Můžete mi prosím poradit: Je nějaký problém používat "dirt jumpovou" vidlici pro normální ježdění (silnice/pole/les-nahoru/dolů). Má tento typ nějaké mimořádné vlastnosti, které ovlivňují normální jízdu. Pokud pominu to že je těžká jak prase, tak se mi zdá pro ježdění celkem v pohodě, ale rád bych si poslechl vaše názory. Díky - (jedná se Marzocchi Dirt Jam Pro - pravá noha péro/levá vzduch + olej systém marzocchi)
Jaký to má zdvih ?
Pokud to chceš přidělat na normální MTB, tak si tím podle mne budeš docela dost namáhat rám kola... Obyčejně totiž není konstruován na tak velký zdvih a mohl by i prasknout někde u hlavy...
Tak beru zpět... Tato vidlice má zdvih 100-120mm, což by měly všechny současné rámy zvládnout. Alespoň "slušná" kola ano...
Myslel jsem, že je to vidlice do terénu a ona je spíš na street disciplíny.
Jinak si vůbec nejsem jistý jak se to bude v terénu chovat. Podle mne jsou tyto vidlice dost tvrdé... Prostě jsou stavěny spíše na hrubší zacházení, ale jen na jednotlivé nárazy, např. při skocích ze zídky apod. Ale v terénu to podle mne nebude moc žehlit... Třeba se ale pletu...
Dík za odpověď. Jsem docela váha doufám že mi ta marzoška poslouží. Je to má třetí. Koupil jsem ji dost výhodně za 3000,-.
Není zač ;-)
Ještě bych počkal, jestli se k tomu nevyjádří někdo jiný...
Ale jinak, jestli Ti její jízdní vlastnosti vyhovují, tak není co řešit a nemusíš se nechat ovlivňovat našimi názory...;-) Užij si jí...
Ještě jsem s ní nejel. Skládám kolo pro letošní rok a začnu ji vychutnávat až na jaře (možná dřív jestli ta "zima" vzdrží).Ještě ale nejsem úplně hotov. Myslíte, že by bylo možné koupit třeba jinou pružinu, pokud by ta současná byla nevyhovující. Několikrát jsem o tom slyšel, ale v žádném obchodě jsem zatím nabídku pružin do vidlic neviděl.
Uvidíš, no...
Pružinu k Marušce seženeš určitě, ale nepočítej s tím, že přijdeš do krámu a hned si jí odneseš... To je v drtivé většině na objednávku... Jeden obchůdek v místě mého bydliště mi kdysi sháněl pružinu do Manitou a musel jsem čekat přes týden než ji dovozce vůbec dodal.
Jestli se nepletu, tak oficiálním dovozcem je tady Bartoníček, tak bych se o dostupnosti informoval přímo u nich.
OK. dík. To je jenom pro jistotu. Já myslím, že to potřebovat nebudu, ale je dobrý mít informace. Jednou to třeba použiju. Jinak s tou tvrdostí: zkoušel jsem na to nasednout a předpružení jsem nastavil nastavil tak, abych to v klidu stiskl asi na 20% zdvihu = 20mm. Nemám ale zatím pumpu na tu vzduchovou nohu, takže nevím jak se to bude chovat, až to napumpuji na předepsaný tlak podle své váhy.
Tak 20% SAG by měl být v pořádku. Se vzduchovkou, a Marzocchi konkrétně, Ti ale neporadím, mám jen pružinu...
Koukni na jejich stránky a najdi si tam manuál...
Někde tady http://www.marzocchi.com/template...
Ty stránky znám, ale konkrétně na tu mou tam manuál není. Sehnal jsem ho ale jinde. Jenom by mně zajímalo, jestli má tlumící tlak nějaký vliv na tvrdost vidlice. Většina mých kolegů mně ujišťuje, že ne, ale já jsem prostě přesvědčenej, že to není možný. Každopádně ale dík za rozhovor. Byla to příjemná tečka za pracovním týdnem. Za chvilku odcházím domů montovat kolo. Ahoj
A co tohle ? http://www.marzocchi.com/admin/download.asp...
Podle mne to mít vliv nebude, tlumení je něco jiného než pružení...
Měj se.
Nebo si zkus stáhnout toto, je to česky ;-) http://www.bartonicek.cz/servis/navody...
Používat tuhle vidlici na normální ježdění můžeš stejně dobře jako jezdit na pevné vidli, to ti nikdo nemůže radit ale jestli si představuješ, že ta vidle je jako kterákoliv jiná vidlice, tak tě musím vyvést z omylu.
Dirtová vidlice má běžně zdvih 100 mm je silně předimenzovaná, tahle konkrétně se blíží třem kg a pružina uvnitř je tak tvrdá, že běžné poznatky o sagu zde neplatí.
Ta vidlice je totiž už svým názvem a tedy i nastavením určená přesně na to, co má v názvu a to je disciplína Dirt jupm. Nepropadnout se do zdvihu při nájezdu na skok a utlumení tvrdých dopadů je to, co má řešit a taky řeší.
Originální provedení má ovšem pružiny v obou nohách a ty už budeš mít úpravu, kdy se někdo pokoušel udělat tuhle vidlici pro normální ježdění.
Samozřejmě, že podstatou je tvrdá pružina a jejím změkčováním jde dosáhnout pokroku ale proč předělávat něco, co má své určení na něco zcela jiného, ta váha tam zůstane vždy.
Takže myslím, že tohle je dotaz pozdní a zbytečný, pokud nechceš opravdu Dirtovou vidlici. jestli je skákání tvůj směr, tak je to v pořádku.