Jak souvisí elektrické výboje s kolem? Celkem jednoduše, v sobotu jsem si koupila nové kolo (Leader Fox Šumava) a po první projížďce jsem byla naprosto nadšená. Až do včerejška. Jeli jsme po cyklostezce nad kterou vedly dráty vysokého napětí a kolečko mi dalo pár elektrošoků. Na předchozím kole (asi 15 let starý "horáč") se mi nikdy nic podobného nestalo. Má někdo podobnou zkušenost? Co s tím???? Díky za jakýkoli příspěvek.
Jojooo...to uz se tu probiralo. Stava se to me pritelkyni na Authorovi Traction. Ale jen pod tim nejvetsim napjetim (tri draty).
Ani nevim, jak ta diskuze dopadla...Par lidi mi to uz vysvetlovalo, ale nejsem elektrikar, takze se to ani nesnazim pochopit:-) Kazdopadne prej staci pred dratama se dotknout nejake vodive casti kola...
:-D Tak tohle se povedlo...
:-)))
V nedeli k veceru Kamca trosku zabloudila a tak mi volala, abych ji navedl. Koukal jsem do mapy a ptal jsem se ji "mas nad sebou draty vysokeho napeti?". A ona, ze nejiskri, ze ne...ale ze jsou v dalce:-)
já také nevím o co jde a stále píši diskuzní příspěvky
O tom by mohl něco vědět Michal, protože mi o tom v sobotu říkala jeho Kamila. Takže taky nějaký zkušenosti a to má autora. Její řešení je, že si ty dráty musíš hlídat a pak se nedržet kovovejch částí,ale gripů...
Nojo, to je sice fajn, ale já se ničeho kovovýho nedržim, normálně dostávám šoky od sedlovky.
Je to celkem hustý, už si před každýma drátama říkám, vydržaj pianěrka vydržaj :o)))
A kam vůbec přesně tě to štípe?
No zkus hádat. :o))))
Zuzo, nebylo by dobré na tu sedlovku namontovat sedlo? Bylo by to určitě pohodlnější a vyřešilo by to možná i ty elektrošoky do pozadí:)))))
Možná i do popředí:))))))))))
To nemá nic společného s kolem, ale s tím vedením a okamžitými klimatickými podmínkami. Zvlášť jestli byl vlhký terén a indukovaný proud resp. ztrátový kapacitní proud mohl procházet z tvého těla přes kolo do země. Nebezpečné to není ani se to neděje často.
Deje se to za kazdeho pocasi, v ruznem obleceni a vzdy pod 110kV...nebo co tam je (jak vedou vzdy tri draty).
Přesně a také nezáleží na oblečení (syntetika x bavlna)
Trojsvazky se běžně používají u 400 kV, u nás nejvyšší napěťová úroveň. 220 kV bývají vedeny dvojsvazky nebo jedním vodičem, nižší (110 kV a méně) již jen jedním vodičem pro každou fázi.
Taky jsem už od toho dostal štípanec, ale je to spíše výjimka.
BTW - sovětští lidé používají i 1600 kV, tam už to štípe tak, že se pod tím bojí běhat i zajíci - takový velký elektrický ohradník v krajině.
Při podjezdu vedení VN nebo dokonce VVN je to tak, jak praví sector. Je proto dobré vozit sebou uzemňovací kolík, vpravit ho do země a lanko spojit s kolem. Potom jdou výboje mimo cyklistu. Zvlášť nebezpečné je to ale u vedení, kde je narušen vodič, kterým protéká kosínus fí. Takovým vedením se vyhněte obloukem. :-)
Takze si mam sestrojit hromosvod?
Nojo, to je pravda, to mě nenapadlo. Pokud je narušen kosínus fí, tak tam vyrážejí takové ty jalové proudy, které se potom vezou po některých typech crossových kol. Zvláště náchylná jsou k tomu kola Leader Fox (dříve Trekking Fox). :o) Takže se nezapomeňte dostatečně uzemňovat, doporučil bych ale spíše cyklistu než bicykl.
Skoro bych doporučoval jezdit pod vysokým napětím v brnění - Faradaiova klec ochrání
A nestačila by vodivá guma co se dává na auta? :))))
Hoši, s váma bych chtěla bydlet. :-))
Ja bych parcialne integroval kolo a dal bych to do rovnosti s druhou derivaci cyklisty (v nasem pripade cyklistky - ta by si mozna zalouzila i treti derivaci). No a z toho to cos fi vytahnes v pohode...ne?:-) A dle grafu je to uplne jasny:-)
????? co se tu zase řeší za hovadiny jaky vyboje jaky stípani ??? kudy to jezdite ????? ještě že tohle řešit nemusim brrrr
??????? ........ Jasně!!! :-)))
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=508... viz moje příspěvky.
Díky za odkaz na další diskuzi. Jak je vidět nejsem v tom sama. Docela mě to mrzí, protože nové kolo je až na tohle úplně super...