www.cyklopopruh.info
zřejmě nikdy neslišeli o nášlapech a šlapáním do kruhu:--/
navíc mít zaříznuto jeden popruh do břcha ua druhej do ehm, to teda vim jistě, že bych nechtěl.
vysednutí za sedlo se rozumně vyřešit nedá, bych řek.
prostě najdou se různý úlety na netu:o)
Ať nemusíte kopírovat http://www.cyklopopruh.info/
Jinak by mě ale zajímalo, kdo na tu hovadinu skočí... Silně mi to připomíná zázračný Cosmo disk :o)))
Pise se tu Cetli jste tohle?
Nepise se tu Videli jste ten silenej obrazek na zacatku?
Zkus to fakt precist prijde mi to v dalsich castech dost zajimavy.
lada
Mno, z pocatku jsem si myslel, ze to je jen neco jako Kosmodisk, nebo jak se ta pi.... jmenuje, ale ctete dal - zase az tak od veci to neni, napsal to nekdo kdo vi o cem pise a treba tu cast o odpocinku bych lepe nevyjadril.
Co se týče rozsahu myšlenek , mě to připadá jako taková varianta na Medvěda. Jsem jen cykloturista, nepovažuji se za dostatečného odborníka abych to nějak hodnotil, ale chybí mi tam jedna zásadní věc. A to je "Tohle napsal Franta Novák z Kolína, mistr republiky v cyklistice". To by tomu totiž dodalo nějakou váhu.
Mě ten text (mimo ten o tom pásu) připadá zajímavý. Já myslím, že to je na studium. Zaujal mne při rychločtení přístup ke kopcům - to říkám taky ze stoupání mám vždycky radost i když to tlačím:o)))
Zas ten "kruhový pohyb pedálů" a "frekvenční šlapání"
Mám k tomu tyto zásadní výhrady:
1.Tvrdím, že pPedály se mohou pohybovat jedině do kruhu. Fyzickofyzikálně vzato přece není nic jiného myslitelné. Kolo na hřídeli, sacra. Tak kam na tuhle poučku všichni chodíte? Mě neříká nic - na mým kole jdou pedály do kruhu pořád.
2. Frekvenčí šlapání je podvod a lstivé doporučení jehož jediným obsahem může být, že mám šlapat rychle("frekvenčně"), když už vůbec nemůžu!
3. Pokud jde o jízdu do kopce nic proti článku nenamítám. Jen by měl vysvětlit hlavní problém -jak se vyhnout pádu v momentě, kdy už to nejde. Možná by poradil začít šlapat frekvenčně do kruhu o))) Jenže přední kolo se smeká po šutru do strany a zadek nejde přes kořen, na tachometru je 23% stoupání a loni jsem to vyjel ! Tak a tedˇ šlapej frekvenčně do kruhu, když padáš na stranu.....
o)))))
1) Pedály se do kruhu pohybují pořád, ale když šlapeš špatně, tak se šlapáním právě snažíš ten kruh narušit. Samozřejmě se ti to nepovede a budou se pořád pohybovat do kruhu, jenže tím vynaložíš spoustu zbytečných sil a narušíš plynulý pohyb
2) Ono v první řadě by se muselo říct, co to znamená frekvenční šlapání. Ideální frekvence je hrozně individuální věc a ještě závisí na podmínkách (terén/asfalt, kopec/rovina/sjezd, rychlost) a pohybuje se ve velkém rozmezí řekněme klidně 60-110ot./min. Když pak spousta lidí drtí frekvence pod 50ot./min, tak je jasné, že už šlapou špatně.
3) Přípravek nekomentuju, ať už pomůže nebo ne (možná při špatné technice opravdu pomůže, ale na potrénovaní dobré techniky šlapání jsou stejně lepší válce), tak bych se s ním okamžitě zabil v prvním sjezdu (pád ve stoupání, který popisuješ taky hrozí, ale proti sjezdu pořád pohoda).
A pokud máš dobrou techniku šlapání, tak ji máš automaticky zažitou a šlapeš tak pořád, takže těsně před tím pádem stále můžeš šlapat hezky do kruhu a můžeš se zabávat výběrem místa, kam spadneš :-)
Já mívám před pádem do kopce už jen spíš takový málo frekvenční cukání pedálama. o)))
ano těch 110 ot./min nedávají ani někteří profi závodníci!! Takže raději se držme těch 60 ot./min
60 je hrozně málo a téměř pro každého neefektivní. Že tak špatně jezdí spousta lidí je jiná věc. Ale takových 80ot/min by se mohl naučit každý a ve výsledku si tím pomoct.
110 nedávají někteří profíci ale hlavně z toho důvod, že oni to téměř vždy mají změřené, jaká frekvence je pro nejefektivnější a 110 už je většinou moc a kontraproduktivní.
Např. u Armstronga byla nejideálnější kadence 85 ot./min na časovku.
nejideálnější rozhodně nebyla
My dva se snad nikdy na ničem neshodnem.
ideální se nestupňuje.
odjakživa. Minimální a maximální se také nestupňují.
Hmm asi máš pravdu, měl bych se nad sebou nejmaximálněji zamyslet :-))
vy to ideální stupňování asi nepamatujete:
1. dobrý
2. lepší
3. nejlepší
4. sovětský
"Bez popruhu je cyklista s kolem relativně pevně spojen pouze ve dvou bodech – na řidítkách a na pedálech..." - no nevím jak vy, ale já jsem takto pevně spojen ve čtyřech bodech. Ale nebudeme povrchní rýpalové, že? Seriózně a vědecky jsem se nad tímto, jistě převratným, zlepšovákem zamyslel a tady přináším řešení jednoho z drobných nedostatků.
"Bude zapotřebí vyvinout bezpečnostní zámek, který např. v případě pádu přeruší spojení mezi jezdcem a bicyklem" - taky vás jistě napadlo, jak se odpoutat od vašeho přibližovadla v momentu, kdy do vás v lese narazí neopatrný kanec nebo na silnici motoristický vrah. Jak tedy? Myšlenka dlouhého popruhu, který mi vede pod zadkem (a likviduje např. tu díru, kterou mám schválně v sedle) mě nenadchla a tak jsem zvolil jiné řešení. Pánové si nechají do svého ... červovitého přívěšku mezi nohama udělat něco jako piercing - prostě si tam dají patentku. Druhá polovina patentky se připevní na špičku sedla. V případě plynulého záběru patentka drží zapnutá, kdežto v případě rázu (pád apod...) povolí a jezdec z kola elegantně vypadne (je to podobný princip jako u inteligentních tlumičů). Myslím, že díky pružnosti "materiálu" lze takto do jisté míry vyřešit i posun za sedlo (to bude hodně individuální!!!).
Řešení pro dámy ještě nemám, ale usilovně na něm pracuji. A jestli si myslíte, že mi nápad vyfouknete, tak jste na omylu. Před chvílí jsem volal na patenťák a o půl čtvrté jim tam nesu obrázek a předvedu funkční vzorek!
Tož tak, děcka - jak by řekla Pavlína :o)
teď na mě kolegové docela divně zírali, když jsem uprostřed těžké datové analýzy smíchy poprskal celý stůl :o))
Včera večír bylo v televizi, že český patentový úřad nemá moc velkou váhu, chce to rovnou na patenťák do Bruselu a tam Tě to přihlášení bude stát fůru peněz - lepší je prý založit firmu a rovnou to vyrábět a prodávat :-)))
Díky za tip, Ai. Chceš se stát prvním testovacím jezdcem naší firmy? :o)))
Nóóóó - to snad ani nééééé - já si nenechám ani vzít krev, natož někam přišít patentku :-)))
Jo, a jak to bude u těch holek - už to máš vymyšlený? :-)))
Jedna malá technocká: někomu bylo ukradeno kolo(myslím skalpel nebo jak se to jmenuje) tak , že byl shozen z kola, to naloženo do dodávky a ujeto. Kdyby mládenec měl tento popruh byl by s kolem pevně a neoddělitelně spojen a
1) neukradli by ho
2) byl by ukraden i s kolem
3) zloděj by to vzdal (cyklisté se blbě prodávají)
Ale určitě to chce kvalitní vložku, aby se neprodloužila výška rozkroku.
Co se týká tvého vynálezu, tak byť většinou červovitý přívěšek mezi nohama nemám, ale myslím s,i že je to výborný nápad.
V Číně za drahý peníz prodlužují a tys to vyřešil patentkou. při cestě za sedlo by docházelo k postupnému prodlužování a za tak malý peníz.
Anejspíše by přibylo teréních jezdců.:))))))
:-))))
Mně to připomíná film Vrchní prchni - jak tam Abrhám byl přikurtovanej ve velorexu v tom děsným kabátě :-)))
Šmarjááá to snad psal Medvěd nebo kterej grafoman. Nemam silu to cist od zacatku az do konce. Ale asi zustanu neprivazanej na svym Babskym sedle...
A propos nevideli jste nekdo to sedlo valet se jeste zapraseny v Lidlu??? To moje strary uz mne definitivne opousti :o( a u nas na Burrandove uz jsem ho nevidel... No pravda je, ze uz jsem tam nebyl pres mesic na nejakym levnym cyklonakupu :o)
Sice nechápu ale budiž. Tohle je velmi podobný tomu tvému :
http://www.nejlevnejsi-kola.cz/cz/detail...
Počkejte s tím vysmíváním. Popruh je kravina, ale ten následující text není špatnej. To chce prostudovat. medvěd to psát nemohl, to není jeho parketa. Podepsán je nějaký Heinrich Heine (znal jsem v životě jen jednoho o))), ne osobně).
Říkám Vám jedno, kdysi jsem se učil eskymácký obrat a strašně mi pomohl text podobného typu - všechno je v hlavě říkal. Čtěte a pak suďte o)))
Ja to NEODSUZUJU! Urcite tam budou i nejaky pouzitelny moudra, ale asi tam bude moooc vomacky okolo. Mel li bych to precist a neco si z toho odnest, musel bych se tomu venovat tak pul hodiny a to se mi nechce.
A toho Medveda jsem si vzal do huby jenom kvuli te delce.. Jeho prispevky jsou take nekonecne....
Presne. Nektere pasaze jsou docela vystizne. To nahore je ptakovina, ale dal uz ne.
Ten člověk to dokáže vychmátnout, čím dál se mi to víc líbí.
Vzpomínám si pořád na článek o tom jak dělat eskymácké obraty a metoda je tady úplně stejná jakési spojení psychologie se znalostí techniky.
V tom eskymákovi byla jediná důležitá poučka: "Když se cvakneš nemůžeš se rozhodovat, musíš eskymovat." Tak jsem se to naučil. tohle je podobné. že bych se na stará kolena naučil šlapat? Do pedálůO))))
Vaše reakce jsou klasické. Nevyrábí to Shimano ani jiná věhlasná značka, nejsou na to krásné reklamy v časopisech, Armstrong ani jiní nadopovaní borcí na tom nejezdí, takže to není frajeřina. Nenapsal to mistr světa amoleta ani kandidát věd, takže je to pro každého logicky naprostá blbost.
Znám člověka, který se v cyklistice pokoušel prosadit pár zlepšováků a nakonec z cyklistiky utekl se slovy, že "cyklisti jsou ....".
Jsou schopný zaplatit za kolo 150 tisíc jenom proto, aby bylo o dvě kila lehčí a když jim někdo nabídne zlepšovák, který váží pár deka, odsoudí ho, aniž by to aspoň jeden z nich vyzkoušel. Tomu se říká konzumní a povrchní přístup, přátelé.
Máš naprostou pravdu. Cimrman taky zkoušel foukat cigatetový dým do výlevky umyvadla aby zjistil, zda se tak náhodou nedá vyrobit zlato. Nedá. Teď už to víme. Ale někdo to sakra zjistit musel! :-)
Drobna korektura: chovani koure ve vode experimentalne zjistoval STRINDBERG...
Hluboce se mýlíš - nejde o to, kdo to vyrábí. Kdo je autorem či zkušebním jezdcem, tak na tom zase záleží, protože je potřeba vědět, jak ten člověk jezdí, jestli nemá zdravotní problémy se zádama atd. atd. atd. A to u bezejmenného člověka těžko odhadneš.
Já osobně mám velké problémy se zádama (degenerativní neodtranitelné změny po Schoermanovi) a protože trpím na kole mnohdy velkými bolestmi, uvítám jakékoli ulehčení. Hned tak ale do nějakého experimentu nepůjdu, zvláště, pokud je zdroj takto pofidérní.
Víš co, vyzkoušej ten nápad sám. Jezdi s tím měsíc nebo dýl a dej nám vědět své poznatky a zkušenosti. Pak tenhle článek nabere na větší věrohodnosti. A sežeň i další lidi, kteří budou ochotni do toho jít...
A pokud jsi proti, tak musím konstatovat, že ryješ jen tak do větru a nadále tenhle článek nebude brán jinak než zpestření všedního dne...
No, vidíš. Tu www stránku jsem si zřídil já a to právě kvůli tomu, že mám zdravotní problémy. A právě kvůli tomu jdu do každého experimentu, který by mi mohl pomoci. Možná jsi to nečetla dosti pozorně - píšu tam, že s tím jezdím už déle než půl roku. Minulý týden jsem s tím jel na Slovensko s bagáží. Nemůžeš čekat, že to vyzkouší někdo jiný a řekne ti: Jo, do toho jdi, to ti udělá dobře. Ty to musíš vyzkoušet. Fakt je, že jestli jezdíš v terénu, tak na ten to není.
Ale ano, četla jsem, že to autor používá již déle než půl roku. Ale jak mám vědět, že jsi to ty?!?
A ty mě znáš, že je pro Tebe důležité, jestli jsem autor, Fénix, nebo Pavel.C ? Jde o to, jestli ten nápad k něčemu je a ne o to, kdo to vymyslel. Každopádně to zmírňuje námahu zádových svalů, možná bys to mohla vyzkoušet. Ale opatrně - co to udělá s Tvým problémem se zády, to fakt netuším....
Ne, neznám tě a je opravdu jedno, jestli si Fénix nebo Pavel. Ale uvítala bych, když už si se zapojil mezi diskutující, abys hned v úvodu přiznal, že si autorem a ne hned spustil bandurskou, že se nad tím ofrňujeme, protože to není značkový a já nevím co...
A já to opravdu asi nevyzkouším - potřebuji mít záda v bedrech a hlavně pánev volný, abych mohla měnit polohu. Navíc dost často šlapu ze sedla právě kvůli uvolnění tlaku na bederní páteř. Nesnesu na zádech jakoukoli zátěž při jízdě na kole a toto tu zátěž lehce imituje. Navíc jakýkoli pásek nebo řemínek navíc mne na těle dost obtěžuje a vadí mi a jedním z hlavních důvodů proč bych do toho zatím nešla je i to pevné spojení s kolem. Při kolizi mít kolo pevně připnuté mezi nohama a fixované ještě popruhem kolem pasu, to je to nejhorší, co může být.
Nicméně hodně zdaru při další propagaci.
Klídek Fénixi. Začátky každého vynálezce, génia a velikána světových dějin se nesou ve znamení nepochopení ze strany jeho současníků, různých ústrků a posměšků. Drtivá většina lidí nevidí dál než za horizont nejbližšího nákupu v nejmenovaném supermatketu. A cyklisté jsou (zvlášť silničáři) národ konzervativní a nové si osvojují velmi pomalu a neochotně. Ani v případě tkaničky, kterou se cyklista připoutá k sedlu by si zlepšil techniku šlapání o 37,62% nebude situace jiná.
Věci chtějí svůj čas a někdy pomůže i náhoda. Vzpomeň na Marconiho, jak se chudák léta dřel s přenosem signálu po drátech než mu Jára Cimrman řekl jednu ze svých slavných vět : "Zkus to bez drátů, Marconi!". Možná se najde jiný světový velikán, který jen tak mimochodem před letošní TdF utrousí : "Zkus to s tkaničkou, Padrnosi!". No a na podzim se budeme potkávat s provázkem mezi nohama. Všichni. Teda skoro všichni. Až na mě. Já jsem moc velký individualista a tkaničku, stejně jako vařič nebo nákolácký dres na kole vozit nebudu.
A konzumní a povrchní asi jsem - klidně dám za kolo bez tkaničky stopade...
:o)))
Na základě čeho jsi usoudil, že je to Cimrmanovský blábol? Neděláš si náhodou srandu z něčeho, o čem vůbec nic nevíš? Nebo jsi to vyzkoušel?
Já už Ti teda tu tkaničku neberu jako ten zlej ckp13. Ten by klidně snížil počet sester na jednu! o)))
Ale, prosím Tě, odkud pochází ten následný text o cyklistice a má pokračování ?
Ten text jsem psal já. Pokračování nemá. Chybí Ti tam něco?
Nee, musím si to pořádně nastudovat, myslel jsem, že to je na pokračování. Myslím ten text o filosofii cyklistiky.
Byl tam výrazný smajlík...
Nevyzkoušel a ani to zkoušet nebudu - nemůžu. Na můj styl jízdy je to nepoužitelné. Ale tobě to pomáhá a někomu dalšímu třeba taky bude - tak je to v pořádku.
A srandu si samozřejmě dělám. Nejen z tkaničky, ale ze spousty jiných věcí tady na netu. Je mi to nějak tak vlastní znevažovat dobře míněné rady. Možná je to obvyklá reakce - uvolnění po tom, co se už druhý den neozval Medvěd... :o)))
Takže hlavu vzhůru - zbývá dopilovat onen odepínací mechanismus. Bez něj je to trošku o ... zdraví. :o)))
Sorry, někdy mi trochu chybí smysl pro humor...
Nikoliv, tvoje reakce je klasická. Zase jen anonymní nick, znám jednoho člověka.., jedna paní povídala... Jestli nechceš být za Cimrmana tak se prostě nesmíš bát říct "Já jsem Franta Novák z Liberce a tohle jsem vymyslel".
Píšeš že"...přínos popruhu se zvyšuje spolu s intenzitou zátěže, při maximálním zatížení se jedná o úsporu cca 15%". Není tam jasně napsáno úspora čeho ale předpokládám že to je energie která je nutná k dosažení určité rychlosti. Dále píšeš o snížení spotřeby kyslíku. To jsou věci které lze relativně přesně změřit a navíc v případě popruhu i na stacionárním kole bez nutnosti nějaké jeho úpravy. Udělej to, zajdi do nějaké laboratoře, třeba do CASRI a tam svůj vynález otestuj a výsledky mi klidně můžeš omlátit o hlavu. A abych tě na závěr parafrázoval, "Tomu se říká správný přístup, příteli"
Jo, bál jsem se napsat, že jsem Franta Novák. Protože jsem se bál přesně těch reakcí, které nakonec opravdu přišly - pár minut po přečtení drtivá většina lidí věděla, že popruh je ptákovina. Ale zatím nevím o nikom, kdo by k tomuto závěru dospěl na základě vlastní zkušenosti. Úspora se samozřejmě změřit dá - až vysolím pár tisícovek za měření, vyslechnu si při tom pár jedovatých poznámek od našich předních cyklistických odborníků a pak to tady zveřejním, začne mě někdo brát vážně, nebo se dozvím, že jsem vyhodil prachy za naprostou ptákovinu?
Nebylo by jednodušší, kdyby si to každý vyzkoušel sám? Čísla stejně nic neřeknou - důležitý je pocit z jízdy.
Já myslím že ti je jasný že bez toho exaktního změření ten popruh nebude brát nikdo vážně. Pokud by to dávalo skutečně 15% výkonu navíc tak ti garantuju že příští rok to mají všichni jezdci Pro Tour. Riziko že vyhodíš prachy za úplnou blbost jde na tvoje triko, ale to je úděl každého vynálezce. Leda bys vydojil nějakou dotaci z EU, myslím že se dávají prachy do daleko, korektně řečeno, rizikovějších projektů.
Mám pár otázek.
Je tam napsáno, že nepřekáží jízdě ze sedla - nějak mi ale nedošlo jak.
Jak se ten pásek upíná a odepíná, např. když budu chtít zastavit na křižovatce, nebo potřebuju dát autu přednost?
Co změna polohy sezení na kole a to nejen u MTB jezdců. I na silnici jezdím do kopců více vzadu a proti větru po rovině zase spíše na špici sedla.
Pokud takový pásek člověka "drží" v sedle nejsou z toho právě zdravotní problémy např. s prokrvením určitých částí těla?
Nepřekáží v dýchání?
Momentálně mi nejvíce problematické příjde právě to, že člověk je s kolem svázán pevně, např. včera bych se s tímto vynálezem nejspíše utopil v řece, když jsem uklouzl na hladkém kameni.
Jinak přeju hodně zdaru s vynálezem a vývojem, uvidíme se jestli se tato myšlenka chytne nebo zůstane v propadlišti dějin.
Ze sedla nepřekáží, protože je dost dlouhý - pokud je připevněný na špičce sedla. S tím odepínáním mám zatím jen provizorní řešení dělané doma na koleně, ale je možné sesednout ze sedla a stát oběma nohama na zemi, aniž by bylo třeba cokoliv odepínat. Změnu polohy je možné regulovat povolením, nebo utažením popruhu, bylo by to možné vyřešit podobným mechanismem, jako je třeba na přilbě - nějakým tím utahovacím kolečkem. S prokrvením problém nemám i když jedu naplno a popruh hodně táhne. On netlačí na prostatu, ale spíš v oblasti kostrče a spodní části břicha. V dýchání nepřekáží vůbec, protože je uvázaný spíš skoro přes kyčle. Do terénu to fakt není, ono se to dá udělat, aby se to vypnulo v případě pádu, ale nejde s tím "jít za sedlo".
heh, to si hlasy dáváš sám??
Joj, pár jsem jich tam přidal. A co jako?
No, jen že "sebechvála poněkud smrdí..."
Když mně se moc líbí - napsal jsem to moc hezky, tak proč si nedát pár bodíků?
V podstatě nic nového.
Italové přivazovali svoje časovkáře ke kolu špagátem už před nějakým časem. Pak z toho vznikly takový speciální sedla s opěrkou pro záda, samozřejmě opět pro časovku.
No kdyby to bylo provedený jako "SPD" tak nic proti, ale spíš pro závodní silniční použití.
Italové byli připoutáni lankem k řidítkům, ale měli to upnuté tuším na prsou, takže to nebylo tak účinné. S tím sedlem pozor - opěrka na sedla působí odlišně než popruh. O sedle s opěrkou jsem slyšel taky, ale asi by se o to člověk časem odřel, ne? Taky hodně záleží, ve kterém místě by ta opěrka byla.
Tak si k tomu dovolim taky neco rict.
Pises rozumne, ze se to da pouzit jenom na silnici, MTB teda vynechame, tam je to pochopitelne nesmysl uz z principu (sportovni MTB a v terenu, ne silnicni jizda na biku).
Muze to fungovat. Ale jenom u lidi, co slapou spatne, takze prehnane silove a s turistickym posezem. Pripada mi to neco malinko na zpusob sedadel u lehokol, kdy z principu neslapou pod sebou za pouziti sve hmotnosti jako protivahy, ale proti sedadlu samotnymu, takze popruh je ekvivalentem operky v bedrech.
Pokud jezdis sportovne, tj. v natazene pozici, stred slapani se v zadnym pripade nenachazi nekde vpredu, abych se od nej nejakym zpusobem snad odrazel a posunoval se tim dozadu. Nejenom ja mam pri rychle jizde na ziletce (na rovine) spis opacnej problem- musim se cas od casu posunout o kousicek zpatky ze spicky sedla. Podotykam, ze mam posez nastaveny spravne, sedlo vodorovne.
Prinos v nejakym dokonalejsim vyuziti sily slapani muze byt pri akceleraci, kdy se jako uz u tech zminenych lehokol muzu navic zaprit (o popruh, u lehacu o tu sedacku). Pokud potrebuju zasprintovat, chytam se dole v oblouku beranu a muzu se pritahnout, daleko vic limitujicim faktorem nez nejaky nedokonaly prenos sily je pro me ale v tu dobu bolest svalu stehen ze zakyseleni.
Mluvit o uspore energie mi prijde scestny. Pro pohyb kola smerem vpred (krome jizdy z kopce) urcitou rychlosti potrebujes dodat urcity vykon na klikach. Jestli je dodany s popruhem nebo bez popruhu nehraje roli, protoze bude stejny. Rozdil bude jenom v tom, ze budou castecne uvolnenejsi nektere jine telni partie, o to vetsi bude zase muset byt zaber nohou, jejichz svaly se unavi o to driv.
Jestli chces byt seriozni, udelej si v rozmezi nekolika dni zatezovy test vcetne laktatu, jednou s popruhem, podruhe bez nej, budu zvedavy na vysledek.
V podstatě s Tebou musím souhlasit, došel jsem ke stejnému závěru. V hlubokém předklonu je popruh k ničemu a pomáhá hlavně lidem se špatným stylem a v turistickém posezu a tady pozor - vzpřímený (turistický)posez je výhodný v kopcích, protože se při něm lépe dýchá. Takže v kopci při jízdě bez popruhu většina jezdců jezdí do kopce ve vzpřímené poloze a musí sílu nohou eliminovat prací rukou a zad. Určitý výkon na klikách tedy podává za použití svalů, které s popruhem nepotřebuješ a v tom je ta úspora - v kopci s popruhem podám stejný výkon, ale méně se zadýchám, nebolí mě ruce a záda, mám tedy znatelně menší spotřebu energie. Takže celkové zakyselení se popruhem znatelně zpomaluje - to je zcela logické a není na to zapotřebí žádný zátěžový test. Tuhle skutečnost jsem si ověřil za ten půlrok co s popruhem jezdím už asi stokrát, naposledy když jsem jel na Slovensko s bagáží. To kolo váží cca 30kg, vyrážel jsem ráno ze Staré Boleslavi a třetí den odpoledne jsem se koupal v Liptovské Maře. Ujel jsem 560km. Bez popruhu bych to nezvládl ani náhodou, to mám vyzkoušený.
Ale i v hlubokém předklonu je přínos popruhu patrný. A to tak, že můžeš rukama tlačit celé tělo dozadu do popruhu, čímž získáš velmi stabilní a neměnnou pozici, která je velmi výhodná pro získání čistého a kvalitního šlapání. Právě to sjíždění na špičku sedla a následné poposedávání vždy rozhodí styl a chvilku trvá, než se šlapání znovu obnoví v původní kvalitě - to jistě znáš z vlastní zkušenosti.
To obcasny posunuti se bliz ke spicce sedla je pri te sportovni poloze a vetsim zaberu normalni, bohuzel ani popruh by ho neovlivnil, ten drzi telo, aby se naopak neposunovalo vzad. Ucit se slapat spatne po me nechtej :o)
S jizdou do kopce mas u vetsiny jezdcu pravdu, ale plati to zase jenom u silovyho slapani (nebo v hroznych krpalech :o) ), u vyssich frekvenci ma nejaka sila pusobici smerem vzhuru nebo vzad od stredu slapani zanedbatelnou hodnotu.
Je mi sympaticka tvoje objektivita (zminka o zatezovem testu u tve osoby). Sezen si vazne nekoho na ten test, doopravdy by me zajimal vysledek. Na druhou stranu se u nej slape s nizsi kadenci nez v realu, muselo by se to prizpusobit ucelu.
Já snad do toho Casri fakt vyrazím. Ale mám obavy, jestli se mi tam nevysmějí. Uvidím - snad, někdy.
Myslím si, že s tou vysokou kadencí to trochu přeceňuješ. Nejvyšší kadenci kterou jsem kdy viděl v kopcích, tu předváděl Armstrong. Všiml sis, jaký měl pazoury? A jak mu na nich hrály všechny svaly?
Nepřeceňuje, protože to co předváděl Armstrong se od nás hobíků značně liší. Já jezdím podobnou kadencí jako on (nemám problém jet 90ot./min v kopci). Ale je tu jeden zásadní rozdíl. On ale při té kadenci tam má mnohem těžší převod než já, tzn. působí mu tam mnohem větší síla.
A ještě něco - pokud půjdu na ten zátěžový test, výsledek bude úplně scestný. Za ten půlrok jsem si na popruh hodně zvykl. Ať už je jeho přínos jakýkoli, v mém zátěžovém testu popruh jasně zvítězí nad šlapáním bez něj, protože bez popruhu nebudu kvalitně šlapat. Můj test by nebyl objektivní i proto, že můžu výsledky testu vědomě ovlivnit ve prospěch popruhu (jsem totiž děsná kurva). Bylo by lepší, kdyby to otestoval někdo objektivní :-)
Mě se celá ta stránka moc líbí, je tam spousta trefných postřehů. Těžko se můžu vyjádřit k popruhu (i když se mi to nezdá), ten jsem nevyzkoušel . Ale celkově se mi stránka líbí...
Díky za pochvalu!
On ten popruh se opravdu tak trochu zařízne do..... Ale umíte si představit, kolik ženskejch se bude dívat na přímé přenosy na Eurosportu? Vždyť ten popruh by mohl přispět k popularizaci cyklistiky!
k tomu by stačilo kdyby si sportovci nebrali ty trapný trička a běhali/jezdili/skákali nahoře bez :) takovej hrudník ála šebrle se v reálu vidí málokdy.................a to bych si pak i ten eurosport zaplatila
Kdyby bez trička sportovaly i ženy, nikdo by mně od Eurosportu neodtrhnul .-)))
No, nevím od jakého "rozměru hrudníku" považuješ dotyčnou osobu za ženu, ale zatím jsem neviděl jedinou (vrcholově sportující) sportovkyni, která by v tomto ohledu stála za hřích ;-) A to vůbec nemám rád extrémy... Které sporty máš na mysli ? ;-)
Hele, Petrune, chtěla bych vidět tebe, jak bys běhal nahoře bez kdybys měl prsa :o)))
Člověče, to není žádná legrace - to se ti pak trhají svaly až na lopatkách :o)))
Takže co mě se týká - při sportu nahoře zásadně "s" :o)))
Viděl jsem na netu takovou štafetu bez. Naprosto dokonalé :-)))
Ňaderné zbraně hromadného ničení? :-)
Teda pánové, mít zlatou rybku, tak si přeju, abyste aspoň na hodinu ty mléčný zámotky měly na hrudi :o)))
A že nejsem bestie, tak bych vám je popřála ve velikosti Haliny Pawlovské :o)))
Oni mají ale na mysli "Ženy" a nebaví se zde o velrybách :o)))
:o)))
Radko rozum do hrsti. Ty už jsi mě párkrát viděla. Dovedeš si představit pověsit na mé somálské tělíčko dvě cisterny?
Dovedu, ale je to šílená představa :o)))
A že nejsem bestie, přidala bych ti chrániče na kolena, aby sis je těma mlíkárnama moc neotloukl :o)))
no to by ale pak všichni silničáři nastydli na Pekle severu a ti kteří by se dali dohromady by dozdechali na Giru... Proč myslíš, že diváci na konci stoupání podávají jezdcům noviny?
Ostatně takoví boxeři nebo plavci chodí nahoře pes...