Mám kolo se Sram kazetou a ta se mi najednou z ničeho nic začala protáčet, vůči ráfku. Když šlapu némá to žádný efekt, točí se šlapačky, řetěz, přehazka i kazeta, ale kolo se neroztočí. Když točím klikama nazpět není ani slyšet cvrček. Kolo jsem se pokoušel rozložit a dostat se k problému, ale zasekl jsem se u kazety, protože nemám stahovák.
Mohl by mi někdo poradit jak tento problém levně vyřešit, a nebo je jediná cesta vydat se s tím do servisu??
Zalepené praporky, nebo zlomená pružina tamtéž.
Buďto servis, nebo nakoupit nářadí a učit se montovat. Na tohle takzvaný bič a klíč na matici kazety. Pak asi inbusáky a něco stranového. To záleží co je to za nábu a jak se leze do ořechu. Na trubce jsou určitě videa, jak na to, na netu návody.
Když jsem se učil zvedat kolo na zadní jako malý parchant, povedlo se mi praporky dokonce olámat -> výsledek stejný, nutná rozborka stejná.
Vzhledem k nutnosti nákupu nářadí (dost specifického), pokud se nechystáš si s postupem času zařídit "dílnu" na kolo doma, volil bych cestu servisu.
Děkuji, jsem rád, že s tím máte zkušenosti, nejspíš budu volit servis.
Jednorázově se asi nevyplatí pořizovat nářadí, ale při druhé, třetí návštěvě servisu už jsem s domácím nářadím těžce v plusu. Nemluvě už o operativnosti a v sezóně i zoufalým čekačkám v servisu
když jsem takovéto věci na favoritu zvládl já, o kterém se rodiče vyjádřili , že se rukama neuživí...
No, jestlis to zvládnul na fávu se šroubovacím vícekolkem, tak pak už nemůže být žádný problém.
Ale jo, přesvědčil´s mě. Šroubovací vícekolečko a nastavení krku vidlice je vlastně totéž.
No - s problémem rozšroubování máme asi všichni, a nějaký úspěšný návod či postup neexistuje a končí to rozbruškou - viz spousta videí.....
Je zajímavé, že třeba zatuhlý píst uvolnit jde ale u šroubovacích vícekoleček či volnoběžek???
Ty uvolňuješ šroubovací kolečko rozbruskou? Zkus to povolovat na druhou stranu :D
A co jsi dělal než byly k dispozici rozbrusky? Tos to řezal ruční pilkou na železo?
Máš na Favu origoš šroubovací vícekolečko a jednostěnné ráfky nebo´s upgradoval na kazetu a dvojstěnné?
Už dávno mám 8 kazetu a dvoustěnné remex ráfky. Z toho Favorita mám rám a z Esky blatníky.
Byl jsem na pochybách, vejde-li se 8. kazeta (mám ji na krosu) do zadní stavby. Děkuji za dobrou zprávu.
Mám na chatě těžké krosové kolo (Start s ocelovým rámem) a chtěl bych místo něj Favo (qůli váze) - křivoklátsko váhu kola neodpouští ...
Nevím jak s kterou nábou. Asi bys musel vzít silniční. Pro starý fávo rám mi zbyla kola na MTB nábě a musel jsem ho dost hlasitě přemlouvat, aby tam vlezla. Je to takhle provozované jen na trenažeru, tak je to fuk.
Favoriťáckých rámů mám nejméně šest. Fialový, červený, bílý. Žlutý a modrý (mají opravovanou horní rámovou trubku), a pak dva s různými odstíny originální modré metalízy. Jsi-li z Prahy, můžeš si přijet vybrat, ale žádný z nich nemá "jednicové" kované patky (vyhazováky). Ten nejhůř vypadající je ustrojený a bylo to mé kolo na trénování.
Děkuji za nabídku.
V kolárně mám zeleného a modrého, ten modrý má vyměněnou vidlici za Olpranovskou (V-brzda).
V garáži dva modré + tří/čtvrtečního s torpédem (dívčí?)
Ke kontejnerům či na šroťák naprosto nevhodná kola. Pátrám, koho bych obdaroval
Není za co. Zmátlo mě to "Mám na chatě těžké krosové kolo (Start s ocelovým rámem) a chtěl bych místo něj Favo (qůli váze) - křivoklátsko váhu kola neodpouští ...". Jinak souhlasím s tím, že taková kola je škoda vyhodit.
Nevím, jak silné pružinky používá v kazetě Sram, ale u "tuzemského" šroubovacího vícekolečka ( kde jsou takové "vlásky") , se mně stalo, že se praporky jen přilepily ve starém mazivu. Stačilo to propláchnout benzínem bez demontáže.