Chystám se roznýtovat řetěž a pořádně ho před zimou vymáchat. Mám poměrně nový HG73 a chtěl bych na něj hodit rychlospojku od Sramu. Máte s tím někdo zkušenosti? Chtěl bych ho roznýtovat, vyčistit a pak na něj nanýtovat tu rychlospojku. Bude u tohohle typu řetězu nějaký problém? Díky moc.
Vyzkoušeno-není problém,ale spojka se nenýtuje8-)))Pozor-spojka pro 9kové řetězy je zlaté barvy ať tam necpeš stříbrnou pro 8čkové řetězy.
Tak, už jsem si to pořádně prohlídnul :-) To znamená, že musím vynýtovat jeden článek na řetězu (abych ho neměl pak delší) a místo čepů tam vrazit tu rychlospojku. Chápu to dobře? A ještě - u těch HG je nějaký černý čep - ten se nesmí rozpojovat, mám pravdu? Jinak děkuju za rady :)
mohu jenom doporučit,mnoho lidí ma ze spojky strach,ale já mám jen dobré zkušenosti.Montáž i demontáž není tak brutální jako u nýtování,řetěz můžeš kolikrát chceš rozpojit vyčístit a zase spojit,což u nýtovaného spoje nepřipadá v úvahu.Milda
Chápeš to dobře. A ten černý čep je tzv. zaváděcí a nesmí se opakovaně roznýtovat,slouží k prvnímu spojení nového řetězu.Ale když ho těď vyhodíš,nic se neděje.
No tak funkci rychlospojky tedy chápu, ale řekněte mi, proč bych měla nesčetněkrát řetěz roznýtovávat a zase ho dávat dohromady?!?
Co se týká očisty, tak používám pračku řetězu a pokud si pamatuji, tak za celých 10 let svého ježdění jsem nikdy neměla potřebu řetěz roznýtovávat...
Proč ho teda rozděláváte?!?
Já zase nepoužívám pračku pěkně si v práci řetěz rozdělám a vymyju,takže si doma nenadělám žádný binec,ale zase tonějak nepřeháním kolo musí jezdit ,řetěz peru 2krát do roka,je fakt,že jezdím z 80% silnici a asi 4500km za rok.Milda
je možný odjet řetěz do poloviny, sundat ho a dát novej a zase a zase až potud než další novej začne střílet na kazetě, ten dojet do mrtva a pak tam postupně dávat ty předchozí. pomaleji by se měla opotřebovat kazeta i převodníky. vyčet sem to ve velu. ted sem ale na fulíkovi dojel první řetěz do půlky (HG73) a novej (HG53) už mi střílel, tak nevim:-o dokonce mi i sukoval převodník ale ten sem po poradě s aiem zabrousil a je pokoj.
To Radka:nejsou situace v životě řetězu kdy se jen čistí.Je nutné ho někdy sundat z mnoha servisních důvodů a pak je každé nýtování zbytečné,zejm. Shimano je z tohoto hlediska háklivé.Ano i já jako mechanik hraju na straně spojky,ale jen SRAM-lepší zatím nikdo nevymyslel,jde rozebrat bez potíží a rukama.8-)))
No obcas jsem pouzival i retez s rychlospojkou Connex od fy Wipermann, nebo jak se to pise. Myslim, ze kvalitni vyrobce nebude jenom Sram :o) A to jsi uz slysel, jak jednou kdosi udajne prisel do servisu s tim, ze chce svarit zadni stavbu ramu? Pry potreboval sundat retez a jinak to neslo... Udajne se to stalo v Cechach, ale nakolik je to servisacka latina, netusim :o)
Hm, a ja si myslel, ze to napadlo jen me :-(. Uz to tak delam treti rok a zatim se mi to osvedcilo - sedm retezu na jednu kazetu.
a jezdíš je do poloviny nebo míň? jak říkám, první sem jel do poloviny a druhej už střílel:-I naučil sem se ale ředit trochu jinak, dávám vpředu největší placku dřív než se vzadu dostanu na nejmenší pastorek a tak sem sjel 7., 6. a 5., tedy 14, 16 a 18 zubů takže nevyhodim hned celou kazetu ale vyměnim napřed tyhle zmrvený a dál se uvidí.
Taky bych potreboval vymenit pastorek (ten nejmensi), ale vsichni rikaji, ze to nema cenu. Nova kazeta je za 1500, jeden pastorek za 400. To se mi silne nelibi. Vi nekdo, kde vy se daly sehnat jednotlive pastorky za rozumnejsi cenu?
problém je práve v těch nejmenších, budou vždycky nejdražší. dopředu vzdávám kupovat kazety za 1500 nebo snad dražší, když porovnáš poměr výkon/cena u takovýhle a nějaký levný tak dojdeš k závěru že je to vyhazování peněz. ta dražší je sice o nějaký deko lehčí ale rozhodně nevydrží 2x tolik co nějaká za 700. dokonce se může stát že srovnatelně, ne-li míň...
Snazim se, ale polovina se dost tezko odhadne - je to druhy az treti zoubek merky a vsichni urcite znate situaci, kdy v jednom miste retezu zapadne merka na tri zoubky a ve dvou jinych mistech na dva zoubky. Tak asi v tento okamzik menim za novy. Ve druhem kole pak cekam, az zapadne cela merka ve trech ruznych mistech retezu. Tentokrat jsem ojel sedm retezu na jedne kazete, vetsinou SRAM retez na XT kazete a v obou kolech pri patem retezu doslo take na strileni, ale trvalo vzdy tak cca 50 km a slo to snest, strelilo to jen kdyz jsem za to opravdu vzal.
Ad razeni: Napsal jsem kdysi na tema zivotnosti retezu kratky clanek na svych strankach, ale po ziskanych zkusenostech budu muset ten text prehodnotit.. Nicmene porad trvam na tom, ze na zpusobu razeni prevodu dost zavisi zivotnost retezu. Radim na velkou pilu spodnich pet pastorku, na prostredni prevodnik sedm "prostrednich" a na saska hornich pet. Prekryti prevodu je dostatecne (o jeden prevod na vsech plackach).
Myslim, ze vymenovat jednotlive pastorky se moc nevyplati. Pri tom "dvojim" pouzivani retezu jsou zhruba stejne opotrebovane nejenom ty nejmensi pastorky, ale v podstate od druheho nejmensiho az po sesty. Ale co se podle mne vyplati je koupeni levne kazety, treba Deore. Stoji co ja vim sest set a myslim, ze zivotnost bude srovnatelna s XT za cca 1300.
po vzoru autora zmiňovanýho článku z vela (11/2005) měřim šuplerou. zjistil sem taky (stejně jak píšou), že měrky nejsou "kalibrovaný" a tak se vlastně dají použít jen pro rychlou orientaci situace, resp. máš-li svojí tak můžeš udělat přesný měření a zjistit co ve který situaci ukazuje měrka...
s řazením to dělám jak popisuješ, 11-tizubovej pastorek je proto téměř nedotčenej páč v terénu ho nedám a na asfaltu se jednak snažím moc nevyskytovat a taky netrhám rychlostní rekordy, o tom bike není:)
Ano, je to tak. Ja jsem svoji merku taky preventivne zmeril a na poslednim zoubku ma o pet setin vic nez ma mit. Beru to v potaz pri vymenach retezu a suplerou nemerim, protoze jsem na to trochu liny :-).
No a ad ten 11 - zubovy pastorek. Tak ten tam mam pro okrasu, protoze na prostredni placku ho nedavam nikdy a na velkou to neutocim jinak nez z kopce nebo ve fakt velkym vetru do zad ( a to se mi letos jeste nestalo). Takze tahle soucastka ma u me letos najeto tak 10 km :-)