Hned první tip v pořadí
https://www.youtube.com/watch?v=8AwXIOJJQzI
Např. zde:
https://www.koloshop.cz/stahovaky,-naradi...
Měly by vystačit jakékoliv úzké kleště...
....nebo velké kombinačky a stisk přes rohy spojky volného řetězu..
Přesně jak píšeš. Volného řetězu. Ideálně shozený a u té spojky složený do čtverečku. Jdou použít i sikovky. Co jsem se v poslední době naupravoval délky řetězu. Mimochodem,všimli jste si,že u některých spojek píší,že jsou opakovaně použitelné u jiných ne? Chápu,že po ujetí několika tisíc km by se měla dát s novým řetězem i nová spojka,ale pokud cyklista potřebuje na řetězu něco upravit po 100km? Osobně jsem tu svoji spojku měl rozepnutou asi 4x a stále s ní žádné problémy nemám. Stále drží.
A víš že existuje spojka, kerou složíš a rozložíš prstama?
Ono to spolu souvisí. Spojka odchází jednak opotřebením čepů, jako každý jiný článek řetězu (proto by se měla měnit s řetězem a nepřehazovat z vyběhanýho na novej) a druhak odchází ten zacvakávací zoubek, kterej spojku drží zavřenou (a proto jí nemůžeš každej den rozpojit 6x).
Z hlediska výrobce je samozřejmě ideální, abys jí spojil jen jednou a pak vyměnil, co si budem... :-)
Já samozřejmě nemyslel 6x za den,ale třeba 6x za dobu života té spojky. Než se upraví třeba ta správná délka řetězu. Pak už ji nechat do výměny řetězu být. Jistě budou spojky kvalitnější a spojky méně kvalitní,ale více než jedno sepnutí by snad mohly vydržet všechny,nebo ne?
Jednou jsem si zkusmo koupil tři spojky (tuším, že a' 60 Kč). Cestou z Křižan na Výpřež jsem musel dvě použít, asi nějakej aušus. A to jsem zdaleka nenadupal 800 W, jenom lehce řadil na kašpárkovi. Vrátil jsem se k nedostižný nýtovačce, když se to s ní umí, je to sranda.
Já vloni na Babetě vyměnil řetěz,spojil ho spojkou a od té doby o něm nevím. Už to bude pomalu 2000km,takže na další výměnu. To je asi ideální stav. Na nové hračce jsem musel řetěz několikrát upravovat,spojku spojovat a rozpojovat,navíc je tam ještě středový motor,který za ten řetěz tahá,ale spojka drží také. Pro jistotu s sebou ale vozím nýtovačku a kousek řetězu,kdybych musel něco upravovat cestou.
Asi každý jsme zažili to, že ani drahý komponent není zárukou kvality.
Vozím spojky, nicméně i nýtovačku, protože obvykle musíš z přetrženého řetězu odstranit "zbytky".
Dokonce vozím i náhradní články.
Nejde jen o rozepnutí, ale také zase o sepnutí spojky a to bez té specielně upravené koncovky kleští neuděláš.
Devítková řetěz jde rozepnout a sepnout rukou bez nářadí, ale už ne desítkový nebo dokonce dvanáctkový řetěz, tam se bez těch specielních kleští nechytáš.
Desítkový řetěz běžně rozpojuju sikovkama. Rychlospojka zatím nijak neutrpěla.