Mam poprve nove naslapy a nove boty a nevim jak nastavit kufr na bote. Zda hodne dopredu, dozadu, nejak natocit. Poradte prosim. :-) diky.
Já na to nijak vědecky nešel - kufry se obvykle dají našroubovat buď více ke špičce tretry nebo k patě (bývají tam dvě dvojice dírek). Kromě toho obvykle celá ta podrážková platformička, va které jsou kufry přišroubované, tak se obvykle ještě dá trochu posunovat dopředu - dozadu.
Já to udělal napoprvé tak, že jsem kufry našrouboval do dvojice dírek blíže ke šoičce a tu platformičku jsem celou pošoupnul do její středové polohy (přesnějí řečeno - nejdřív pošoupnul a pak utáhnul kufr). Sice nevím, jestli jsem dodržel - nedodržel nějakou výpočtovou rovnici pro polohu chodidla na nášlapu, ale vzhledem k tomu, že mě ani po dlouhé jízdě nohy nebolej a šlape se mi dobře, tak to asi nebude úplně špatně. Tak statečně do toho, Anno, nehledej v tom žádnou vědu :-)
tak takhle presne jsem to udelala:-) diky moc
Dej si na začátek kufr zhruba do středu výřezu na botě a až to vyzkoušíš, pak polohu vykorektuješ podle toho, jak se ti bude šlapat.
Někde už se tady o tom také diskutovalo.
Podle mě je ale důležitější z počátku si zámky neutahovat moc na pevno, aby si se lehčeji vyklapávala.
Dva páry dírek. Nojo, a Spešl má do toho jednoho páru zašroubovaný ještě malinký šroubky na imbus. Takže než jsem na to složitě přišel, myslel jsem, že jsou ty dírky na různý průměry šroubů a že se celá ta destička musí otočit. Nemusí. :')
Fakt jo? Tož díky za radu, já to nezkoumala, taky jsem myslela, že ďurky jsou pro jiný průměry šroubů. Snad ještě nebudou zničený a budu moci mít konečně zámky blíž špičce, jak mně to hoví. :-)
Já se k tý destičce zbytečně proklubal až z vnitřku. Takovej tenoučkej imbus to chce, možná vyšťourat bláto, jestli tam nějaký je. A v návodu o tom neni ani zmínka. (Aspoň myslim. Zas tak zoufale, abych pečlivě studoval návod, jsem na tom nebyl. :')))
Je to tak.
Sice jsem si při první montáži kufrů všimla, že přední ďurky jsou dvouvrstvé, strkala jsem tam imbus, ale nešlo to povolit, tak jsem si říkala, že to je asi k jinýmu typu nášlapů. A to jsem si říkala, proč tak vymakaný botky nemají pro SPD dva páry ďurek. Holt jsem trdlo. :-)
Když jsem teď už věděla, jak to je, tak šroubky už povolit šly, i když jsem u toho málem nechala úsměv i duši. :-)
Jsem zvědavá, jak se projeví kufry blíž špičce, před SPD jsem tak jezdila. Při starým nastavení kufrů jsem sice necítila bolest nohou ani kolen, šlapalo se mně pocitově dobře, ale tak jednou za měsíc, za dva tak prvních deset, dvacet minutpři rozjíždění tomu něco chybělo. Mívala jsem prostě jednou za čas pocit, že s kufry o cenťák, cenťák a půl blíž špičce by se mně šlapalo ještě líp. Tož uvidíme, jak to bude ve skutečnosti, jestli to přinese zlepšení.
Myslím, že si zvyknu během několika vyjížděk, letos nemám moc kiláčků, tak by bolesti při změně polohy nášlapů neměly přijít. Boční nastavení kufrů jsem nechala stejný.
Tož Ti, Žofko, moc děkuju. Sama bych na to asi nepřišla, nijak jsem to po prvním neúspěšném pokusu dál nezkoumala. Opravdu díky, bylo to pro mě z bikerskýho hlediska asi to nejcennější, co jsem tu kdy četla. A to se tu pár cenných informací dá najít.
PS: pro všechny> je pravda, že posunutí blíž špičce vyhovuje spíš frekvenčnějším jezdcům a \"dozadu\" silovým? Někde jsem to četla, už nevím kde. Pokud jo, proč tomu tak je? Díky za odpověď.
V podélné ose chodidla má být kufr v místě, kde máš chodidlo nejširší, to je zhruba pod kloubem palce. Na tretře tomu zpravidla odpovídá místo uprostřed výřezu, záleží na tom, jak kdo má jakou nohu. V praxi se to nejprve flákne doprostřed a pak se s tím případně vergluje.
vsem moc moc moc dekuju, uz se tesim, az v nich poprve pojedu...:-)
Tak přeji mnoho štěstí a radosti s nimi.
A jezdí se v nich skvěle, toho se vůbec neboj. Člověk si v terénu připadá o hodně bezpečnější když má nohy pořád na pedálech a nikam mu nesjíždějí...
Jen ze začátku to zastavování a vystupování...;-))) Vyděržať pijaněr...;-)
...A nejenom připadá bezpečnější... Dokonce to JE bezpečnější...
To jsem takhle jednou kdysi dávno (ještě bez nášlapů) sjížděl schody, nějak mi sjela levá noha z pedálu a jak jsem se na kole snažil srovnat a dát ji během drncání zpět, tak mi sjela ještě pravá...;-) No, super zážitek, když se nemůžeš nohama o nic opřít a do toho Ti ještě pomalu ale jistě sjíždí zadek ze sedla...;-) Naštěstí ty schody byly krátké, takže než jsem stačil spadnout tak už jsem byl na rovině a zastavil jsem...
ale byla jen jiskra, na pionyrku jsem to nedotahla.:-)
Ještě se ten kufr dá na botě v určitém rozsahu pootočit. Tomu je nutno taky věnovat pozornost, aby ses necítila při šlapání nebo při vypínání špatně nebo sis dokonce nepoškozovala klouby.
Nejdřív jsem to měl tak, aby bota nemohla škrtat o kliku, ale při tomto nastavení jsem se cítil VELMI špatně. Potom jsem ten kufr trošku pootočil, bota tak může o kliku škrtat (ale při šlapání stejně neškrtám, stejně jako jsem neškrtal bez SPD), cítím se mnohem líp a taky se líp vypíná.
Prosím o radu.
Používám na trekingovém kole SPD author. Nyní si kupuji další kolo, na to si chci dát Shimano 520. Nevíte prosím někdo, jestli budu moci používat stávající trety (na kterých mám kufry od SPD Author) i na nové Shimano 520? díky!
zu Vlas
Tretrám je úplně jedno na jakých pedálech budou stát.
Dnešní pedály jsou si velmi podobné, tedy i jejich kufry.
Ze zkušenosti mohu říci, že ti kufry budou držet, skoro všichni výrobci kopírující systém SPD, jsou s SPD kompaktibilní.
Sám mám pedály Welgo, fufr tedy také Welgo za zapnu se do spousty jiných značek pedálů. Kromě starých Ritchey, tam hodně kvedlají.
Jojo, potvrzuji. Poprve jsem si kufry dala presne v rovine a bolely me packy. Pak mi bylo porazeno, ze spicka kufru ma byt lehce smerem k ramu a od te doby dobry :)
Jo a jeste drobnost.. nez tam das sroubky, dej tam i kus vazeliny. Jinak je uz dost mozna nikdy nevysroubujes :)
Jako obvykle se názory různí, někteří radí dobře, jiní méně, někteří dokonce umístění kufru nepřikládají význam.
Pokud si chce někdo zničit kolena a jiné klouby, nehodlá šlapat efektivně a vůbec se nechce za jízdy cítit pohodlně, ten ať si fufry namontuje kam chce.
Než jezdit s kufry na špatném místě, to raději bez nich na platformách, tam se noha lehce přizpůsobí nenásilnému a pohodlnému "nastavení"na ploše pedálu. Zamknutá špatně vytočená nohy krásně vyfrézuje kolena. Druhá věc je pohodlí a pocit lehkosti. Vždyť chybně nastavený fukr musím cítit, noha jakoby sama se chtěla v botě protlačit na správné místo, ten bod zespodu nohy, kde má být kufr je zřejmý a je jen jeden.
Myslím, že jsem již dvakrát, možná třikrát na toto téma psal v podobném příspěvku, kde jsem popisoval význam spd a také takový lajcký, dobře srozumitelný návod na správné umístění kufrů.
Nechci, aby mé řádky zněly ješitně a egoisticky, ale nelíbí se mi, když někdo svými radami hodlá poškozovat zdraví druhého. To raději ať mlčí a radí tam kde je odborník, jistě se jeho parketa najde.
Teda, už ty příspěvky čtu podruhý a nějak mi uniká, že by někdo zatím dával zdraví škodlivé rady. Nášlapy nemám, ale co jsem v souvislosti s nimi o montáži kufrů zatím čet, koresponduje se zde uvedeným. Vyloženě chybná montáž se podle mého soudu projeví bolestí nebo nepohodlím a pak metodou pokus-omyl by měla následovat náprava. Nevidím zde rady, aby si někdo k devítikolečku pořídil šestkovou přehazovačku nebo na 26" ráfky obouval 29" gumy. Nechápu, co tě tak nedzvedlo. :-0
zu Abernathy V žádném případě se nehodlám hádat o něčí kolena, ale budeš muset číst potřetí. Někteří totiž nepřikládají umístění kufru až takový význam, já ano, přesto že je v životě tisíc důležitějších záležitostí k řešení, mé zdraví je jedna z nich.