Ahoj, rád bych se zeptal zda je reálné vyměnit na mém cross kolu plášť 35c za 25c, jezdím jen silnici momentálně. Na silničku nemám koule.. a neužil bych jí, je to jen dočasné. Děkuji za odpověď a prosím bez zbytečných posměšků mému dotazu ;-)
Tím ale z toho v podstatě silničku uděláš (takový napůl fitko), takže koule si připrav, hned vysvětlím proč.
Dost záleží, jak máš široký ráfek. Jestli širší, tak 25 se v něm rozjede, nenaboucháš ho pořádně a pojedeš přes nerovnosti po ráfku.
tenký plášť musíš naboucht cca na 8 atm, jinak cvakneš. A když takhle naboucháš, už se to bude chovat jako ta silnička. Kromě pozitiv, taky negativa - menší adheze v zatáčce a hlavně při prudším brzdění.
Taky, když už takhle tenké gumy, tak určitě ne nejlevnější šunty, přínos by byl malý. Když tak alespoň nějaký střed s hustším TPI a menším valivým odporem.
Koukni radši po kvalitnějších hladších trekových gumách okolo šířky 32 až 35. Odvedou na treku lepší práci s větším pohodlím.
díky moc za odpověď. změřím ráfek, kouknu i na hladké pláště 32. Jde mi o to, abych alespoň trochu na silnici jel a netrápil se. Mam v plánu nějaké "sranda" triatlony letos, a kolo je jen po silnici takže mi všichni ujíždí....což asi ujedou i tak ;-) ale jdu tomu štěstíčku trochu naproti alespoň změnou plášťů.
pak je ještě jedna cesta - trénovat s širokými těžkými plášti, a na závod přezout na nějaké tenké a lehké šlupky :)
...a první ostřejší zatáčku vytřít :-)
Ono ty tenký pláště to chce mít alespoň trošku v ruce, jinak se musí zbytečně moc pomalu a opatrně.
Ale na takový závod to chce trochu aerodynamiku, ne sedět jak starosta na treku. A jestli na něm máš pružinovou vidlici, tak táhneš fůru balastu (pro tenhle účel). S ambicí na takovýhle sport bych se osobně poohlédl po nějaké starší solidní silničce. Hliníková s Tiagrou by se určitě dala pořídit kolem desítky. A to už je jiná jízda.
Ambice v triatlonovém sportu rozhodně nemám :-) jde o to se vidět s přáteli a udělat si žízeň...
Vyměň celé kolo za silničku, kluci ti poradí kde koupit a můžeš koupit lacino.
Já koupil stařičkého Peugeota Ventoux za 2500 na inzerát, má adi 9.5kg, sice jen 7 + 2 převodů, ale sviští. Za starých časů tam osazovali míň kurvítek, tak je to celjem držák.
No a připrav se, že ti to zadnici naklepe, jedeš jak na ocelové obruči, každý hrbolek důvěrně prožiješ, ale zrychlíš se tak o 10km/h průměrně.
Jo Jo už jsem koukal po nějakých bazerech, také mě to napadalo nějaký starší historický kousek pořídit
Tu historii to chce s rozumem, kvůli kompatabilitě současných běžných dílů.
Dodal bych, pohlídej si hlavně brzdy.
Jsou dvojího typu, s dlouhým a krátkým ramenem.
Ty s dlouhým brzdí strašně mizerně.
Je z čeho vybírat
https://www.cyklobazar.cz/silnicni-kola?filter...
Hele, Bara2 vymazlila Růženku a teď jí pouští...
https://www.cyklobazar.cz/inzerat/240646...
za ty prachy ty kola maj nějak málo drátů, ne né? :-)
Ta plečka, na kterou jsi dal odkaz, si k mojí Růžence nemůže ani čichnout.
A pro zakladatele tématu: souhlasím s Jindrou, i starej favorit je dobrej (čím starší, tím lepší), dá se osadit dostupnejma komponentama a obout na 23 mm gumy.
Viděl jsem inzeráty na velmi pěkné F1, ale adi tři silniční Peugeoti ze 70/80 tých jsou tam taky.
Ta kola jsou velmi jednoduchá, tím se eliminuje řada problémů co nadtanou u nových ale levných kol.
Čím dýl na Růžence jezdím, tím víc mám chuť splašit ještě jeden takovej rám a udělat opravdu retro... Málem už jsem jednu zelenou Růženčinu vrstevnici brala, ale zatím si říkám, že dokud na to nemám čas, nebudu tahat ordel do baráku. Stačí, že Růža zimuje v pokoji pro hosty :-)
Mě donutili si postavit na kola specielní domeček, prej do baráku nesměj.....
Ale tam se jich vejde....
Tak tohle je hodně drsný. Souřadnice sem nedávej, ať si případnej zloděj nepřipadá blbě, že k tomu přišel úplně zadara ;-))
Domeček se zamyká a furt tu někdo je.
A když není, tak jsou kola s náma :-)
Jinak u nás zatím nějak moc nekrade. Občas zmiznou nějaká kola před hospodou, těm výletníkům, když se nalomí nefiltrovanou dvanáctkou a kola nechají nezamčená ve stojanu. Ale myslím si, že to taky dělá někdo kdo projíždí a kola hodí na korbu náklaďáku, protože od nás to na všechny strany je do dost hnusného kopce, tak by se zloděj - cyklista dost nadřel a ještě by mu hrozilo, že ho v kopci čapnou.
Dřív bejvaly weby Jawamanie i Motorkáři plné fotek motorek, leckdy před garážema hrdých majitelů. Po mnoha nedobrých zkušenostech je tam dneska pusto a prázdno. Minimum fotek, lokalitu kdekdo uvádí jen na úrovni blízkého města, typ stroje slovně a ještě jen tak všeobecně... No a ty tu nejsi zrovna inkognito.
Jo, já vím.
Ty doby kdy Venca dojel do hospody na kole, vožral se, zapoměl na něj a došel pěšky domů, aby druhého dne, když si v hospodě po pátém pivu vzpomenul, že je tam vlastně na kole, přestal pít a na kole dojel zpátky domů, jsou pryč.
Přesto, je tu zatím klid, ani snad u vatařů v satelitu zloději neřádí, i když ti jsou zamřížováni a opevněni včetně elektronického střežení.
Ono to bude tím, že narozdíl od sídlišť nebo chatových osad se tu nedá předpovědět, jestli v domě, nebo sousedství někdo není, riziko dopadení je dost vysoké.
Teda ne žebych se chtěl stát prvním.
tohle mě taky napadlo, jak jsem ten domeček viděl. ledaže by byl vchod ještě zezadu a na ty přední dvířka natažený samostříl :-))
A dveře zevnitř pobitý dvacetimilimetrovým plechem.
A v domě to bude bezpečnější?
Mám nasadit mříže všude?
Projít skleněnými dveřmi je jednodušší než vypáčit dřevěné dveře.
Občas se u nás zastaví nějaký ten "z města".
Vždycky se bavím tím tikem, jak jde třikrát zkontrolovat, jestli řádně zamknul dveře od auta na našem dvorku.
Musí to být na hlavu, pořád mít strach, aby tě někdo neokradl, mě to stačí když jedu na Zeleném, ještě si tu psýchu tahat domu. .
já jsem třeba z dědiny, taky jsem si říkal, že se u nás nekrade. a zedník, co našim dělal schody, je taky z dědiny a taky si říkal, že se tam nekrade... a nechal si peněženku s penězi v kastlíku v nezamčeném autě... a to to auto měl zaparkované pod těmi schody a skoro pořád tam někdo byl. no, dostal od své manželky pěkný kartáč :-D
Se na nějakej domeček můžu... Mi stačí ta stará kadibudka na hrabě :-)
V domečku určitě není to správný klíma. Mít na půdě seno, dám Růženku nahoru, ale ani na půdě není bez sena to správný klíma, by Růženka ještě chytla lišku, to nejde.
To jsem si taky říkal, holka je z domu, barák prázdnej, zaberu jí pokojíček a udělám si z něj kolárnu s malou dílničkou.....
To si měla vidět (slyšet) jak Soňa řvala :-)
Tak jsem musel postavit domeček a už mi do něj expanduje taky s nějakejma krámama.
Teď ještě musím kolem domečku dodělat terénní úpravy a prej se po něm budou pnout nějaký ty kytičky.
Ale jsou tam všichni, Author, Pepík, Favouš, Pažout, Zelenáč i Sonin Bělouš. Stridu vozím furt v kufru auta.
Ani jsem netušil kolik jsem stihnul za tu chvílku posbírat kol.
Díky za rady a tipy. A to jsem byl odhodlaný, že "berany" v ruce nikdy mít nebudu. Jsem nalomen.....:-)
Berany mě zbavily mravenčení rukou. To je ta dobrá zpráva. Špatná ne, źe bolest ss přesunula do kříže :-)
Stáří je ponižující..
Ne, ne...nebudu psát proč :-)
....ani nemusíš, to přece všichni víme :-)
Píču víš
(to jsem zase dneska vnitřně krásný a zdravý - viz http://www.extra.cz/kdo-nadava-sproste-jako...
Věc se má tak, že vůbec nechápeš, že vysunutí sedlovky je dáno geometrií rámu.
Možná to pochopíš z téhle fotky.
Dvě silničky Cannondale, bílá má rám Synapse, zelená Evo Supersix.
Oba jsou rám velikosti 54, určený pro výšku jezdce 171 až 178 cm (https://suburbanskiandbike.com/content/521...
Oba jezdci jsou vysocí 174 cm, podle madla zábradlí také zjistíš, že mají stejně vysoko sedlo.
Jen u bílého kola je sedlovka vysunuta výrazně výš než u kola zeleného, protože prostě ten rám má jinou geometrii.
Jsi zvyklý na geometrii bílého kola, nikoliv zeleného, a tak když sedlovka nečumí 25 čísel nad rám, domníváš se, že rám je špatně zvolen.
Není.
Než do něčeho vrazím slušné prachy, dost si čtu a také se poradím, tak už přestaň srát.
ten link nějak neklapnul, tak tady je snapshot
ještě pro porovnání, jak se ta geometrie liší.....
doufám, že teď už chápeš, v čem spočívá tvůj omyl.
Ty jsi na tomhle kole zrychlil o 10km/h?
Aha, tak to je pak jasné, proč pořád jezdíš do Francie. Ani jsi se nám nepochlubil, který profiteam tě koupil. :-D
Ne, na Peugeotu jezdím do Prahy, když ho hodlám někde opustit, třeba když mě pošlou něco nakoupit, o Zelenáče se dost bojím.
Jinak pochopitelně, jako frankofil jedině Peugeot....
Ach zase ta fialová obluda. Ještě žije?
Žije, tedy vyměnil jsem zadní kolo, namontovali mi tam nové sedmikolečko, ujel jsem na tom asi 10 km a něco v něm ruplo a začalo se protáčet.
Vloni najaře.
Budu s tím muset zajet zase do servíce, aby to porichtovali. Jinak je přebovdenovano, přelankováno do nylonu, mělo by šlapat jako hodinky.
Pojede se mno do Aquitanie začátkem května, když so po škole budu courat po okolí, nechci mít furt nerva, že mi to někdo ukradne, na to se to fakt hodí.
Taky se to dobře nosí, tak není problém si pomoci na výletě vláčkem, prostě taková "pracovní" silnička.
Ve Francii už se mnou byla, a narozdíl od tebe, se hodně líbí a je to téma k debatám. Lidé se zastavují, prohlížejí si to a pochvalují, celkem dobrý způsobu nácviku konverzace.
Sežeň páky pro lanka vrchem, bude vypadat líp.
jj, souhlas. Když retro, tak se vším všudy. Bez ironie.
Byly vždy vedeny spodem a jsou v originálních objímkách z nerezu.
A kdyby se ti přece jen náhodou ztratilo, napřed prolez místní muzea, jestli tam někde nevisí.
To není kolo do muzea :-)
Na francouzských cyklobazarech je jich spousta, většinou tak od 200 do -1000 eur.
Viděl jsem i za 1500 luxusně udělaného veterána, ten ale měl originální všechno.
Já mám nové ráfky a pedály, sedlo, a to vedení. Jinak je origoš všechno, přehazovačku, přesmykač a kliky mám ještě jednou, na tom starém fáčku, tak to snad přežiju.
Francouzi jsou evidentně dekadentní :D
Kdepak, to je cyklonárod, ale spíš silniční, přesně opačně než u nás kde cyklostezkách na rovině vládnou mtb.
Souhlas, ale ta fialová je dekadentní :D
Taková byla doba.
Seženu nějakej starej katalog, to budeš čučet co dokázali vymyslet
Tady jsou starý katalogy, prostě tenkrát to takhle dělali:
http://www.peugeotshow.com/
Hele, jak si tak hledám ty katalogy, zjistil jsem, že Peugeot zase oživil výrobu kol, tohle třeba je krasavec - silnička v Ultegře s motorem Bosch, 18.3 kg, to není tak strašný....
https://cycles.peugeot.fr/road/eroad/er02-ultegra
Díky všem za diskuzi. koukal jsem na archivní kusy a taky něco charitního a co třeba toto
https://aukro.cz/stylove-petlach-exage-ex500...
nebo v těhle vodách nemám vůbec plavat a raději dětem sebrat kapesné a 2-3 tis připlatit za něco novějšího?
třeba toto na mě vykouklo
https://www.sbazar.cz/martin.praha/detail...
https://www.cyklobazar.cz/inzerat/239977...
Teď jsem si s ním psal, chce za to 10, prej na Schwalbe galuskách a dvě přidá, starej Peugeot Reynolds, 9,7 kg, to byla kola co jezdívala TdF.
Šel bych do něj, ale z výchovných důvodů jsem dceři odmítnul cosi zaplatit, a kdybych si teď přitáh další kolo, sežerou mě zaživa.
To první a to od Jindry jsou hezký :-)
To za těch pět litrů se mi nelíbí, to nemá duši a za to moc peněz.
Hlavní je správně velkej rám, stejně to budeš muset osázet, vyladit..., ale čím lepší je rám, tím větší radost budeš mít z pěknýho materiálu, poctivé jemné strojařiny, jednoduchosti a domyšlenosti, s tím je radost si hrát. A cenově to bude odpovídat ceně komponentů, který do toho dáš.
Já se na Růžence učila, nikdy předtím jsem kolo rozdělaný neměla, všechno objevovala, takže jsem to osadila tím nejlevnějším, ale i tak už má naběhámo skoro pět tisíc a nemusela jsem s tím dělat vůbec nic, akorát občas namazat řetěz. Ona se snad vznáší, protože ani gumy nemá ojetý :-)
Ten zlatej pažout je barevně úžasnej, prostě skvost, otázka je, jak je velkej a jestli by ti pasoval.