škoda že nebydlím ve švědsku, mohl bych se královsky bavit, jak shánějí ty spšl zimní gumy v naprosto netypických rozměrech :-)
https://magazin.aktualne.cz/jezdete-na-kole-i-v...
Zaujal ma tiež ten rozhovor s tou cyklistkou s nájazdom 50 tisíc km za rok - pod článkom.
Tady jeden co najede 70 tis., ale ten se tak zoufale bojí kopců, že nastoupá 1,5 m na 1 km
https://www.mtbiker.sk/clanky/123921/rozhovor...
Taky šmrdlá jen tam tu svojí rovinu, Katka tam má i 600 km jízdu do Německa apod., její výkon je mi rozhodně sympatičtější.
Pro tento web má Katka asi blbé příjmení ;-)
Ve všech rozměrech asi nebude nějak velký výběr, ale v rozměrech 26, 27,5, 28 a 29 se dá vybrat. V menších jsem také něco viděl, ale na těch se zase až tolik do práce nejezdí, dětská práce už byla dávno zakázaná.
Pozor na to, nic se tam nepíše o pláštích s hroty, jen o mrazuvzdorných. Jaký mráz musí plášť vydržet, aby byl v kategorii mrazuvzdorný? :-)
Koukám na článek v odkazu a tam to uvádějí jako zimní pneumatiky s hroty, tak snad budou i mrazuvzdorný.
Teď nechápu proč by ve Švédsku měli používat na kolech netypické rozměry plášťů. Naopak bych čekal, že tam na rozdíl od ČR bude dostupná produkce Suomi Tyres (původně cyklodivize Nokian) a tedy nahrotované pláště na kolo tam budou daleko dostupnější.
Mě to přijde hodně vtipné z jiného důvodu, v článku je zmíněno město Göteborg, které má díky blízkosti moře zimy podobné jako Praha, možná i mírnější (v Lednu je průměrné minimum i denní průměr v Göteborgu vyšší než v Praze). Zato ve Finském Oulu kde v zimě mrzne až praští je v zimě podíl přepravy na kole 12 % (léto 32 %)
https://www.youtube.com/watch?v=Uhx-26GfCBU
Video znám, pravidelně ho otloukam o hlavu všem co se mě v lednu ptaj jestli mi není zima.
Nejde o to co používají ve Švédsku, jde o to že já používam 20" a 24", což je obojí atyp, prakticky bez výběru zejména v kamenných prodejnách...
Loni sem kupoval na skládačku s 20" koly, a jediný plášť s hroty, tedy oni to sou spíš cvočky, což je překlad výrazu "stud" kterým to označují v angličtině, co sem našel, že existuje je Schwalbe Marathon Plus, ani Suomi v tomhle rozměru nic nemá
Prostě Brno, holt jiný svět...
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/omezeni-zakaz...
By mně zajímalo jestli tam opravdu místní lidi (kteří tam bydlí, pokud tam teda vůbec někdo bydlí) nepustí projet jindy než v ty uvedené hodiny :-O To jim pak bude auto jaksi úplně na hovno, ne?
Proč by měli místní lidi ausgerechnet tudy projíždět? Není tam žádné parkovací stání, žádná garáž. Takže místní lidi stejně byli vždycky zaparkovaní za rohem a k autu si museli dojít. (To je snad běžné i na sídlištích, ne? Nebo má každý zaparkované auto hned u vchodu?)
Jo, na sídlištích, pokud tam není přímo "před barákem" místo na trvalé parkování, tak se taky auta dávají někam "za roh" nebo o kus dál, i na placená, parkoviště... ALE!!! Když k tomu někdy dojde a někdy máš prostě potřebu tím autem odvézt (i proto si ho lidi většinou pořizují, že) něco většího, neskladnějšího nebo těžkého, tak máš možnost s tím před ten ten svůj vchod co nejblíže přijet a v klidu vyložit. A ne se s tím rvát přes půl bloku, nejlépe ještě do kopce :-/
Což mi tady v tomhle brněnském případě přijde jako úplně nemožné. Ale jak píšu vedle, neznám to tam, takže se možná rozčiluju zbytečně ;-)
Kontroluje se jenom vjezd na Svoboďák. Parkování tam nikdo neřeší. U vjezdu na náměstí stojí městapo a důkladně lustrujou. Takže městská policie kontroluje městský popeláře, městskou odtahovku…za chvilu budou chtět papíry aj po šalinářovi…
Loni uváděli, že povolení k vjezdu má 6500 motorových vozidel. Není toto jen blamáž?
A zdá se ti to moc nebo málo? Pracuji v docela malé firmě a jen v rámci ní jsem to vyřizovala tuším pro šest aut. (Pro všechny středové zóny, ne že by konkrétně pro Svoboďák. Tam, myslím, nezajíždíme, leč povolení máme.)
Jako u striktně pěší zóny bych čekal cifru do 300 mimo rezidenty a erár.
Na kole se tam neprojedeme, že...
Tím, že je možno žádat o povolení buď do jednotlivých zón, kterých je tuším dvanáct nebo do celého centra, tak to není tak moc. V podstatě každý dodavatel, který třeba jen jednou do roka tam do některého obchůdku přijede se zbožím, by si je měl vyřídit - a docela to naskáče.
Pravidlo ze kterého existuje víc výjimek než jednotlivec udrží v hlavě je špatné pravidlo.
Tady nejde o "víc výjimek". Prostě podáš žádost o "zásobovací" povolení vjezdu a vyznačíš, do kterých zón je chceš. Je zadarmo, takže je celkem logické si podat žádost o celý střed.
Tj. když pak někdo chce najít číslo, kolik povolení bylo vydáno pro Svoboďák, asi ti jich vyjde víc, než kolik aut tam opravdu bude jezdit, ale jinak na tom nic složitého není.
2.9.2022
13 000
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/centrum-brna...
Trocha optimismu pro Brahmu :-)
https://www.theguardian.com/business/2022/sep...
Maj tu značku obráceně!
https://decinsky.denik.cz/z-regionu/jelen-skok...
OT:
Aby toho řidiče nakonec ještě policie nepopotahovala za rychlou jízdu ;-) Tam je povolených těch 70km/h?
Docela odvážné rozhodnutí úřadů... Takhle blízko lesního porostu a předpokládaného výskytu zvěře... Nojo, tak tam aspoň plácli značku a řidiči, odteď je to na vás :-)
Nádherný kus, u nás nejsou, nejvýš srnčí a vzácně sika.
Když jsem jel po úzké cestě v úbočí tak mě i s autem přeskočily dvě laně, krávy a přitom mi jedna kopla do střechy. Jel jsem pomalu, nic se nestalo, ani autu, jen jsem se šíleně lekl a pak jsem těm kravám nadával snad ještě půl hodiny :-)
To jsem zatím nepochopil, sluch mají vynikající a otáčí ušima jak radarem a přesto ausgerecht musí skočit přes cestu před autem a většinou ve dvojko, to nemohou počkat na ticho a v klidu bezpečně přejít? Už jsem tak vytrénovaný, že když zmerčím jednu v dáli tak dupnu na brzdy protože za ní jde učo druhá a už bych prováděl lesní pych, s jeleny to musí být ještě větší kalamita páč ten má harém.
Dospělý jelen sebou nikoho dalšího nemá, ten je samotář, ve stádě jsou jen laně a mladí jeleni, stádo vodí laň, ale i tak tam je jen pár kusů. To není srnčí, tam jich umí být třeba i 20 a menších skupinách a ti letí bezhlavě za první a to je problém.
Je otázka, jak moc jsou věci jako auta ve schopnostech jejich vnímání, teda spíš porozumění.
Ber v potaz, že auto jedoucí 70 se pohybuje výrazně rychleji, než s čím je takový jelen zvyklý "kalkulovat". to ho pak klidně slyší v dálce a právě se naopak rozhodne vyrazit a auto se holt blíží rychleji než čekal...
V noci tomu třeba taky moc nepomáhá fakt, že zvíře který nasvítíš reflektorem zcepení na místě.
Mufloni v Thomaierově nemocnici = v Krčském lese umí přecházet na světly řízeném přechodu. Asi se neřídí semaforem, ale počkají až se auta zastaví a pak celé stádečko přejde. Do areálu nemocnice vstupují hlavní vrátnicí.
To říkala moje dcerka, když v Thomayerce byla na nějakém zákroku.
"Tati, tady se všude prochází jedlá zvířata v mohutném množství a nám dávají k večeři žemlovku! Nemoh bys s tím něco udělat?" :-)
Minulý týden jedu odpoledne z práce, po hlavní, z vedlejší přijíždí oktávie kombi, za volantem a vedle ní ženská. Zastavily, cca 9 - 10 m přede mnou se ale rozjely a vjely mi tam. I když jsem v tý chvíli šlapal rychlostí jen 25 km, bylo to pro mě už nečekaný a měl jsem co dělat, abych zabrzdil.
Pak jsem zaregistroval SPZ: ukrajinská.
Taky jsem za nima řval "krávy ukrajinský, doufám, že vás dvě tam zabijou!"
Někdy se to sejde. V úterý jsem odjížděl z práce (na kole) a řidič oktávky asi usoudil, že přednost zprava neplatí. Ale dobře to dopadlo, vešli jsme se. Při příjezdu domů, na posledních cca 500 m, proti mě jelo auto, je to ve vsi a v Čechách, ale ono ani nejelo max 50, ani nejelo vpravo. Naštěstí jsem nějak rychle vyhodnotil, že fakt neuhne a našel si místo v pangejtu. Podle smradu z vejfuku to auto krmí asi olejem z friťáku, ale ani jsem nebyl v tom šoku sto zapamatovat si víc, než že bylo modré.
Já bych fakt měl vymyslet jak si na lehokolo přidělat kameru, aby alespoň pozůstalí viděli moje poslední chvilky. :(
A měl jsi rožnuté přední světlo? A pak, když zmerčíš za volantem ženskou vždy je třeba být ve střehu, mě takhle z boční, kde je dokonce stopka, vjela plynule snad 15 metrů před kapotou, brzdil jsem vším co šlo i motlitbu přidal, bylo to jen taktak a to nemám malé autí. Holky aspoň zastavily a ty hned zabít, nacisto jeden.
Prý vznikla nová sekta - svědci Babišovi.
https://www.sport.cz/clanek/hokej-ostatni... a jak je na tom česká extraliga, bude na ledě nebo kolečkových bruslích?
U nás to je v pohodě, vláda vezme tužku a těch pár desítek miliard připíše k dluhu a třeba ani tolik nezvýší daně.
No tvrdí že nikdo nezmrzne, o opaku jsem nic nečet.
Někdo chce hodně topit, někdo hodně mrazit, rozdíl v tom není, objí stojí moc peněz
No to jsou věci, som z toho dajaký zmätený, Kefalín.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci...
Běžné, spíš bych byl překvapený a zmatený když by se to nedělo.
> Pak jsem zaregistroval SPZ: ukrajinská.
> Taky jsem za nima řval "krávy ukrajinský, doufám, že vás dvě tam zabijou!"
"Doufám, že vás zabijou!"
Za nedání přednosti v jízdě.
A to je přesně ten důvod, proč šel tento web za posledních půl roku totálně a definitivně do hajzlu.
Protože majitel nečistí nápor frustrátů, mašíblů, psychopatických samolibých žvanilů, agresivních kreténů a katastrofických bláznů.
https://www.pribram.cz/clanek/uz-v-sobotu...
Zúčastníte se?
Začalo to stěhováním pohanky ze zdravé výživy do regálu mezi kroupy. Pak přišly tvarohový tyčinky. Pak další chlaďák s rybama. Pak plombir v mrazáku. Pak sušenky Roshen. A teď sádlo.
Divím se, že tu ještě není památník Tarase Ševčenka, v Práglu už ho prej maj…
Když ho je v pase moc, tak se přes něj neohneš :-)
Ta znamení jsou všude:
https://zdopravy.cz/brno-zacina-s-testovanim...
Už nám tu chybí enem Puzata Chata a ten pomník Ševčenka…
Pořád nechápu jak sádlo souvisí se Ševčenkem.
Skoro jsem to v posledních deštivých dnech ani nezaregistroval,ale 16.září nám v Plzni slavnostně spustili systém dočerpávání vody do Boleveckého rybníka z řeky Berounky. Tak uvidíme,jak to bude efektivní.
Tak v pátek to spustili a už se kolem toho rozbíhají hádky. Že prý tam město pustilo vodu z vodovodu. Město tvrdí,že po posledních deštivých dnech je Berounka moc špinavá a že by zanesla filtry,které tam nainstalovali a proto tam prý na to slavnostní spuštění pustili jen vodu z nějaké retenční nádrže. Takže v současné době se čeká na příznivější čistotu vody. V souvislosti s tím se nabízí otázka,kolik dnů v roce to bude vlastně v činnosti...
Četl jsem to ráno na netu.
Stálo to snad 60 mega, ta přečerpàvacka a čistírna, a může to brát jen nějaké malénožství vody z Berounky, aby nebyl ohrožen průtok.
No a když je vody v Berounce spousta, zase jí to nemůže čerpat, protože je kalná, a zničilo by jim to ty čistící filtry.
Z vodovodu to napouštět není asi dobrý nápad,kvůli chlóru či co teď do vody cpou.
Těžko soudit, ale zřejmě se něco udělat muselo.
Otázkou je jestli je opravdu nezbytné tu přečerpávanou vodu tak důkladně čistit, a jestli v tomhle není tak trochu tunýlek.
Že došlo ke změně směru provozu?
Takže z tohoto směru můžu do ulice vjet, když nevím, jaké bylo značení před změnou?
Vzhledem k tomu, že čteme zleva doprava, tak to upozornění působí poněkud zmatečně, tedy ta černá šipka, takže netuším.
Osobně bych se řídil značkami, které tam jsou, tohle je jen informační tabule s oznámením změny pro ty co tam jezdí po paměti a ne podle značek.
To je ten správný postup. Nevím co si z cedule mám myslet, podívám se na skutečný stav a zjistím, že se pravděpodobně změnil směr jednosměrky. Nakonec ta cedule i zafungovala, poněvadž jsi se podíval a nejel po paměti.
Zkoušel jsem si představit, jak by ta cedule měla vypadat, aby to bylo jednoduché a na první pohled zřejmé a jednoznačné a není to vůbec jednoduchá úloha.
Myslim že jsem takovou už viděl.
Trojúhelník s vykřičníkem s doplňkovým popisem "pozor změna přednosti v jízdě" nebo čímkoliv co je zrovna aktuálního. Prostě "koukej na cestu", on to tenhle paskvil v zásadě plní taky, akorát dost "přes ruku" :-)
aby to bylo hned jasný, tak by ta černá šipka musela být obráceně. Proč to je takhle netuším, buď lidová tvořivost, nebo ten patlal co tu šipku lepil vůbec netušil co jak má být a ten co mu to měl říct už nekontroloval. Prostě nejspíš úřad zafungoval jako obvykle.
No, ono je to jinak.
Původně tato cedule stála v úplně jiné ulici, platila od úplně jiného data a byla na straně jednosměrky, kde byl zákaz vjezdu změněn na průjezdný směr jednosměrkou.
No a oni tu ceduli prostě vzali, postavili na stranu jednosměrky, kde byl původní průjezdní směr a jen otočili tu nálepku se šipkou.
Ani se nezabývali tím, že by alespoň odlepili tu část s platností:-))
Tak ta cedule se objevila dnes ráno v naší ulici. Vyjížděli jsme z garáže a nevěděli kam jet. Tak jsem vystoupila, prošla ulicí tam a zase zpět a byla jsem z toho jelen. Nakonec jsem si všimla, že původní jednosměrková hranatá je obalená černou folii.
Teprve odpoledne, když jsme se vraceli, k cedulím přibyly mobilní značky. Nejspíš si někdo stěžoval, protože tou jednosměrkou v protisměru pustili i jednu linku autobusu.
Myslím, že kdyby na té ceduli tu jednu ze dvou značek, které se dávají na odlehlé konce jednosměrky prostě škrtli, bylo by to celkem čitelné. Ale asi došla páska:-(/(
Nehledě na to, že se to u nás nově objevilo dnes, ale platí to od července (asi ji k nám prostě přenesli z jiného místa, kde již platit přestala).
Osobně si myslím, že kdyby tu část značky, která již neplatí, prostě přeškrtli, tak by to bylo čitelné.
Dneska rano?
Vzdyt je tam datum "od 12.7.2022"...
Změna místní úpravy. Pojedu jednosměrkou,ale musím počítat s tím,že se proti mně může objevit auto,jehož řidič tam po paměti vjede.
Přesně tak.
Je zajímavé koukat na auta, co do ulice zabočují. Někteří jedou v protisměru, někteří dlouze zkoumají značka a otáčí se.
V autě jsem platila pokutu jen jednou. Když jsem jela ulicí, co vždy byla jednosměrná, ale ten den mi do ní vrazili mobilní značku zákazu vjezdu. Tak jsem zabočila, abych zjistila, že za rohem je také značka přikázaného směru. Nešlo se z toho vymotat, tak jsem v jednom okamžiku prostě značky ignorovala. A v zápětí se za mnou rozsvítily světla STÁT a já dostala pokutu za lékárničku:-))
Tak stejná cedule je z obou stran a jen se nalepí jinak šipka. Asi to tak vyšlo jednodušší na výrobu. Každopádně správně píšeš, že toto není dopravní značka, ale informační tabule, jet se musí podle značek.
Na opačném konci ulice tato cedule není.
Jinak pro tyto účely dopravní značka existuje. Je to IP22 s příslušným nápisem.
Nerada bych se dožila doby, kdy si kdokoliv se mu zamane, osadí veřejnou komunikaci jakoukoliv značkou, která nemá oporu v zákoně nebo vyhlášce.
To bychom se pak mohli dožít cedulí, které by na pozemní komunikaci hlásaly třeba: volte stébáka nebo SPD.
A to nechci.
Ne že bych tě chtěl děsit, ale když vidím jak ty přičmoudlí pracovníci ve výstažných vestách s těma značkama zacházejí...
Ostatně, značka má dávat smysl a má být snadno a rychle pochopitelná. Nesmysl s oporou v zákoně nebo vyhlášce je pořád nesmysl.
Ostatně, počkej až si "estébák" prosadí takovou značku, okamůrovi by se jedna určitě taky líbila :-)
Nechceš tím snad naznačit, že se jednou dožijeme toho, že nám na silnice budou stavěny značky, které nikdo nezná a nemají oporu v zákoně.
Tahle "značka" která značkou není, protože není definovaná zákonem, zde byla vztyčena a je nesmyslná,
protože není definovaná, jako třeba značka hlavní silnice, která je sama o sobě nesmyslná, ledaže by si účastník silničního provozu její definici přečetl v zákoně.
Jako jo, bylo tam všechno, co tam má být - co se děje, proč se to děje, co s tím chce stát udělat, že se lidem pomůže, co může udělat každej z nás a že to zvládnem.
Věcně dobrý.
Ale stejně jsem měl celou dobu před očima Svatováclavskou kancelář v Blaníku a “rozkaz na houby”…
Kdo nejčastěji převlékl kabát? Tenhle web vám krásně ukáže historii politiků.
https://www.zive.cz/clanky/kdo-nejcasteji...
O Hajanech https://www.obechajany.cz/
Severovýchodně od obce naleznete Menhiry, které postavil Menhirostav
(žádní druidové)
Další, snad ne úmyslný, tunel do státního rozpočtu??? :-/
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika...
V souvislosti s jiným tématem, kde se mluví o betonu (tam já nesmím:-)), mě zaujalo, jak v posledních letech cementáři prahnou po pucolánu či surovinách podobných vlastností, třeba po volastonitu, a to v souvislosti s emisními povolenkami a snížením produkce CO2 při výrobě.
Kto sa niekedy zhováral s autodopravcami sypkých látok, tak sa dozvie aké rôzne popolčeky a odpady vozia na betonárky, okrem cementu.
Bylo by to dobře nebo špatně??? Sám tak nějak nevím...
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/cina...
Původně mi ta fotka přišla vtipná (foceno v patek cca 14:30). Ten kontrast odpočívajících zaměstnanců spolu s reklamou, přijmeme nové zaměstnance. Pak mi to došlo! Stojí tam v ulici již měsíc zavřené a ještě nejmíň dva další měsíce zavřená bude.
Zaujala mě upřímnost kandidátky do senátu Nagyové: jako první, po příchodu do senátu, požádám o imunitu ...
Veřejně a na kameru!
Je hezký, když má člověk i ve vyšším věku pořád pro co žít, když má nějakýho koníčka…
https://www.novinky.cz/clanek/koktejl-padesat...
Vlk sražený autem pojede na operaci, zlomeného nic nemá, ale musí mu nahodit kyčel zpátky na místo.
Na konci článku je číslo účtu, pokud by jste někdo chtěl přispět...
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-vlk...
Připadne to ujeté, ale takto bude asi ta záchrana přírody, tedy toho torza, asi běžně vypadat. Taky pomáháme ornitologům vykupovat pozemky pro bažiny. Není jiná budoucnost, když "myslíme" furt stejně.
Tak jsme dneska listoval tím transparentním účtem ve snaze se najít a musím přiznat, slzička ukápla.
Chovatelé ovcí bažící po opětovném vyhubení vlků mají proti sobě zjevně docela dost lidí co to vidí jinak...
Ty nejspíš nebudeš hospodář, těžko pak můžeš chápat snahu o likvidaci škodné ve svém okolí. No a pokud je škodná přemnožená a ještě chráněná zákonem, tak pro hospodáře to musí být docela trauma.
Co se vlků týká, největší problém jsou toulaví psi. Pokud dojde k vzájemnénu páření, pak vznikne zvíře s chytrostí vlka a nebojácností psa.
U nás jsou už vlci docela dlouho, sám jsem na vlka v lese narazil, ale zatím jediný problematický byl před lety právě takový kříženec vlka a vlčáka.
Československý služební pes = "Krev německého ovčáka a karpatského vlka má v sobě plemeno původně vyšlechtěné pro potřeby pohraniční stráže. I laikovi musí být jasné, že to není pes pro každého."
Nemáš tak docela pravdu.
Uplně původně to byl pokud jestli je křížení psa a vlka vůbec dlouhodobě možné (osel s koněm sice jde, ale výsledek je neplodnej).
Když zjistili že jo, proběhl pokus o užití při střežení hranic (neúspěšný).
Žádný pes není pro každého, ale zrovna ČSV má okolo sebe snad největší auru kultismu s jakou jsem se v jakékoliv zájmové organizaci kdy setkal. Jako každé plemeno má svá specifika, ale pořád nic neřešitelného.
Jinak na něj potřebuješ zejména velký vlečňák...
Nemám psa, neumím to se psy, neznám to. Kamarád ČS ovčáka má a poučil mne o nich. Pak jsem se s nimi občas potkal a zjistil jsem, že jsou povahově velice různorodí, asi víc, než se očekává. No a to je asi tak vše, co vím.
Různorodí, občas paličatí, poměrně svéhlaví a jestli maji něco napříč plemenem společného, tak že jsou vychcaní jak díra do sněhu.
V kostce poměrně přesně to co nechceš pro služební uplatnění.
Ale jako plemeno jsou zdraví, dědičně si nenesou prakticky žádnou zátěž (na rozdíl třeba od němčourů) a ačkoliv prakticky na cokoliv co se psem můžeš dělat najdeš lepší, speciálně zaměřený plemeno, tohle je až neuvěřitelnej balanc, kterej neudělá ostudu nikde a obecně se drží v horní části spektra.
Ideální na vejlety, neboť vydrží šlapat a v noci na zemi nenastydne bez ohledu na déšť.
Pro mě je zase trauma, když mají lidé potřebu všechno vybombardovat a natřít nazeleno.
POkud máš akutní potřebu pěstovat ovce v ideální vlčí krajině, holt si budeš muset postavit ploty které splní příslušné potřeby.
Varianta že s kvérem vyběhneš do lesa abys tam všechny naučil žít tak jak ty si představuješ je zvrácená, leč pro člověka typická.
Mimochodem, schválně jestli tě napadne nějaká podobnost se současnou východní situací...
No, já vycházím z toho, že šelmy zlikvidovali naši předkové a určitou úctu k nim (těm předkům) mám. Až to těm ochráncům přeroste přes hlavu a někomu zramuje pár děcek, tak možná taky začnou zpívat jinak. Koneckonců o bobrech už víme svoje a tam, kde je jich moc, se říká: "Zab bobra, zachráníš strom!"
Naši předkové udělali spoustu věcí.
Spousta z nich dávala smysl a dává ho i dnes, další dávaly smysl, nebo to tak alespoň vypadalo, tehdy, dnes se na to (obecně) díváme jinak.
Například se dneska nepovažuje za moudré vykácet celé lesy, aby bylo kde pěstovat (cokoliv), protože lesy dávají smysl.
Meze dělící jednotlivá pole se dříve rozorávaly, aby se dnes zase obnovovaly, protože co? Ukázalo se že dávaly smysl.
Mokřady se vysoušely a řeky napřimovaly a hádej co?
Ustupujeme od pálení uhlí ve velkém, přestože to naši předci dělali.
Bývaly pracovní soboty.
Děti pracovaly asi od šesti let.
Jak napsal Prattchet v jedné své knížce:
"Děláme to tak proto, protože se to tak dělalo vždycky - miliony mrtvých lidí se přece nemohly mýlit."
Akorát, že ten vlk tady nebyl skoro 200 let... Mezitím se krajina docela dost změnila, a její využití také. Takže uměle, a především silou, sem roubovat něco, na co tady už 5 generací lidí (a především těch chovatelů ovcí apod.) rozhodně není zvyklých, a tvářit se, že je to můj problém a že se podle toho mám zařídit já, je prostě PRASÁRNA!!!
Udělat mi vlk něco takového, tak ho bez milosti zastřelím, ať se ochranáři třeba poserou :-((( Nenechám si likvidovat majetek kvůli rozhodnutí nějakých debilů, kteří si myslí, že si kvůli každé jejich píčovině sednu na prdel... Jich se to netýká, samozřejmě, takže akorát ničí život ostatním :-/
A kolik let tu předtím byl?
Zbytek nechám bez komentáře...
Nezájem... Dneska je doba prostě taková jaká je, tak to nebudeme kvůli takové škodné měnit. Ať si to ochránci pěstují klidně v nějaké uzavřené rezervaci, ale hlavně taky tam, kde žije minimum lidí. Že to tady v Evropě vlastně nejde? To přece není problém těch lidí, kteří jsou takhle neustále poškozováni, ti tam byli, na rozdíl od těch současných vlků, dříve... Takovejhle luxus si můžou dovolit někde v USA nebo na Sibiři, tam je volného prostoru bez lidí až až...
Jinými slovy, do dnešní, převážně hospodářské krajiny, ještě k tomu dost hustě osídlené lidmi, takováhle havěť nepatří, sorry :-/
No a tady se právě mýlíš...
Nemůžeš prostě vzít fungující ekosystém a odřezat z něj co se ti nezdá a věřit že zůstane fungovat. Nezůstane. Může se změnit a kompenzovat to jinde, ale pokud ho poškodíš takhle cíleně a jednostraně, neustojí to.
To je právě o tom nebejt sobec a koukat trochu okolo...
Když je to parazit nebo škodná, tak proč bych ji nevymýtil? Ten ekosystém se bez ní docela obešel už těch předchozích 200 let...
Zase netvrdím, že by se na ty vlky měly pořádat nájezdy s cílem je úplně vyhubit, to zas ne... Jenom si vyhrazuju právo na svém území bránit svůj majetek. Jak mi tam ta mrcha vleze, zabije jednu jedinou ovci, a já ji u toho přistihnu, tak má prostě smůlu, kulka "do hlavy" to jistí.
Inu, nediv se až ti někdo přijde na návštěvu s jiným názorem...
Přijít na návštěvu může, ale říkat a nutit mi co mám podle něj dělat jinak, dělat si u mně co chce, nebo dokonce brát/ničit moje věci, tak to by se se zlou potázal. To by u mně na návštěvě byl naposledy...
Co kdyby k tobě přišel na návštěvu někdo tobě podobný, který si také bude myslet, že kulka do hlavy to jistí?
Když budeš něco deset i více let vytvářet, budovat a někdo jiný k tobě přijede a třeba buldozerem to cele zničí a jen proto, že může a má to zákonem povolené, tak tomu budeš nadšeně přihlížet a začneš zase znova i když víš, že se to třeba za dva roky může zopakovat?
Ne byl bych naštvaný, o tom není pochyb. Ale ti vlci mají stejné právo na existenci jako ti pasáci ovcí.
Své auto jsem si také koupil za své úspory a jezdil jsem s ním rád, ale teď vidím, že to škodí. Svět se prostě mění a občas se nám to nelíbí.
Ano mění a hodně se změnil, proto je také velmi složité sem do naši kulturní a hospodářsky užívané a plně osídlené krajiny vracet divoké šelmy co zde přes dvě století nebyly.
Co s tím, vlci se nám nepřizpůsobí, takže my se přizpůsobíme vlkům? To by lidi nejspíš nechtěli a hodně by protestovali. Proč se lidi nechtějí přizpůsobit divočákům? Divočák a vlk, není až tak velký rozdíl, oboje divoké zvíře, proč jedno ano a druhé ne?
Vidíš, to je zajímavé. Patrně vlk je víc sexy. No a také je na pokraji vyhubení, což u divočáků rozhodně nehrozí. A těch pár vlků v krajině v Praze hladce zvládneme. :D
Takto blbě žvaní akorát ocasi z města. Běž házet k ovcím na salaš hnůj, obracet sena a spravovat ohradník a budeš držet pysk raz dva.
Omlouvám se, ale ne každý to v životě dotáhl jen ke kydání hnoje, obracení sena a spravování ohradníku.
Uff, uff.
Vždycky mě udivují ti co naříkají, že cena masa je u nás hodně vysoká a stále vyšší, že se maso musí dovážet a nejsme už tak "soběstační" jako jsme bývali a že se pole místo osevu zalévají asfaltem.
Ty si názorná ukázka lidí co vytloukají obchoďáky, jen občas zajdou do ZOO a jinak téměř nevylezou z města, krom toho že si dvakrát do roka zaletí někam do evropského rekreačního zařízení, které je obehnané vysokým plotem a patřičně vydezinfikované co si myslí, že se bez zemědělství obejdou protože vše co potřebují k jídlu si nakoupí třeba na Černém Mostě.
I kdyby nešlo jen o maso, ona ta ovčí vlna asi taky roste na stromech ;-) Nebo se prostě koupí na e-shopu...
Kdy jsi si koupil něco z ovčí vlny? Manželka ještě plete svetry? Já si kupuji maximálně trička z merino vlny a to je dost velká specialita. Jehněčí mi nechutná a na co pak ty ovce potřebuji? Dobře to okusuje a zdupává krajinu. Ale na tuhle službu to stačí i s vlky.
Stejná logika, jako někdo kdo prohlásí, já jsem blbej, do školy nechodím ani moje děti, tak na co jsou školy, já je nepotřebuju, tak ani nikdo jiný.
Gratuluji.
Já bych to nevytáhl, kdyby se tu neoperovalo tou skvělou užitečností ovci, která už jaksi pominula. Jsou užitečné hlavně svému ovčákovi, ale společnost na nich nezávisí.
Myslíš? Názor člověka z města odchovaného obchoďákama. Když pominu, že se maso jí a hodně lidí má skopové a jehněčí rádo, tak proč by platili toliká peněz za kůži a vlnu. A takový lanolin a lůj těžko nahradíš nějak chemicky a draze se platí.
A co já vím na co vše je ještě ovce dobrá, krom toho, že spásá co roste a nemusí se to sekat a pastviny nezarůstají náletem.
No, zrovna na těch vlcích ale rozhodně taky ne... Pro nás nejsou ničím užiteční, takže je vlastně taky nepotřebujeme, že.
Jinak je Tvým problémem, že za hospodářskými zvířaty vidíš jen ten žvanec... Ono se z nich ale využívá mnohem víc surovin než jenom to maso pro naši stravu...
No je to vidět... Tyhlety knížecí rady lidem, které tohle živí, můžou vypadnout jenom z těch, kteří si myslí, že jsou něco víc, a že můžou všem do všeho kecat :-/ K tomu ty věci, do kterých pořád všem druhým kecají, neznají ani povrchně...
Ani ne hele. Jen nemám rád osobní útoky.
A jelikož přesně tam jsme se dostali a protože hádat se na internetu je jako soutěžit na paralympiádě, myslim že tady to ukončím.
Můžete si s Lelkem podat ruce jak jste to tomu dementnímu pražákovi natřeli...
S tím napadáním jsi ale začal Ty... Kdo pohrdavě napsal něco o tom "kydání hnoje"?
Já jsem taky Pražák ;-) A věř tomu nebo ne, snažím se chápat i ty lidi, kteří se tím "kydáním hnoje" opravdu živí. Ona to není žádná legrace, víš. Jsi ve fyzickém zápřahu celý den už od nevidím do nevidím, celý den skáčeš kolem své zvířeny, snažíš se to vypiplat, .... a pak přijde smečka nenažraných vlků a za jednu noc Ti pobije většinu toho, co Tě doposavad živilo (i dělalo radost). Kdyby strhli jednu dvě ovce a sežrali je celé, tak budiž... Jak ale vypadají stáda po takovém nájezdu těhle šmejdů jsi předpokládám už viděl... Pak se nesmíme divit tomu zoufalství těch, kteří tohle zažili... A zažívají opakovaně, protože se tomu nesmí nijak moc bránit :-/
I ti chovatelé ovcí se svými stády už u nás vyhynuli a uměle se znovu vrací, stejně jako ti vlci. Jejich existence je stejně problematická a oprávněná jako těch vlků. Nemají si vzájemně co vyčítat.
"Vyhynuli" podobně jako soukromí zemědělci, statkáři a malí hospodáři.
Tak že bychom je zase politicky a ekonomicky zlikvidovali?
To je spíš společenská a filosofická otázka než enviromentální. Přírodovědec ti řekne, že lidé jsou přemnožení, ostatní druhy kvůli němu vymírají a chvála za každý kousek krajiny, která je ponechaná sama sobě.
Tak že bychom zatleskali Putinovi, že redukuje lidstvo zatím jenom konvečníma zbraněma a uvažuje o masivním použití jadertných?
Ono nestačí, že už je jasné, že demografická křivka na některých kontinentech řadu let klesá a celosvětově bude klesat a lidí bude ubývat?
Vlci ve volné - neužívané krajině ano, ale u nás to krom pár míst vedených jako národní park a klidové zóny vážně už moc nejde, nebo jde, ale musíme jim podřídit hospodářství, vzhled krajiny a ekonomiku. Ale k čemu to potom bude dobré to fakt nevim, když je budeme krmit a opečovávat jako se starají myslivci o vysokou a donedávna divočáky, než se to vymklo kontrole a vše se přemnožilo tak, že to je už škodná a ne užitečná zvěř.
Jako křesťanovi je mi jedna věc docela divná a nepochopitelná. Ďáblovi jde o zkázu lidí, a nám by stačil na vyhubení necelý měsíc, kdy by se každému splnilo jedno jediné přání. To by měl podle všeho bez potíží zvládnout. Řeším tedy i filozofické otázky jestli nemáme zvládnout i něco víc, než jen žvanec levně a bez námahy, když máme mít chléb v potu tváře.
Ti vlci v časovém horizontu na divoko relativně brzo vymřou, bo všude beton a asfalt. Ovce nezmizí. A ztracený ráj je ztracený ráj. Ovce jsou obživa, nyní módnější a jdou chránit technickými opatřeními, to u vlků nelze. Co je tedy vyšší dívčí?
Nějak tuším, že ochrana vlků vyjde na stejné peníze jako ta technická opatření kolem ovcí. Tedy dvojnábek uvažovaného. Na prachy tedy současná "řešení" vychází bezkonkurenčně nejlevněji a podle toho taky vypadá výsledek. Všichni nasraní. A není to jen o tom, zase zadlužit vnuky nesplácenými dluhy.
Ty asi nemáš moc představu jakou ochranu bys musel vytvořit kolem pastvin abys ochránil stáda ovcí a krav? Nevim jak by se komu líbilo mít desítky hektarů pastvin obehnané hlubokým a vysokým pevným plotem, podobným tomu co mají třeba USA na hranicích s Mexikem. Něco podobného by se určitě nelíbilo ani těm pomateným ochráncům někde z centra Prahy když by jednou za rok zvedli prdel a šli se projít třeba na Broumovsko. A ty obrovské náklady na ochranu ovcí a krav co by musely být, to by jednak nikdo nezaplatil a potom by jejich chov byl silně ztrátový, neměli by nejmenší šanci ekonomicky přežít.
Vlk je chytré zvíře a tak proč by měl nahánět nějaké srny, když si může vlézt do samoobsluhy, kde má trvale naservírované ovce co neutečou. Představy pošahaných ochránců, že vlk bude dělat jen to co by si oni přáli je hodně zcestná a kdyby to nebylo tak zvrácené, tak by se tomu možná i někdo zasmál.
Nakoupím si sadu zlatých cihel a zahradní stoleček, postavím stoleček na chodník před dům, cihly na něj vyrovnám pěkně do komínku a kdo na ně šáhne toho z okna odstřelím.
Zní ti to pošahaně?
Každé přirovnání krapet kulhá, ale tohle hodně moc a na všechny čtyři.
Takže by si radši zlikvidoval několik stovek chovatelů ovcí a hovězího a živil je z rozpočtu a dotací jen aby si tady mohli přemnožení vlci volně pobíhat kulturní a zalidněnou krajinou?
Jako by nestačili přemnožení divočáci, bobři a teď už i medvědi a další.
To by taky třeba mohli v Milovicích do volné přírody vypustit ty zubry a občane starej se. Vstup do přírody na vlastní nebezpečí a bránit se tomu zvířeti nesmíte, protože je chráněné... Tůůůdle :-(
Když ti ubozí chovatelé naposledy pištěli že jsou přemnožení, bylo jich po republice posčítáno 20 jestli se dobře pamatuju.
Kolik přemnožených medvědů tu máme netuším, pro tebe to pravděpodobně znamená cokoliv vyššího než 0, ale zrovna na divočáky by vlk jako regulace fungoval určitě.
Kdy si viděl naposledy divočáka v horských částech?
Tam žádného neuvidíš ani když budeš týden sedět na posedu, tak vysvětli jak bys přemluvil vlka aby přišel na okraje měst a do polí?
Máš nějaký nápad?
Na Slovensku už začínají být lidé z medvědů dost zpruzení a často se už objevují v Beskydech a Jeseníkách. Začínají být oblasti a období kam jim turisté zachvíli nepřijdou. A místní když budou chtít jít na houby a borůvky tak nejspíš budou muset sebou brát ozbrojený doprovod. Tak hlavně že pomatený ochránci někde ve velkých městech co občas přijdou do ZOO budou spokojení.
Proč bych je proboha přemlouval aby táhli k městům? Zásadní pointa je právě v tom, že se divoká zvířena drží mimo civilizaci.
A jestli v horách problémy s přemnoženýma všežravcema nejsou (páč tam tvrdnou masožravci) a v nížině a u měst kam se jim nechce jsou prasata přemnožený, máš myslím svou odpověď na to o čem se tu hádáme...
Nikdy jsem se nepovažoval za pomatenýho ochránce přírody, přišlo mi postavený na hlavu vysazovat chráněný mloky do cesty výstavby nebo chodit s transparentem okolo Temelína.
Ale asi přece jen jsem. Jen proto že se mi nelíbí džihád proti konkrétnímu druhu, notabene kvůli pohodlí...
Tady nikdo nemluví o džihádu vůči vlkům. Jenom o případné nezbytné, někdy už aktivní, obraně proti nim. V místě, kde dělají problémy. Čili jen na pozemku toho chovatele...
Chápu, že některé to může likvidovat už tolik, že zorganizují trestnou výpravu, která bude chtít vybít všechno vlčí v nejbližším okolí. Já bych se jim ani nedivil. Ale! S tímhle způsobem už nesouhlasím.
Ty si vážně myslíš, že se tisíce divočáků drží v okolí měst a občas i ve městech a v polích jen proto, že asi tak ve čtyřech horských lokalitách se začínají přemnožovat vlci, kteří chodí do ohrazených pastvin podobně jako ty chodíš třeba na Zličín?
Jen je dost velký rozdíl, když ty vymetáš obchoďáky, což se majitelům líbí a opravdu jim to hodně prospívá a naopak tě tam lákají proti tomu, že vlci decimují stáda na pastvě a ničí zemědělcům desítky let jejich práce a oni mají velké finanční ztráty a nemůžou s tím nic dělat, protože zákon a pomatení ochránci.
Vrcholně inspirativní! :-))))))))
https://www.novinky.cz/clanek/koktejl-padesat...
Nečetli jste náhodou dnes stejný web? :-D
https://www.nakole.cz/diskuse/30015-co-vas...
Do Liptákova došla ta zpráva o něco později ...
Já....já prostě asi nemám slov...
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-kuriozni...
Já bych toho blba nechal kamion rozebrat a ať si ho odnosí v rukách a zase složí, a pak mu sebrat možná i občanku když nepozná kam jede.
Tak kdo to byl?
Tipuju podle pravděpodobnosti:
1. Soroš
2. Kalousek
3. Fantomas
4. USA
5. Rusko
https://video.aktualne.cz/unik-nord-streamu...
Ruské "myšlení", nemusí hledat výmluvy a báchorky o čerpadlech proč neplní dodávky, takhle daleko od jeho území a jasná technická závada.
No, je fakt, že kdyby rusákům ty oba plynovody (oni je vlastní) zničil někdo jiný, už by řvali o napadení, terorizmu, vyhlášení války, atd.
Místo toho mluví o "hrozbě pro bezpečnost Evropy" ...
https://radiosputnik.ria.ru/20220927...
Takže jen další vydírání: vidíte co dokážeme?!
Ale tak zase to vcelku zjednodušuje situaci, ne?
ten plyn je stejně v útlumu na evropský straně, putin s ním vydírá na straně druhé, tohle vcelku rozsekává situaci, konec diskusí - plynovod není.
No, jen aby ten odklon od fosilních paliv byl vůbec nějaký. Zavede se dotování cen energií zvyšující procento CO2 v ovzduší a snižující obsah kyslíku v ovzduší. Něco je blbě. Podporoval bych zateplení, docela mně to "zastropování" zaskočilo hodnotou toho dluhu, co kvůli tomu vezmou. Je to jen dluh na spotřebu, na prožrání...
Ale pobavila mně v souvislosti s tím nová vlna mejlů, kde soudruzi rudí soukmenovci vyčítají vládě, jim je jedno kdo vládne, že nás dovedli k odporu rusům, kteří se cítí dotčeni, že nemůžou vyrabovat jakoukoliv zemi na světě a tak se na nás zlobí :-D
Rudý nacistický blb posedlý mocí někam vtrhne a my mu máme pomáhat...
Zaujalo, přestože jsem hledal úplně něco jiného...
Prý třetina elektrokol v ČR má odblokovaný omezovač a dokonce už proběhly nějaké kontroly, byť zatím řešené napomenutím...
Takže odpověď na otázku, jak policie zjistí, že motor pomáhá při víc než 25 km/h je ve videu vidět - měli tam na to válce... :-)
https://www.ceskatelevize.cz/porady/10122427178...
Tož já taky dodnes nechápu, jak mohl Jindra ujet za den poctivých 319km.
I kdyby poctivě šmrdlal nožkama deset hodin v kuse, vychází to na průměr 31,9km/h :-)
Tak teoreticky to jde, do kopce a jinak furt těch 25km/hod a z kopce to pustíš. Teoreticky to jde.
Čistě teoreticky si vůbec neumím představit, jak by se musel chovat ve sjezdech, s 30kg vozíkem, aby měl alespoň minimální šanci na přežití :-)
Musíš brát v úvahu i rozjezdy, dojezdy, jízda po městě, křižovatky, kruháče, semafory..
Já ujel na K24 nejvíc něco přes 500 km, takže s motorem o 200 míň, proč ne? :-)
Ale jo, máš pravdu, teď na to teprve koukám, jel to osmnáct hodin..
Však průměrka necelých 18 km/h je docela uvěřitelné číslo.
To by klidně mohl 13 hodin jet 25 km/h na motor a zbylých 5 hodin při zastávkách odpočívat + dobíjet.
Však já s tebou souhlasím, byla to moje chyba, klobouk dolů, podal úctyhodný výkon :-)
Vůbec mě nenapadlo, že by mohl, bez přípravy, vydržet na cestě 18 hodin. Počítal jsem s deseti, dvanácti hodinami..
Předtím často psal, jak se na e-kole nadřel, na poloviční vzdálenosti, když jsem mu psal, že kdyby chtěl, určitě by zvládl i 24hodinovku, kategoricky to odmítl. A pak se najednou zblázní a ujede takový masakr :-)
25 průměr dáš na elektrokole jen ve velmi mírně zvlněném terénu, a když máš za prdelí vozejk s 25 kilama zátěže, snad ani to ne.
Na rovině ten motorek potřebuješ, protože ten vozejk působí jako kdyby tě někdo držel za zadek. Takže jedeš malinko pod 25 km/h, protože jak jedeš rychleji, odpojí se přípomoc.
Dosáhnout lepších průměrů lze v těch kopečkách, ) kdy když nemusíš šetřit baterii (ale to s vozejkem musíš) nasadíš do kopce turbo, jedeš 22-23 km/h - jak se blížíš k 25 začíná ti to přípomoc ztahovat - takže průměr i do kopce držíš nad dvacet, a pak s kopce, když máš kliku, to rozhulíš a průměr lezí nahoru.
Koukal jsem znova na to video, čéče já to tam z kopce pustil někde 65 km/h, to bych si na Zelenáčovi asi netroufnul. Ty diskové brzdy a robustnější konstrukce kola mě asi dodává větší pocit jistoty.
Ale ono je to všechno jen taková theorie. Měl jsem skvělý průměr, nad 20, počítal jsme s 20kou, a stihnul bych večeři, ale spadnul mi řetěz a tak blbě, že se zasek za šrouby od motorku, musel jsem je kolo odstrojit, šroubky vyndat, řetěz nahodit, šrouby zase vrátit na místo a půl hodina v hajzlu, a to ti rozhází průměr.
A pak večer, tma, prd vidíš, šetříš baterii, a místo 20 jedeš 15, a zase to leze dolů.
Průměr 20 (cestovní, tedy měřen čas co nasedneš na kolo a pak z něj slezeš) je na takovéhle štrece fakt moc výzva a poněkud jsem odhad přstřelil.
65 s vozejkem? Ty jsi dobrej kaskadér člověče...
Já jsem to tuhle s vozejkem rozpedáloval na rovnice někam ke 40 (zcela za svý a přiznávám že cestovní tempo to rozhodně nebylo) a jak se celá ta souprava vlnila a přetahovala, zase jsem vcelku dobrovolně zpomalil. A to mám vcelku stabilní třístopáč!
Taky jsem na to čuměla, když to sem poprvé dal.
Ale kdo ví, co mu ten relive vlastně měří?
Já nezpochybňuju měření, jen se divím výsledku.
Není to nic nedosažitelného (z kopce) a osobně mi to nepřijde ani jako něco 2x bezpečného, ale to rozhodně není důvod nazývat jindru lhářem.
A to já zase mám s Jindrou svoje zkušenosti.
On měří rád, a měří pořád...ale občas hausnumera.
https://www.nakole.cz/diskuse/28064-jake-to...
měření rychlosti bejvá vcelku spolehlivý, ať už to měříš přes počítadlo otáček kola (nutno mít nastavenej správnej obvod) nebo přes GPS.
První varianta bude odolnější na lokální výstřelky, ale i tu zmateš tím že se na semaforu budeš pohupovat magnetem kolem snímače. Nic není neomylný.
A pokud mu to naměřil nějakej vestavěnej kompjůtr toho elektrokola, považoval bych to za spolehlivej údaj...
Hausnumera z těch měření pak dělá.
Odečítání hodnot mu občas nejde :o)))
Sem to zjistil až z toho záznamu :-)
Ten vozejk,jako bymě, překvapě, stabilizoval. Tedy pocitově. On sedí skvěle ten Burley, kolečka mu nešmajdají, zatíženej prostě působí asi jako bys měl postraní kolečka jinak si to nezmím vysvětlit.
Na kole to pustím maximálně 50, 55 a to mám už atrach. Nechápu to a Soňa už vůbec, dostal jsem strašnou čočku, když jsem jí poslal to video
Dle záznamu na Relive jsi to pustil 65km/h z kopca, ale kousek před vrcholem kopca, tak nevym, kde je pravda.
Ještě jednou omlouvám za povrchní úsudek.
Pokud něco takového zvládl strejc, co má problém vstát ze židle, bez předchozí přípravy, je to skoro zázrak.
Ty a těma pomluvama nepřestaneš, zlý,chorý šmejde?
Relive je sw co dělá video ze záznamu z Garminu, a usuzovat podle schematického profilu trati, "že to bylo kousek pod vrcholem" může jen jedinec, s chorobným záměrem lhát a pomlouvat.
Když jsem jel so Andory, dokázal si fabulivat, že jsem jel jinudy, ačkoliv moje fotky i záznam souhlasili. Pak si vymyslel hovadinu hodnou tvé choroby, že mě vozila Soňa a fotila ...
Dneska už je technika dál, takže existuje přesný zátznam z GPS, poloha i čas, a souhrn bys našel v tabulkách, které jsem přiložil.
Pro sichr znova snapshot a kdyby ro bylo nečitelné tak link.:
https://photos.app.goo.gl/KFVNQJ8qk3nJpGuR7
Tam to číslo uvidíš.
Ale jsem si jist, že debil tvého formátu zpochybní záznam z hodinek Garmin Fenix 7 a budeš pomlouvat p stošest, jako to děláš léta.
Tohle nic nedokazuje, taky mám pár aktivit, kde mi to ukazuje max rychlost 90 km/h, ale když se podívám detailně na záznam, tak je tam těsně před tím 50 km/h, za sekundu 90 km/h v jediném bodě a za dvě, tři sekundy zase zpátky 50 km/h, navíc v daném místě není takový sklon aby se to takhle rychle rozjelo. Přitom záznam trasy v mapě nevypadá podezřele, není tam žádný odskok. Prostě nějaký šumy v GPS signálu nebo v cyklokompu.
Jinak, šmejde, nemám problém vstát ze židle, ale blbě se mi vstává ze země, díky artroze. Ale dáv to
Pohyb na kole narozdíl od delší chůze, mě nečiní problémy vůbec. A pokud jde o moji přípravu a trénovanost o tom víš úplný kulový.
Narozdíl od tebe, já toho letos najezdil docwla dost,než jsem zapřáhnul vozejk do Montpellieru.
http://www.doucefrance.cz/franci%C3%AD-na-kole1...
Mám problém vstát ze židle, tak si nejsem jist, jestli stanovaní je dobrý nápad. Možná až poslední noc, Soňa už bude nedaleko, a kdy6tak mě přijede zvednout :-)
Datum: 05.09.2022
Autor: Jindra8526
https://www.nakole.cz/diskuse/30007-na-jih-pod...
Zjevně jsem měl ataku revmatické artridy. To trvá jen dva, tři dny....
Stanování v přírodě mě už braní v podstatě jediná věc, nevím, jak se v přírodě vysrat, když se na bobku neudržím...
Podle tvé aktivity cítím, že brzo budeš mít zase ,tu "boreliozu" co se ti pravidelně vrací a znemožňuje ti cestovat na kole. :-)
Já tenhle problém řeším rád návštěvou civilizovaného záchodu někde po cestě. Na pumpě, v hospodě na obecním úřadě a podobně. V lese se dá nalézt vhodný ležetý kmen, ale je to proti civilizaci opruz. Také se mi málo ohýbají kolena.
Tak v lese nebo jinde mezi stromy si můžeš natáhnout provaz mezi kmeny nebo lépěji ergonomičtější dvojici opasků. Náhrada turecké latrínové tyčky ihned. A nebo klasický předklon :-D
Teď koukám, co žes mi to vlastně napsal:
"Na rozdíl od tebe, já toho letos najezdil docwla dost..."
Podle mě, díky elektrice, jsi definitivně ztratil kontakt s realitou.
Dokonce je to mnohem horší, než jsem předpovídal začátkem léta.
Ty tvoje čachry s bateriemi už nemají s klasickou cyklistikou vůbec nic společného.
Od původního účelu elektrokol se také velmi rychle vzdaluješ.
A jsem přesvědčen, pokud už se nestalo, že na nelegální úpravy taky dojde, tyhle vehykly jsou určitě schopné frčet, aniž bys zbytečně předstíral, že šlapeš, tak proč toho nevyužít, když tě nikdo neuvidí.
Já mám najeto pět a půl tisíce, není to nic moc, ale, do posledního metru, všechno bez elektriky.
Ne že bys nemyslel logicky, ale raděj nelez mezi myslivce, rybáře a jiný lháře :-)
Nikoliv, nemyslí logicky.
Je to paranoidní magor, co zásadní a zjevné věci přehlíží a nepodstatné, jako třeba grafické znázornění v aplikaci Relive předkládá jako údajné důkazy.
Řeklo by se, velmi kvalitní desinformátor, ale on je jen nemocný člověk co opravdu svým bludům věří. Věří tomu, že, abych všechny podvedl, jsem třeba v té Paříži chodil po povrchu, a do metra poslal Soňu se svým mobilem a rafinovaně tak vytvořil důkazy, které bych mohl potřebovat kdyby někdo vyslovil pochybnost.
Věřil tomu že když se on tak děsivě bál covidu, že nikam nevytáhnul paty, že se tak bojí všichni.
Protože sám uvažuje jako ksindl,věří, že všichni jsou lakomí, hrabiví a paranoidní jako on.
Kdyby nebyl taková svině, snad by mě ho bylo i líto. Ale jeho stbácký manýrymi odpustit nelze
Ale no táááák, nepředložil jsem údajné důkazy, napsal jsem to jasně - nevím, kde je pravda.
Místo abys na to reagoval jako paranoidní magor, mohl bys, prosím, předložit detailní záznam vývoje rychlosti, o kterém píše xtonda výše?
Že bychom se dozvěděli, kde ta pravda je.
Bylo by to užitečné i pro tebe, ne?
Ty estébáckej manýre...
Celkem nechápu, proč by ti měl cokoliv předkládat, abys to stejně zpochybnil a popřel. Je předem jasné, že to je úplně zbytečná a v důsledku vlastně škodlivá činnost. Byl by úplný blázen, kdyby ti na tuhle vějičku snad sedl. Vaše pře je nekonečná a nejde zvenčí rozhodnout, poněvadž každý důkaz bude popřen a zpochybněn.
A já jsem blbec, že se do toho pletu, poněvadž budu okamžitě také napaden.
Dle záznamu na Relive, dosáhl rekordní rychlosti 65km/h při jízdě do kopca.
Zajímalo by mne, kde se stala chyba, proč to považuješ za vějičku?
Vždyť taková rychlost je ve sjezdu normální.
Ale jen u lidí, kteří se nebojí jezdit z kopce, a nemají za sebou naložený vozík.
Proto by se o to měl Jindra zajímat, kvůli vlastní bezpečnosti, jezdit takhle rychle, s touhle sestavou, mi nepřijde rozumné..
Ale jestli to Jindru nezajímá no tak jo, proč ne, já to, možná na rozdíl od něj, určitě přežiju :-)
Já být na jeho místě, tak si to ověřím, prostě abych věděl..
Už o tom psal xtonda, co umí GPS přístroje. Jednou mi navigace ukázala maximální rychlost přes 250km/h..
Ty prolhanej ksindle, už zase pomlouváš?
Tak se na to podívej ty, "čistě theoreticky", průměr, 17,6 km/h na e-kolo žádnej zázrak, protože jsem hodinu stál u mekáče v Crailsheimu, obědval a nabíjel.
Už 8 let tu vypouštíš jedovaté pomluvy, to se ti hochu vymstí na zdraví....
https://www.relive.cc/view/vMq5EAKPAQq
Jo, na elektrikáři se o tom baví dost často, řekl bych, že nějakým způsobem kreknutý to má více než polovina elektrikářů.
To jsou ti, co na tom jezdí krátké úseky, do 20 km do práce a zpátky, nebo tak, a je pro ně nějaká ta minutka důležitá. Nebo potom rozjančení divoši.
Nevidím k odblokování důvod, jak jedeš rychleji, tedy na motor, rychle roste spotřeba, což je logické. A spotřeba limituje dojezd.
Já jel na 5 až 6 baterii, tedy odhadem.
Vyjížděl jsem s 3 ma plnejma, a 1270W (theoretických) jsem měl v akumulátoru (tedy 2 baterie po 500 W, jsou tam ztráty při nabíjení).
U Mekáče jsem ještě dvě baterie hodinu přikrmoval.
70 km od cíle jsem dostal vítr, že mi baterky dojdou a nedojedu, ale byla to rovina, dalo se jet úsporně, posledních 15 jsem nahodil turbo a vycucnul to snad skoro do sucha.
Prostě jak je to těžké, žere to, ale když se dá nabíjet za jízdy, houby zle
Mám nastaveno 32. S tím, že převody mám do lehka, tak do těch 28 - 30. Ten pocit, když při 25ti to člověku pod zadkem rázem zdechne, je ve městě dost naprd…
Také jsem uvažoval o nastavení limitu na 30km/h - když chytneš rytmus do kopečku a najednou ti přípomoc vypne, to je dost nepříjemné - mírně řečeno!! :-(
Jinak známá věc - odpor vzduchu a tudíž spotřeba energie roste se čtvercem rychlosti a dojezd tedy rapidně klesá.
Podle mé zkušenosti jezdí maximálně 5-10 % s přestaveným limitem - zkušenost z Vysočiny, kde jezdí převážně výletníci okolo padesátky a ne předvádějící se mlaďoši.
Čísla "Centra pro výzkum....", či jak se to jmenuje, jsou nadsazená, musí nějak obhájit svoji existenci. :-D
Teď jsem si přečetl na Seznamu, že nějaký cyklista jel po silnici I. třídy a dálničním přivaděči, chytli ho policisté a platil 1500,- pokutu.
Copak cyklisté nemůžou na silnice I. třídy a přivaděče? Ptám se proto, že já tam jezdívám a to dost často, určitě mě viděli i policisté a nic. Takže někdo, kdo to ví, řekněte mi co a jak :-)
Do UB z UH taky můžeš po jedničce.
Po jedničce není zakázáno jezdit na kole, jezdím po ní do obchodu, jinudy ani nejde. Běžně jezdím po jedničkách na kole časně nad ránem, kdy tam není žádný provoz. Pokud vím, tak tam jen po setmění nesmíš jet na koni.
Přivaděč na dálnici je něco jiného a o tom, kam až na kole můžeš, rozhoduje značení. Nesmíš za ceduli "silnice pro motorová vozidla" a "dálnice". Taky nesmíš nikde za značku "zákaz vjezdu pro jízdní kola". Za značku "zákaz vjezdu" taky nesmíš, ale dost často se za ni na kole jezdí, hlavně do lesa...
Na mě vyskakuje z poslední doby jen na slovensku elektrokoloběžkář na dálnici.
Zkus ten článek najít, třeba se to osvětlí a nebude potřeba šířit obavy, že pokutují cyklisty za jízdu na silnicích první třídy ...
Toho ale chytili přímo na dálnici, takže platil.
(jeden, co na ten článek reagoval, psal právě o tom, že ho chytili na jedničce a přivaděči).
Pokud ho zajímá stav v ČR, pak se článkem ze Slovenska vůbec nemá smysl zabývat, protože se tam legislativa v lecčem liší.
V ČR cyklista může na jakoukoliv silnici, pokud to není dálnice (silnice pro motorová vozidla), není tam zákaz vjezdu cyklistů, stezka pro chodce nebo zákaz vjezdu všech vozidel...
Principiálně by už ten přivaděč mohl být značený jako silnice pro motorová vozidla. Někoho by mohlo taky překvapit, že úseky ve městech s doplňkovou tabulkou bez poplatku sice nevadí autům bez známky, ale cyklistům samozřejmě ano.
Pak mě napadá, že nájezdy na dálnici bývají jednosměrky, takže cyklista se může chytit do pasti, kdy sice ještě není na dálnici, ale otočit se a jet zpátky už nesmí. Článek jsem nenašel, tak nevím, za co ho vlastně pokutovali.
Šťastná to žena, umřít stářím bych chtěl taky.
Plno lidí umírá na vyčerpání organismu - stáří.
A pokud jim do té doby sloužilo zdraví a hlava, tak je skutečně co závidět.
Té paní lze opravdu jen závidět. Dožít přes 90 let, nebýt demetní a moci se sám pohybovat a žít svůj život a pak během 3 dnů umřít, co chtít víc?
Snad už jen mít své vlastní království...vlastně počkat! :-)
Tak to království je asi to poslední, co jí lze závidět. Já bych být anglickým králem rozhodně nechtěl.
Ty jsi zarny priklad toho, jak media dovedou oblbnout.
Ty si fakt myslis, ze anglicka kralovna zila "svuj zivot". Ani omylem. Stejne jako jeji deti atd.
A o jejich zdravotnich obtizich vime prave jen to, co psali o poslednich 3 dnech jejiho zivota a z toho nelze vyvozovat nic.
No, žila skoro celé jedno století. "Vládla" víc než sedmdesát let. Zažila spousty světových lídrů.
Zda ji její život patřil? To těžko říct. To záleží na tom, jak ona sama to vnímala. Čemu ten svůj život chtěla věnovat.
Nicméně necelé dva měsíce před smrtí ještě jezdila na svém poníkovi. A tři dny před smrtí uvedla do úřadu novou premiérku.
To je ten prohnilej Západ! Člověk si ani důchod neužije, maká až do smrti. Takovej Charles teď teprve nastoupil do rachoty na plnej úvazek, ve 73ti…už aj u nás aby dřel člověk až do smrti - viz prezident, ombudsman,…
Jen aby si pan president nevzal z královny příklad dlouhověkosti. Hrůza pomyslet, co by ještě dokázal.
Nic by nedokazal. Ma posledni 4 mesice, pak jde od valu...
To je pravda, ale může napodobit svýho kámoše Klause staršího a stát se fcelku úspěšnou šedou eminencí. Fanklub ještě nějakej má a při jeho povaze...
Tak to svědčí o jiné příčině smrti, selhání nějakého orgánu, nejspíš játra. Její matka ráda popíjela gin a jablko daleko od stromu nepadá.
Jinak souvislost padajícího tohoto, no, víte.
V maďarsku "zastropovali" ceny energií (půjčili si na dotace jak my nyní) => jejich národní banka zdvihla úrokovou sazbu na 13% bo forint padl ze zhruba 310 forintů za dolar na 410, odhadem, mění se to. Před tím "zastropováním" o tom ani neuvažovali.
Tak su zvědavý tady :-D
Dnes pán na kole s jedním malým dítětem v sedačce a druhým, jen o něco větším, na vlastním kolečku.
Jeli regulérně v protisměru. Já šla pěšky po chodníku a houkla jsem na ně, že jedou v protisměru. Pán se na mě nevraživě podíval, ale přesto zajel na svoji stranu přerušované čáry a synkovi přikázal ať ho následuje.
Přečetl jsem si, že ve věku 90 let zemřela Loretta Lynn. Tak musím někde najít "Horníkovu dceru" alias "První dámu country music" a konečně to dokoukat. Máme to se ženou rozkoukáno asi 15 let, mezitím videokazeta s filmem skončila v odpadu, ale teď je vhodná příležitost se na to podívat znovu.
Je to tak pět let co to šlo v TV, dalo se to vidět.
Tak já teda nevím, EU se co nejrychleji potřebuje dostat z toho ekonomicko-energetického svrabu, ale že by se zas nějak moc snažila mi nepřijde :-O Asi si ty velké státy myslí, že si to s Katarem "soukromě", a samozřejmě výhodněji, vyjednají sami a na zbytek EU se vykašlou...
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/katarsky-emir...
No, oni asi v Kataru chápou, že to není na furt, grýndýl se teď rozjede naplno, tentokrát pod značkou energetické soběstačnosti…nějak se v poslední době podezřele často mluví o vodíku…
Ano a většinu vodíku dělají zatím ze zemního plynu. Toho přejmenování fosilních paliv se bojím...
Jak prosté, milý Watsone: :-))))
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni...
To je zbytečně složité. Mohl přece rovnou nařídit komunizmus a peníze a ceny úplně zrušit. Každý soudruh by si vzal ze společného podle svých potřeb. Takhle bude za chvíli tisknout milionové bankovky.
Mně osobně rachitické silničky ani náhodou nerajcují, ale třeba to zaujme někoho jiného ;-)
https://www.zive.cz/clanky/jak-se-tiskne-kolo...
Tolik práce a lehokolům se stejně nevyrovná... ;-)
No to je jedna věc, ale...3D tištěný kolo, co obsahuje desítky hodin ruční práce? Cožeto má být zásadní výhoda 3D tisku??
A ty myslíš, že špičkový speciál přesně na míru tomu jednomu vyráběný klasickou metodou bude hotový dřív než za několik dní?
Těžko.
Nicméně to jsem ani netvrdil.
Pointa 3D tisku je ale v tom, že si tisknes přímo to co chceš. I komplexní tvary počínaje jediným kusem, což je dost rozdíl od konvenčních výrobních metod. Pokud to pak ale musíš několik dní dokončovat, utekla ti minimálně ta nejzásadnější výhoda onoho výrobního postupu...
Ale vždyť v tom článku píšou, že tisknou přesně na míru hrazdu, speciál sedlovku a kdo ví co ještě. Jen příprava toho tisku určitě zabere hromadu času, ale určitě míň než příprava a výroba nějakých speciálních forem pro jeden či dva kusy. A když budou vyrábět pár speciálů ročně pro konkrétní lidi, tak tisk je nejspíš lepší a hlavně rychlejší možnost než klasický postup.
A navíc určitě to není jen o tom, vytisknout, přidělat a hurá jerem, to by třeba stačilo tobě nebo mě, kde minuta nehraje žádnou roli, ale ne u těch kde setina vteřiny je hodně. Tam je nutná povrchová úprava, broušení a lakování a to fakt za pár hodin nikdo neudělá.
Já do 3D tisku příliš nevidím, ale neplatí, že by se dalo vytisknout úplně cokoliv. Některé tvary se musí rozdělit na víc částí nebo vytisknout včetně podpěr, které se dodatečně odstraňují, taky z té tiskárny nebudeš mít předmět dokonale hladký, což pro aerodynamiku může hrát roli, tak třeba to ještě ručně dobrušoval, leštil, lakoval nebo tak něco?
Těžko hádat, co ta ruční práce všechno zahrnuje...
Mně pobavil i fakt, že aby bylo vyhověno pravidlům, tak to kolo oficiálně půjde koupit, ale současně udělají vše pro to, aby se jich moc neprodalo... :-)
A tak ono záleží na metodě. Ta nejprofláklejší je že stavíš "do vzduchu" a tam pak ano, potřebuješ pro některý patvary podpěry.
méně známá metoda je (zrovna tuším pro kovy vhodnější) kdy máš nádobu kterou zahrnuješ prachem patřičného materiálu a na povrchu to lepíš dohromady v patřičných vzorech (třeba laserem). Vrstvy vznikají posunem dna níž, přehrnutím povrchu další vrstvou a znova. Tam máš vlastně podpěry furt a všude a jsi tvarově výrazně méně omezen.
Taky jsem kdysivávěji pochytil že kdosi vyráběl rám kola jako CNC obrobek - vyhrabanej z kostky materiálu jako levá a pravá půlka následně spojený dohromady. A jestli máš ten pocit, tak ano, zlobilo to, zejména hlavový složený prej mělo tendenci se vylamovat, páč to prostě nebyla trubka v celku, ale dvě objímky proti sobě.
Obcházení pravidel tím, že jim technicky vyhovíš, ale naprosto zabiješ pointu? Co tě na tom vykolejilo? :-D
Pán by si řáčil přát rám na kolo? A kolik miliard dolarů má pán našetřeno?
Tak mám takový dojem, že si myslíš, že tisknou i rám kola a třeba i kliky, nevim, jak si k tomu došel, článek je krapet zavádějící, ale rám a třeba řiditka a kliky určitě netisknou :-)
Potom by zavádějící bylo slabé slovo, protože je tam doslova napsáno:
"Jmenuje se Pinarello Bolide F HR 3D a firma se ráda chlubí tím, že rám vytiskla na 3D tiskárně (u britské Metron Advanced Equipment)."
A když jsem dal název do Googlu, tak to chápu tak, že ano rám TISKNOU.
"The HR bike’s frame and fork were designed to take advantage of a new alloy called Scalmalloy, a high strength Scandium-Aluminium-Magnesium alloy that it is an aerospace material specifically designed for 3D printing."
https://www.youtube.com/watch?v=CXQhsXWtGSQ
Určitě je možné vytisknout rám kola, ale že by už měli lepší - lehčí a pevnější materiál než karbon? Rozdílné rozměry rámu podle postavy umí už řadu let. Sedlovka bývá pevná část rámu, tak je možné, že tu specifickou část rámu tisknou. U dráhového kola je aerodinamika důležitější než váha vyšší o nějaké deko.
Jestli to dává smysl je otázka jiná, řešili jsme, zda to 3D tiskli a zřejmě ano. :-)
Jestli jsem to z toho videa pochopil správně, tak vytiskly dvě části rámu a ty pak spojili dohromady. Nic nenaznačuje, že by rám tvořilo něco nevytisknutého.
Motivací k tisku nemusí být lepší vlastnosti. Stačí když jsou vlastnosti dostatečně použitelné a pro série několika kusů může být 3D tisk levnější a rychlejší než metody, které potřebují
vyrábět formu.
Přesně jak píšeš, oni řešili primárně aerodynamiku, nikoliv minimální hmotnost. Proto zrovna na té sedlovce mají spoustu výstupků a žlábků, které mají vzduch nějak usměrňovat či co...
Kovy se opravdu tisknou spékáním prášku. Nemusí se tisknout podpěry, ale zase je u kovu dost starostí kvůli tepelné roztažnosti, na straně, kde se zrovna laseruje je to výrazně teplejší.
Myslím, že na Kladně je firma, která takhle tiskne kloubní a jiné náhrady.
Jsou podobné tiskárny pro cukráře, tisknou z cukru, místo laseru to spékají vodou.
Pro zájemce: před časem byl o tom zajímavý článek v časopisu Vesmír.
Tepelná roztažnost je menší problém než by se mohlo zdát. Každou tu vrstvu tiskneš nominálně tam kde by měla bejt, než ohledu na to kam se ta předchozí smrskla. Vesty jsou hodně tenké, takže prohřátý objem nula nula prd.
Smršťování je mnohem větší průser u odlitků.
Tady se řeší spíš soudržnost těch jednotlivých vrstev a i vrstev samotných - přecejen je to vlastně svár na sváru...
Ale to je povídání o dráhových kolech, ne o silničkách, to je obrovský rozdíl.
To je fuk :-) Prostě to není terénní tank, to ostatní už moc nerozlišuju ;-)
Tak to vskutku jsou oboje kola jsou na hony vzdálená horáku :-)
Dráhová kola mě taky nelákají, ale na nějaké hodně dobré silničce bych se velmi rád svezl.
Obracím se na případné znalce. Hodlám začít přípravnou kúru - účinkuje to lépe vybalené nebo v neporušeném obalu? Děkuji.
Dával jsem na urnový hrob běžný zahradnický substrát do venkovních truhlíků. Ono je to asi jedno, to už můžeš "zarýt" i humus, jestli si ho děláš. Prostě každý substrát pro venkovní kvetoucí rostliny.
Já to zatím na hrob dávat nehodlám, chci jen předběžně po transsylvánsku potrénovat. Zašpičatělej kolík už mám.
VDNCh 2.0: V ruZZku se podařilo nahradit prohnilou západní produkci výtahů
https://youtu.be/Kel7q8toZwg
Top Ganna. Co umí kolo, na kterém padl světový rekord v hodinovce
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/sport-top...
OT:
Proč je ta "hrazda", nebo jak se tomu na takovémhle kole vlastně nadává, tak divně vymyšlená??? Ten jeho úchop vypadá dost debilně, dlaně, a hlavně prsty, má tak divně zkroucené, jako kdyby byl po obrně...
Jsem myslel, že když je to komplet na 100% na míru, tak že tam nebude takovýhle úlet...
Proč myslíš, že Isinbajevová překonávala svěťák v ženský tyčce po centimetru? Za každý zlepšení měla tučnou odměnu. V tomhle případě to nebude jinak. :-)
Chtěl jsi tím naznačit, že ten jeho úchop vypadá dost debilně, dlaně, a hlavně prsty, má tak divně zkroucené, jako kdyby byl po obrně, aby překonal svěťák jen o pár centimetrů a mohl to za čas zkusit znovu?
No tohle, Poarote! Měl jsem za to, že názorový veletoče jsou specialita naší nedávný politiky a vida, GT se začíná přebarvovat: https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa...
Když už i uhlí je zelený zdroj, protože ho máme, tak jaderné elektrárny jsou jen třešnička :-D U toho vyhořelého jaderného paliva je problém v množství. Stačí akorát plutoniem na bomby, ale nestačí množstvím na vlastní uživení se recyklací. Jen se do toho vráží furt love.
Je slabá standartizace, když už se EU shodla na USB-C, tak by se mohla sjednotit na "typ" standartizované palivové tyče do jaderného reaktoru :-D
Problém by byl poloviční při poloviční spotřebě, že :-D
Mám pocit, že ty tyče se plní nějakými kapslemi, takže z kapslí by se měly dát udělat různé palivové tyče. To nejdůležitější je dostatek U238.
Jo už i Grétka přišla na to, že dobře běžící uranová elektrárna je skoro bezemisní zdroj.
Ale kde na to vezmeme vodu pro chladící okruhy? Zdroj tepla už vyřešený máme, vždy ten nejlevnější a nejjednodušší pro výrobu či těžbu. U těch radioaktivních prvků mi to připadne jako plýtvání, když se tím jen topí. Je ale docela dost na palici, že se otepluje, je sucho už tradičně a preferují se technologie založené na plýtvání vodou. Máme někde chybu mezi ušima.