Je to něco jako láska na první pohled. Byl jsem až v mém hlavním městě, chtěl by tam bydlet každý, a najednou koukám. U stropu tam visí Merida Carbon Race-V. Původní cena cca 62 tis sleva na 50 tis. Kč. Ne, že bych jí jako kupoval, ale testnul jsem prodavače na co jako takové kolo je. Tvrdil, že na ježdění terénem s baťůžkem na zádech. Je to samý carbon, váží to 11,6 kg. nemá to kotoučovky. A je to na stránkách Meridy k vidění. co byste tomu říkali, na co je takové kolo.
Byl jsem na dovolene a v Brne na Vodni ul. jsem videl Meridu karbon, celopero, Mission Carbon Lite D. Sleva ze 74.000 na 59.000. Hezoucka.
http://www.merida-bike.cz/prodej/mission-carbon...
Tipnul bych si, ze je taky na jezdeni :)
Ta moje není celopero. Ale překvapuje mne, že říkáš, že to je t a k y na ježdění a já blbec myslel jak to vypadá, když se opře u nějaký kavárny. o)))
No jen malá oprava já bych v hlavním městě nechtěl bydlet ani ZADARMO!!!!!
V mém hlavním městě (ČB) by chtěl bydlet každý. Jezdí tam trolejbusy, jsou tam úřady, všude samé vedení, jako v Praze.
Tak tos byl u Šírera. Taky tam chodim na ten karbon toužebně koukat.
...kromě mě teda
na tohle město máš hrozné vzpomínky, ale to až po jídle... :-D
nerad se pouštím do riskantních toulek, už vůbec ne po tomhle městě
tím méně po jevišti :-D
Dlouho jsem zvažoval, jaký karbonový rám si koupím. V úvahu přicházel FS rám od Marcuse Storcka - např. tady :
http://www.x-bikes.cz/index.php?id_zbozi=1296...
nebo HT rám Giant XTC Composite. O tom prvním jsem přemýšlel možná víc jak dva roky. Naštěstí! Pak mi došlo, že při mém stylu jízdy by ten rám asi moc nevydržel. Asi to znáš taky - řítíš se někde z kopce, šutry lítají na všechny strany a každou chvíli tě nějaký trefí zespodu do rámu. Mám od nich ve svých duralových rámech slušný díry. Dostat takhle pár zásahů do karbonu, asi by šel rám brzo do kytek. Škoda, na pohled jsou to krásný kousky...
Ale letos v létě jsem to stejně nevydržel a koupil si aspoň karbonovou vidli Pace 100 mm. Mám ji na HT a zatím vše přežila bez úhony (ťuk ťuk ťuk - abych to nezakřiknul).
Na tý karbonový Meridě bych musel změnit styl jízdy i některý terény - a to se mi nechce.
hm, neco jsem nechtene zmackl, tak pokracuju :)
ty ramy u Merid- spodni hranaty profil je idealni prave na prorazeni od kaminku, a to jak dural, tak karbon. Navic jsou tenke jak z papiru, takze uz jich takhle k nemu par ruplych doslo.
Sam mam karbonoveho Gianta, ale festovni trubky a kruhovy prurez trubek, setreni kola je pro me cizi slovo. Az na par skrabancu vsechno OK. Naopak ram prezil nekolik peknych kopancu, ze by se mozna jeho duralovy kolega uz odporoucel, je daleko houzevnatejsi.
Nemuzes smahem odsoudit vsechny karbonove ramy jen kvuli materialu, zalezi na mnohem vice faktorech. Spousta karbonovych DH, FR nebo enduro strojů jsou toho prikladem.
No já vím. Však už jsem se byl párkrát kouknout v 69 na Spešla S-Works SJ FSR. Jestli ho koncem září nějak výrazněji slevní v rámci podzimních slev, tak nevím, jestli to ustojím abych ho nekoupil. Ach jo, to bude zase průvan v peněžence...
Tak tak. Když jsem si kupoval karbonová řidítka, tak jsem chtěl zkusit co vydrží, než se na ně spolehnu. Tak jsem s nimi zkusil říznout o hranu kovového stolu v dílně a nic, vydržely stejně jako bych to čekal od hliníku nebo duralu, i když na CrMo to asi nemá. Ale pokud se z takového materiálu dělá rám, tak bych se nějakých kamínků nebál, musí to vydržet mnohem víc. Samozřejmě jak se začne zeštíhlovat a ještě se nezvolí nejvhodnější profil, tak si dokážu představit že třeba 300 gramů rozdíl na karbonovém rámu už je hodně znatelný ve výsledné odolnosti.
Karbon je krasny matros a kazdeho spravneho cyklistu (patri tam i biker) zahreje celokarbonak. Ale ja bych do nej nesel. Bojim se kaminku, narazu a buh vi ceho. Predstava, ze bych blbe najel na sutr a rupl mi karbon za cenu mirne ojeteho auta...auu. A ze se tak stat muze... Videl jsem rez ramem z karbonu a je to fakt skorabka. A videl jsem uz i ramy, ktere jednoduse ruply. Dle meho...zlatej dural. Ma i jednu "vyhodu". Kdyz se mu neco deje, tak to da o sobe vedet...vetsinou vydava divne zvuky, ktere se siri konstrukci. Karbon ne. Jedes a najednou brousis bradu o zem, protoze se ti v mziku zlomi ram.
Kdyz je dobre udelanej ram z duralu, tak je to asi to nej, co muze byt. A navic, vahovej rozdil minimalni, tak proc riskovat karbon?
No...ale kdybych chtel opravdu fajnej matros, tak jdu do Ti:-)
A nejhorsi jsou predsudky :) Ja bych treba uz nesel do duralu (i kdyz ani do karbonove Meridy).
Ja bych sel do titanu a dal bych souboj Titaaanu:-)
Nejde o váhu, ale o vlastnosti. Na carbonovým rámu se musíš projet. Asi tě hodně překvapí rozdíl v komfortu při perfektní tuhosti. Dural tě daleko víc \"vytřepe\" .
Jezdil jsem na oceli, duralu, titanu i karbonu a na VS jsem o tom delal i rocni semestralku, takze mozna vim o cem pisu...
Tak já nevím jestli už jsem se zase neodláskoval. Vypadá to podle vašich vyjádření, že to je taková slečinka a do hor se nehodí. Ne, že bych předpokládal, že s ní budu zacházet nějak drsně, na to už věk nemám, ale že by mi praskla, tak to bych se teda bál. Fakt je, že bych ji občas nosil a lehká mi připadá. Připadala mi, že by pode mnou byla taková pružná a podavač tvrdil, že při záběru je i pevná.
Je z toho tedy otázka, která bych se divil kdyby tady už nebyla. Karbon nebo ne? A to kdybych řekněme chtěl téměř jednoúčelové kolo do Alp, do terénu. Nikdy žádný nosič, ale váha jezdce s Deuterem a nářadím tak 100 kg.
Zkoumám to proto, že jsem nějakej moc vydrncanej a trochu jsem radši přerušil ježdění.
Karbon je hezká záležitost, ale zatím nic pro mě. Ještě nějakej rok bych počkám. Ceny sice dolů nepůjdou, ale technologie se pořád zdokonaluje. Například zrovna Merida oznámila, že pro modely 2007 změnila vytvrzovací hmotu a zvýšila odolonost proti průrazu o 40%. Viz http://new.mtbs.cz/Biketech/Technews...
Pokud bych uvažoval o silničce tak tam bych se až tak nebál, u MTB se zatím bojím.
Navíc, když se podívám na trendy, tak je asi nejlepší strategiíí kupovat kola jednou za 3-4 roky. To je akorát doba, kdy komponenty dosluhujou a vývoj v materiálech, vzhledu pokročil dál. Takže po čtyřech letech je kolo nejen zhuntovaný, ale je i morálně zastaralý.
O tom, že s karbonem jde pořád o riziko svědčí i pád R. Virenqa, kterýmu praskla vidlice.