Hodlam vyrazit do dalekeho sveta a nerad bych narazil na zbytecne problemy s nekompatibilitou sveho kola pri nutnych opravach. Proto jsem se rozhodl pro horske, asi komplet v Deore, i kdyz mam radsi 8-kolecko a Alivio, a razeni oddelene od brzdove paky. Vite nekdo o cetnosti zastoupeni 36/32 dratu ve svete, ruznych prumerech kol, existenci neodpruzenych vidlic a dalsich figlech?
Pokavad nejedes na opustenej ostrov s lidozroutama, tak vetsinou vse sezenes. Mozna jsi mel napsat, do jakych koncin se chystas.... Je rozdil mezi Nemeckem a Mongolskem...
Nezažito - přečteno (P.Knebl): Blízký Východ, Indie, Čína - vícekolečko šroubovací běžné, kazeta téměř neznámá (obtížně dosažitelná)
Thaiwan by snad měl být bez obtíží, když se tam všechna ta kola vyrábějí, ne :o)))
daleky svet muze byt ruzny. zkus to upresnit. australie, usa nebo japonsko neni totez, co peru, bolivie, paraguay.
Diky za reakci. Daleky svet znamena cely svet. Vim, ze treba v Bolivii je tezke sehnat i dusi, ale jsem pripraven absolvovat pravidelne zastavky ve velkomestech, tj. pred cestou do Bolivie se zasobit treba v Buenos Aires. Otazka je obecna, protoze jeji pravy smysl spociva v tech standardech, tj. vite-li, ze treba cela Jizni Amerika jezdi na kolech o 32 dratech, pak budu-li tam zacinat, neprijedu na kolech o 36. Narazim na problemy toho typu, ktere mel treba Dostal - jel na trekovem kolu, ke kteremu pak ani ve velkomestech Jizni Ameriky nemohl sehnat ani plaste, protoze standardy byly uplne jine. Presne tomu se chci vyhnout tim, ze budu vedet predem o zcela zakladnich rozdilech ve standardech a proste si na dany "kontinent" neprivezu bezcennou hracku.
konkretne jizni ameriky se nemusis bat. tedy pokud jedes na horakovi. trekingove radeji nebrat - problem s dily nebude jen v jizni americe. horaka ti opravi kazdy indian-cykloopravar ve svem bikeshopu na chodniku v kazdem vetsim meste, treba zrovna nebude mit po ruce tu spravnou (= odpovidajici kvality) soucastku, ale urcite si poradi. 32 nebo 36 = to je zbytecne resit. nepojedes tam doufam na nejakem hypermarketovem supermodelu, ale na necem kvalitnejsim, co mas vyzkousene a vis, kolik to vydrzi. porouchat se muze cokoliv, to bys musel vezt vsechny nahradni soucastky na cele sve kolo, zrovnatak muze a nemusi mit opravna nekde v andske visce odpovidajici nahradu.
nase konkretni zkusenost je z peru - na chodniku vymenili kulicky v lozisku naboje, bez problemu a za par korun. paraguay - na chodniku mi menili cely zadni naboj a prave vznikl problem, ze nemeli 36 der, meli jen 32, takze jsem musel cekat asi tri hodiny nez poslicek na mopedu doveze (z hlavniho skladu shimana) odnekud z jineho konce paraguaye :-) tu "36". byl to samozrejme naboj nejake nizsi rady, ale spolehlive fungoval az do prahy (tj. 25tkm) a nemusel jsem menit rafek, ani draty vypletu, ani kazetu.
horska kola jezdi fakt vsude, takze vsude je nekdo opravuje a prodava nahradni dily... takze urcite se vsude najdou 32 i 36 - ale nijak zvlast jsme se po tom nepidili a nesledovali to. Pokud na tom vylozene bazirujes a chces mit 100% jistotu, tak bych doporucil vyhledat si na netu stranky dovozcu tech konkretnich produktu pro jednozlive zeme a podle toho asi uvidis, kde je jaky rafek, naboj, prehazovacka... k mani.
Tak snad jsme nejak pomohli. Stastne planovani i cestu!