Zdravím, koupil jsme si jenom tak pro zábavu levnou kameru bml cshot1. Vždycky jsem chtěl zkusit něco natočit z kola. Jenomže teď si tak říkám jestli je dobrý nápad jí přidělat třeba právě na řídítka. Nebude obraz moc rozklepaný? Kam jinam jí dát? Na helmu se mi zrovna dvakrát nechce. Zaprvé na nevím jak bych jí tam přidělal a zadruhé z bezpečnostního důvodu ani moc nechci. Za každou radu budu moc rád. :-)
Ono nejlepší stejně bude si to vyzkoušet, ale řidítka ideální nebudou, zvlášť při manévrování v nižších rychlostech s nimi totiž člověk dost mele. Připevnění na přední stranu rámu (kudy prochází krk vidlice) mi připadá lepší, ale to připevnění se lépe řekne než udělá a můžou pak ve výhledu zaclánět bovdeny. Takový záběr by mi přišel stabilnější.
Jak se ale v teorii často píše, hodně záleží na uměleckém záměru. Pokud ti jde o zachycení dopravní situace, budou řidítka nejlepší (bude vidět kam zatáčíš, nic nebude překážet).
Dobře většinou vypadají záběry z výšky hrudníku přes řidítka (chest mount), ale moc pohodlné to nejspíš nebude. Pohled z přilby se taky často používá, pokud se budeš často rozhlížet do stran, divákům se bude točit hlava, dopad na bezpečnost hodnotit nebudu.
Hodně zajímavě ale mohou vypadat záběry z míst, kam by tě normálně nenapadlo kamerku dávat, třeba takhle vypadá jízda na Ibexu pohledem od středu zadního kola https://vimeo.com/137457057 nicméně dobré je to na prostřih pro oživení, delší záběry bych z téhle perspektivy asi sledovat nechtěl...
Tohle je z řídítekna dlažbě:
https://youtu.be/cTG9H6IAs8w
Pěkný, nijak to netřese. Mně to přijde vyhovující.
No, mám strach, že to dělá taky nějaká ta elektronická stabilizace, je to špičková Sony a ne číňan, ale kdoví. .
A má to podobné parametry a stabilizaci obrazu jako to co si koupil? Řekl bych, že ne.
Myslím si, že v tom bude asi trochu rozdíl, ale to hlavní je kameraman, no né?
... se fakt nebojíš, že někdo otevře levé dveře u auťáku, který míjíš tak "na těsno"?
Ono to zase tak na těsno není, kamera krapet zkresluje.
Přesně, vypadá to horší než je realita.
Při jízdě ve městech mám spíš vždycky troch strach, aby mě nenabral někdo, kdo bude odbočovat doprava a nevšimne si, že jsem vedle něj. Proto taky dělám kravál, pouštím muziku z repráčku na plný kule.
Když tě vidí a slyší, je to v suchu.
...v létě tě kabriolet nesmete- na rozdíl od kamionu(který tě vidět nemusí a slyšet nějaký "repráček na plný kule" už ani náhodou...;-)
Kamión je důstojný protivník :-)
Nevychytáš holt všechno, když cejtíš, že by to mohlo bejt o hubu, je lepší se nikam moc necpat. Naštěstí tohle odbočování doprava je záležitost spíše měst, a tam ty velký krávy většinou nesmí, ale nabrat tě může i skříňová Avie...
Nic moc asi nelze vymyslet.
Minimálně se lekneš a "hodíš vlnu". Její následky mohou být tragické ...
Taky jezdím kolem stojích aut. Chce to přece jen víc koukat než v otevřené krajině a pak důvod se lekat a dělat vlny.
Jak už jsem psal, je to jenom tak ze srandy. Nechci žádné profesionální záběry. Z těch záběrů mi to nepřišlo vůbec špatný. Zkusím to a uvidím jak to bude vypadat. Díky za rady všem. :-)
Nezapomen se tu pochlubit vysledkem. ;-)
Na kolo se dostanu až asi o víkendu. Přes týden jsme do večera v práci.
Kamera je urcite dobra vec, at uz pro pozitek z jizdy nebo pro bezpecnost :)
A odkaz na tu nejlepší nebude?!?
Vydrž, to přijde. Nejdřív navnadění, chvíle nedočkavosti a napětí a pak rozuzlení :-))
Odkazy nepridavam, hodne se maze a banuje to ja nebudu riskovat.. :)
Zajímalo by mě jak kamera může zlepšit požitek z jízdy. Záznam ti jízdu může někdy později připomenout, ale zlepšit?
Pokud jsi vášnivý selfíčkář, můžeš kameru na řidítkách natočit na sebe místo na cestu a ideálně rovnou live-streamovat tisícům fanoušku na facebooku, youtube, instangramu nebo nevím kde všude a požitek z jízy bude určitě o level lepší než kdybys jel sám a nikdo tě neviděl... :-)
No tak to musí být vášen a orgasmus a snad lepší než extáze :-)
Už se mi několikrát stalo, že jsem si při mé pověstné nešikovnosti namotala foťák na držák směrem k sobě. Naštěstí jsem na to přišla vždy ve chvíli, kdy jsem nemohla najít spoušt na správném místě.
Ostatně slovo "spoušť lze u mnoha mých videí brát dodlova doslova:-))
Ja treba selficka miluju, vyzivam se v tom. :D takze u me idealni kamerka na riditka
A teď ještě jak ta kamera zvýší tu bezpečnost na kole? To jako, že vnoučatům budeš pouštět, jak jsi si rozbila hubu?
A proč ne? Odstrašující příklad...
Tak děti, tohle byla poslední minuta vaší babičky... takže cože děti znamená značka Dej přednost v jízdě?
Super nápad. A děti půjdou a budou si chtít ty blbiny vyzkoušet...
Každý by měl mít kameru :) ať už bezpečnost či nějaké záznamy na večer ukazát rodině
A ty nějakou kameru hledáš nebo co tě vede k tomu, abys do každého tématu o kamerách něco napsala?
Ale dobře, je večer, něco ti ukážu https://vimeo.com/279332898 rodině bych se tím ale snad radši ani nechlubil... :-)
A teď ty?
Jestli jsem něco nenáviděla, tak to byla nálož diáků z dovolené.
Ne, děkuji, svoji rodinu od sledování jakýchkoli záznamů ušetřím. Pokud chtějí, vědí kde je najdou.
Kdo nema kameru na riditkach tak dela chybu, ja si nejdriv rikala ze to je kravina, ale potom co jsem shledla zabery u kamaradky tak jsem si ji musela poridit taky
A v čem že teda spočívá ta chyba, kterou jsi zjistila po shlédnutí záběrů u kamarádky?
Ze me donutila do toho taky :D a ted jsem na kole skoro den co den
No vidíš, kdybys neměla kamerku na řidítkách od kola ale na selfie tyči, nemusela bys vůbec na kolo sednout:-))
Předvedeš nám nějaký ten selfie šotík z kola?
Záznamová kamera na kole naráží na drobný problém, i když budeš točit smyčku a nesežere to moc kapacity, brzo dojdou baterky.....
Jojo, v autě je instalace kamery triviální, stačí zapojit do zapalovače nebo někam do palubní sítě a když se nic nepokazí, může to spolehlivě fungovat roky.
Jenže na kole elektrická zásuvka nebývá a baterie v kamerce nevydrží dýl než 2 hodiny (většina max hodinu), což by znamenalo nabíjet po každé jízdě a nejezdit nikam daleko nebo vozit ještě powerbanku a kameru k ní připojit... což ve výsledku člověka brzy přestane bavit... a šlapat trvale s dynamem jen kvůli kameře, málokoho nadchne...
Snad jen u elektrokol by napájení kamery nemusel být problém, tam se s pravidelným nabíjením počítá a další spotřebič zase tolik dojezd nesníží...
A co bys na té kameře pořád natáčel? Kdo by ty nekonečné cesty mazal?
Pokud bys to chtěl jako černou skříňku, tedy jako případný důkaz, že tvoje verze nehody odpovídá realitě, což je důvod, proč si to většina pořizuje do auta, pak potřebuješ nahrávat furt, když je tvé vozidlo v pohybu, protože dopředu prostě nevíš, na které křižovatce ti někdo nedá přednost...
Samozřejmě dokud se nic nestane, není moc důvod na záznam koukat, prostě se nastaví automatický přepis nejstarších záznamů, což snad už většina kamer umí.
Ale záleží, proč si kdo kameru pořizuje. Pokud si chci jen natočit nějaký úsek trasy, o který se pak plánuji s někým podělit, není problém zapnout kameru až je potřeba, na to kapacita baterie stačí...
Tohle už se řešilo v jiném vlákně, pokud to chci jako bezpečnostní kameru - mít prostě záznam všeho, tak je potřeba se dívat po tzv. BODY CAMERA tj. kamery typu co na sobě nosí policajti, to by mělo bejt dělaný aby to vydrželo celou směnu. Ale zase je to optimalizované jinak než na líbivé záběry jako akční kamery typu GoPro.
Najstabilnejšia je montáž na hruď. Na ebay sa dá za pár dolárov kúpiť taký úchyt s popruhmi. Nie je problém s otrasmi bicykla a prenosom pazvukov cez kostru až do kamery a tiež je možné sa rozhliadať bez toho aby obraz na videu lietal hore-dolu...
Nejstabilnější možná, ale není trošku nuda koukat pak hodiny záznamů vlastních šlapajících nohou?!?
To by určite nuda bola, ale neviem prečo by som niečo také mal nahrávať... Kameru mám na hrudi, a napriek hodne širokouhlému záberu tam moje nohy nie sú...
Jen jestli se ti ta kamerka hodí k šatičkám...
Proč si ten chudák ucpává uši?
Nohy nenohy, i zaber vidis :) a clovek snad vi kam dat kameru aby mu to netocilo nohy :O
Opravdu?
A kam tedy dáš na lehokole kameru, aby v záběru nohy nebyly a zároveň bylo vidět, co se děje před tebou? Bude-li kamera na řidítkách (název tématu), tak to podle mě nevymyslíš! :-)
Pokud teď nemyslíš lehokolo, tak na horským kole montáž kamery na hrudník celkem smysl dává, protože vidíš, co je před tebou a zároveň tam máš v záběru i řidítka, takže je to akční... třeba takhle...
https://www.youtube.com/watch?v=PUvfvNbH4KA
Ale tak stabilní ten obraz není jen díky upevnění, navíc používá aktivní stabilizátor. Tady to má vysvětleno podrobně, z mého pohledu už docela profi přístup a na výsledku je to znát...
https://youtu.be/z7B72buxruA?t=4m49s
Tak jsem si prakticky potvrdil, že řidítka jsou pro kameru nevhodné místo i v případě horského kola. Připevnění k rámu pod řidítka aktuálně hodnotím jako mnohem lepší.
Nakonec to bylo překvapivě jednoduché, použil jsem držák určený na přilbu a podložil ho kouskem gumy, aby nepodřel trubku. Vychází mi to tak, že bovdeny se do záběru dostávají jen při extrémním zatočení. Když kamerku dostatečně skloním, je v záběru vidět i blaník, takže si lze snadno udělat představu, o kolik víc by to obrazem mlelo, kdyby byla kamerka pripevněná k řidítkům...
https://uloz.to/%2158103X0c7HLf/20190317-133509...
Alespoň pro škrábání se do prudkého kopce přes nerovnosti, se mi tohle řešení jeví ideální. V případě rychlejší jízdy po kamenité cestě už se kamerka dost klepe, navíc tam něco někde dost drnčí, tam by asi připevnění k hrudníku dopadlo lépe...
https://ulozto.cz/tam/_YgM0xfY4IGnD
Krásná trasa, taková vždycky potěší, je radost po také jet.
Takové umístění kamery je docela dobré, rozhodně lepší než na řiditkách.
Popravdě, kdybych předem věděl, kolik bláta cestou potkám a hlavně, jak pak bude kolo vypadat, asi bych zvolil jinou trasu...
Zvlášť tady to stálo za to - https://uloz.to/live/%21nr1oqjLjvUfz/cesta2-mp4
Ale když to horský kolo doma mám, nemůžu s ním jezdit furt po asflatu, na to už mám Ibex... :-)
No jo, těžaři. Vůbec nemá smysl jet na cesty v prostoru kde jsou těžaři, zvlášť když je zem namočená. Pokud to jen trochu jde, tak se takovým cestám vyhýbám, zbytečně velká dřina a příliš mnoho bahna v řetězu a převodech.
Však vědět to předem, jedu jinudy. Jinak mám ale žlutou na Skuhrov rád, byť zpravidla běžecky...
Něco málo tam projetého máme, ale ne všechno. Moc pěkná je červená po hřebeni přes Palici a dolů.
Kvalita těch videí je příšerná, to je tou kamerou nebo uložtem?
Z nouze, protože v kameře to zabalila baterka jsem točil mobilem, na držák na kameru jdou našroubat ty čelisti co drží foun, výsledek nevypadá tak špatně, z řídítek.
samozřejmě youtube taky dost zásadně krouhlo kvalitu
https://youtu.be/Q_XXaJK_u1U
Hned při rozjezdu a pak při zastavení jsem si říkal, že přesně kvůli tomuhle kvedlání na řidítka zásadně ne... nicméně jinak je ten obraz docela hezký. Předpokládám, že video vyšlo hezky především kvůli pomalé jízdě do kopce?
V podstatě u všech serverů, kam jsem zkoušel videa nahrát vypadá obraz hezky, když jde o statický záběr nebo se kamera pohybuje pomalu.
Jakmile je pohyb kamery rychlejší, mění se směr kamery nebo se to celé navíc ještě klepe, je potřeba mnohem víc dat pro uložení obrazu (mnohem víc rozdílů mezi jednotlivými snímky) a když tomu nastavení komprese nedá dostatečný datový tok, začnou mizet detaily z asfaltu před kolem a stromů po stranách (pohybujou se nejrychleji), objevují se čtverečky a stává se z toho mazanice, přestože původní záznam nevypadal zle.
Příliš nechápu, k čemu lidi natáčí do 4K, když ani Full HD video není kam vystavit, aby polovina detailů nezmizela... :-(
Líbí se mi to, jakým telefonem jsi to točil? Jen místo hučení motoru by bylo lepší na podkres pustit nějakou hudbu.