Prosím kdo jezdil alespoň na dvou z těchto systémů o rady.
pořizuji si navá kola a tak se rozhoduji do kterého systému jít,takže spíš pro a proti z praxe,mám cca 90kg.A chci se udržet pro mě v ceně do 10tis-teda za kola.
Jak psal vasek, už jsem tu někde přesně vysvětloval. Nebudu vše opakovat, ale něco k tomu:
- k duši není co psát, tu jsi snad jezdil
- na UST potřebuješ speciální ráfky, které jsou nepatrně těžší, pokud takové ráfky máš, tak můžeš použít i opačně klasické pláště
- na UST potřebuješ speciální dražší pláště, které jsou výrazně těžší, tyhle pláště fungují i bez jakéhokoliv přípravku (to je ale nesmysl používat jakoukoliv variantu bezdušáku bez přípravku do pláště); tohle se mi zdá jako nejhorší varianta
- nově se objevují UST pláště, které se od normálních liší pouze UST patkou a jsou jen o pár gramů těžší než klasika, ale už je není možné použít bez tmelu/jiného sajrajtu (což ničemu nevadí); tahle varianta opět začíná konkurovat NoTubes, protože zde je zaručeno, že to s UST ráfkem bude fungovat vždy
- NoTubes je nejlehčí, nejjednodušší řešení. Můžeš použít jakýkoliv klasický ráfek a většinu klasických plášťů (výrobce NoTubes některé značky plášťů nedoporučuju, kvůli větší šanci na problémovější patku, to ale neznamená že to nemusí fungovat. Pokud je v terénu větší defekt, který nepobere tmel, tak jak u UST tak NoTubes můžeš vložit duši. U NoTubes jsi pak na klasice s duší v tu chvíli, u UST jsi na supertěžšké váze s duší.
Nevýhoda NoTubes je ta, že se sem tam stane (při některé kombinaci ráfek/plášť), že je problém na počátku kolo nahustit. Většinou je to ale opačně a to, že NoTubes se nahustí velkou pumpičkou bez kompresoru (častěji než UST). K tomu přispívá NoTubes páska, kterou UST pláště němají.
- pak lze ještě použít NoTubes sadu na UST ráfky s klasickým pláštěm, v tu chvíli není třeba dávat žádnou pásku (ani přes díry na niple, ani NoTubes s ventilkem), jen se dá stejný ventilek, jako v případě UST plášťů
Funkčně (ohledně defektů) je pak UST a NoTubes stejné (samozřejmě při použití tmelu nebo u NoTubes jejich sračky).
Váhové srovnání s klasikou je pak takové, že NoTubes vyjde cca stejně jako klasika s ultralight duší. UST je pak o cca 200-250g těžší v součtu.
Já osobně bych šel určitě do NoTubes, nejen že mi to přijde nejlepší z těch systémů, ale hlavně není problém kdykoliv jezdit duše (a to bez váhy navíc).
Pokud UST, tak jedině nějaký z nových plášťů, které mají jen tu UST patku a nejsou tedy výrazně těžší.
No tak mi vychází,že koupi UST kol mi zůstavají všechny možnosti otevřené,líbí se mi možnost plášť s UST patkou +tmel nebo klasika+NoTubes bez těch pásek a duši vozit jen na dojetí v případě větší díry co nezvládne tmel.