihu do vařiče. když se musí vypouštět pneumatiky kvůli prasknutí, u kapalin něco takového nehrozí?
díky za info
Právě jsi přišel i o teoretickou možnost získat vízum do USA... :o(((
USA mě netlačí :), jen mě zajímá, jeslti je problém vzít sebou pullitrovou petku klidně s limonádou, jde mi o to zda nerupne :) co v ní nakonec bude je otázkou.
Zkus to. Maximálně to praskne a nastane samovznícení. Nic horšího se stát nemůže.
Ta láhev určitě nepraskne, ale brát s sebou do letadla hořlaviny není moc dobrý nápad. Ale jak je to přesně dle předpisů ti tady poradí profíci - nebo pohledej v historii...
A jen na okraj - jaký význam má vozit s sebou láhev lihu na vaření??? Líh se dá přece koupit až tam, kam přiletíš...
já v Londýně sháněl petrolej a nesehnal (líh měli všude). Takže jsem do vařiče lil benzín a chvílemi se z něj stával plamenomet.
Tak to jsi od té doby příznivcem flambování, že?!? :o)))
Právě že když jsem vozil sebou v letadle různé lahve v zavazadlech tak nikdy nic neprasklo. Masažní emulze, pití, spreje, gely, alpu atd. Jasně že byhc kvůli 0,5 l lihu nerad něco riskoval, jak moc kontroluji kola v krabici, či zavazadla nemám tušení. Zatím mi nikdo žádnou flašku z baglu nevytáhl.
Letadlo je dokonale uzavřená konzerva, takže všecky ty bezpečnostní předpisy slouží spíše pro případy, kdy by došlo k porušení hermetičnosti.
Nevím, co máš za vařič, ale já dávám přednost benzinovým a propan-butanovým kvůli nesrovnatelně vyšší výhřevnosti.
Moje benziňáky jsou po zapálení taky plamenomety a v kempech budí pozornost neznalých, ale výhodou je relativně snadná dostupnost paliva (přesto s sebou vždycky vozím svůj technický benzin; navíc jeden vařič je na (snad) jakékoli tekuté a plynné palivo (údajně funguje i na opotřebovaný olej z grilu).
Ve věci balení apod se podívej do vedlejší rubriky na kole do světa.
Jinak popros redakci tohoto serveru ať tvůj nápad s přepravou tekutého lihu (!!!!!!!) vymaže jinak tady na nás všechny může vlítnout protiteroristické komando.
Problém už může být i s přepravou lahve samotné, bez náplně. Znám případ, kdy lahev (takovou tu pěknou švýcarskou) nechtěli vzít k přepravě i když ji cestující otevřel a dával čichnout, že v ní nikdy benzín nebyl.
vypouštět pneumatiky je hit, myslím, že je to zbytečné, ale vypouštím proto, že tak šetřím cm při balení do krabice.
Jednou mne vyvolávali dramaticky před odletem. protože zjistili, že mám v zavazadle blueta. Dalo mi hodně práce vysvětlit, že je bez kartuše.
Myslím, že všude na světě, kde je letiště dostaneš i náplň do vařiče nebo vařič, ke kterému se v dané oblasti dostanou náplně.
Jako masér jednoho sportovního klubu jsem několikrát vezl velký bágl se spoustou flaštiček, flašek a všeho možného, takže skutečně nevím o problému vozit láhev jako takovou. Bezpečnostních rizik jsem si vědom samozřejmě, proto se ptám. Ono to co jsem doposud vozil je také v podstatě hořlavé.
Já Tě jen prosím nepokoušej se převézt letadlem lahev tekutého paliva do vařiče. Když na to někdo přijde, je to určitě nejméně na pokus trestného činu.
Sám taky radši zapomínám, že jsem před mnoha lety (promlčeno) vzal plynové kartuše.
Taky si uvědom, že pokud jde o palubní zavazadlo, nesmíš už vzít ani vodu a krém (smíš vzít jen zakoupené v zoně za kontrolou) .
Smíš si vzít jen lahvičky o maximální velikosti 100 ml, které snad dávají dohromady půl nebo litr. Ale to si teď nepamatuji přesně.
Já osobně ale rozhodně všechny tuby, lahvičky, skleničky, nůžtičky a pod. strkám do zavazadlového prostoru. U pásu jsou dost nekompromisní...
Prosím tě v žándném případě sebou neber hořlavinu uvědom si,že v zavazodlovém prostoru nemusí být jenom tvůj půlitr hořlaviny.Přepravuje se i jiné nebezpečné zboží a jako takový podléhá spec.obalu a kontrele což se posílá jako zboží(cargo)
Luky, prosím, prosím. hlídej to, když tu není Zaky :o)))
Slibuji, že když dojedeme do Calais, tak ti ho nafotím. Ale dneska se trošku změnily plány, takže teď vlastně vůbec netuším, kterým severním směrem se vydáme :o)))
Ježíši kriste, kdy a kam letíš?!? Doufám, že nehodláš nastoupit do linky do Paříže, která se odlepuje v sobotu v 10:05 na Ruzyni?!? To bych tě totiž práskla. Nekompromisně. Já totiž do tý Paříže hodlám doletět!!!
Co se týká kola - duše upouštět nemusíš, to je blbost. Nech je klidně nafouknutý. Jinak mám kolo rovněž zabalené v krabici a co jsem zjišťovala po všech známých, mělo by to být OK. Zatím pevně věřím, že to, co v Paříži z té krabice vyndám dá zase dohromady kolo :o)))
Co jsem zjistila - chytlavé části kola je lepší obalit hadrem nebo bublinkatou fólií. Já takto zabezpečila řidítka, středová kola a přehazku. Ikdyž u té si nejsem jista, zda přežila můj nátlak při ukládání do krabice :o)))
Mám rám 19" a krabici od kola 17", takže přední vidle mi dělá na víku lehkou bulku, ale neviděla bych v tom problém.
Celou krabici jsem pak omotala izolepou a ještě jsem ji zatáhla do takové té smršťovací fólie (potravinářská). Teď mám pěkný kompaktní balíček :o))) Ještě to chci převázat provázkem, který znovu přelepím, aby se to dalo nosit.
Co se týká váhy - pokud bude mít kolo s bagáží, kterou dáváš na check-in víc jak 23 kg, tak nekompromisně platíš doplatek. Za každé kilo navíc jsou to asi 2 nebo 3 stovky.
A co se týká toho lihu - fakt neblbni. Tohle se převážet nesmí a jsou pro to rozhodně důvody o kterých bych nediskutovala. Já sama jsem z bagáže vyeliminovala cartuši pro vařič, abych nezdržovala při odbavování :o))) Rozhodně se nechci na letišti zviditelňovat víc, než bude nutno :o)))
jen jsem se ptal, také nechci nic riskovat a rozhodně finanční prostředky na litr lihu ještě mám abych ho někde koupil. jen jsem se zamyslel, když už jsem vozil několikrát alpu (lih) a další esencialní olejíčky :))) které jsem prostě jinde kupovat nemohl. díky za info všem. s tím kolem to mam vymyšlené podobně.
A kam teda letíš, abych se mohla přestat bát :o)))
Víc najdeš tady http://www.csa.cz/cs/ETLN/eticket_podminky.htm
Klid Radko :-)
Jestli se bojis, ze by v letadle mohla byt bomba, zkus pouzit trik, ktery jsem cetl v jedne knize:
Jakysi pan se velmi bal letat, protoze mel strach, ze v letadle bude bomba. Rekli mu, ze pravdepodobnost, ze zrovna v letadle, kterym on poleti bude bomba, je jedna ku milionu. Porad mu to nestacilo, tak mu doporucili aby si vzal nejakou bombu sebou, protoze pravdepodobnost, ze v jednom letadle budou dve bomby nezavisle na sobe je naprosto miziva :-)
No, hlavne se vrat vcelku, at Ti preje pocasi.
LOL :-D
Hehe :-)
Ale zajistena bomba je z hlediska nebezpeci ekvivalentni tomu, jako kdyby s sebou zadnou bombu nemel :-)
Pravdepodobnost ze ja mam bombu je P(J)=1, podminena pravdepodobnost ze nekdo jiny ma bombu kdyz ji mam ja je P(O|J)=milion a tudiz pravdepodobnost ze na palube letadla jsou dve bomby je P("dve bomby")= P(J a O)= P(O|J).P(J) = milion x 1= furt milion :-)
Preci jen ta skola neni zbytecna :-D
Prehazku je lepe odmontovat - petka im(in)bus a dvacet vterin praace - muze zustat viset na lanku a urcite se ji takto nic nestane. Nezapomelas dat rozperky do vidlic, ze ne?
Nedala. Vrazila jsem jen papundekl do brzdy a teď si uvědomuji, že vlastně jen do přední, páč jsem zadní kolo vyndavala až dodatečně a docela jsem se s tím prala...
No ale rozbalovat už to nebudu...
Snad to nějak dopadne...
Moje nervy. Co jsem proboha ještě neudělala?!? Já to kolo přebalovala už jednou, tak jestli mě opravdu donutíte to znovu rozbalovat, chci nějaké padnější důvody :o)))
o)))))))))))))))))))))))))))
Papundekl v brzde, to nevim co je, to asi nepotrebuji, asi mam nejake modernejsi brzdy.
Ale vazne - ty rozperky jsou docela dulezita vec, zabrani poskozeni vidlice (obou) v situaci, kdy na tu krabici nekdo lehne nebo treba hodi nejaky tezsi predmet. Ony ty nohy vidlice (u predni) a vzpery zadni stavby nejsou stavene na tento zpusob zatizeni a snesou docela malo. Nova kola jsou v krabicich osetrena prave temi rozperkami co potrebujes. Pokud mas tu krabici necim nacpanou a neni obav, ze by se mohla pod normalni zatezii zbortit, neni problem, ale jinak, prestoze chapu, ze je to nemile, doporucuji to jeste jednou rozbalit.
Moje nervy... Já se picnu... To zas budu mít krásný večer :o)))
Tak holt do třetice všeho dobrýho, no :o)))
Stejně jsem do tý bedny zapomněla přibalit atombordel a blatník :o)))
Hele a kde ty rozpěrky seženu?!? Dají mi je taky v servisu?!? A jestli zrovna nic mít nebudou, tak co tam můžu dát místo toho?!?
Kousek dreva + izolacka postaci. Nebo stara osa s konusama a rychloupinakem. Cokoliv, ale tak aby to bylo dost pevne a nevypadlo to.
V servisu by ti je meli dat v pohode.
Hmmm, ta rozpěra do vidle mě teď napadla taky, kor když říkáš, že Ti dělá bouli na krabici. Dostaneš ji grátis v krámě, jestli jsi v práci, skoč si naproti do Cykloprágu :-)
Pockej, tu hlasku o brzdach myslis vazne ? ;o)) ... mimochodem, Radko, ty mas mechanicke kotouce, nebo hydrauliky ? ... ja jen jestli hydry, tak to chce i zaslepku do brzd, ale pokud se zmackly packy, tak uz je pozde .... ale jestli mechaniky, tak fpoho ;o)
Ma hydrauliky.
Vetsinou se doporucuje vrazit mezi desky tu sichrplacku a pomoci gumicky nechat lehce pritahly brzdovy paky k riditkum.
Zacina to byt sranda, kolikrat to jeste Radka rozbali :o)
Ahm ... no tak pokud tam ty sichrplacky nedala a poradne vzala za packy, tak se muze docela divit ;(( .... RADKOOO ... opatrne a pomalu vybaluj !!! ;o)))
Jasne ze vazne :-)
Furt tady ctu jake maji tyto brzdy potize - prehrivani, uniky provoznich kapalin, ohnute kotouce, zavzdusneni, odvzdusneni, piska to, cinkani kotoucu, moc to brzdi/nebrzdi to, ted jeste nejaky papundekl tam musite davat.... Des bes :-)
Ale ted fakt vazne - doba pokrocila a i ja, stara konzerva, priznavam, ze zacinam o nejake te kotoucove brzde uvazovat.
Šikovná holka, ale musíš to rozbalit.o))) Podle posledních poznatků je dobré dávat do vidle takovou tu bakelitovou rozporku co dávají výrobci, když balí kolo do krabice.
Na pásu při odbavení pak zkus krabici vhodně nadlehčit, buď nártem nebo ji postav a držoběma rukama a jako nadlehčuj ("do teplých" se tomu říká).
Krabice se líp nosí za ty otvory co má, provázky jsou nepraktické. Balení krabice do folie lze nechat na letiště, kde na to mají stroj.
No pokud se převáží flašky s zakoupeným alkoholem na pití, tak by denaturák asi nevadil. Ale nadával bych ho ke kolu ale do báglu co jde do zavazadlováho prostoru. S kolem v krabici jsem letěl před dvěma roky a kola neměly sebemenší poškození. Letos letím zase ale po zkušenostech s krabicí jsem si koupil přepravní vak. Praxe ukáže jestli jsem nevyhodil zbytečně 1400 Kč :-)
O vaku jsem také uvažovala, ale co s ním pak 14 dní na cestách?!?
No to je právě trochu problém. Někdo tu kdysi radil, že poblíž letiště se poptá domorodců co tam bydlí, jestli si tam ten vak nemůže nechat. Prý mu to vždycky vychází. Připadá mi to jako dobrý nápad a letos to takhle udělám. Uvidíme :-)
No tak zkus hádat, kdo tuhle radu asi tak mohl dávat :o)))
Ale až bude jednou velký a bude bikerem, třeba už nám ty rady dávat nebude :o)))
Dej pak vedet jak jsi dopadl. Taky tento problem resim, prozatim se priklanim ke krabici.
S krabicí je blbá manipulace. Je to velké heblo, blbě se to nese - a to jsem si na ni přidělal popruhy, blbě se to uschovává během pobytu. Vak je nerovnatelně menší, když se složí. Měl by být menší problém s jeho uložením.
není to tak. Chce to jen trochu propracovat. Na krabici jsou otvory pro ruce. Vždycky jejich okraje polepím páskou pro zpevnění a vezmu krabici do obou rukou. krásně se nese. Takže s ní zcela normálně cestuji i městskou dopravou z letiště, vlakem, autobusem.
Pro pohyb na letiši jsou všude vozíky, takže bez problému.
Když nás bylo víc tak jsme si taky najali domorodce s kárkou a dali mu vydělat. Vzal jich 8!
Když jsem na jaře letěl do Řecka, podařilo se mi do letadla propašovat láhev petroleje. Při zpáteční cestě mě ale donutili láhev se zbytkem paliva odevzdat (což mě nemrzelo- byla to taková ta co se v ní petrolej prodává). Prostě jsem ji vybalil z batohu a mrsknul do připraveného kontejneru. Vzhledem k tomu, že v letadle jsou řádově tuny podobné kapaliny (dokonce s nižší zápalnou teplotou), neměl jsem s tímto porušením přepravních pravidel nejmenší problém.
Koukni se do přepravních podmínek (bývají na stránkách aerolinek)- je tam přesně vypsáno co a kolik smíš převážet.
Mě se na případu přepravy kola v letadle líbí jak jsme ochotni si všichni komplikovat život.
Začíná to u leteckých společností, které nejsou schopny přepravu kol zorganizovat a říci jasná pravidla.
Pak nastupujeme my a vymýšlíme různé kombinace a nesmysly jako vozit kartuše, tekuté palivo do vařičů apod.
Po zkušenostech jsem najel na standartní řešení.
1. Přistoupil jsem na balení do krabice. Krabici nechám obtočit folií na letišti.
2. Na cílovém letišti se snažím krabici zdarma uschovat (křoví, garáže, taxikářská budka apod), když to nevyjde zahodím ji.
3.Vak neberu. Byl by vhodný jen při pobytu na jednom místě a to u mne nehrozí.
4. Na cílovém letišti očíhnu při příletu jestli tam mají balicí stroj, pro jistotu.
5. Když mám přinávratu čas tak před zpáteční cestou někde seženu krabici a lepenku a zabalím to.
6. Stalo se mi, že jsem dojel na ostro na letiště, bez krabice, bez lepenky. Od ukllízeček jsem vysomroval igelitové pytle, od taxikářů lepicí páslu. Prohrábl jsem okolí popelnic a našel tvrdý karton. Vidlák vždycky pomoc najde. Vypadalo to báječně. U odbavení jsem tvrdil, že to mám balené v "plastu", drobet se cukali.
Jednodušší už je jen to zkusit bez balení. Dřív to fungovalo, dneska už na to asi nemám nervy. Ale i to by bylo řešení - pro tvrďáky.
Zpět jsem rovněž připravena na "plastovou" variantu :o)))
Já mám svoje kolo rád :-) Do fólie nikdy! :-)
Tak helejte se, vy bazilíšci - kolo jsem po třetí přebalila :o))) Brzdy mám hydrauliky a strčila jsem do pacek kus papundeklu z krabice. Řidítka jsem obalila hadrem a smršťovačkou, takže tam je jakýkoli pohyb čehokoli nemožný. Navíc jsou podložená mým atombordelem, páč je kolo v krabici vzhůru nohama. Kdybyste chtěli vědět proč, tak je to jednoduchý - jinak se mi nepodařilo ho do tý škatule narvat.
Obě kola jsem sundala (protože s otočenýma řidítkama se rám s nasazeným zadním kolem do škatule prostě nevejde), obě vidlice jsem zajistila rozpěrkou. Sedlo jsem sundala a obalila hadrem, přehazku jsem zafixovala k rámu a všechny kolečka obalila. Jo ty kola jsem nezapomněla přibalit :o)))
Dokonce jsem konečně nezapomněla do škatule přihodit sundaný blatník :o)))
Celá krabice je oblepená izolepou a smršťovací fólii, takže už vám striktně ZAKAZUJU vymejšlet jakýkoli další vychytávky balení :o)))
A jestli zítra ráno nad Prahou uslyšíte srdceryvný pláč, tak mě to donutili na letišti rozbalit :o)))
P.S. - a kdyby někdo potřeboval krabici na kolo, tak mám doma ještě dvě :o))) Projistotu jsem se dostatečně zásobila :o)))
Tak teď už to je vše jistě v pořádku..... šťastnou cestu a užij si zaslouženou dovču !!!!
Co je to "blatník" a proč to dáváš do krabice?. V bikerském slovníku jsem takový výraz nenašel.
Rozdělej to a podívej se jestli si přehodila vzadu a největší kolečko, bez toho bych kolo neposílal. Přehazovačka tak nejmíň vyčnívá..oooo)))))
Nepřehodila... Kdybys viděl, jak jsem vyrvala zadní kolo, tak bys mě navždy vyloučil z cyklistického světa :o)))
Už ses vyloučila tím, že tam letíš éroplánem ;-))) Správný biker to bere po svých ;-)))
Ajajaj, to je přísnost, najednou... :o)))
;-)))
Vítej mezi přihlášenými ;-)
Jen na chvilku při večeři. Jdu konečně balit taky něco jinýho než kolo :o)))
Žádný vykecávání!!!
Koukej jít balit, nanikoho nečekám !!
:-)
No, teď jsem taťkovi navrhovala, jestli mi nechce "sbalit kufry", že by to dneska šlo :o)))
Prej mě akorát vynese přes práh, když si mě přinesl, ale balit odmítá. Tak jdu na to :o)))
Hlavně ráno nezaspi :o)))
Tak to bude těžký!!! Nezaspat !!!
Musím dočíst příspěvky za půl roku, abych byl zase "in".
Já ti to zítra cestou shrnu :o)))
Tak "rozborka" by Ti šla. 8-) Trénovalas´ taky "sborku"?8-)))
;-)))
Radka si s sebou určitě veze i ten svůj opěvovaný servis ;-))) Ale pšššš ;-)
Nóoooooo, moc si nedělej legraci. Když jsem si tam včera byla pro třetí krabici a rozpěrky, tak už se mi nutili sami :o)))
A na "sborku" je ještě čas - to až v Paříži na letišti :o))) Mám na to 14 dní, tak snad se mi to podaří složit :o)))
Ale balit z/do krabice už musíš umět luxusně:-))
Nekdo tu radil, abys jako rozperku do vidlice pouzila dreveny kolik. Pri cestovani po EU neni myslim zadny problem, ale do USA by te s drevem nepustili. Kvuli moznym parazitum se muze prevazet pouze specialne chemicky upravene a oraztikovane!!! drevo. Jsou s tim fakt problemy, tak pozor na to a pro baleni radsi drevo nepouzivat. Drevotriska nevadi.
Stastny let.
Taxem jednou zkousel, jak by se dalo zabalit kolo do nejmensiho prostoru a nejlepci je, gdys sundas klandry se sedlovkou a sedlem a pedaly vlozis do ramu. Paxe pribali kola a je to. Jen saltr trochu vycniva. Ten se taky musi sundat. Pak to obkreslis na podlahu, vystrihnes z nejaky lehci latky a usijes potah. Nemelo by to vazit vic, jak 15 kilo ;-) Muze se to jeste pro jistotu prolozit oblecenim.
Tak vam sem prihodim svuj cerstvej postreh s kolama a letadlem:
1. leteli jsme s RyanAir (ikdyz je to asi jedno, protoze zalezi asi POUZE na zamestnancich letiste jak se ke kolu zachovaji a co povoli a co ne)
2. videl jsem na vlastni oci uz cca 20x jak se vyklada a naklada letadlo (predstavte si to nejhorsi co se muze vasemu zavazadlu stat a udelejte vsechno proto, aby se to nestalo)
3. meli jsme kola v krabicich ktery jsou k dostani v obchodech zadarmo (smerem zpet jsme bohuzel leteli ze Santiaga de Compostela - jediny mesto na svete, kde se za krabice plati (16E = 1 krabice! fuj))
4. meli jsme tam nacpany vsechny veci a neplatili za zavazadla (pokud by tu krabici "rozmlatili", tak bychom si je mohli jit posbirat na letistni plochu)
5. kolo ve vaku je o dost zranitelnejsi (podle mne), ale kdyz vam to kolo spadne pod tu jesterku, co vozi zavazadla, tak je docela jedno, v cem to mate :)
6. krabici zalepte jak zhora, tak zespoda (na 5ti mistech jsem to 2x omotal).. videli jsme lidi, co meli tunu pasky na hornim viku a zamestanci nebo gravitace jim to otevreli ze spoda.. chybelo jim v tom dle xichtu asi dost veci :)
7. nejpodstatnejsi vyhoda - krabice sezenete vsude (obvykle nebyva letiste v meste kde neni cykloobchod) a zadarmo (pokud nejste v SdC).. S vakem na kolo bych na kole nejezdil, krabice ma jasnou vyhodu.
8. RyanAir ma v pokynech napsano (bikes SHOULD be boxed = kola BY MELA byt v krabici (chapu asi spravne, ze nemusi, ale ja bych to neriskl))
9. Pusobi plno dalsich vlivu jako: kolo leti jinam nez vy :) celnik si mysli, ze by se to melo proclit a rozreze vam futral / krabici a uz to neuvede do puvodniho stavu, zamestanec letiste nazna ze tam mate neco nebezpecnyho a zachova se obdobne jako celnik apod. :)
10. je to loterie, my mame stary kola, takze kdyby neco rozmlatili, pohadame se a uvidime.. kdyztak koupime novou soucastku, ale litat s novym bez kufru, to chce odvahu :) kdyz zabalite skvele kolo, tak vam zase po pase bude jezdit spodni pradlo a tak :)
PS: asi jsem se nechal unes, sorry :)
Nebudu labuť a podělím se i se svými zážitky z prvního letu s kolama.
* jak se blížil den odletu, čím dál více jsem zvažovala, že to vzdám. Zvláště, když jsem kolo přebalovala už po třetí. Nakonec jsme si ale řekli - když to neprorazíme, budeme si to vyčítat. A je to fakt. Takže v první řadě hlavně nevyměknout!!!
* kolo zabalit do krabice a pevně omotat smršťovací (potravinovou) fólií a izolepou. Na cestu zpět jsem měla připravený silný stavební igelit a 2 role potravinové fólie, ale nakonec jsem se z Francie vracela autem.
* před odletem si řádně zjistit s jakou společností se letí a na poplatcích se domlouvat pouze a jen s touto společností, páč informace ČSA vědí velký kulový.
* letěla jsem do Paříže a pokud bych letěla s ČSA, platila bych 295 Kč za každé kilo navíc, což bylo cca 23 kg (počítala se bagáž a kola za 2 lidi v poměru 26 kg na jednoho). Naštěstí jsem letěla s Francouzema, kteří mají paušální poplatek za kolo 40 EURO - na kase to ale chlapec dost dlouho hledal, protože zatím nezažil, že by někdo letěl do Paříže. Každý cyklista ji prý jen tranzituje :o)))
* zda jsou kola v krabici nebo ne je ČSA šumák - před námi podávali kola jakýsi důchodci a jediné co udělali bylo, že horní rámovou trubku obalili u jednoho kola igelitkou z marketu. Proč, to netuším. Na dotaz u nadměrných nákladů, v jakém stavu ta kola doletí nám bylo zcela nezaujatým mladíkem odpovězeno: "Nějak doletí..." Radši budu volit krabici... :o)))
* v Paříži výdej naprosto v poho. Při sborce kola byl nejsložitější prvotní úkol = najít tichý kout, kde ji můžeme provést. Kdo by se domníval, že na tak velkém letišti musí být volných koutků habaděj, ten se hluboce mýlí :o)))
* zkrátka měla jsem z toho větší obavy než nakonec byly potřeba. A příště bez obav prubnu i tu cestu zpět :o)))
Předpokládám, že myslíš cestu zpět na kole. ;-)
No samozřejmě :o)))
Viděl jsem v Oslo kolo v krabici bez jakéhokoliv zajištění. Z krabice čuměli proražené přední vidlice, krabice potrhaná, není divu, že jsem dotyčnou viděl stát ve frontě na reklamace zavazadel. Smutný pohled.
Prosím, jaký rozměry má (taková typická) krabice od kola? Dá se do krabice 30x60x100cm vecpat kolo (cross merida rám 52cm)?? Eurolines prepravi kolo (zdarma), ale jenom max. v takovy krabici.. :-(
Klasicka krabice je vetsi, ale kolik presne ti nepovim, ted jsem jednu vyhodil.
Do 30x60x100 by to neslo. Pri prumeru kola u crosse 28" + 2x vyska pneumatiky = prumer cca 30", coz dela 30x2,54= 76,2 cm. Znamena to, ze do takovyho baliku to kolo narves jenom v pripade, ze budes mit obrovskou silu nebo skladaci rafky.
Zapomínáš na to, že při umístění kola (ráfku) šikmo v bočním směru se ráfek vejde i do menšího rozměru (v jednom směru — nejmenší — podle šířky ráfku — je v úhlu necelých 45°), než je jeho průměr.
Nechtelo se mi nic pocitat, ale nedalo mi to a sel jsem to premerit :o)
28" kolo se sundanym plastem se do krabice 60x30x100 vejde napric, mas recht. Kdyz budou posunuty hezky pres sebe, tak se tam vejdou i obe. Budou zhruba v uhlu 30 stupnu.
Dalsi zadrhel bude ram kola, ktery se uz dovnitr proste nenaslape. Ale pokud zase napises, ze jo, uz to zkouset nebudu :o)))
Poměřením na svém treku s poněkud větším rámem jsem zjistil, že by to mohlo jít za předpokladu, že úplně vyhodíš přední vidlici i řídítka s představcem (v rámu zůstanou jen vložky ložisek řízení), rám dáš úhlopříčně, sedlo snížit a pak rozepřít uvnitř krabice, aby se to moc nehýbalo a podle velikosti kol budeš muset asi navíc i shodit pláště a duše. 100×60 ještě ujde, ale vecpat to na tloušťku 30 cm už asi bude pořádná piplačka.
Na proklad mezi jednotlivými díly bych dal papundekl.
Podle mé zkušenosti podobné nesmyslné rozměry letecké společnosti občas "vypustí", pak, ale tolerují větší, je to džungle.
Jenomže oni ti na to přijdou. Neboj se že ne. A pak svému letadlu jenom z dálky zamáváš. A neni to jenom proto, že si před časem pár kreténů rozhodlo do lahví namíchat ohňostroj. I kdyby se ti povedlo flašku s lihem v zavazadle do letadla dostat - víš co by taky mohlo následovat? Každá obyčejná lahev se může rozbít nebo prorazit. Pokud se tak stane, obsah z lahve pochopitelně vyteče - času na to bude mít dost. A vyteče na podlahu nákladového prostoru letadla. Což o to, to by nebylo nic až tak strašného. Jenže on škvírama v podlaze proteče i pod ní. A to už problém je. Pod podlahou totiž vedou kabely a vedení. Od všeho možného, řízení, všemožnejch sistémů atd. a je tam toho hezkejch pár km, to mi věř. Dál je tam mraky různějch součástek, no sám by jsi se asi divil, co se tam dá všechno nacpat. No a do toho všeho může ten líh natéct. No a ono se může stát, že někde nějakej ten elektromotorek, spínač, rozvaděč atd. zajiskří. Líh je dobrá hořlavina - žejo? BLAF! Možná ti bude připadat, že přehánim, ale kdybys viděl instruktážní filmy k přepravě nebezpečnýho nákladu(samé autenťáky - žádný nahraný) jako my s Lukym, celou cestu letadlem by jsi si přál, aby ty zaměstnanci na kontrole zavazadel byli strašně, ale strašně moc pečliví a aby každou flašku s lihem nebo čímkoliv podobnym odchytili. Jenom jeden příklad za všechny, po startu letadla DC-9 společnosti ValueJet v USA způsobily špatně naložené a zabalené kyslíkové vyvíječe, prakticky okamžitě po startu při zatahování podvozku explozi letadla. Největší část letadla která se po dopadu na zem našla, měřila cca. 0,5 x 0,5m. Tak to jenom na vysvětlenou, že ne všechny předpisy jsou jenom buzerace.
A pneumatiky vypouštět nemusíš.
Teda Zaky, ještě že jsem si to přečetla až teď a doufám, že to zapomenu než poletím na svou první služební cestu v příštím roce. Projistotu si ale začnu hledat výmluvu, proč v dubnu nikam letět nemůžu :o)))
Představa požáru na palubě letadla je opravdu šílená.
No to určitě. Pokud teda někdo nemá víc štěstí než rozumu a nad sebou nějakého turboandělíčka jako například posádka tohoto Tu 154 které havarovalo v devadesátém u nás v ČR.
http://www.planes.cz/cs/historie/8/
Já myslim, že rčení "mít z p....e kliku" je tady každopádně na místě.
Je neuvěřitelný, že ten "maslostroj" do poslední chvíle letěl........
Já to tušila, že se mi to lítání dlouho líbit nebude :o)))
Hele, ale ten jejich anděl strážný se z tho musí zotavoat ještě teď, ne?!? :o)))
Je to síla, ale nic si z toho nedělej, když jsem letěl na Tenerifu tak mne tady zavilí nepřátelé civilního letectví strašili jak mohli. Prý Los Rodeos (letiště), Los Rodeos a pak jsme přistávali na jiným - novým na jihu.
Zakkar by udělal líp kdyby zjistil jak se vlastně lítá na Tu Lapalmičku. Je tam mezinárodní letiště nebo se přestupuje? Tady bude zima k nepřežití.
Pokud mě paměť neklame, na Los Rodeos se stala nejhorší letecká katastrofa v dějinách. V husté mlze se tam srazil pojíždějící 747 PanAm s předčasně startujícím 747 KLM. Zahynulo tehdá 583 lidí, přežilo 61 v přídi 747 PanAm.
Zaky už na to tady upozorňoval: http://www.pan-american.de/Desasters/Teneriff2...
Nebo česká verze: http://www.lkpr.info/takeoff/nehody/ch5.htm
No hele jak tak koukám, tak teď v zimním leťáku na to Las Mamlas lítá pravidelně jenom Smartwings. A to v sobotu linkou QS 302. A je to nonstop. Mrkni se k nim na stránky.
Smartwings je dceřinka Travelsevisu. Lítaj dvouma 737 - 500, nebo osmi novějšíma 737 - 800 new generation. Servis jim na tom dělá německá Hansa.
Sice to servisování by měla bejt jistota, ale nevím, nevím. Když mechanika někdo namíchne, blbě se vyspí, přepískne to v hospodě, poseká se s manželkou, ukradnou mu auto, dítě vyhoděj ze školy... Pokračovat se dá donekonečna. A to se tady furt ohání, vidláckou opatrností. Lehkomyslnost je to!
jestli můžu říct svůj názor a radu, tak líh sebou určitě neber!!!!!!!! už jenom to, že vezeš prázdnou láhev na tekuté palivo bývá na letišti docela problém a tohle bych tebou určitě neriskoval. Příruční zavazadlo se kontrolu stejně detailně jako i velké zavazadlo, které necháváš na přepážce a z vlastních zkušeností vím, že podléhá stejně tak velké kontrole, né-li větší než to příruční, jelikož na něj mají i detektory na plyn a hořlaviny a buď si jistej, že ti ho v tom báglu najdou a ty ho budeš muset složitě vytahovat. Takže být tebou, tak si ušetřím problémů a takový náklad sebou nevoz!!!!
Jinak přeji hodně zdaru na Tvojí cestě.... :o))
Moje zkušenosti jsou takové: 2x letadlem Praha - Heraklion, 2005 a letos. Společnost Smart Wings. Poprvé kolo v krabici, letos v přepravním vaku. Do vaku jsem kromě kola a jiných věcí narval flašky s vínem a kořalkou. Zabalil jsem je do hader a uložil tak aby tam moc nelítaly. Pokaždé bez sebemenších problémů jak s kontrolou na letišti, tak s poškozením. Cena za jednu cestu a kolo 30 euro. Samozřejmě +letenka. Zaplatit se dá u nás na obě cesty v Kč. Váha toho vaku byla 49 kg a měl jsem ještě batoh a ten vážil 19 kg. Je fakt že z Řecka jsem vezl hodně věcí tak proto ta šílená váha.
Vak měl 49 kg a to to na tobě nechtěli přebalit?!?
Můj kufříček když má kolem 40 kg, tak vždycky na u odbavení prskaj jak křečci :o)))
Za ten vak jsem platil těch 30 E. Takže váhu u něj neřešili. Jen jsem ho musel podat u nadměrných zavazadel. I když to šlo přes váhu nikdo neřekl ani popel. Batoh jsem podával normálně a tam jsem se musel vlézt do 20 kg.
Hmmm, tak to je dost dobrý...
Jo hele a ještě - co jsi prosím udělal s tím vakem po dobu dovolené?!? Nechal sis ho někde uschovaný nebo si ho vláčel sebou?!?
Já totiž vak zvažuji, ale zatím nevím, co s ním v cílové zemi... Tahat na kole se mi ho rozhodně nechce, protože mám dojem, žeje neskladný. Ale nemám s tím zkušenosti, tak bych ráda věděla, kde se mýlím.
Furt stejný nezkušený mladý holky. Já pořád říkám, na co ty vaky, na co ty vaky? Prostě tady šup s kolem do krabice, tam najdeš tamního vidláka (uklízečka na letišti, taxikáři, hotýlek vedle letiště nebo jen křoví bez vidláka), krabici u něj schováš a když ne tak ji vyhodíš a na cestu domu si u jinýho místního vidláka opatříš novou nebo to pošleš nebalené.
Když už musíte vyhazovat peníze za vak, tak ho pak schovat u místnbího vidláka je těžší než obyč. krabici.
Tak to byl první problém který jsem řešil. Naštěstí jsem se při předposlední cestě seznámil s několika řeckýma rodinama. Tak jsem jim před cestou zavolal a poprosil je o schování vaku a batohu. Oni pro mě přijeli na letiště a věci mi schovali u nich doma. No a při odletu mě zase dovezli domů, tam jsme sbalili kolo a tu hromadu věcí co jsem si odvážel a pak mě autem odvezli na letiště.
Jinak tu už někdo psal, že to zkusí v první vesnici za letištěm poprosit domorodce o úschovu a vždycky mu to vyjde. Je fakt, že já jsem měl štěstí.
Správné využití místního obyvatelstva, od toho tam jsou : o)))))
No tak na tuhle vlnu jsme se snažili naladit v té Paříži na letišti. Odjet odtud do nejbližšího vidlákova i s krabicí či vakem je poněkud náročné, protože nejbližší vidlákov je v nedohlednu. Navíc nám trvalo i bez krabice či vaku dostat se z letiště na nádraží více jak 3 hodiny a v Compiegne jsme byli v šest večer... Zkrátka varianta odjet do nejbližšího vidlákova je u velkých letišť dost mimo mísu...
A žádat na letišti o úschovu - no, nevím jak kde, ale hledat na Pařížském letišti něco, kde by se dala krabice uschovat tak, aby mi jí jiná služba nevyhodila, to by asi dalo pěknou fušku. Rozhlížela jsem se po vhodných místech, ale přiznám se, že jsem si nevytipovala jediné, kam bych šla s prosíkem.
My nakonec škatule nechali stát za kulifonem s kávou... Jen jsme z nich pečlivě strhali veškeré jmenovky, adresy apod. :o))) Fuj, není to pěkné, ale nebylo "kam s ní"...
Asi přece jenom zase příště vezmu pro cestu zpět tu stavební fólii (za 125 Kč, je dost velká i silná na to,a by se do ní kolo dalo zabalit). V místě pak koupím potravinovou fólii a izolepu a uhňácám homgenní pevný balíček...
Letěli jsem s koly 2x (BRQ-PRG-ATH a zpět, PRG-OSL a zpět, obojí s ČSA). Nad přepravou kol jsme dumali dlouho. Vloni jsme totiž letěli se zánovními koly a nechat si jen hned na začátku otlouct, to ne. Nejde jen o to, že je nechceme obouchat, ale nejsou to levné supermarketovky a chtěli jsme, aby kola na letišti byla perfektně připravena.
S ohledem na nutnost spakování dalších věcí ke kolu zvítězila krabice. Máme originální od stejné značky a stejné velikosti rámu. Odšroubovali jsme pedály, sundali řídítka z představce, otočili vidlici o 180 stupňů, sundali přední kolo. Toť vše. Kolose do krabice krásně složí, přední kolo se vejde vedle. Do přední vidlice jsme nasadili platovou rozpěrku, která se dostane k novému kolu (dostane se v prodejnách, tam je vyhazují, pozor nemusí pasovat hned každá, chce to zkoušet). Na zadní vidlici u přehazovačky je něco podobného – chrániče na osu). Rozpěrka funguje i do báglu, neboť drží, chránič zadní vidlice a přehazovačky jen v krabici – zapře se o krabici.
Protože jsme do krabice chtěli ještě umístit další věci kola, trubky kola jsme obalili ochranou vytvořenou izolacemi na teplovodní potrubí. Aby obaly nespadly máme je spojené páskami suchách zipů – kombinace samolepícího a nelepícího.
Kolo v krabici váží cca 17 kg, když se krabice naplní má 23 kg. Zbylá bagáž se dá ukecat jako kompenzace palubního zavazadla, ale třeba v Oslo (odbavuje SAS) to nefunguje, platí se nadváha 300 Kč/kg.
Kolům se při dobrém zabalení nic nestane, horší je to s úschovou. Na velkých letištích je úschovna, která však něco (zpravidla dost) stojí, další možnost je s někým se domluvit a dát krabice do skladu nebo se domluvit s místními, je-li tato možnost.
Ad vypouštění kola. Zavazadlové prostory moderních letadel jsou přetlakovány (vozí se v nich i domácí mazlíčci), takže kolo se vypouštět nemusí. Já tak činím proto, že se kolo sníží a co kdyby náhodou museli snížit tlak, nechci,m aby kola explodovala. Dofouknout kola a vidlici není takový problém.
Můj osobní názor:
1) bágle ne – známý přiletěl s kolem z vakem a na vyjížďce zjistil, že má drbnutou přehazovačku
2) omotat kolo – já má svoje kolo rád
3) přepravní box – těžký a málo prostorný – nevhodné pro cykloturisty
4) krabice – ideální kompromis
Snad ještě odkaz na stránky kamarádů z Polska: http://www.koloroweru.pl/strony/tr_samolot_0.html
Přetlak kabiny se v případě průseru buďto vůbec nevytvoří (viz. havárie Heliosu u Athén, všichni si jistě vzpomenou), nebo se náhle prudce sníží (dekomprese). V obou dvou případech budou pláště kola to poslední, co bude cestujícího zajímat. V běžnejch případech standartního průběhu letu prudké snižování tlaku nehrozí. To obstarává přetlakový automat.
Letecky se kromě živejch tvorů přepravujou i auta.
http://www.planes.cz/cs/photo/1002234/
http://www.planes.cz/cs/photo/1002234/
Dokonce jsme asi před 14 dny posílali na B747F China Airlines Cargo do Taypeie Porsche Cayen, taky má pneumatiky a měl je úplně normálně nafouknutý. ;-)
S tím lze souhlasit. Na http://www.cyklisti.info/vylety/letadlem.htm jsem našel praktickou zkušenost:
"Další věcí, kteoru po vás možná na letišti budou chtít je abyse upustili část vzduchu z pneumatik. Je to prý kvůli podtlaku vzduchu v přepravním prostoru letadla. Že by prý vám mohly duše a pláště explodovat. Někdo říká,
že je to pověra, ale nejspíš to bude dáno typem letadla. Některá letadla mají v přepravním prostoru podtlak, některá zase ne. V Praze na letišti mi chlapík řekl ať to nedělám, že je to blbost, že se do přepravního prostoru
dávají i zvířata. Tak jsem kola měl na plný tlak a nic se jim nestalo. Naopak v Miláně upuštění pneumatik požadovali."
Spíš si myslím, že podtlak by zde mohl nastat - a je to jen moje amatérská domněnka - kdyby nastaly problémy v kabině letadla a byl potřeba vzduch zde. Pak by každá tlaková nádoba v zavazadlovém prostoru mohla být potenciálně nebezpečná, což patrně v letadle není dobré. Spíš bychom se ale měli dotázat někde u odborníků. :-)
U běžných typů letadel, např nejrozšířenější B737 a A320 je nákladový prostor a prostor cestujících oddělen pouze podlahou, tedy ne hermeticky. Normálně deskou z takového jako sendviče. (na poklep je to jako dřevotříska). Neni a ani nejde udělat rozdíl mezi přetlakem v bagáži a nahoře na palubě. To je jedna plechová roura rozdělená podlahou, která se nafukuje a vyfukuje celá komplet. Na to nepotřebuju odborníka, na to mi stačí se do tý bagáže jít podívat když oddělaj koberec a těma škvírama je vidět nahoru.Jediný co se tam dá udělat jiný, je teplota. ;-)
Samozřejmě, u různejch typů to může být jinak, ale předpokládám, že se bavíme o běžnejch modelech letadel.
Že po vás v Miláně požadovali upuštění pneumatik se ani nedivim.
Po nás to nepožadovali, jen cituji. V zavazadlovém prostoru letdala jsem nikdy nebyl :-) Ale jsem poučen, asi je to fakt blbost vyfukovat.
No ono právě záleží na tom na koho narazíš. Znáš to. Někdo je předpisovější než předpis a někdy je ta domluva dost obtížná :-(
Na infolince ti řeknou, že je to v pohodě a pak narazíš na check-inu na prudiče a hádej se tam s nim :-(
Buď rád ;-). Neni o co stát. Málo místa a sou tam děsně nízký stropy :-) Kolikrát dost obdivuju ty kluky co vkleče z těch bagáží celej den tahaj těžký kufry a náklad. Co to po pár letech udělá se zádama radši ani nedomýšlet.