Zkušenosti mám jen s Remerxy.
Kdysi jsem měl Dragon, byl vynikající. Festovní, s otvory pro niple lemovanými takovou tou výztuhou (jen jednoduchou, ne skrz obě stěny) a pasovala do něj libovolná duše bez ohledu na ventilek.
Momentálně používá Azub ráfky Grand Hill (a jinde než v Azubu člověk 20" rávky s trojcifernou cenou většinou nesežene). Nemají "hranatý" profil jako Dragon ale spíš takový parabolický. Vypadá to aerodynamičtěji a estetičtěji. Nemají výztuhy okolo otvorů pro niple. Nicméně zatím to vypadá, že vydrží co je třeba. Na Azubu 4 jsem životnost otestoval prostě probržděním po 6000km, na neodpruženém lowraceru jsem s ním najel 2000km často nešetrným způsobem a ani jednou jsem to necentroval (tedy jednou na začátku, v rámci zajetí novýho výpletu). Několikrát jsem v Brně sehnal duši s autoventilkem co byl dost dlouhý aby akorát došáhl ven z ráfku.
Na tříkolce mám vpředu Remerx Grand Rock. Na pohled podobný Grand Hillu, ale je ještě o něco vyšší. Díky tomu je problém s ventilky, dostatečně dlouhé jsou jen galuskové a nebo spešl vyrobené právě pro takové ráfky, a obojí se sežene jen v Uh. Brodě u Azubu. Nicméně ráfek dostává pěkně zabrat už asi 2500km, přičemž na tříkolce jsou všechna ta boční namáhání na které vlastně cyklokomponenty nebývají stavěné, a zatím drží perfektně. Rozcentrování max 1,5mm (schválně jsem se teď podíval), a to nemá nerezový výplet.
Asi bych to měl nějak shrnout: s žádným obyčejným Remerxem za cca 150-250Kč jsem nikdy neměl potíže, při dobrém vypletení nerezovými dráty nepotřebuje přes hrubé zacházení centrovat ani po dvou tisících kilometrech, s ráfkovými brzdami je limitem životnosti opotřebení brzdných ploch, s kotoučovými nevím, to snad vydrží věčně nebo co.
Děkuji,takže tady mají REMERX stříbrný asi za stovku a JUMBO za 350,tak bych to měl brát a pláště na lowracery schwalbe maraton plus reflex
V podstatě jakýkoliv dvoustěný ráfek by měl stačit. Jumbo bude nezničitelný, jak jsem se tak díval na webu na srovnání s těma ráfkama co znám osobně.
Pláště: Na závody se hodí i Schwalbe Stelvio, jsou lehčí a rychlejší a mají vynikající adhezi, ale na běžné ježdění po našich silnicích to není ono, po třech defektech jsem lowracer přezul na Marathon a pak už to bylo ok.
Já už v mých 67 letech závodím jen tak se smrtí,ale zatím jsem vždy byl o kousíček rychlejší.
Jumbo mi po cca 1000 km zacalo povrzavat. Pry se povolili kalisky. neni to nic strasne, rafek drzi uz cca 4000 km, ale znervoznuje to...
junbo stojí 350 a super jumbo?
Nabízejí u nás Remerx super-jumbo za 990 kč. Je to moc?
Remerx Jumbo jsou na silničního ležáka zbytečně bytelné, já je používám na opravdu hrubé zacházení na horském kole. Na ležáka vřele doporučuji - jak už zde bylo řečeno - 20" Remerx Grand Hill (větší průměry se jmenují Grand Rock). Já mám Grand Rocky v provedení 27" na treku už pár let, jezdím s bagáží na nosiči, ráfky stále drží, nevím co je prasklý drát, po sezóně většinou jen velmi mírně docentruji a jede se dál.
Koupil jsem teď 20" ráfek (nový) neznámé značky vypletený nerezovýmí dráty, je jich tam jenom 24 ks. Poraďte, vy zkušení, vydrží to? Vážím 90 kg, kolo má asi 17 kg, přední vidlice neodpružená.
24 nerezových drátů s tímhle zatížením, to si nejsem stoprocentně jistý, ale na silnici by to stačit mohlo. Pokud je ten ráfek dvojitý, mělo by to jít poškodit leda prolítnutím pořádně hlubokýho výtluku. Pokud ne, mohlo by to zlobit i při menších dírách, potřebovat často centrovat a tak.