reklama

Azub Max a brašny na přední odpruženou vidli

Azub Max a brašny na přední odpruženou vidli. Je to reálný a už to někdo vyzkoušel ? Moc se mi nelíbí představa, že naložím všechno pod a za sedadlo.

[ Zpět ]
Datum: 07.03.2007
Autor: Neregistrovaný uživatel (Peterka)
  • Re: Azub Max a brašny na přední odpruženou vidli

         

    Už někdo zkoušel brašny na jakékoliv odpružené vidli? Pokud to jde, tak proč ne na Maxu, pedalbox by měl být mimo, takže zavazet by mohly jen při dávání nohy na zem při zastavování, a to jen trochu. Každopádně takové brašny na vidlici toho asi zas tak moc neuvezou co se týče hmotnosti. Ačkoliv se chování kola trochu změní, není problém vézt celý náklad vzadu.
    Zkoušel jsem i dvacet pět kilo a celkem to ušlo. Problém byl jen v tom, že hmotnost kola s nákladem byla asi 70% mojí hmotnosti, protože su dost lehkej. Ale pokud se těžký věci dají co nejvíc dopředu a dolů, není problém mít náklad jen za a pod sedlem.

    [ Zpět ]
    Datum: 07.03.2007
    Autor: Jirka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Azub Max a brašny na přední odpruženou vidli

         

    Já mám Azub 4 a přední nosič na odpružené vidli jsem si po spolupráci s firmou Sport Arsenal sám předělal na Azub 4 s přední odpruženou vidlí. Jde to. A relativně levně a snadno. Co se týče nosiče na přední vidli u Maxu, dá se použít bez problémů, protože velikost vidle je standardní jako na běžných kolech. Doporučuji nosič Sport Arsenal Art 204 - je to letošní novinka. Funguje i se spodním řízením při správné výšce umístění na přední vidli. A dá se naložit docela dost - 10 kg. Táhlo to i dle vyjádření Azubu snese - už to v AZUBu testovali. Ale nejde ani tak o celkové množství nákladu, ale jeho rozložení a vyvážení lehokola - předek versus zadek. Po dotazu k firmě AZUB mi bylo sděleno, že tuto možnost záměrně nenabízí, protože se jim řešení nosiče na přední vidli nezdá 100%. Při sundavání nohou prý brašny překáží v oblasti tam, kam člověk nohy běžně dává při zastavení - tj. vedle přední vidle. Já tento problém zatím neznám a netrpím jím. Takže mně nosič funguje a problém rozložení váhy mám vyřešen. Azub prý vymýšlí nový nosič pod sedlo místo nosiče na přední vidli.Což ovšem neřeší až tak to rozložení váhy, které jsi měl asi namysli.

    [ Zpět ]
    Datum: 07.03.2007
    Autor: Martis
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Azub Max a brašny na přední odpruženou vidli

           

      Zajímavé, netušil jsem, že to jde tak snadno.
      Osobně bych volil spíš ten pod sedlo, ale je to každého vlastní volba. Důvod mám v umístění zátěže na odpruženou část kola i v tom zastavování - noze na zem.
      Zkoušel jsem dvojbrašnu Sport Arsenal přehozenou tím spojovacím látkovým dílem přes rám 4ky pod sedlem, vyztužená záda brašny ležela zboku na vidlici a háčky se zahákly za oka vzadu na vidlici. Fungovalo to skvelě a rozložení váhy bylo excelentní, v řízení nebyl cítit rozdíl oproti kolu s minimální zátěží vzadu nahoře na nosiči. Akorát to samozřejmě přidá čelní plochu.
      Jak se bude chovat deset kilo na přední vidlici, to nevím, dost to změní setrvačnou hmotnost se kterou je potřeba pohnout při prudším zatočení. Ale nezkoušel jsem to. Už jsi tam někdy měl těch 10kg?

      [ Zpět ]
      Datum: 07.03.2007
      Autor: Jirka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Azub Max a brašny na přední odpruženou vidli

             

        větší setrvačnosti přední stavby kola v souvislosti s prudším zatočením bych se po zkušenostech s podobně naloženým horákem (na kterým jsem takto jezdil i v terénu) nebál. S naloženým kolem nebudeš většinou dělat nějaký psí kusy abys musel prudce mávat řidítkama. Je to samozřejmě poznat, ale dá se na to zvyknout.
        Hmotnost na neodpružené části kola je podle mě větší problém.

        [ Zpět ]
        Datum: 07.03.2007
        Autor: PavelŠ
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Azub Max a brašny na přední odpruženou vidli

             

        Zatím jsem to projížděl jen lehce, protože i nosič je relativně nový výrobek. Kolo mám také krátce. Naložené jsem to měl asi do poloviny přípustné zátěže. Zkoušel jsem i různý objem - tzn. šíři brašen. Ideální je to poloviční zatížení a poloviční objem - nevadí to vůbec nijak právě při sundavání nohou. Výhodou tohoto nosiče je možnost dvojnásobného stažení objemu brašen přídavnými pásky nejen na brašnách ale i pásky přiloženými k nosiči. Ostatně, já jsem do celé úpravy šel původně a hlavně s tím, že mi jde v brašnách vpředu hlavně o to převážet zde drobnější a lehčí věci - tedy vlastně o jakési doplňkové brašny.Tedy převážet zde věci, které člověk obvykle vytahuje až odněkud odspodu, když je najednou potřebuje. Nemuset se tak přehrabovat v objemných zadních brašnách AZUB, kde člověk často hned nevzpomene, kam to či ono vlastně dal. Tzn. např. svačinu, mapu, pláštěnku, drobné nářadí či náhradní duše, složené náhradní pláště, fot´ák apod. To, že jde převážet i těžší náklad a že to táhlo snese, jsem se dozvěděl až po mé úpravě od samotného AZUBu dodatečně. Takže tuto záležitost a styl jízdy s plně naloženými brašnami podrobím osobnímu testování po zahájení častějších jarních jízd. O zkušenosti se samozřejmě rád podělím:-)

        [ Zpět ]
        Datum: 08.03.2007
        Autor: Martis
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Azub Max a brašny na přední odpruženou vidli

               

          Kdysi dávno jsem na trekovým kole měl nosič vpředu a pamatuju si, že ta přídavná hmota spojená s řízením mi byla protivná, tak proto ta obava. Ale vypadá to, že to máš vyzkoušený a funguje to. Kdo ví, možná mě to jednou potká taky.

          [ Zpět ]
          Datum: 09.03.2007
          Autor: Jirka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Azub Max a brašny na přední odpruženou vidli

         

    Ahoj sice na lehokole nejezdim ... ale vim ze na odpruzenou predni vidlu jde nahodit nosic, bylo to na nakole reseno tak rok a pul zpatky, resenim bylo uchyceni postranneho nosice od Sp. arsenalu (rozrezaneho)prez silonove bloky k noham vidlice.
    Jak je psano vyse pry by to i melo vydrzet rizeni.
    no a na Jirku bych mel asi dotaz - zda si ysli ze se bude dat dobre balancovat s pridavnou setrvacnou hmotou na prednim kole, zda se stihne "kmitat". Ty sily na riditkach u vepredu nalozene klasiky jsou opravdu citit, zejmena kdyz to kolo vylozis....

    [ Zpět ]
    Datum: 07.03.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (cibi_neprihl)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Azub Max a brašny na přední odpruženou vidli

           

      nejsem sice Jirka, ale na ležáku taky jezdím. Zkušenej lehojezdec nebalancuje řidítkama o nic divočeji, než zkušený stojojezdec. Nedávno jsem kdesi vyhrabal jakejsi starej film, kde jsem zachycen, jak se učím jezdit na kole - taky jsem při jízdě rovně točil řidítkama ze strany na stranu jak filmový řidič auta volantem - úplně stejně, jak když se někdo učí jezdit na lehokole.
      Když dnes jedu na ležáku, připadá mi, že řidítkama vůbec netočím, v podstatě je ani nedržím, jen mám o ně opřené ruce a velmi jemně dolaďuji směr jízdy.

      [ Zpět ]
      Datum: 08.03.2007
      Autor: PavelŠ
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Azub Max a brašny na přední odpruženou vidli

         

    Martis se bavil se mnou ohledne brasen na predni vidli. Nevim, zda jsem nekdy tvrdil, ze tahlo to vydrzi. Urcite dostava mnohem vetsi zaber, zvlaste pri prudkem manevrovani pri male rychlosti. Ja to zkousel na lehotandemu i na Maxovi a slo to. Rozdil je vsak mezi Azub 4 nebo 5, ktery ma Martis a mezi Maxem, kde se sedi mnohem vyse, tudiz nemate tolik mista kam dat nohy. U petky ci ctverky je to asi dost v poho, Max je ale o poznani jiny. Ted bude AZUB sponzorovat slovinku Mariju Kozin, ktera je momentalne po 17.000 km na klasickem kole v Pekingu a pojede domu na Azub 5. Solo. Take jsme zvazovali brasny na predni vidli, ale zavrhli jsme to. Delame pro ni specialni expedicni nosic, ktery bude i v nabidce azubu pro rok 2007 a mel by byt na dve sady klasickych brasen. Vaha by pritom mela byt hodne vpredu a hodne nizko. Navic lze vzit jeste jakoukoliv vhodnou brasnu na riditka a pridelat ji na riditka pod kolo. Toz tak...

    [ Zpět ]
    Datum: 13.03.2007
    Autor: honzagalla
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Azub Max a brašny na přední odpruženou vidli

         

    Martis se bavil se mnou ohledne brasen na predni vidli. Nevim, zda jsem nekdy tvrdil, ze tahlo to vydrzi. Urcite dostava mnohem vetsi zaber, zvlaste pri prudkem manevrovani pri male rychlosti. Ja to zkousel na lehotandemu i na Maxovi a slo to. Rozdil je vsak mezi Azub 4 nebo 5, ktery ma Martis a mezi Maxem, kde se sedi mnohem vyse, tudiz nemate tolik mista kam dat nohy. U petky ci ctverky je to asi dost v poho, Max je ale o poznani jiny. Ted bude AZUB sponzorovat slovinku Mariju Kozin, ktera je momentalne po 17.000 km na klasickem kole v Pekingu a pojede domu na Azub 5. Solo. Take jsme zvazovali brasny na predni vidli, ale zavrhli jsme to. Delame pro ni specialni expedicni nosic, ktery bude i v nabidce azubu pro rok 2007 a mel by byt na dve sady klasickych brasen. Vaha by pritom mela byt hodne vpredu a hodne nizko. Navic lze vzit jeste jakoukoliv vhodnou brasnu na riditka a pridelat ji na riditka pod kolo. Toz tak...

    [ Zpět ]
    Datum: 13.03.2007
    Autor: honzagalla
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Azub Max a brašny na přední odpruženou vidli

           

      Pro doplnění pana Gally, zde ještě lehká citace jeho odpovědi mně ze dne15.02.2007 - Cituji :"Dobry den,
      tento zpusob pripevneni nosice uz jsem nekolikrat pouzil behem svych
      dalkovych expedic. Da se do nej nalozit pomerne velke mnozstvi nakladu, ale
      clovek uz to na lehokole musi opravdu umet.Navic pri zastavovani musite dat
      nohy hodne daleko od sebe, aby brasny nezavazely, coz normalne neni problem,
      ale v krizovych momentech uz jsem parkrat mel namale. Proto jsem uz tento
      zpusob minuly rok do Albanie nebral a radeji pouzil zase vozik. Jednu velkou
      vyhodu, ale brasny vpredu maji. Pri sjezdech se na ne daji polozit nohy, ale
      zase bych doporucoval opatrne, pokud nepolozite obe naraz a stejnou silou,
      jdete k zemi.

      Vice fotek a info na www.eh-adventures.com

      V kazdem pripade dekujeme za odezvu, budeme radi, za jakekoliv dalsi napady
      a hlavne fotografie z pouzivani.

      Preji krasny den,
      Honza Galla
      AZUB BIKE
      " Konec citátu. Doufám ,že se neurazí, ale já z toho jasně pochopil, že táhlo lehokola to tedy snese, dokonce ještě zatížené + obě nohy :-) Tož tak....

      [ Zpět ]
      Datum: 14.03.2007
      Autor: Martis
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Azub Max a brašny na přední odpruženou vidli

             

        "člověk to musí na lehokole opravdu umět" tedy řidítkama divoce nemává tedy táhlo je namáháno méně.
        Na tomto místě si nemohu odpustit dodat, že mně se mechanismus řízení několikrát přerušil (2x prasklý umělohmotný čep, 2x prasklý plech u řidítek, 2x zlomené táhlo - z toho jednou na předváděcím kole azubu, které možná mělo už ledacos za sebou:-) ). Ale na druhé straně musím konstatovat, že všechny tyto části už nyní azub dělá lépe (z lepších materiálů: kovové čepy místo plastových a ocelové plechy namísto hliníkových, rovné táhlo namísto původního ohýbaného atd.). Nevím do jaké míry je spolehlivé současné originální azubové řešení (vypadá celkem bytelně) - já jsem to vyřešil nekompromisně tlustým ocelovým plechem uchyceným přímo na trubku řidítek, viz
        http://phantom-on-wheels.borec.cz/max-steering/
        Taky má možná nový max trochu jinou geometrii táhla než můj starý? To nevím.

        [ Zpět ]
        Datum: 14.03.2007
        Autor: PavelŠ
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Azub Max a brašny na přední odpruženou vidli

               

          Tož tak....:-)Já tam mám celkem bytelné ocelové táhlo. Žádné plastové lůžko (kloub) a vpředu úchyt bytélná hliníková patice a vzadu je to nějaký kovový plochý úchyt s otvory pro možnost regulace. Myslím, že to bude ta ocel. Je to černě nalakované , takže přesně neřeknu a chemický rozbor jsem skutečně nedělal:-). Ale musím se znovu opakovat, že přední brašny a nosič na přední vidli jsem zvolil jako doplňkové pro lehčí věci, aby byly hned po ruce a jako lehkou protiváhu zadního expedičního nosiče s velkou nosností.Ne jako expediční nosič s vysokou nosností. Ostatně max. předepsaná nosnost tohoto nosiče je dle výrobce max. 10 Kg. Já myslím , že se budu pohybovat tak někde v polovině této max. nosnosti.

          [ Zpět ]
          Datum: 14.03.2007
          Autor: Martis
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Azub Max a brašny na přední odpruženou vidli

               

          Tož tak....:-)Já tam mám celkem bytelné ocelové táhlo. Žádné plastové lůžko (kloub) a vpředu úchyt bytélná hliníková patice a vzadu je to nějaký kovový plochý úchyt s otvory pro možnost regulace. Myslím, že to bude ta ocel. Je to černě nalakované , takže přesně neřeknu a chemický rozbor jsem skutečně nedělal:-). Ale musím se znovu opakovat, že přední brašny a nosič na přední vidli jsem zvolil jako doplňkové pro lehčí věci, aby byly hned po ruce a jako lehkou protiváhu zadního expedičního nosiče s velkou nosností.Ne jako expediční nosič s vysokou nosností. Ostatně max. předepsaná nosnost tohoto nosiče je dle výrobce max. 10 Kg. Já myslím , že se budu pohybovat tak někde v polovině této max. nosnosti.

          [ Zpět ]
          Datum: 14.03.2007
          Autor: Martis
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Azub Max a brašny na přední odpruženou vidli

               

          A já si zase neodpustím dodat, jako obvykle, že neznám žádného dalšího takhle úspěšného likvidátora spodního řízení. Mě se akorát jednou vytrhlo táhlo z toho plastového kloubu když mě sejmul náklaďák, sám jsem to nikdy nedokázal a ani o nikom nevím. Nicméně viděl jsem co seš v lese ochotný jet jak, a to opravdu nedělám často, plus větší přední kolo zvětšuje zátěž mechanismu. To jen aby někdo nový nedostal dojem, že to nic nevydrží.

          [ Zpět ]
          Datum: 14.03.2007
          Autor: Jirka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Azub Max a brašny na přední odpruženou vidli

                 

            je pravda, že jezdím běžně i po schodech a tak (ale nijak záměrně se v tom zase nevyžívám, většinou jezdím normálně po silncích), ale když mi něco prasklo, tak to bylo většinou na rovném asfaltu při jízdě přímo:-) asi únava materiálu..

            [ Zpět ]
            Datum: 15.03.2007
            Autor: PavelŠ
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Azub Max a brašny na přední odpruženou vidli

                 

            někdo z Prahy tady na fóru psal, že se mu myslím rozlomil ten plastovej kloub nebo něco, za jízdy z kopce, a prej se trochu namlátil. já jsem měl štěstí, vždycky jsem to ustál bez pádu.

            [ Zpět ]
            Datum: 15.03.2007
            Autor: PavelŠ
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

160 cyklistů (6 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024