Dobrý den. Koupil jsem toto 29" MTB elektrokolo se středovým motorem Bafang maxdrive. Ujel jsem na něm asi 300 km a po zhruba 200 km při šlapání a zapnuté přípomoci motor po ujetí 3-4 km začíná divně povrzávat. Co tam může vrzat? Když přestanu šlapat nebo vypnu přípomoc, tak to přestane. Celkem mně to při jízdě ruší a kolo působí zvukovým projevem jako staré rozvrzané kolo. Nemůže to způsobovat třeba nějaké to nylonové ozubené převodové kolo v motoru?
Je to skoro jednou, kvuli cemu to stalo.
Jednodusi ted reklamovat problem, nez pak platit sve penize za servis, kdyz ta porucha prestane byt zarucnym pripadem.
Kdyz pripomoc vypnuta, tak motor netoci, toci jen volnobezka s prevodnikem.
Jiste problem je v motoru.
Vetsi pravdepodobnost, ze ta osa neni dobre pripevnena a povoluje se, odstuboval se jeden sroub. Novy pohon nemel bych mit problem za 300km.
Mensi pravdepodobnost ze je to retezem - pri pripomoci moment na retezu je vetsi. Staci ho promazat.
Pokud jiz mate ojete ozubene kolo - tak jiste reklamovat pohon.
Diky za odpověď. Dnes cestou z práce kolo povrzavalo i pri vypnuté pripomoci. Když jsem pripomoc zapl, tam to bylo dost silnější. Psal jsem i přímo výrobci a servisní technik mně napsal, že by se mohlo jednat o povolení šroubů, které drží motor v rámu. To se mně zdá dost pravděpodobné, poněvadž to vrže i bez pripomoci. Je pravda, že těch 300 km jsem jezdil dost v lesním terénu na makadamech. Každopádně dnes jsem zavezl kolo do servisu tady u nás v Chřibech pod Buchlovem na garančku. Sice středové motory moc nedělá, ale přitáhnout ty sruby by mohl. Za dva dny budu teda vědět jestli to bylo povolenyma srubama nebo ne. Když ne, tak budu muset asi řešit reklamaci. Retazem to asi nebude, vrze to jakoby byl povolený představec. Motor jsem rozdelany nemel, kolo mám měsíc. Ta ozubená umelohmotna kola jsem viděl pouze na fotkách puleneho motoru na netu.
Kolo mám z garančky doma. Dotahl šrouby co drží motor v rámu. Dotahl kliky a šlapátka. Udělal celkovou garančku (dotažení všech šrubů brzd atd). Teď se uvidí jak se bude kolo chovat. Zatím nevrže ani s pripomoci ani bez.
Skvele, jen povoleny sroub:) Tak mel jsem pravdu, osa trochu posouvala a kvůli tomu vrzala kostra motoru v miste sezeni.
Dnes po ujetých 30 km kolo opět vrže s pripomoci i bez. Posílám na reklamaci, to není normální.
Jsem tedy zvědavý co z toho nakonec bude
Po dlouhém rozhodování jsme si s přítelkyní koupily e-kola APACHE. Já mám HAWK a přítelkyně YAMKA. Také mi začal vrzat motor v záběru. Zjistil sem že to dělá ten plastovej kryt, tak jsem mezi kryt a rám fouknul malinko silikonového oleje od té doby je klid. Yamka nevrže ale možná je to tím že přítelkyně nešlape takovou silou.Pro jízdu v terénu jsem si dal místo původní kazety 11-34 kazetu 11-36 abych snížil rychlost. Jinak jsme z apačů nadšeni člověk kopce doslova vyhledává.
Taky jsem se dlouho rozhodoval. Kupoval jsem jeste jedno elektrokolo Apache - damske Matto E7, to je naprosto vpohode - zadni motor. Tak jsem si rekl, vezmu pro sebe Hawk se stredovym. Mam ten limitovany model s osazenim Deore a s kazetou 1x10 (11-36 zubu).
Kryt motoru povrzaval uz od zacatku. Na garancce mne jej prostrikl olejem, ale to nepomohlo, ponevadz muj problem je zrejme v motoru. Zvuk, ktery je z motoru slyset neni vrzani krytu, ale neco mnohem hlasitejsiho. Jako kdyz vrzou povolene kliky. To vsechno v servisu dotahl, kliky, slapatka. Zkoumal jsem sam, co to muze byt mimo motor. Vse ok, hlavove slozeni ok, retaz namazany, sedlovka a vnitrek sedlove trubky namazany lithiovou vazelinou. Stale vrzani - jemne bez pripomoci, s vyssim stupnem pripomoci se to rapidne zesiluje.
Kolo jsem odeslal prodejci a ten jej ma posilat vyrobci na reklamaci. A ja ted jezdim na mem starem 19ti letem osvedcenem kole bez motoru.
A jak nekdo kdysi psal na dotaz, jake zvolit elektrokolo, tak mu bylo odpovezeno ze nejlepe zadne, tak s nim pomalu zacinam souhlasit. U noveho elektrokola za 52 tis jsem neocekaval takove problemy po mesici jezdeni.
Tak to je fakt mrzuté. Soucítím s tebou ale věřím že až se ti indián vrátí z reklamace tak si ho budeš užívat a na to prvotní zklamání rychle zapomeneš. Pak dej vědět kde byl problém.
Kolo je doma z reklamace asi 14 dnu. Nevrze. Najezdil jsem 200 km bez pripomoci, abych vyloucil vrzani bez motoru. Pak postupne dalsich 200 km s ruznou mirou pripomoci. Zatím nevrze nic. Vyjádření vyrobce znělo povolené šrouby motoru v místě uchycení v ramu. Na garancce mne ale servisak dotahoval právě tyto srouby po me pripomince. Tudíž ted nezjistim, v cem byla závada. Důležité je, ze to prozatim nevrze.
Srouby byly zamazane nejakou medenou pastou nebo vazelinou, mozna kvuli dalšímu povolování.
Dobra zprava:)
Bohužiaľ,mám rovnako negatívne skúsenosti s Bafang MaxDrive. Kúpili sme dva identické bajky Crussis e-full 7.4., prvých 100km ok, potom začalo v oboch vrzať, lepšie povedané "praskať", ako keď praská pekná vatra v krbe. Nalopotil som sa s reklamáciou (naložiť do auta, odvoz), predajca to odoslal nejakému dovozcovi a ten potom naspäť...a už vopred som tušil, ako to dopadne. Bicykle praskajú naďalej, resp. jeden menej (občas), druhý skoro furt. V reklamačnom protokole sú obligátne kecy - dotiahnuté všetky spoje, bicykle odskúšané, otestované.... Ťažko sa to dokazuje - v meste na asfaltovom chodníku to samozrejme, skoro nepraská, no v lese, pri záťaži a pohupovaní rámu áno. Všade v obchodoch (ide, žiaľ, o megašportový obchod, nie špeciál bike) sú samí amatéri, predavači, čo na bajku asi nesedeli, skrátim to - škoda reči. Som skúsený cyklista, bežný servis robím sám, no toto nezvládam. Puzdro motoru som zatiaľ nerozoberal, to by asi padla záruka. Neviem, čo s tým robiť....
Dobrý den, mám tuto zkušenost s elektrokolem Leadrefox Lucas, s motorem Bafang Maxdrive: Vrzání a cvakání při jízdě do kopce, po určitém počtu ujetých kilometrů, závada se špatně předvádí v servisu. Závadu jsem reklamoval u prodejce již 4x. Vždy se musely promazat a dotáhnout šroubové spoje motor - rám, ale toto je řešení na krátkou dobu. Motor se dokonce 2x měnil, ale problém nadále pokračuje. Po nějaké době motor začne opět vrzat. Motor jako takový už ani nepodezřívám. Jedná se patrně o výrobní, či konstrukční vadu v upevnění motoru k rámu. Možná vrže jen plastový kryt motoru o rám, ale je to nepříjemné a pravděpodobně se toho nezbavíte. Doporučuji po 3 opakovaných reklamacích odstoupit od smlouvy. Já jsem věřil autorizovanému servisu, že to vyřeší. Teď mám po záruce a servis to již řešit nechce.
Moje skúsenosti s Bafang M 400 na Apache Tuwan.
Od výroby bola vadná riadiaca jednotka, dal som ale aj tak 500 km. Bicykel po zapnutí ukazoval alebo neukazoval stav batérie, dával prípomoc a po chvíli spadlo všetko na nulu a neskôr sa zas motor rozbehol nezávisle od čohokoľvek. Motor šiel do servisu, riadiaca je súčasťou motora, motor som demontoval sám podľa návodu, ktorý mi poslal predajca.
Po návrate opraveného motora zo servisu a jeho montáži asi po dvoch týždňoch začal motor vrzať. Postavím sa na pedále a točím - vŕzga, vylúčil som vŕzganie sedlovky. Dal som dolu plastový kryt motora, kľuky som tlačil silou do bokov - vŕzgalo. Kryt to nebol. Prečítal som tu rady. Ale myslel som hlavne na to spojenie - motor/oceľ, rám/hliník. Toto nie je dobrá kombinácia. Keďže som motor demontoval sám a aj nahadzoval, tu niekde sa stala chyba. Výsledok? Motor musí byť utiahnutý správnym momentom, najlepšie momentovým kľúčom. Tak to určite robia vo výrobe. Na kryte a ani nikde nie je uťahovací moment! Škoda. Tak odťahujem skrutky pritiahnuté na max. A skúšam bočne kľuky či vŕzgajú. Prvú skrutku najbližšie k prednému kolesu som dotiahol nie silno, len tak stredne, vŕzganie prestalo. Ostatné dva som tiež mierne povolil, tak pol otáčky z max. zatiahnutia ako boli. Zatiaľ 500 km a všetko OK.
Včera konečně došla kazeta 11-40T 9s. a extend k přehazovačce. Dnes jsem namontoval a co nejdříve vyzkouším. S 11-36 je to stále zbytečně rychlé.
Dobrý den pane Krumpy,
mohl byste mi prosím dát link tu kazetu 11-40 9s a na ten extendr. Sám mám kazetu 11-36 9s a potřebuji take "zpomalit".
Děkuji.
Oboje je z aliexpres. Kazeta šla skoro dva měsíce, tak možná lepší koupit u jiného prodejce na ali.
https://www.aliexpress.com/item/ZTTO-Brand...
https://www.aliexpress.com/item/NEW-ZTTO-Road...
Mají tam i 11-42T 9S ale to už by asi bylo moc.
https://www.aliexpress.com/item/ZTTO-MTB...
Tak včera kazeta 11-40T9S vyzkoušena. Na mé těžké ztezce naprosto ideální převod, rychlost 6-11km/h 11-42T už by asi bylo moc už na 40 začínalo kolo sem tam hrabat.
Řazení přesné jako s původní SHIMANO 11-34T, kazata 11-36T SUNRACE na středních převodech trochu vázla a za jízdy ševelil řetěz.
....výtečně, skvělá zpráva. Diky. FS
..... a jaký máte vlastně převodník, kolik zubů? To aby informace o převodech byla kompletní a já to mohl plně porovnat s tou mojí konfigurací....
Rád bych přidal zkušenost se 2 koly s tímto motorem (Leader Fox).
Obě začala po cca 200 km strašně vrzat, jako když jsou uvolněné kliky. Ty jsem se snažil utahovat, ale tím to nebylo.
Nakonec jsem je odvezl do servisu. Tam mi podmázli a utáhli šrouby připevňující motor do rámu a od té doby zatím klid a skvělé - ale mám najeto zatím tak 200km od té opravy.
Navíc mi říkali, že je to poměrně časté - takže se asi jedná o konstrukční chybu.
Dík za zkušenost. Já mám po opravě nahrkaných asi 700 km a zatím je klid. Popis závady po reklamaci přímo u výrobce zněl povolené šrouby držící motor. Ty mně ale dotahoval servisák z okolí a vrzalo to i potom. Takže stejně nevím, kde byl problém. Po záruce pokud se to vyskytne znova budu řešit sám. Je možné, že si ten motor musí teprv sednout a po čase když se dotahne, tak už bude ok. Jinak nový modelový rok Apache se chlubí novým uložením motoru, tak tam asi problém byl. Ale jak uložení vylepšili jsem se prozatím nikde nedočetl a na otázky tohoto typu není výrobce moc vstřícný.
tak jen doplnění do vlákna: Po takových max 400 km od podmazani šroubu a dotažení uložení motoru v servisu to začalo opět - ale méně.
Vrže hlavně při šlápnutí na levé straně a je to trochu míň - jakoby spíše vrzání toho plastového krytu.
Tak jsem ten kryt sundal a chtěl utáhnout ty 3 šrouby, kterými to drží v rámu. Ale ani se nehly - možná jsem je měl vzít větší pákou, ale bál jsem se, abych nestrhnul.
Tak uvidím - buď si zvyknu nebo opět do servisu (ale ten mám trochu z ruky)
Po dotažení středových šroubů motoru mám najeto 2500 km. Uložení motoru k rámu je ok, nic nevrže.
Co vrže a fest je sedlovka, chce ji pořádně průběžně mazat vazelínou. Mrkni na tu sedlovku, já už jsem chtěl posílat kolo z důvodu uchycení motoru na druhou reklamaci (první bylo jasné povolení šroubů), ale pak jsem mázl sedlovku a chvíli je opět klid.
to samé, to samé.....praská, nepraská, praská, nepraská.... Prídeš do servisu - nepraská, jazdíš v lese - praská, jak v peknej pahrebe. Reagoval som na inom mieste so svojím príspevkom. Som v tom hodne skeptický - neverím, že sa mi to podarí vyreklamovať, servis od ruky (50km), aby som si bral vždy deň dovolenky. Akože sa v bežnom bajku vyznám, ale ten kryt motora som nerozoberal s ohľadom na záruku... Ale zrejme dôjde aj k tomu, radšej stratím záruku a prídem na to sám, ako sa zblázniť od praskania.
no áno, súhlasím. Ani "môj" výrobca nehýri ústretovosťou.... Obráťte sa na predajcu, na servis...tam houby vedia o bicykloch, resp. nezájem....
Nemyslím, že si má elektromotor "sadnúť". To neni dízlak na aute.
Ja v tom vidím taký filozofický problém - človečenstvo zas vymyslelo chuj...vinu. My chceme tichučký vehikel na lietanie po špine, šotoline, prachu.... Iste všeličo praská aj v terénnych autách a motorkách, ale tam to (našťastie) nepočuť...