Zdravím, máte někdo již zkušenost s e-koly z mountfieldu? Velice mne zaujla tato nabidka: https://www.mountfield.cz/elektrokolo-horske...
Kolo se středovým motorem Performance Line CX od Bosche za 64tis. je nabídka která dle mého nemá konkurenci. V této hladině se pohybují kola spíše s motory od Bafangu, vyjímečně se dá sehnat okolo 70tis. třeba Haibike s pohonem od Yamahy.. Díky za Vaše názory.
Reklama chlapče, neplacená reklama?
jaká reklama, ptám se protože mne to zajímá, v současnoti mám Lectrona s Bafangem a při jízdě do kopce mám pocit, že motor celkem pozdě zabírá a občas jde "jakoby přes zuby". Uvažoval jsem celou dobu o Haibike SDURO 5.0 můj osobní favorit, ale dost lidí mne odrazuje od pohonu Yamahy a všichni doporučují Bosche
Tak to se Ti omlouvám, jsem asi paranoidní, ale už jsem tady takové "srovnávací" dotazy úplně zde nových registrantů četl, tak jsem neodolal a "zeptal se".
Kolega pro sebe a manželku koupil Yamahu, je mnohem živější než bosch.
zeptám se mají už tu yamahu s dvojpřevodníkem? díky
Já bych motor Bosch tolik nepřeceňoval, zas tak markantní rozdíl proti tomu Bafangu to není, zato nárůst ceny je značný. Nejpřínosnější je navštívit nějakou testovací akci elektrokol a udělat si vlastní představu a jednotlivých pohonech. Na mě udělal dobrý dojem pohon Shimano svou silou, jak už jsem psal v jiné diskuzi, ačkoli pořízení hotového kola s takovým motorem a cenou kolem 90k Kč je už mimo můj rozpočet.
Podle tohoto článku
https://ebike-mtb.com/en/the-best-emtb-motor/
se zdá že Bosch už jednoznačně není King a ztrácí na konkurenci. Zřejmě o tom Bosch dobře ví, protože se proslýchá, že v létě by měl přijít s novým motorem.
Já bych řekl že Bosch nikdy kingem nebyl. Akorát je to nejosazovanejší motor. Je to dle mě to nejhorší v poměru cena/výkon.
Pro příznivce motorů Bosch : pokud můžeme věřit uniklým informacím, bude nová verze, kterou zřejmě uvidíme na modelech r. 2020, mít hmotnost zmenšenou ze 4 kg na 2,9 kg, baterka naopak naroste na 600 Wh ze současných 500 Wh. Zmizí podivné malé ozubené kolečko a bude mít standartní uchycení pro převodník. Příznivcům těchto motorů přejme aby Bosch redukce promítl i do cenové oblasti.
https://electrek.co/2019/05/28/bosch-2020-mid...
Mě hlavně vadí že mimo Bafang si koupím nějaký proprietární řešení kde nejsou informace o tom jak to servisovat jak sehnat nahradní díl... zatimco Bafang jsem schopnej udelat kompletni rozborku, domazat, vymenit nylonove kolecko, upravit kontroler proste komplet. Ale verim ze pro vetsinu lidi tohle nema vyznam sou proste jen uzivatele a kdyz se to rozbije tak to proste daji do servisu. Problem je co po zaruce ze... jake jsou zaruky u bosche, yamahy a dalsich ?
Kdybych kupoval dnes e-kolo, tak bych se zajímal především o Yamaha motor. Podle všech mě dostupných informací je to asi to nej co se na běžných e-kolech montuje.
I Brose je prý povedené. Hodně zajímavý koncept je i Fazua. Bosch rozhodně není to nejlepší co lze mít.
Samozřejmě různí lidé mají různé potřeby a požadavky, nelze říct, že nějaký pohon je nejlepší ve všech situacích.
Ano ale s brose jsem moc kol v nabídce neviděl.
https://svet-elektrokola.cz/elektrokola...
https://svet-elektrokola.cz/praha/elektrokolo...
https://svet-elektrokola.cz/elektrokola...
A ten dvoupřevodník u Yamaha motorů je faj bonus. Teď jsem koukal na test nějakého hajbajka a těm měl kazetu eagle 12s a tam asi dvoupřevodník nebyl, asi by to při rozsahu kazety postrádá smysl.
U 12r pohonů s kazetou 10(11) - 50(51) ani neexistuje přehazovačka s dostatečnou napínací kapacitou aby s takovou kazetou dokázala obsloužit ještě převodníky.
Brose nebrat je to horší jak bafang :-)
Yamaha je dnes špička.
Měl si možnost otestovat, nebo jsi někde vyčetl?
Každá informace dobrá.
Bob je brebta ...
Brose Drive S Mag byl zde vyhodnocený jako nejlepší :
https://ebike-mtb.com/en/the-best-emtb-motor/2/
Tak doufám že se začne objevovat na kolech běžné produkce. Kola okolo 90 tisíc jsou docela mimo. Tam už začínají celopera.
Breptu si nech od cesty.
Výhody pohonu Brose
dvoj-převodník = 2x10 převodů
vysoký výkon
povedená integrace motoru do rámu
nízká hlučnost
Nevýhody pohonu Brose
vyšší spotřeba energie na jeden ujetý km = kratší dojezd i při použití vyšší kapacity baterie
nečitelné dávkování výkonu motoru (motor při zapojení či odpojení výkonu poměrně „cuká“)
při šlapání bez asistence motoru je jízda velmi náročná, při tlaku na kliku dochází k poměrně velkému propnutí díky použití řemenu v motoru. Tím se část energie, kterou vynakládáte do šlapek ztrácí
slabší servisní zázemí a dlouhé dodací lhůty ND
v porovnání s Bosch či Yamaha vyšší míra poruchovosti
motor Brose dosahuje max. kroutícího momentu pouze v určitých otáčkách. Pro dosažení optimálního výkonu je tedy nutné poměrně hodně řadit. Tento motor doporučujeme tedy spíše pro technicky zdatné (vyježděné) jezdce
nekorektní zobrazení dojezdů (testováno u modelů Bulls a Specialized)
https://www.akumo.cz/valka-stredovych-motoru...
Výborně. Mohl by jsi uvédst zroj. Díky.
Bobe, nesmíš věřit všemu, co ti ve starém článku na ww.akumo.cz nakukají. Z toho popisu je zřejmé že dotyčný na Brose nikdy nejel, nebo měl vadný kus.
Brose je na zahraničních webech dlouhodobě vysoce hodnocený. Je ceněný pro " vybalancovaný přirozený pocit z jízdy a zároveň dodává výkon který dává křídla"
Jasně, nesmíš věřit co ti na zahraničních webech nakukají. Kolega si ho koupil a do dvou dnů ho vrátil. A představ si jelo přesně jak píší na akumo. koupil si yamahu a je naprosto spokojen.
Měl jsem možnost elektrokola s těmi nejčastěji osazovanými motory vyzkoušet, pocity jsem napsal ve vedlejší diskuzi: https://www.nakole.cz/diskuse/25770-motor...
Každý má asi jiné požadavky, takže nejlepší je kolo si pořádně otestovat, rozdíly jsou fakt značné, zejména pokud jezdíte v terénu.
Co se týče dvojpřevodníku, určitě bych takové kolo nechtěl, je to zbytečná komplikace a další zdroj potenciálních problémů, seřizování atp. desetirychlostní kazeta je až dost.
Takovéto hodnocení od prodejců nemá žádnou váhu, ti tam napíšou co se jim hodí. Kola s pohonem Brose nemají v nabídce, tak to těžko budou doporučovat.
Ještě mě něco napadlo k motoru Brose. Zkoušel jsem ho minulý rok na kole 4EVER Ennyx. Motor byl příjemný ale český výrobce neosadil kolo snímačem řazení, takže to při každém přeřazení strašně práskalo. Tohle kolo bych si nekoupil v žádném případě.
Ahoj. V dubnu jsem po dlouhém váhání, zhánění informací a testování různých značek elektrokol zakoupil kolo z MNT a to Mount7 na 29´ kolech. O elektrokolo jsem se začal zajímat před vánoci a můžu říct že kolo z MNT se mi líbilo, ale považoval jsem ho za aucajdra v mém výběru a to právě díky motoru Bafang. Po svezení se na kolech různých věhlasných značek z motory Bosch, Yamaha jsem se musel Bafangu v duchu omluvit a ty názory na tento motor, které čtu, jsou evidentně od lidi, kteří nikdy neměli šanci otestovat jednotlivé motory na stéjné trati hned po sobě. Co se týka kola,které jsem koupil tak nelituju.Poměr cena, výkon je za ty peníze bezkonkurenční.Parametry k tomuto kolu prolustrujte na stránkách MNT. Bydlím v Beskydech a po asfaltových cestách jezdím jen sporadycky a kolu dávám vcelku dobře zabrat v těžkém terému. Zatím mám sice najeto jen necelých 500km a jediný problém byl povolený výplet v zadním kole, který byl rychle vyřešen. Co se týká motoru, elektroniky, baterie a ostatních komponentů nemůžu vytknout ani to nejmenší. Bez problému zvládám to co ostatní na kolech trojnásobně drahších. Nechci vůbec MNT dělat nějakou reklamu, ale za tyhle peníze opravdu bezva kup - Rám Alu 6061
Průměr kol 29“
Motor MAX drive 250W (Max. 500W), středový
Baterie Li-ion 36V/17,5Ah (630Wh) SAMSUNG
Dojezd až 150 km
Přehazovačka Shimano Deore RD-M6000-SGS
Přesmykač -
Řazení Shimano Deore SL-M6000, 10 rychlostí
Vidlice SR SUNTOUR RL/O uzamykatelná z řidítek
Brzdy Hydraulické TEKTRO HD-M285
Ovládání Barevný LCD displej, 5 stupňů asistence
Pláště CST 29*2.25
Nosnost 120 Kg
Hmotnost 22 Kg (včetně baterie)Další kladná věc je ta, že díky MNT i ostatní snížili ceny. Takže tohle je moje zkušenost z elektrokolem Mountfield. Doporučuju zajít na prodejnu,vyzkoušet a porovnat z jinými značkami. Přeju dobré pořízení. D.
Tohle kolo jsem taky zvažoval, ale pružinová vidlice mě odradila. V této cenové kategorii je už standard vidlice vzduchová.
Srovnával jsem Mount7 (43.000Kč) a Altar 2019 (40-42.000Kč), který je podle mě výhodnější. Ta vzduchová vidlice má pro komfort jízdy dost velký význam.
Jakou má Altar baterku v té ceně ?
Vzduchová vidlice - souhlasím. Koupil jsem kolo s mechanickou pružinou a že vlastně nefunguje jsem zjistil až po pořízení odpružené sedlovky. Po instalaci vzduchové vidlice (Raidon) je to úplně jiné kafe a zpátky bych už nikdy nešel.
Kapacita baterie u Altaru 2019 je stejná jako u Mountfiledu - 630Wh. Motor je u Altaru novější Bafang M420 vs. M400 (Maxdrive) u Mounfiledu. Ačkoli nutno podotknout u těch novějších motorů je zatím zřejmě problém s uživatelským (přes displej) zvýšením rychlosti nad 25km/h.
Vzduchová vidlice výhoda,9 kolečko nevýhoda a pro mě velká nevýhoda integrovaná baterie.
Baterie Altaru je normálně vyjímatelná, jinak bych na to samozřejmě upozornil (nevyjímatelnou má např. Kellys). Jinak nerad bych tady dělal nějakou reklamu, jen srovnávám obě kola. Pro mě osobně jsou tyhle motory do kopce slabé a výbava kol taky nic extra. Proto spíš zvažuju ten přestavbový motor Tongsheng asi 500W.
Bafang Maxdrive je dostatečně silný, co je na těch kolech slabé pro jízdu do kopce je nedostatečný rozsah převodů, 11-36 je málo.
Subjektivně slabý je. Když jsem srovnával se Shimanem, to byl úplně jiný pocit z té síly záběru. Možná by to šlo softwarově upravit, ale ve výchozím stavu od výrobce mě Bafang (ale ani Bosch) moc nezaujal. Převody byly u kola se Shimanem sice širší, ale nebylo třeba je využít - při stejné kadenci jsem jel zhruba stejně rychle, jen s Bafangem to byla o dost větší námaha. Shimano i Yamaha v Boost režimu zřejmě přidávají víc než obvyklých 300% k síle cyklisty.
Kazeta 36 je do kopce málo i s motorem?
Kdyby to nemělo stupidně nejlehčí převod 38/36, tak by ten výkon stačil i v kopcích.
Při pomalém převodu zas musíš šlapat jak ďas, abys jel aspoň 11km/h. Smyslem elektrické pomoci je, abys mohl kopec vyjet i s menším převodem a přesto mohl jet rozumnou rychlostí i při pohodové kadenci kolem 50rpm.
Proč bys měl šlapat jak ďas, když bys dojel pod kopec, kde to kolo s převodem 38/36 nezvládá, tak bys prostě hodil lehčí jako na normálním kole a pokračoval dál stejnou kadencí jen pomaleji.
A 50 rpm není pohodová kadence, to je bába s nůší a je možné, že při takto extrémně nízké kadenci ten Bafang nepracuje optimálně
Jak jsem psal, od elektrokola očekávám, že mi bude pomáhat tak, abych i do kopce jel slušnou rychlostí (10-12km/h) i při pohodové kadenci šlapání, což pro mě není víc než 60rpm. Z toho lze odvodit vyhovující převod. 38/36 je tak akorát.
Pořád to obojí má nic moc pohon s kazetou jen 11-36 a hodně lowend brzdy. Tenhle rozpočet je prostě na slušné horské elektrokolo málo.
Jo brzdy. Na těch se snaží ušetřit každý výrobce. Co jsem koukal tak i dost slušně osazený kola maj brzdy na prd.
Prolét jsem to jen zběžně, je jasné, že hlavní hráči na trhu jsou Yamaha a Bosch.
Dvojpřevodník je pro mě signálem, že ten motor má nějaké limity, má problém.
Bosch to nepotřebuje, poradí si s kopci i s tou pidiplackou
Řešíme tady motory do terénu, ne na expediční dálkové štreky po asfaltu. Tu zmakne +-každý motor. Nic ve zlém, tvoje dálkové cesty obdivuji, já bych v sedle takové porce nevydržel.
Nevím, proč by Bosch CX Performance měl mít problémy v terénu, ale neznám to, neumím.
Spíš si myslím, že nahradit ty přesmykače výkonem motoru je dobrý nápad
Problém je že ty motory jsou v těžších podmínkách každý úplně jiný. Některý je nervózní jiný má výkon jen ve vyšších otáčkách atd. No a pokud je možnost dvoupřevodníku tak se to částečně řeší.
No, o tom mluvím, když na to motor nemá, převodníky to nevyřeší. S tím Boschem jsem vyjel fakt drsné sklony a dost naloženej, to že nejezdím terény navěci, že vím co dokáže vystoupat nic nemění.
V podobném duchu bychom mohli debatovat dlouho, ale k jednoznačnému závěru se nedobereme, jelikož se vždy jedná o subjektivní zkušenost. Jindra třeba tvrdí, že s Boschem vyjel "drsné sklony", ale už nevíme jaké, jakou rychlostí a hlavně s jakou intezitou šlapání. Někomu vyhovuje jen malá pomoc motoru a rád šlape rychle, jiný bude spokojený, když bude šlapat stále pohodovým tempem i když pojede do prudkého kopce a tedy očekává maximální pomoc motoru. Objektivní test by byla jízda na kole jen na elektriku (zcela bez špapání), teprve pak by šlo zhodnotit, jak je který motor silný a kolik energie spotřebuje. Bohužel takový test zřejmě nikdo dosud neudělal.
Aby bylo jasno, já jsem 29" MTB znásilnil, a předělal na treka, byl to čistej horák
To bude tím, že má zpřevodování těmi plastovými kolečky na pidiplacku uvniř. Taky řetězům se to bude asi 'líbit'.