Zatím mám jen na mém voze seriové relingy -ty podélné nosníky na střeše a k tomu koupné dva příčné nosníky. Ráda bych přepravovala kola tak, jak jsem to občas viděla a jak se mi zdá, že je to stabilnější - s úchytem za přední vidlici bez předního kola, to dám do zavazadlového prostoru. Můžete mi poradit, kdo již má zkušenosti s tímto druhem transportu a kde bych ten systém mohla koupit za přijatelnou cenu?
Takovyto nosic ted budu porizovat. Dela ho thule nebo atera (mozna i nekdo dalsi), ale je relativne dost drahej...
http://www.cykloexpert.cz/stresni-nosice/atera...
http://www.cykloexpert.cz/stresni-nosice/thule...
Přidám jen mou zkušenost, a to že mám Thule Pro Ride 591, které jsou téměř za cca.2500,- /bral jsem 4 byly o dost levnější) a jiné bych nechtěl. Proč rozebírat kolo a vozit část v autě, když na střeše může stát celé? A rozdíl stability? Myslím si, že i v mém nosiči stojí jak přibitá i v rychlosti (krátkodobé) 170 km/hod.
Mam za prednu vidlicu uchytene bicykle na privese, ale tie uchyty som si dal vyrobit kamaratovi. Je to vlastne nahrada osky kolesa s rychloupinakom pripevnea ku konstrukcii nosica.Rychloupinak som kupil v obchode, zvysok sa vyrobil z nejakej trubky. Ja som toto riesenie pouzil, lebo takto sa na prives zmesti viac bicyklov a jednoduchsie sa prichytavaju (rychlejsie).
Vsadím se s Tebou o co chceš, že po příjezdu na kole jej mám dřív na střeše celé a připevněné, než Ty sundáš kolo a připevníš jej do vozíku a přední kolo uklidíš do auta. Nevím, zda víš, jak funguje ten systém co popisuji já, ale snad už nemůže být nic rychlejšího a pohodlnějšího na připevnění. To uchycení za rám těma čelistma, které ovládáš kolečkem a jen zatočíš a je to je geniální.. S tím, že na vozík s Tvým systémem se vejde víc kol ale souhlasím. Mě ale stačí místo na čtyři. Kdyby ne, budu muset řešit jinak .-)
No, ono to není jen o rychlosti uchycení. Velkou roli hraje i výška kola. Čím výš má náklad na střeše těžiště, tím větší jsou síly působící na jak na systém uchycení, tak potažmo i na střechu a auto jako takové. Navíc většina osobních automobilů má nosnost střechy někde mezi 40-80kg, takže se čtyřmi levnějšími MTB koly už se při připočtení váhy nosiče atd. dostaneš snadno na hranici tohoto limitu (60kg jen kola !!). Teď si vem, jaké síly tam při téhle váze působí např. při prudkém brždění či zatočení, tzn. při krizových situacích. Už jsem takhle viděl letět část nosiče s dvěma koly po D1čce a byl to fakt infakrtový pohled. Tohle se ti při uchycení na zadek vozu stát nemůže. Ohledně uchycení za vidlici, to má výhodu ve sníženém těžišti kola, a zároveň kratší tyči která drží rám, tím pádem podstatně větší torzní tuhosti celého systému. Já osobně bych s nosičem na střechu váhal, ale pokud ano, pak jedině ten systém na přední vidlici.
Jj, ve všem máš pravdu, určitě je nevýhodnější střecha než vozík, reaguji jen na jeho slova, že uchytí kolo na vozík "rychleji" než třeba já na střechu. To si myslím není pravda. A na dovolenou jet s vozíkem mi nepřijde taky jako ta správná volba. Ale je to každého věc. Muset vézt 6 kol, s vozíkem jedu asi i já :-)
A navíc není myslím praktické, sundavat čtyři přední kola při přesunu třeba o 40 km a poté je zase nasazovat. A to ještě netuším, zda jdou bez problémů uchycovat i kola s kotoučema. Ale ta demontáž a zase montáže předních kol by mi asi vadila :-(
Kola s kotouči jdou uchytit v pohodě, jen je samozřejmě vhodné nezapomínat na záslepku mezi destičky u samostavitelných typů ;o))))
Montáž a demontáž předního kola včetně instalace té záslepky mi trvá cca. 30 sekund sundání, a minuta nandání včetně kontroly pevnosti uchycení. Rychloupínáky jsou skvělá věc ;o)))
Jinak já osobně občas vozím kolo v autě i na kratší vzdálenosti, a přitom sundavám přední kolo i sedlovku a vůbec mi to nepřijde, je to naprosto zanedbatelné zdržení. Ale je pravda, že pokud jsi na tu přepravu sám, pak u čtyř kol už by to byl asi "opruz", já mám tu pozitivní zkušenost, že si každý jezdec tento úkon udělá na svém kole sám a já už to pak jen házím do kufru.
Například toto http://www.bike-forum.cz/img/upload/fotogalerie... (Fabia Combi, 3 kola, 3 lidé a bagáž na 3 dny) nám trvalo necelých 5 minut, ani jsem nestačil dokouřit a už se mohlo frčet ;o))
Bingo, přesně jsi to trefil .-) už vidím mou paní, která ani nedosáhne na střechu jak si vyndavá přední kolo a pak provádí kontrolu uchycení poté co jej namontuje zpět .-)) chachacha :-)) takže jak říkáš, čekalo by mě to 4x. Takže zlatá zahrádka a kola tam dávat celý .-)))
trochu mimo mísu...můžeš my vystvětlit, proč používáš výtaz... tvá paní?
oprava: ....mi vysvětlit..
má paní jsem použil jako má manželka. Je na tom něco nevhodného? Jestli ano, tak se mé paní omlouvám .-)
můžeš mi přesto vysvětlit, proč používáš právě výraz má paní...a ne má manželka, má žena..? Jsi pro ni také její pán?
Vážená paní? feministko, myslím, že o oslovení mé paní, mé manželky, mé ženy v tomto příspěvku vůbec nešlo, tady se myslím řešilo uchycení kola na střeše. Jestli se Tě nějak mé oslovení mojí choti dotklo, tak se omlouvám, ale tohle téma patří spíš na jiné stránky, než sem nakolo, tudíž už se zdržuji dalších reakcí. Slušněji už to asi napsat nedokážu..
mě jen zajímá, co vede někoho v diskuzi o sportu a více méně s přáteli motivovat titulovat svoji manželku nadnešeně devotně...má paní? Mě by to tedy nikdy s přáteli u piva nebo při sportu nenapadlo, abych o mé ženě, manželce, partnerce, kamarádce mluvil "o mé paní"...proto mě to zajímá, i když je to mimo mísu, ale jsme tu mezi přáteli, takže se zeptat mohu
Náhodou je to moc hezké, je to protipól k tomu že jsou zase chlapi, kteří jí mimo její doslech říkají "moje stará". Takže "má paní" má u mě rozhodně bod. :o)
z extrému do extrému...
vulgárně: stará...(nikdy jsem nesrovnával tento výraz)
devotně: "má paní"...
Mám zaměstnance, kteří se při prvním pohovoru očividně snaží mluvit tak, jak nikdy nemluví. Aby udělali dojem....a o své manželce, ženě mluví také jako o "paní", aby zapůsobili, jaká fajnová to rodina to jsou... když se pár týdnů v práci "okokoukají", najednou výraz paní už není slyšet...a při pivě na společné večeři raději nemluvit, s jakou úctou o své "paní" často mluví...proto můj dotaz, na který nedostanu asi jinou odpověď, jako u pohovoru....na venek "paní", doma....
Aby jsi se z toho slova PANÍ nepos..., kamaráde :-))
Jiný příklad.
Na technice jsme měli jednoho nadaného ale zakřiknutého spolustudujicího, nebyl moc pohledný a trpěl (zbytečně) tím, že byl z chudé rodiny. všichni jsme měli dívky, holky, kamarádky, jen on ne. Až v posledním ročníku se na něj usmála jedna vychytralá ale hezká studentka z nižšího ročníku. Hoch es samozřejmě rázem zamiloval a říkal ji před námi jako výše použito "moje paní", tedy adekvátně "moje slečna". Prostě mu nelezlo do hlavy, že je holka mazaná a tím výrazem dával najevo, jak je ona pro něj na vysokém podstavci a on pod ní - ačkoliv to byla holka jako jiná. Jenže jeho "slečna" samozřejmě dobře věděla, proč ráda slečnou pro něj byla. Hoch ji dělal všechny práce a "selečna" se jen fintila a mrkala za jeho zády na nás. A jak to dopadlo? Slečna mu samozřejmě dala kopačky a našla si novou oběť, když on ukončil techniku. Proto ten dotaz, jak někdo múže mezi přáteli a u sportu devotně titulovat manželku "mou paní" :-))
Dle toho, že se neobtěžuješ uvést své jméno, ale jen nějaký nick PANÍ? tuto debatu končím. Sem nepatří a názor na Tvé jistě chytré a sečtělé výrazivo ponechám bez dalších komentářů už opravdu. Toto prostě nehodlám dál komentovat. A hlavně jestli se nepletu, žádnému mému přítel mé pojmenování mojí paní nevadilo. Vadí jen Tobě a já se s tím hold nějak vyrovnám. Naštěstí Tebe mezi přátele nepovažuju.. Vraťme se ke kolům a nechme tyto debaty pro jiné forum, prosím...
Ahm, když to tak čtu a sleduji tvoje reakce, nebyl jsi tím nadaným, nepohledným a zakřiknutým spolustudujícím s chudé rodiny náhodou ty ? ;o)) ..... jen že by to sedělo jak pr*el na hrnec, "paní?" ;o)))
Souhlasím Matyxi, i mě jako ženské toto oslovení " má paní" rozhodně nepřipadá nevhodné, noapak....:-))
ale jak jsem si to vše dnes přečetla, myslím, že ten nebo ta paní? co nám tady píše, je asi někde jinde....dotaz zněl opravdu, jak uchytit kolo a ne jak kdo komu říkáme....takže Wert má bodík i u mě:-)
Vzkaz pro připomínku, že jsem nenapsal, jak vozím kola já. Už mě to nepustilo reagovat přímo.
"Přidám jen mou zkušenost, a to že mám Thule Pro Ride 591, které jsou téměř za cca.2500,- /bral jsem 4 byly o dost levnější) a jiné bych nechtěl. Proč rozebírat kolo a vozit část v autě, když na střeše může stát celé? A rozdíl stability? Myslím si, že i v mém nosiči stojí jak přibitá i v rychlosti (krátkodobé) 170 km/hod. "
Aaaa, jsem zase mimo mísu já, ta připomínka nebyla na mě :-( omluva, že se cpu kam nemám((..
No vsadit sa mozme, ale kazdy riesi iny problem. Ja potrebujem na vozik nalozit co najviac bicyklov co najrychlejsie a na to je system uchytavania za vidlu najlepsi. Hlavne vtedy, ak potrebujem mat bicykle tesne pri sebe. lebo ak uchytim prednu vidlu bicykle drzi pevne (stoji), ale s nim mozem stale hybat do stran a teda mam manevrovaci priestor na uchytenie dalsieho bicykla. Ked chytim bicykel inym drziakom za ramovu trubku tak u z s nim nepohnem. A vedlajsi bicykel tam potom uchytavam dlho. Myslim, ze obaja mame ine naroky a teda nemozme porovnavat, co je lepsie alebo horsie. Kazdy si vybral to, co jemu najviac vyhovuje. Este dodam, ze moj privesny vozik ma loznu plochu 100 x 120 cm a mam na nom nalozenych 7 bicyklov ( a niekedy je to malo).
Jj, je to o tom, že mi stačí místo na čtyři kola a o tom to je :-) Takže každý budem dávat kola tam kam můžem .-))
Několika našim kamarádům kola ulítla na dálnanici, to moje mi spadlo ze střechy auta asi při padesátce ve městě. Od té doby kola na střeše vážeme k sobě a nejedu rychleji, než 90 km/h. Protože máme možnost kola převážet v nákladovém prostoru auta, jiný nosič, než střešní a pouze občas nepoužíváme. Pokud bych častěji kola musela převážet, asi bych si pořídila zadní nosič.
Já osobně nevím, že by kolo z Thule Pro ride 591 někomu uletělo, když bylo přidělané tak jak má. A jak říkám, krátkodobě po rovné silnici i 170, jinak po dálnici celou cestu 130 (Modletice - Valtice na Moravě několikrát)
nemám tenhle nosič asi je je to nějaký obyč, ale přivázání kol k sobě je docela bezpečné. Občas se divím, že si někdo po dálnici s kolama na střeše jede v levém pruhu a předjíždí kdekoho.
No, domnívám se, že na dálnici, kde se jede téměř rovně a když nebude člověk dělat nějaké myšky tak kola v PR591 drží fakt dobře. Není třeba na škodu ještě jednou páskou navíc k originální plastogumové přitáhnout kola do lyžin na delší trasu. Tak nějak pro klid. Na kratší přesuny ale ta originál zatím nikdy ani o zoubek nepovolila. Kola k sobě nijak ale nevážu, protože si myslím, že uchycení ve třech bodech stačí. Každé stojí samostatně a když povezeš jedno, tak taky není k čemu přivázat. Nosič na střechu by měl být myslím udělán tak, aby kola nebylo nutno ještě svazovat mezi sebou..
Thule Proride je výborný nosič, ale já neviděl ještě nikdy uletět kola ani z horších nosičů, pokud byla dobře přidělaná.
A už jsem v okolí slyšel o spoustě upadlých kol, jenže pokaždé to bylo nedostatečně přidělané. A úplně ulomený nosič, o tom jsem slyšel jen jednou a to byl nejlevnější aušus ze supermarketu a to ještě už v hrozném stavu.
K Thule proride mám ještě jeden tip na výrazně levnější nosič, ale kvalitou se mu hodně blíží a to Hakr speed. Také tam jde rychle přidělat libovlně tlusté kolo a má sice klasický mechanismus na spodní rámovou trubku (ne jako Thule), ale má u toho pojistku, takže ta trubka nemůže vyskočit ani kdyby se to povolilo.
Na dvou dovolených jsme měli oboje ty nosiče současně (od každého dva), takže jsem měl přímé srovnání.
Ten Thule je ještě o malinko lepší, ale zase 3x vyšší cena.
A z těch levnějších nosičů má ten Hakr speed asi jediný oficiální certifikaci do 130km/h. Thule jsou do 130km/h také.
Spousta nejlevnějších nemá někdy ani certifikovaných 90km/h.
Jj, v žádném případě nechci vnucovat můj typ, i ostatní nosiče (krom těch za 300 ze supermerketu) určitě drží tak jak mají. Já zvolil tento typ proto, že se mi líbila obsluha z místa těsně nad střechou a absence manipulace na rámu kola. Jel jsem s výběrem tedy trošku na pohodlíčko))
Taky to z tvojeho přípspěvku ani náhodou nevyznělo, že bys někomu něco vnucoval. To byla taková spíš obecná reakce na to odlétávní kol ze střechy, že to není tak žhavé, jak tu někteří píšou.
Kdyby byl Proride sehnatelný za 1500, tak jsem je koupil místo těch Hakrů taky.
souhlasím s tebou - zadní nosič je vynikajíci - jednoduchá montáž jak nosiče, tak pak kola, žádný zvedání kol do nebeských výšin. Chápu, že chlapovi to nevadí, ale když to ma dělat ženská je to děsná makačka. A při jízdě s autem ani nevíš, že máš za sebou kola.
Klikni si na http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=2509...