Okolí Labe mezi Neratovicemi a Poděbrady je bezesporu oblíbenou oblastí nejen pražských cyklistů. Důvodů je více, dobře se zde jezdí, je tady hodně cílů a lze tak vytvořit řadu příjemných výletů i pro méně zdatné cyklisty. Jen se tam z Prahy dostat.
ten přístřešek s cyklostojany je fajn nápad. cyklisti rádi odpočinou chvilku ve stoje :-p
co se mě líbí ale opravdu bez ironie je ta zábrana ve tvaru domečku :-)
Pěkná stezka, ale zrovna ty domečkový závory - zbytečně komplikovaný a nato, že to bude svádět (minimálně puberťáky) k posezení (pohoupání), jsou zjevně poddimenzovaný. Podle mě dlouho nepřežijou ...
A k čemu ta bílá čára uprostřed? Že by pro ty co jedou večír z hospody :o)))
Tyhle domečkové bezkličkovací, tedy geniální :) závory jsou tam " co pamatuju" , odhaduju tak 10 let minimálně.... akorát je natřeli, původní barva byla jézéďácká rudá základovka.
Pricip těhle závor se mi líbí, vymejšlel to někdo s hlavou ještě před dotačním morem a pokud je někdo zničí tak to nebudou normální cyklisti, kteří tam i bez asfaltu jezdili léta úplně v pohodě.
Budou to nějací zmrdi na kolech v ceně ojetého auta kteří zhruba v těchto místech padnou při cestě z Prahy vyčerpáním.
Jinak je to klasika :
Zabili, zabili
polní stezku z Prahy
Řekněte, hrobaři
proč jste asfaltovali ?
Byla tu není tu
cesta bez cedule
byla tam polňačka krásná
teď tam asfalt bude
Není, není tu
Špatně to srovnali
špatně zasfaltovali
Davy tam pojedou,
Davy rovnou z Prahy
Byly tu nejsou tu
špendlíky kolem cesty
byly tam i trnky
teď tam rovno bude
asfaltu v Přípraží prostě neubude
Dotace z unie ,
asfaltují stezky
Bude tu hladoučko
ale ne moc hezky
Pro žiletky, celopéra
a elektrické stroje
asfaltové bujení
ničí cyklokrás zdroje
Polňačka už není tu
Kráká euro havran
akrákat nepřestane
dokud v zemi české
polňačka jediná zůstane
poňačka jediná zůstane
Tak to beru zpět, něco takovýho vidim poprvý, u nás máme jen nízký sloupky.
Zvlášť v noci bude ta zábrana natřená na tmavě zelenou hodně vidět.
normální cyklista v noci svítí a vidí .
já ti nevím, ale když vidím, jaká světla lidi vozí, tak jsou to spíš blikačky než světla. jestli ten domeček má nějaké reflexní prvky, tak budiž, bude to vidět i od blikačky. ale jestli ne, tak z toho bude brzo průser
já jezdil měsíc bez fénixe, protože byl na reklamaci, jenom s blikačkou, a teda nic moc..
Aspoň to pak donutí dotyčného pořídit pořádné světlo. :-) Taky jsem to tak měl, a to jsem nejezdil s blikačkou.
mě to taky donutilo. první srnka v "obci", kde jsem letěl z kopce 50. ale minul jsem jí o metr za zadkem, jen jsem to docela dlouho rozdýchával. tak jsem pořídil čelovku od fénixe. v zápětí závora za zatáčkou v lese, to jsem brzdil taky i očima a pořídil LD40 s dosvitem přes 100 metrů...
ale spíš tipuju, že to někdo pořeší přes noc flexou a odveze po částech do sběru :-D
Tý jó! Když jsem rozbil předloni reflektor u auta, tak stálo až do výměny v servisu, a ty si kliďánko jezdíš v noci na "obrysovku" :o)))
Já tam jel teď dvakrát, pravda do kopce do Prahy, takže žádný sprint. Nějaká odrazka by na tom určitě byla dobrá, kór když je to nová (nebo nově vyštafírovaná) cyklostezka.
Nicméně jsem to viděl dobře. Svítil jsem si světlem na nábojové dynamo, takže shora předpisově ořízlý kužel a žádná světelná radlice, byť těch 80 Luxů to má.
Taky mne překvapilo, že to tam nechali. Zase je to ale rozměrné, takže je to pořád líp vidět než ocelový sloupek uprostřed stezky bez odrazek.
Několik metrů před sloupkem v našich krajích obvykle bývá značka A22 - jiné nebezpečí s dodatkovou cedulkou Achtung Poller!
a ta značka je na sloupku ? :)
Peklo tyhle značky. Mezi ulicí Na Líše a pod Kačerovem udělali z parkové cesty asi 120 metrů cykloztezky. Je tam jen 8 značek o této cyklostezce plus k tomu speciální značky malované na asfalt plus k tomu barevné označení pásu pro kola a pásu pro lidi a brzdné plochy pro cyklisty.
Lid ovšem na těch 8 značek na tyčích a další malované peče a chodí a jezdí si tam jak chce...
Akorát až někdo trefí tu značku, tak tam přidají další " pozor značky"
Ne ta značka je samozřejmě nějakých x metrů před sloupkem a vpravo od stezky, jako každá jiná dopravní značka.
Tady to značkové šílenství tolik nemáme. Zato mají Sasíci kolikrát cyklostezku tak, že to by u nás asi neprošlo přes předpisy, např. tím, že je někde úplně úzká, jen na projetí kola v jednom směru.
V okolí Prahy nevím, že bych měl tu čest. Patníky různých tvarů včetně baliset a již zmíněné slavobrány, ale upozornění,to teda ne. Jen před některými závorami bývá upozorňující cedule, což je při jízdě s kopce docela fajn.
Jo a ta upozorňující cedule není A22, ale zpravidla něco žlutého nebo jiná cedule s textem. Někdy možná i text na asfaltu.
petrp píše o Sudetech
Včera večer jsem tudy projížděl a dosud je tam jen prázdný altán bez laviček, použitelný pouze na stojáka,když by člověka uprostřed polí přepadla bouřka.
Už tam jsou lavičky i stolek
Původní příjezd do Lázní Toušeň byl opravdu příšerný - šutry, vymleté. Dnešní podoba je opravdu nádhera, několikrát jsem tam už jel. Jen v Zelenči jsem moc nepřišel na chuť té kličkované s ostrými rohy, které znemožňují výhled do zatáčky a dělají z jinak velmi pěkné stezky ruskou ruletu. Směrem do Prahy jsem se na cyklostezku ani netrefil, takže jsem se napojoval až na konci obce.
Jsou tam zrcadla....
Každá nová cyklostezka je automaticky asfalt. Když tedy teď pojedu z Horních Počernic do Čelákovic, tak mám na výběr - asfaltová silnice nebo asfaltová cyklostezka. Supr. O vyasfaltovaných cyklostezkách u Labe už radši nebudu ani začínat... Za mě jasný palec dolů.
Ono je otázka, k čemu je cesta určena. V Česku, bohužel, chybí kategorizace cest pro cyklisty. Tak nějak se předpokládá, že každý jede jen pro zábavu a kolem domu. Výsledkem je pak fakt, že i mezinárodní trasy mají občas blízko k singletracku, což je samozřejmě špatně.
Využít nevyzkoušenou cyklotrasu dopravně na větší vzdálenosti je pak problém, protože vzniklá zpoždění pak jdou do hodin. Dalším problémem je riziko poškození kola, což je u naloženého kola na mezinárodních cestách velmi nepříjemný problém.
Diskutovaný úsek je součásti EuroVelo 4.
Asi tedy jak-kde. Když se podívám na Labskou na naší a německé straně, tak v mém rádiusu (okolo komína) je ta česká většinou širší, luxusnější, přeznačkovanější a pro motoristy zakázanější.
Mě by se cyklostezky formou singltreku líbily i u nás, samozřejmě klidně mimo těch "páteřních".
Spořiví Sasíci to tak řešej často (a s naloženým kolem můžeš jet po silnici): https://goo.gl/maps/KYdPunqp6z42
Pěkné. Jen u nás by to označili značkou stezka pro cyklisty a po silnici bys stejně nemohl.
Na druhou stranu síť Eurovelo je vlastně echt pro zábavu ne ?
Přece snad nikdo rozumný nemůže předpokládat dopravní využití Eurovelových tras ?
Ve smyslu budu pravidelně dopravně jezdit několik set nebo tisíc(e) kilometrů sem a tam ? :)
To ano, ale je zábava a zábava. Když jedu 100 km na chatu, tak jedu s chutí přes Větrušickou rokli a těším se na to. Aby bylo jasno, 100 km je pro mne cesta kolem komína, byť tato cesta je současně sportovní a současně dopravní.
Když jedu dovolenou 1000 km, preferuji jiné parametry cest. Kolo je naložené a urvat něco někde v cizině rozhodně nechci. Proto by dálkařské trasy měly mít parametry spíše podobné dojíždění do práce a dopravní cyklistice než terénnímu dovádění.
Jako vůbec ti neberu tvoji zábavu a co chceš na ní mít za podmínky .
Jen říkám, že dálkové ježdění na kole není prostě ekologická NUTNÁ doprava ale jen ekologická ZÁBAVA a to rozhodně ne nějakého závratného procenta z evropské populace. ( koukni se kolik Holandských echtcyklistů k nám přisupí v pojízdném několikatunovém "domečku " aby si je pak potkal jak se spokojeně prohánějí na kolech českou krajinou, aniž by k tomu nutně potřebovali nějakou panevrospkou cyklodálnici v místech, kde byla polňačka skrz pole)
Navíc netuším proč bych si to měl srovnávat s nějakým " TERÉNNÍM DOVÁDĚNÍM" , když kupříkladu v okolí této EUROVELO trasy je doslova mrak silnic nižší kategorie, které jsou již " za peníze motoristů " vyasfaltovány a nejsou zahlceny dopravou A JSOU NA NICH KUPODIVU VYZNAČENY CYKLOTRASY .
Navíc né každý má " u komína Vetrušickou rokli" a tak má podivný pocit, když mu " dostupné terénní dovádění spojené se zábavnou projíždkou" vylejí asfaltem pod záminkou, že nějaký holandský cyklista potřebuje jet do Kyjeva a bojí se něco si na kole urvat...
Síť EuroVelo není vytržená z okolí. Součástí jsou mimo jiné cyklostezky podél řek. Samozřejmě že například Labská slouží i jako dopravní cesta. To, že ji ti lidé kvůli cestě do práce nejedou celou ale jen kousek, na tom nic nemění.
Je to i stavebně logické. Proč stavět cesty dvě, když lze i pro místní dopravu využít cestu dálkovou? Požadavky obou skupin uživatelů jsou přece slučitelné.
Konec konců s auty je to stejné. Lidi ze satelitů taky jedí do práce po D1, D11, R10 atd. Přitom se smyslem dálniční sítě to nijak nekoliduje.
No, už jsem taky jednou jel dopravně 130 km, z toho půlku po Eurovelo…
No já jsem jel dopravně 138 a kupodivu jsem to zvládl jak bez Eurovelo, tak dokonce i bez toho, že bych se zajímal kudy vede z Újezda nad lesy do Krásné Lípy nějaká cyklotrasa...
Jen jsem si v hlavě udělal trasu abych se nemusel ojebávat na silnicích I. třídy .
Jenže ty nejsi "turistický průmysl", chápej ...
Skutečnej turistickej průmysl mají v Rakousku, pěkně ti vozí kufry z hotelu do hotelu.
Přijedeš dají ti večeři, večer do tebe nalejou nějaký místní šnaps nebo víno, máš tam v tom wellnesek a cimřičku s čistým povlečením, ráno ti dají snídani a odvezou ti kufry o hotel dál. Cestou píchneš, zavoláš a přijede nějaký chlapík s němčinou horší než je ta tvoje a kolo ti opraví nebo vymění.
To je turistický průmysl.
U nás je máme zatím turistickou prvobytně pospolnou společnost, všechno sebou, urvat nějakou suchou díru na noc, hlavně nenápadně a hlavně nikde nikdy za nic neplatit :)
To jsou dva extrémy. Všude se najdou cestovatelé, kteří to nepotřebují mít všechno do puntíku zajištěné jako Jindra. Proč se asi ještě dneska vyrábí a prodává veškeré a stále kvalitnější vybavení pro volný pobyt v přírodě? Kdyby nebyla poptávka a to nejen u nás, tak to všechno zanikne.
Přesně ja to říkáš " nepotřebují mít všechno do puntíku ", tedy ani do vysfaltění normální polní cesty kudy jsem dřív s chutí jezdil.
K čemu je pro pobyt a ježdění v přírodě kvalitně vybavenému cyklistovi vyasfaltovaná cyklistická dálnice ?
Je až k smíchu když na vysfaltovaný cyklostezce potkáš lidi na karbonovém celopéru, v perfektním kvalitním funkčním oblečení do přírody , navíc když je vidíš jak to celé tahají z auta na parkovišti aby se projeli z Kostelce do Staré Boleslavi a zpátky...
Jinak poptávka asi nezanikne, když lidi mají potřebu chodit ve vysokohorské bundě a obuvi chodit po městě :) koukni kolem sebe, kolik outdoorového oblečení potkáš v centru měst...
A že teda z Boleslavi do Kostelce je luxusní cyklodálnice, tam se ten karbonový horák musí obzvlášť vyjímat :-))
Měl jsem tu čest ji zažít jako nezaměstnaný, když ještě nebyla oficiálně otevřená a schutí jsem se po ní několikrát projel na své žiletce Roubaix :) to byl, až na pár šikan naprostý luxus.
Tuším, že jsem sem tehdy dával nějaký fotky, zrcadlících se podzimních topolů v Labi, a dost lidí v pracovním poměru tím sral jak si to užívám :)
Ale to bylo přesně v mezidobí, než se to profláklo jako ráj pro lidi na bruslích...
Jinak nejsem bezhlavým zastáncem asfaltování. Asi se shodneme, že je blbost, aby byl součástí D1 úsek s parametry polní cesty, jako je blbost, aby silnice třetí třídy měla úsek o 4 pruzích v kvalitě dálnice. Podobné by to mělo být i u cest pro jízdní kola.
Já jsem si například s trasou G-W Jizera naběhl, když jsem jel na chatu tudy a ne po labské nebo přes Kokořín. Výsledkem byla několikahodinová sekera a příjezd na místo před půlnocí. Naštěstí jsem měl aspoň náhradní baterie do blikačky, která je ale i tak vhodná jen jako nouzové světlo.
Naproti tomu považuji za velmi problematické stavební úpravy na EV7 u Řeže. Byly tam nádherné singly a teď tam udělali akorát roletu (blbě srovnali podklad při rozšíření a vyrovnání cesty bagrem). Navíc Větrušická rokle ten úsek stejně blokuje pro expediční jezdce, tak mi smysl unikl. Podle mne čisté barbarství.
A jaký jiný povrch by sis představoval? Ty máš kolo, které po asfaltu jezdí špatně?
Glorit. Je na lesních stezkách kolem Kladna.
Glorit je obchodní název pro podkladní vrstvu komunikací. Jedná se v podstatě o cementovou stabilizaci zeminy s použitím dalších chemických látek pro úpravu vlastností.
Asfaltové povrchy jsou svým charakterem krycí ( vrchní ) vrstvy komunikací.
Nemohou existovat jen na podloží tj. hlíně , ale pokládají se na podkladní
zpevněné nebo nezpevněné vrstvy (třeba i na uvedenou stabilizaci)
Glorit může tvořit jen tato jediná vrstva, kdežto u asfaltového
krytu nikoliv. Konstrukce komunikace s živičným povrchem je mnohem dražší.
Ing. Ladislav Barger
STRABAG, odštěpný závod Praha
obchodně technický úsek
Lidická 802
CZ 266 01 Beroun
Ty na Kladně jsou výborné. U nás jich v okolních lesích také pár je, nevím však jak tomu Sasové říkají. Nevýhodou je, že je snadno ničí jezdci na koních a pak to má vcelku malou pevnost jaksi z boku.
Jednou jsem ze studijních důvodů do toho zkoušel kopat botou a normálně to povolilo. Přitom zhora je to pevné, když po tom přejede auto, nic se tomu nestane.
A teď si představ, že auta taky nejezdí vůbec špatně po dálnicích. Přesto máme i okresky, dokonce víc, než těch délnic ...
Pro cyklisty ovšem stavíme pouze cyklodálnice :o(
Tvrzení nebylo „asfaltová cesta je zbytečně drahá“ (to bych bral), ale „jet po asfaltce je na prd“.
Navíc o příspěvek níž újezďák píše, že to není cyklodálnice, protože je to zacpané bruslaři.
:o) Zrovna včera navečer jsem se jel projet jen tak. Nechtělo se mi už do kopců (a v lese za šera se bojim ...), tak jsem se jel podívat po Labské ku Ústí, co nového. Nic. Rovina, asfalt = monotónní frekvence šlapání, řadit téměř netřeba, fakt nuda (alias "naprd"). Ani těch pár bruslařů s hůlkama to nevylepšilo :o(
Ještě tedy ty mouchy, mrchy, se u vody drží!
A je to dálnice, né že né, ta je holt taky někdy zacpaná (i předjíždějícími kamiony).
Je to tak. Zrovna Labská z Děčína k Ústí je opravdu cyklodálnice i v tom smyslu, že jediné její pořádné využití je dostat se rychle z jednoho města do druhého. A v tom smyslu ji i používám a jsem rád, že tam je, ta dřívější jízda po silnici mě dosti štvala. Jediná zajímavá zastávka je Přerov s cedulí o historii labské plavby a snad věčně zavřeným bufetem. Není to skutečně nic výletního.
Spíš někteří opruzové mají kolečka, která jinde než asfaltu nejezdí...
Myslím, že takový dálkový jezdec Eurovelo je nadšený, že celé úseky " dálkové trasy" jsou odpoledne v pracovní dny a celý den o víkendech, prakticky neprůjezdné, protože se tam chaoticky pohybují místní lidičkové na kolečkách o průměru do 10 cm ?
A musí si dávat bacha, jestli ho někdo nesundá z kola ?
Zrovna včera jsem jel po značené cyklotrase podél Labe poblíž Sadské a po asfaltu ani památky. Jen všude plno mušek..
Když si počkáš, tak se určitě časem dočkáš.
Ono těch nevyasfaltovaných kilometrů povrchů podél Labe už zase tak moc nezbývá. Letos měli začít s dokončením mezi Hradcem a Pardubicemi, ale to se odkládá nejspíš o rok. Ale z Pardubic dál něco vyasfaltovali vloni a letos v tom pokračují.
No o tom dost pochybuji, trasa vede pořád po dost rušné silnici přes Bukovinu a Dříteč. Ani nevím, kudy by to vedli, ale po břehu Labe asi těžko. Maximálně tak pouze k mostu u Vysoké. Z Pardubic se dá po cyklostezce dojet pouze do Živanic a dál už po silnicích. Nebo se dá po různě zarostlé navigaci, kde často i žádná cesta nevede.
Vydrž a uvidíš. Projekt na to už dávno je, majetkové vztahy v první části mezi Hradcem do Vysoké jsou vyřešené. Z Hradce do Vysoké podél Labe po navigaci, dál si to přesně nepamatuju. U zbytku zbývá dořešit jen pár jedinců, to už je problém Pardubic. Problém odložení výstavby jsou nějaké spory mezi městem a krajem, kdo na to dá kolik peněz a kterou část bude kdo platit.
Je to banda blbců, vzal bych bič, nahnal je na malý dvůr a problém by byl vyřešený. Vůbec se nedivím, že ten kretén Franc je už snad 4 roky hodnocený jako nejhorší hejtman.
Jen ten dojezd na Čerňák tedy nic moc,před nosem mi ujel vlak z Počernic do centra,takže jsem se tam motal,naštěstí je tu slušně značené.Ale pak ten kousek za Lidlem k metru byl děs,nejdřív vyfrézované díry s ostrými okraji po celé šířce asfaltu,velmi dobrá past na cvaknutí duše,napočítal jsem jich tam asi 6.A pak jsem se v tom značení na těch křižovatkách před OC ČM nějak ztratil, jel jsem jen podle orientace.Ale bylo už dost hodin a já měl v nohách přes sto kiláků ze Sedmihorek do Prahy,tak jsem tak nějak dojel jen podle "čuchu",už jsem chtěl být doma ve sprše...