Musíš se rozhodnout zda na střechu nebo na tažné. Osobně máme dvě elektokola, tak jedině na tažné. Ještě ke všemu kombíka tak musí být nosič sklápěcí. Koupil jsem levné Peruzzo, je stím víc práce při montáži a zajištění pro jízdu. Zde se na kouli upevňuje šroubem, dražší značky mají pákou. Jízda s 2x elektrokolo a dvě dětská je parádní. Drží perfektně, po dálnici se dá jet i 130. Zkrz rámy kol ještě provlékám ocelové lano se zámkem k nosiči, proti nenechavcům a hlavně pocit jistoty, že mi za jízdy neuletí. Viděl jsem jak se na dálnici zvedli dvě kola ze střechy auta. Byl to děsivej zážitek.
Musíš si dát pozor při couvání, v bočních zrcátkách vidíš i jak kola přečnívají, tak i předjíždění je v pohodě.
Tento je složitější pro montáž, ale s upevněním a naložením 4 kol tak do 1/2 hod.
Osobně jsem z touto přepravou kol spokojen, jen je otázka peněz jakou značku zvolíš.
Taky ted schanim nosic na elektrokolo jenze nemam tazne.Takze potrebuju nejakej universal na 5te dvere a potrebuju aby to pasovalo na Clio II.Neporadi nekdo?
Zjisti kolik je mezera mezi dveřma a střechou. Budeš tam muset umístit "nosič na páté dveře". Panty na voze jsou dost pevné, akorát bude problém s délkou opření spodní tyče nosiče. Normálně se opírá o spodek dvěří. Clio je ale dost malé. Myslím že koupě závěsu a klasiclého nosiče na kouli vyjde levněji.
Levneji asi tezko nosic na kouli je aspon za 5000kc a to netusim kolik by stalo tazne.Nosic na 5te dvere koupim kolem 2000kc.Tak co je levnejsi?
Nejsme tak bohati,... znáš to?
Nezapomeň připočíst cenu zadního skla po prvním větším brzdění.
Tys byl vždycky zlomyslný, ale tím revizorstvím jsi se ještě vypracoval. :D
To tak být nemusí, to může jednoduše být jen tím, že můžeš. Dělali v júesej experiment, že si tam lidi hráli pod dozorem "vědců" na kriminál. Ve výsledku za pár dní "dozorci" mlátili "vězně", kteří se nakonec organizovaně vzbouřili, smetli diktaturu "dozorců" a vyběhli si před halu k "vědcům" pro výplatu :-D
Při revizorování nasazuje masku Fantomase (aby ho někdo ve městě nepoznal a nezbil) a Fantomas, to ví každé malé dítě, nemůže být hodný.
Sem ovšem chodí bez té gumová šprcky na xichtě ...
Pch, já byl náhodou hodný revizor. To množství, co jsem každý den napsal, jsem stihl i odpustit. A to v případech, o kterých jsem věděl. Že jsem toho hromadu prehlidl, je mi jasný ;-)
Kdybych byl svine, budu psát všecko a měl bych větší výplatu než řidiči :-D
Já a zlomyslny? Nikdy :-D
Na druhou stranu to "neštěstí" druhého občas prostě pobaví. A netvrď, že ne :-D
Včera jsem psal chlápka, najednou z druhé strany úplně šílený smích a pískání, tak jsem koukal, co se děje, a oni se kamarádi toho chlápka mohli potrhat smíchy, že jsem ho chytil :-D
Cizí neštěstí je prostě nejlepší :-D
hele, podivej se na Thule.
maji tam pokud chvili hledas i max nosnost pro zadni dvere daneho auta. (elektrokolo neni nejlehci)
Ma 2 druhy nosicu na zadni dvere, najdi si co tam pasuje. Ale PROSIM kup ho na inzerat, ty penize co chtejí za nový jsou uplně od věci.
Ja tou udelal stejne, koupil jsem cca 8 tisicovy nosic za 2500 a dokoupil jsem si patricne adaptery za tisicovku.
Podle tabulky nepasuje nic od Thule.Moje zkusenost je ale jina ze to treba neni pouze schvaleny a nebo po nejaky uprave by mohl pasovat.Namam to ale jak porovnat.Nosnost problem neni budu vozit pouze to jedno elektrokolo a to je lehci nez dve obyc.
Když není něco schválený, tak to má asi svůj důvod, ne? Nebo myslíš, že by se výrobce dobrovolně vzdal kseftu? :-D
No ze to neni schvaleny neznamena ze to tam nejakym zpusobem nepujde.Kdyz by se mi to povedlo nejak napasovat tak to tam klidne dam.Problem je ze neznam zakladni rozmery a nemam je jak zjistit.
Ty by sis pověsil nějak napasovaných 40 kg bez otestování na zadní dveře na auto a běžně s tím jezdil?
Policajtovi se nosič může líbit a začne být "vlezlý". Výrobce, homologace a ... a najednou ti začne vypisovat pokutu. Možná zadrží techničák ...
Aby ses pak nedivil
To nejspíš ne. Nosič si můžeš v podstatě vyrobit sám doma když se dodrží základní pravidla o způsobu úchytu, tvaru, zaoblení, ostré hrany atd.
Mnohem horší by bylo, že špatně uchycený a třeba i přetížený nosič se může snadno utrhnout a v horším případě i pozabíjet lidi co jedou za ním a pak by se nejspíš zajímali a to hodně podrobně a postoj pojišťovny se dá snadno předem odhadnout.
Vycházel jsem z předpisů, např. výkop si můžeš udělat sám, ale někdo (s razítkem) musí rozhodnout, je-li proveden správně (zadarmo ani kuře ...). Mohlo by se stát, že realizační fa. bude chtít doklad o provedení výkopu (ač všici vědí, že kopali Cikáni)
Vykopal jsem si přípojku plynu, jenže nebyla bumážka, takže bohužel ...
Nevím jak zrovna nosič, ale asi dva roky se u kdečeho dost bazíruje na homologacích, jak u dílů, přestaveb, nebo doplňků. Divil bych se, že by zrovna "zahrádky" z toho vypadly. STK to mají přímo v popisu práce (a hlavně tuzingáři z toho šílí), snad že i policajti na to fasovali pro silniční kontroly poměrně podrobnou návodnou knížku, s obrázkama.
Když někdo přijede i s nosičem do STK na kontrolu, tak se může snadno stát, že po něm budou chtít vidět nějaký doklad o výrobě když to bude viditelně nesériová výroba.
Nosič není pevná součást vozidla. Pokud to někdo vyrábí a prodává k použití na vozidle, tak to musí projít schvalovacím řízením, ale pokud si to někdo udělá sám pro sebe a dodrží určená základní pravidla (rozměry, poloměry, ostré hrany, šrouby apod.) tak není problém. Problém nastane při nějaké nehodě a způsobení větší škody.
pardon, nenapadlo mne že to Thule nema.
Překvapilo mne to.
Ten muj který mám je přestavitelný v takovém rozsahu že pasuje jak na Opel zafiru, tak na švagrovu Octavii a kolegovu Fabii.
Nevim odkud jsi, pokud budes mit cestu kolem UH
dej vědět, můžeme vyzkoušet zda to tam napasuješ.
Prave to bych potreboval nekoho kdo nejaky ma abych to vyzkosel,bohuzel nikoho neznam.Co je to za model?Bohuzel jsem z Usti nad Labem.
Tady najdeš známých, popř. přátel:
https://forum.renaultclub.cz/index.php?sid...
Po týdnu chceš odpověď na svůj dotaz?
https://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=38...
Oni renaultáři nejsou na fóru imrvére, musíš počkat (jet na sraz, na burzu) ...
Hoši, hoši...
Tak jen si pěkně pokecejte. Sedíte aspoň každý v jiném kanclu nebo máte stoly naproti sobě?!?
:o)))
Tentokrát asi slyšíš trávu růst ;-)
Ani ne - podle toho, jak se tu najednou s žádostmi o doporučení nosiče roztrhnul pytel.
Ono taky hodně záleží na tom jak si vysoký a jak silný a jakou práci ti dá zvednout kolo a udržet ho pro upevnění.
Pokud pořádně a pohodlně nezvládneš dát kolo na střechu, tak ani nemá moc smysl hledat střešní nosič.
střešní se dá, vozil jsem tak tři i čtyři kola ale jezdit s tím je o omezení rychlosti. Většinou jsem jel tak 9O km/h, to bylo v pohodě, když šla rychlost nad stovku, tak už to bylo s moc velkým rambajzem. Myslím, že pokud máš kulu tak je lepší nosič na tažné.
Úplně nějlepší je asi dodávka. Ale to zřejmě není tvůj případ.
Na cestách jsem potkal lidi se škodou octavia co do auta nacpali dvě jízdní kola a nějaké nosiče neřešili. Passat by mohl být o fous větší než oktavka.
Jsou střešní nosiče homologované pro rychlost 130 a zvládají to bez problému a bez hluku. Jen musí bít nosič a kola správně uchycené.
Samozřejmě že se dvěma a víc koly na střeše při vyšší rychlosti už razantně roste spotřeba.
Jeno kolo na střeše necítíš. Dvě kola už to auto brzdí, ale dá se to. Tři a více už funguje jako brzda a plachta na boční vítr současně. Pokud nemáš silné auto, tak je to hrůza. Jezdíval jsem Š120 se čtyřmi koly na střeše a ve čtyřech a ta už skoro nejela. Pro delší cesty bych nyní volil už jen nosič na kouli. Ale pro delší cesty je nejlepší autobus s přívěsem a s řidičem.
Když máš na to, kouit si autobus i s řidičem, tak pro ne. :-))
Ale už jsem viděl, jak za jízdy spadlo kolo z přívěsu za busem.
Dát nosič na kouli za stodvacítku, to by byla teprv komedie. Nějakých padesát kilo vysunout daleko za zadní nápravu, vepředu jen zabalenej luft, přední kola skoro v luftu - a takhle v bočním větru míjet kamion...
Řekl bych, že už ten půlmetrák bude poznat i za lehčím autem s motorem vepředu. Nějaká tříhrnkoví Fóbie v kombíku s elektrokolama za koulí taky pojede většinou jen po zadních.
Stejně je u každého tazneho dana hmotnost, na kterou jí můžeš zatížit. Na našem máme 40-50 kg, nevím už přesně. Takže nosič + max 2 kola a smitec.
Kolik lidí tohle ví a kolik to řeší ? A když už ví a řeší, kolik z nich si řekne, že nějakých dvacet kilo navíc přece nehraje roli a že to přece mají spočítané s rezervou. Vždyť je to tak vždycky a u všeho :-)
Na novějších autech je většinou udávané zatížení koule 70 Kg. Nosič pro 4 kola má nosnost 60 Kg a jeho váhu odhaduji na 12 Kg.
Novější, ale především větší, Octávia a víš.
-na střeše mám relingy (hagusy) s příčníky
Hakr.
Na ně dávám 4 nejlevněší plechové držáky kol,
které jsem koupil před 15 lety ještě na Felicii.
Slouží dodnes, jen šrouby jsem vyměnil za
nerezové.
Používám i nosič pro 3 kola na zadní dveře (thule backpack,tuším)
Po pravdě... to zpracování by jsem za ty peníze čekal mnohem lepší.
Co mne příjemně překvapilo byla kompaktibilnost zámků Thule a Hakr - povedlo se mi je sjednotit na stejný klíč.
Na jízdu je lepší Thule, i nakládání je pohodlnější.
Pokud potřebuju převést víc než 3 kola používám střešní nosič.
Dostat 4 kola střechu Zafiry vyžaduje stání nahoře na kole(špičky pod blatníkem) nebo židli.
Maximálně odvezu 7 kol, co je plná kapacita Zafiry. Ovšem auto se 7 koly a 7 lidmi... no je to už neohrabaný nákladák a fakt jen nouzovka.
Auto nemám, ale kdybych náhodou měl, tak nosič na kouli. Jezdil jsem jako spolujezdec s kolem na střeše, s kolem na kouli i s kolem na vozíku. Nosič na kouli mi přišel jako nejpohodlnější i nejelegantnější řešení.
Za me taky vede koule. Nemusim kola zvedat nekam extremne vysoko a minimalizuji riziko, ze si hnu s hrbem. Navic dneska jsou auta hodne crossovery ci SUV nedejboze mit nejakou takovou vyssi almaru jako Berlingo, tak aby tam clovek lezl s kolem po schudkach...:-( Kola jsou v zavetri auta, zase clovek musi opatrnejc pres prejezd ci nejake retardery ci na rozbite ceste. Ale zase nemusi sledovat vetve a stromy, viadukty, tunely a podjezdy, muze do podzemnich garazi ci na parkoviste v parkovacich domech, aniz by cokoli urazil. Take mensi odpor vzduchu a nizsi spotreba. Po dalnici lze slusne uhanet bez obav, ze kola uleti...atp....i kdyz ja jsem si sveho casu zavzpiral i tandem na strechu...
"... nedejboze mit nejakou takovou vyssi almaru jako Berlingo, tak aby tam clovek lezl s kolem po schudkach...:-(".
Asi tak?
https://miral.rajce.idnes.cz/Sraz_Nakole...
:))
Vozíš li kolo několikrát týdně, tak střešní nosič který nesundáváš. Osvědčil se mi systém Thule Pro Ride (obrázek) - zatočíš kličkou, utáhneš dva rychloupínáky u kol a jedeš, možná to mají i jiné značky. Pozor na příčník, s levným za tisícovku se to houpe apod, s originál škodováckým jezdím klidně 140, ale fakt roste spotřeba.
Na víkendy párkrát do měsíce jedině nosič na kouli. Jsi ale delší což může být problém při parkování.
Nikdy neříkej nikdy, takže bych se chystal na přepravu elektrokol a tudíž studoval jak moc bude baterka zavazet mechanizmu kterým chytáš kolo k nosiči.
Nosič na tažném a parkování je zážitek. Podélně potřebuješ místa jak pro Avii. Horší je kolmo k chodníku. Už jsem schodil takový velký květináč i se stromkem. Standartně ale strkám nosič dozadu a nechávám čouhat předek auta z řady. Že přehlédne předek auta je možné, ale nosič ti klidně urazí.
Na ten přesah 1 metr dozadu nejseš zvyklí. Některé obrubníky jsou hodně vysoko a nevejdou se pod nosič. Výhod i nevýhod to má více než se dá popsat.
a v Brně pokud parkuješ tak, že zasahuješ částí auta nad chodník je to MP bráno jako zábor veřejného prostranství, který je možný máš-li ho dohodnutý s městem a zaplacený. jinak je to neoprávněný zábor. Stálo mě to dvě stovky. A den volna bo sem tam musel na tu MP osobně zajet.
To je nejaka blbost, ne ? Nad chodnik zasahuje prakticky kazde auto pri sikmem, nebo pricnem stani. Problem bude u nejakych velkych aut, pokud stoji kolama az na chodniku, aby necumely moc do silnice. Tam bych to pochopil. Ale ne jako zabor. To je zas nejaka volna tvorba mimo zakony mestske domobrany.
zajeď si do Brna a zaparkuj :-p