Proč jsou v oblibě zrovna krátká kola?
Nebo v čem je lepší než dlouhé?Je to dostupností???
Na úplně LWB jsem teda nikdy nejel, ale řekl bych, že hlavní výhoda SWB je v lepším manévrování, prostě s krátkým kolem se projede menší poloměr oblouku (bráno dle trasy předního kola). Taky asi bude lehčí, pevnější a na výrobu jednodušší rám.
No já jsem slyšel že SVB je lepší do města (manévratelnost) a LWB je vhodnější na delší cestování.
Kratsi kolo je taky asi lip uskladnitelny doma,pripadne se lip vlaci do baraku pokud nemas garaz.
už víckrát jsem slyšel, že SWB je oblíbenější v Evropě a Američani zas rádi LWB. Podle mě nejde říct, co je lepší, je to otázka osobních preferencí. V Evropě je obecně na všechno míň místa - na jízdu i na skladování, takže proto asi ta obliba mrštnějších a menších SWB. Seděl jsem zatím na dvou různých CLWB a řekl bych, že spojení LWB a dlouhých tras se udává proto, že na dlouhém výletu nepotřebuješ tak často ostré manévrování a zato oceníž klidnější a stabilnější chování kola - nevyžaduje tolik pilotáže třeba na rozbitých cestách.