Dostal jsem azub 3, stav dezolátní. Navíc zlomená zadní vidlice-ta je již opravená. Rám očesaný a už se teď bude dávat do laku. Měl bych prosím dotaz ohledně zadního tlumiče: zkoušeli jste někdo dávat jinou délku než originál 165 mm? Už jedeme 10 díky.
Myslíš takovýto Azub3?
https://ligfiets.net/bicycles/326
Když se dívám na možnosti uchycení- pokud dobře počítám 5 děr po odhadem 15mm pod uhlem odhadem 45 stupňů tak mi to vychází že máš "volnost výběru" řekněme +- 15-20mm
Pokud vím, jezdil azub3 Jirka, popisoval i bouračku když ho přehlédlo auto... ale je to tak 20 let...
Pokud to je opravdu něco jako na obrázku s rovnou zadní vidlicí a bez kladky, tedy něco jako byl můj IBEX, pak může mít tlumič jednu past!
Když nebude mít tlumič dostatečný sag, třeba bude příliš tvrdý k hmotnosti jezdce, pak tahová strana řetězu může kolidovat se zadní vidlicí.
Krátkodobě to nevadí a samozřejmě záleží na přesném tvaru rámu, vysunutí šlapáku a zařazeném převodu, ale já tlumič kvůli tomu nemohl zamykat (skončil by úplně vysunutý a řetěz by při malém pastorku dřel vidlici).
Takže s delším tlumičem opatrně, vzpomínám na fotku, že se takhle někomu povedlo vyrobit řetězem do zadní vidlice hluboký zářez... ;-)
Azub 3 jsem neměl, můj první byl Azub 2, rozbil jsem ho o Fiat Stilo co mi nedal přednost a z jeho povinného ručení jsem koupil Azub 4. Nicméně všechny tyhle modely měly skoro stejnou nebo stejnou zadní kyvku a uchycení tlumiče.
Já zkoušel to kolo dostat to víc zakloněného stavu tím, že tlumič chytnu na vyšší z těch děr. Problém byl, že tlumič pak byl vůči děrovaným plechům tak moc šikmo, že se o ně opíral až je deformoval, což vrzalo a tlumiči to asi taky nedělalo dobře na pleť. Zkusit delší dlumič chycený až nahoru může a nemusí fungovat ze stejného důvodu. Nicméně za cenu permanentnější úpravy by to šlo určitě, stačí z tama vykuchat kus plechu co koliduje s tlumičem.
Delší tlumič chycený standardně a tím kyvka sklopená víc dolů bude mít problém co psal JRR: tahová strana řetězu se někde kolem čepu vidle opře o tu vidli.
Tak můj názor od "zeleného stolu" byl poněkud mimo.
Děkuji za opravu
Upřímně mě překvapilo, že si vůbec pamatuješ, načem jsem jezdil před dvaceti lety, byť ne úplně přesně.
Ty tehdejší rámy fakt na pohled vypadaly, že zvládnou několik variant tlumiče a/nebo půjdou nastavit na různý úhel kyvky vůči páteři rámu. Teprv když s tím začals experimentovat tak jsi mohl zjistit, že to na všech stranách naráží na různé limity a zas tak moc volnosti tam není.
Jak je vidět nepamatuji :-)
ale hlanvé mi v hlavě zůstala Tvá nehoda
Pokud se vrátím k době před 20+ lety, hltal jsem "nakole" právě kvůli lehokolům, včetně jejich stavby a užívání... No a jeden lehokolový "guru" který dokonce stavěl kolo z překližky popisoval jak jeho žluté lehokolo s plexi štítem podsvíceným LED-kami přehlédl řidič auta. Inu, tu nehodu, rozebíral jsi ji tehdy dost důkladně se snahou být korektní i vůči vinníkovi.
znáš ono přísloví - do padesátky pracuj na svém jméně, po padesátce bude Tvé jméno pracovat na Tebe.
Zde jsi si dobré jméno udělal.
Takže to vypadá, že skončím tedy u úvodního 165 mm... Jen si tam nebudu dávat monarchie jako na tříkolku kvůli ceně. Zkusím SunTour raidon lo. Máte s ním zkušenosti? Na tříkolce mám všechny monar rl 165 mm a musím říct že jsou absolutně dokonalé. Mockrát vám děkuji za informace.
Já jsem na Azubu 2 a Azubu 4 měl to nejlevnější, co šlo sehnat. Neměl jsem dojem, že by mi něco chybělo. Levnou přední vidli šlo šlapáním rozhoupat nahoru a dolů mnohem snadněji než zadní kyvku, když nohy kmitaly správnou frekvencí. Tahová strana řetězu je většinu času hodně blízko čepu té zadní kyvky, takže pro lehkou váhu jako jsem já to znamená, že se zadní tlumič tahem řetězu moc nehýbe.
Jestli ti tohle pomůže s rozhodováním nevím, ale je to jediná zkušenost, kterou s tím mám. Drahý tlumič jsem na těch kolech nikdy neměl.
Já mám Apus, nevím jak moc podobné je to trojce co se týče geometrie. Nahrazoval jsem původní pružinový tlumič DNM za vzduchový Fox, který byl delší. Ano, musel jsem to dát až na poslední díru, a i tak to kolidovalo s tím děrovaným plechem. Tak jsem holt v místě kde to kolidovalo do toho plechu probrousil díru, je tam tak milimetr odstup od tlumiče v celém rozsahu a funguje to. Případně to můžu vyfotit.
Potvrzuji, že je třeba nemít tlumič nafoukaný úplně moc, jinak hrozí kolize řetězu se zadní vidlicí.
Zamykání teda neřeším vůbec, jezdím buďto na úplně otevřeno, anebo s většíma zimníma pneumatikama na tu prostřední polohu, kdy to víc tlumí. Na úplné zamčení nejezdím.