Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím žádnou zkušenost a výrobce to v návodu ke kolu neuvádí: jak se prosím demontuje přední kolo s kotoučovýma brzdama? Jde mi konkretne o uvolneni brzdy. U vecek je mi to jasny, tam se vecka uvolni stisknutim a vyvleknutim lanka. Ale jak se to dela u kotoučů? Jestli je to důležitý, jde o hydraul. brzdy Shimano Deore LX 585. Jo, a prý se má do těch brzd při demontovaném kole zasunout nějaká destička, kterou ale nemám. Dá se někde koupit? Něčím nahradit? Děkuju všem.
kolo jde normálně vyndat, s brzdama nemusíš nic dělat. já tam strkám kus kartonu, ale dá se použít v podstatě cokoliv co odpovídá tloušťkou
Takže se nemusí nic povolovat, jen se otevře rychloupínák, kolo se vyndá a na místo kotouče se něco strčí ??????? Třeba prázdná karta z banky:)?
Mimochodem, všichni mi promiňte ten název tématu - došlo k tomu omylem. Původně jsem tam chtěl dát Demontáž kola u kotoučů ... ale stala se nějaká chyba:)
Mimochodem, všichni mi promiňte ten název tématu - došlo k tomu omylem. Původně jsem tam chtěl dát Demontáž kola u kotoučů ... ale stala se nějaká chyba:)
nevadi, prinejhorsim budes tady jen za blbce
Povolíš rychloupínák a kolo vyndáš. Nic víc, nic míň. Pokud nemáš originál (červené) plastové vložky mezi brzdové destičky, tak tam strč jakýkoliv kousek plastu - ustřihni pásek z nějaké platební karty a dej tak dva vedle sebe mezi brzdové válečky (platinum edice je dost dobrá...). Je to proto, aby se ti při nechtěném zmáčknutí brzdové páky nevysunuly příliš brzdové válečky (se všemi následky z toho plynoucími).
Při lepení, .. tam ty vložky dávat nemusíš. Já je tam dávám jen když kola převážím uvnitř auta.
Na převážení si teď můžu půjčovat pravidelně konečně velký auto, takže nemusím konečně nic zajišťovat. Kola tam nacpu zcela nerozebraný a na stojato a to dokonce 3 kola + 3 lidi (nebo i 4-5kol + 2lidi).
Ty jo, v čem to vozíš? To se fakt vejde? To je slušný.
Nic extra auto, ale velký to je a kupováno nové v nezákladnější výbavě za 310tis., což také jde - Peuget Partner.
K ideálu by mohlo být o 15cm delší. Na délku se tam ty kola o chlup nevejdou a je třeba natáčet přední kolo (což není problém, pouze v situaci 3 kola + 3 lidi už to je tak, tak a musí se dobře naskládat).
Na výšku i s mojemi zdvihy 140/125 mám stále rezervu přes 10cm.
Je to možný? Jezdím v Citroenu Berlingo - což by mělo být nachlup to samé auto, jen s jinou značkou na masce... a víc než dva lidi plus dvě kola nenacpu... A to ještě jen zapasovány v jedné dlouho hledané pozici (ta dvě kola pochopitelně - ne ty lidi :-). Pravda, mohlo by to být přepážkou, nezdá se to, ale docela dost z toho prostoru zabere...
Ty auta jsou opravdu identická, tohle byl model bez přepážky, z přepážkou jsem nezkoušel. Takže ale asi zabere fakt hodně. První kolo dávám vždy zadním kolem k sedadlu spolujezdce a v podstatě ho tam můžu zapasovat ještě mezi sklopené sedadlo, takže se vejde rovnoběžně s bokem auta a tedy je úplně u kraje kufru a nezabere skoro nic (až na přední kolo, to musí být natočené, to je těch 15cm délky, co bych tam uvítal navíc).
No, při třech lidech už tam nedám kolo ani jedno... s přepážkou jsou bohužel dělená sedadla poměrně nanic... Tak nevím, jestli bych to riskla při příští akci tu přepážku vyhodit... Sice mám i nosič na střechu, ovšem dostat tam kolo je při výšce toho auta dost problém...
No vidíš, a do Škoda Fabia Combi se naskládaly tři kola, jejich jezdci, a bagáž na prodloužený víkend. A fpohodě :o)))
No jo, jenže tady je řeč o zcela nerozložených kolech a to ještě nastojato, nesmíš vyndat ani přední ani zadní kolo, snižovat sedlo, prostě nic.
Kdybych kola rozebral, tak tam narvu téměř jistě 4 kola + 4 lidi + věci, ale nezkoušel jsem to, tak tohle není ověřené.
Jo takhle ;o)) ... Tak to potom jo, to se mi povedlo nejvic 2 kola + 2 lidi do Octavia Combi ..... ale i tohle je jeden z duvodu, proc premyslim o "SUV". Ale to je jeste pohadka budoucnosti.
Akorát by mě zajímalo, jak ta kola bez přepážky zajistit, aby řidič třeba při zabrždění nedostal řidítkem po hlavě... Přepážka mi je jednak odděluje, druhak k ní ta kola pavoukem "přikurtuji", že se za jízdy ani nehnou...
Vždy je mám o něco zapřené (to jedno zakleslé mezi sklopené sedadlo a bok auta, ty další opřené o sklopené sedadlo a většinou na druhé straně o zadní dveře, případně i o sebe navzájem) a mezi kolama ještě věci (ty to případně taky ještě fixují). Vždy mám připravený gumicuk na přikurtování, kdyby to nestačilo, jak jsou zapřené, ale ještě to nebylo třeba. Drží i bez toho dobře a ani se nehnou.
Mně jednou napadlo ke "znehybnění" kol uvnitř auta použít suché zipy, a nedám na ně dopustit. Samozřejmě ne pár cm2, chce to řádně dlouhý kousek. Ale funguje to bezchybně; vloni se za víc než 1.700 km dlouhou cestu kola nehla. Jestli můžu sloužit, tak tady je, mezi jinými, pár fotek a pod tím v diskuzi i stručný (a opatrný) popis.
http://moje.auto.cz/pilotpilot/fusion-1-6-16v.html
To je paráda, to by se mi taky líbilo (teda až na tu ekostopu!!!). My dáváme do Escorta combi pohodlně 3 kola (bez předních kol), zavazadla + 3 lidi. Už jsme sice jeli ve čtyřech, se čtyřmi koly a zavazadly, ale to jsme si málem seděli na klíně :o)
My jsme pořádný test udělali až teď na dovolené. Večer do hospody na jídlo jsme jezdili někdy autem (přeci jen těch 130m převýšení na 1km se zpět po jídle a po předchozím kole nikomu nechtělo chodit) a je to auto i pěkně široký. V zadu ve čtyřech nebyl skoro problém, jen to bylo dost na těsno. V jiném autě jsem ještě ve 4 vzadu takhle v pohodě neseděl.
Doporučuji třeba starý dobíjecí kupón (velikost kreditky) přehnout na polovinu. Odstávající části V stlačit a zasunout místo kotouče. Tak bude karta držena uvnitř (nevypadne) a náhodné zmáčknutí páčky brzdy nebude mít za následek nechtěné přidání práce.
Tak teď vidím další výhodu stavby kola ze součástek. V obou brzdách byla oranžová destička s nacvakávací pojistkou proti vypadnutí! Jinak při demontáži tam stejně vždycky narvu mariňácký útočný nůž.
Tak nějak. Já při koupi "hotovky" tam tohle neměl, a když jsem poprvé potřeboval sundat přední kvůli převozu kola, tak jsem v pátek pět minut po zavíračce škemral v místním cykloservisu .... nakones mi z lítosti dali (ne prodali, dali !) takovou placičku, na jedné straně zkosenou, s očkem na pověšení na klíče ..... zn. Hayes, ale do těch LXek padne akorát ;o)))
OMG, vy s tim fakt nadelate. Dyt tam staci vrazit jen kus papiru.
Mno, když to kolo naložíš někam do stísněného prostoru s další bagáží, tak ti nesedící vložka vypadne raz dva, popřípadě pokud je měkká, tak se lehce zmáčkne pokud se páka brzdy zapře o nějaký bágl ... a průšvih je na světě.
Papir z kartonu tam pasuje tak akorat a pri jistotu muzes pouzit i lepici pasku. Navic male zmacknuti nevadi, vsechno je vratne (staci stejnomerne tlacit zpet, pokud mozno necim drevenym). Vadi, kdyz to dojede az uplne k sobe.
asi mas pravdu, ale zkouset to nehodlam ;o)))
Ahoj,potřeboval bych poradit chtěl bych si koupit rukavice na kolo a nevím jestli přes celé ruce nebo ty tzv. "uřízlé" jezdím spíš delší trasy na kole pár desítek kilkometrů denně tak které jsou lepší a proč prosím poraďte nejezdím žádný žáné skoky ani takové blbiny. Děkuji
Jestli si doteď jezdil bez rukavic, tak proč si je chceš pořídit?!? Já třeba jezdím bez nich...
Mě třeba zachránily při jednom držkopádu. Kdybych měl dlaně tak rozedřený, jako jsem měl kolena, domu bych asi nedojel.
A dobrý jsou i na to, že mi ruce na gripech a hlavně rohách nekloužou, ani když se zpotim "jako prase" :)
K dotazu - jedině bezprstový, dá se dělat všechno bez jejich sundavání (na zimu samozřejmě prstový - celý).
Jedny jsou málo.
Při teplém počasí stačí bez prstů. Při pádu jsou obvykle první na řadě dlaně. Nejvíc se mně osvědčily rukavice z uměliny se savou částí u palců (otírání předsmrtného potu) s gumovými špuntíky na dlaních. Na rozdíl od rukavic z kůže se po vyprání nescvrkávají.
Zimní rukavice používám teplé lyžařské.
Tak to ještě doplním. Dle mého nejde ani tak o pády, jako spíš o pohodlí, kde "vycpávka" (např. gelová) rukavic dokáže dále zlepšit rozložení tlaku na ruce, který váha lidského těla vyvolává a tím zabránit bolesti rukou dané právě oním tlakem např. na zakončení karpálního tunelu.
Osobně to kvituji např. proto, že v těch rukavicích mohu provádět na kole spoustu "špinavých" úkonů (např. otření zpoceného čela :o)) a pak je mít po jejich sundání skoro čisté :o)).
A mě osobně stačí dvoje. Jedny klasické bezprsťáky a pak vyteplené do chladnějšího počasí. Ale věřím, že lidé co jezdí skutečně celoročně, užijí ještě třetí, to jest kromě teplého a chladného počasí ještě pořádně zateplené rukavice do pořádné zimy (kdy lidé jako já to mění za palčáky na lyžích :o)))
Třeba mě ale v rukavicích ruce bolí víc než bez nich, proto jsem je přestal používat.
To ale vypadá na špatný rukavice (jak bylo uvedeno dobré rukavice dokáží lépe rozložit tlak na ruce, ale zase špatné dokáží pěkně tlačit), ne na problém rukavic obecně.
Bubik jezdi tusim na silnicce, tak to muze byt i v tom. Ja mam taky jedny bezprstaky s gelem (a rozhodne jsou dobry), co jsou super treba na bika, ale na ziletce me z nich boli ruce- dlane pod palcem. Ne kazdy rukavice padnou na kazdy kolo, ty rozdily v uchopu jsou dost velky.
Já nejezdím v létě v rukavicích proto, aby mi je nevypálilo sluníčko do kůže :o)))
Ale právě kvůli otřesům jsem si pořídila gripy, které nárazy tlumí místo rukavic. Takže pohoda :o)))
V zimě, samozřejmě, v rukavicích jezdím. Ale zase nepoužívám cyklo - mám několik druhé podle teploty.
Lidi, nevíte jak je možné, že vždycky když nasazuju na kotoučovky zpět přední kolo, mám problém s tím, že kotoučovky škrtaj o jednu stranu destiček? Jak se to dá udělat, aby byl disk kotoučovek přesně ve středu???? Jsem asi fakt kopyto...
Jaké máš kotoučovky ?
hydraulické Shimano... mám diskového Wakana, teď přesně nevím, co tam montujou...
našel jsem to, jsou to hydrauliky Shimano Deore LX disc 585
OK, kdybys měl mechaniky, tak ti neporadím. Ale takhle ano, mám skoro to samé (515 ala NewLX). Dělá mi to občas přesně to co tobě, dokonce velmi často (vepředu mám 200mm kotouč, takže jde opravdu o desetiny milimetru). Níže už pár lidí napsalo několik zajímavých, ale dle mého zbytečně pracných řešení. Přední kolo shazuji často a našel jsem si způsob, jak to řešit.
1) Dám přední kolo zpět.
2) Bez jakéhokoliv dotahování protočím.
3) Pokud škrtá, vyndám, o kousek pootočím (osu, ne kolo na ose) a opakuji od bodu 1)
4) Dotáhnu, protočím. Pokud škrtá, sundám a opakuji od bodu 1)
5) Je hotovo.
Normálně je to v pořádku na poprvé, v nejhorším jsem to zatím vyndaval/utahoval 2x navíc. I tak to trvalo do max. 5 minut, takže nic srdceryvného, narozdíl od nepříjemného škrtání při jízdě. Takže pokud nesundaváš přední kolo kvůli každé vyjížďce (resp. 2x, příjezd/odjezd autem nebo uskladnění), tak je to rozhodně pohodové řešení. Ale jestli to chceš brát systematicky s větší investicí námahy na začátku, pak klidně zvaž varianty značení polohy na ose nebo přefrézování.
Jen mi není jasné v čem je to tvoje řešení tak jednoduché. Já když tam mám značku (kterou jsem dělal 3s na stříbrné ose a asi 20s na černé ose na jiném kole), tak tam vrátím kolo vždy napoprvé rovnou správně a nic s tím dělat nemusím. Takže jediná časová investice navíc byla 3s nebo 20s podle barvy osy.
Jednoduše v tom, že nemusíš nic značit :o))) .... Shazuji/nahazuji to sice relativně často, ale ne zas tak, aby mi to stálo za tahání lihové fixy (či čím jsi to značil) s sebou, hledání ideální pozice (kolikrát není jen jedna :o) apod. Jasně , z logického hlediska máš pravdu, ale v praxi je to pro mě tak, že když už jednou za čas to škrtá, trvá mi doslova pár vteřin to pootočení a hotovo. Nemusím řešit žádné značky apod. V tom je ta jednoduchost. Jestli ti to přijde jako pitomost, máš asi pravdu, ale mě to vyhovuje :o)))
Ale já samozřejmě nic nikam netahám, to jsi špatně pochopil. Označil jsem to jen jednou, takže těch 5s bylo investice jednorázová a už se mi oproti rovnání kola vrátila mnohokrát.
Oki, tak to jo. Ale stejně jsem na to moc líný :o)))
Pokud máš brzdy správně seřízené a pouze vyndáš a z5 nasadíš kolo, tak se poloha kotouče vůči destičkám nemůže změnit. Chybu bych hledal v nasazování kola. Já si bajk otočím na záda a kolo pečlivě usadím do vidlice. Při opačném postupu mi váha bajku občas posune osu (o malinký kousek) a kotouč potom škrtá. Možná záleží i na vidli. U Marušky MX Comp osa sedne dokonale, u karbonové Pace mám občas trochu problém (karbonové nohy trochu pruží a osu musím usadit naprosto dokonale).
Právě, že se ta poloha nepatrně změní téměř u každé vidlice i rámu, protože patky vidlice a rámu nejsou naprosto přesně rovnoběžné a mají lak, takže při pootočení osy jinak než byla může dojít k posunu o desetinky milimetru a na kotouči už se to projeví už i o milimetr.
Tak to mám asi neuvěřitelnou kliku. Ani na jedné z předchozích vidlic jsem problém s usazením kola neměl. Jen u té Pace musím nasazovat zvlášť opatrně - a ta paradoxně žádný lak na patkách nemá... :o)
Dělá to téměř každá vidlice i rám, řešení je primitivní. Je třeba vrátit kolo přesně jak tam bylo, tedy stejně natočenou osu. Na to je nejlepší si na ose udělat značku, jak tam kolo bylo (pokud je materiál stříbrný stačí černý fix, pokud je černé provedení je to horší, to většinou to někde trošku poškrábu).
A pomohlo by si patky vidlice a rámu nechat ofrézovat úplně stejně jako se to dělá u dosedacích ploch na adaptér brzdy. Nevim, proč se to také standardně nedělá, když u dosedacích ploch to je samozřejmé (teda i tam na to špatné servisy kašlou, ale běžně se to ve slušných vždy dělá).
Treba ramy od Duratecu maji vsazeny patky z nerezu prave kvuli jejich vymackavani od castyho sundavani kol treba pri prevozu.
Stejne tak se to dela u drahovek, kde se musi zadni kolo dotahovat docela na krev.