ahoj, v červnu 2009 jsem koupil GT Transeo 01 - komplet deore za 15 000 Kč.. Docela spokojenost až do března 2011 když mi praskl rám u zadního oka. Reklamace uznána, po 3. týdnech poslali z Brna nový a stálo mě to jen delší čas bez kola a cca 600 Kč.
9.3.2014 mi při vyjížďce začalo kolo "plavat"…
Jezdím na GT Avalange od roku 2004 a s rámem jsem absolutně nikdy neměla problémy.
Ale řekl bych, že nebylo za 15, že?
Ne, bylo o 10 dražší.
Právě proto píšu typ.
Já si myslím. To je pořád dokola, kdekdo chce levné a pokud možno zadarmo kvalitní kolo co vydrží kde co. Ta nízká cena se musí někde projevit, když je slušný rám, tak mizerné osazení, a naopak. V tomhle případě slušné osazení na zoufale levný rám, které je vhodný zřejmě nejvýš tak na občasnou jízdu do obchodu do sousední ulice, nebo na kilometr vzdálené nádraží.
Měla jsem o skoro dvacet dražší, jezdím jen o víkendu, váhu mám myslím ještě v pásmu průměru, a při druhém porušení sváru na rámu ve stejném místě a zamítnuté reklamaci - prý běžná únava materiálu opotřebením- to řeší naše kancelář (https://comeflexoffice.cz/sluzby/pravni-sluzby) , měli fakt smůlu, že narazili právě na mě :-), kolo mám nové a případ s reklamací jde k soudu- počkám si :-)
Hele Alexi, psal jsem jim a že prý pro cyklisty
dělají zastoupenií zdarma (teda, zahojí se na protistraně pokud to vyhrají).
Jak je to v případě že spor nevyhrají?
Zatáhnou to ze svého?
No tak ale taky kolik vazis a co jezdis ;-) tobe by mel vydrzet snad do smti.
Tak pravda, co ujede skládačka to nedám :o)))
Jenže já mám nízký točivý moment kyčlí :o)))
Mně pravá začala po dvou letech drhnout a pohvizdovat (mám endoprotézu, dokonce totální). Tak mi na ni dali štauferku a je vymalováno.:-)
Doufám, že mažeš zásadně osvědčenou A00
Jo, ale uvažuju, že si štauferku nechám vyměnit za cecek a budu mazat dekalamitkou. Takhle jsem při doplňování moc zapatlanej.
Nech si nabastlit centrální mazání. Podpaží pumpičku, do kapsy bidon s olejem a pár metrů hadiček (pro inspiraci mrkni do busu ŠM11). Komfort jaxviňa...
Já nevim, ale možná že cena není v tomhle případě až tak určující. Před několika lety řešil Michal (mgt,později m) prasklej rám GTčka myslím že hnedle 2x, a navíc myslím, že ve stejným místě. Ale ten jezdil GT Avalanche 1.0.
http://www.damika.cz/foto/2006_09_11/index.php
http://www.damika.cz/foto/2008_04_09/index.php
Ano, je to tak, dva rámy po sobě, od té doby mám ocelový rám a pominu-li, že poněkud rezne (koroduje) tak nemá absolutně žádnou chybu.
Myslím, že v té době byly rámy Avalanche 0, 1, 2, 3 naprosto shodné s vyjímkou laku. Zaskar byla jiná třída, ovšem byl o tolik lehčí, že po tom co mi praskly dva obyčejné už jsem ztratil v hliníkové rámy důvěru.
Trosku s casovym odstupem...
Oceloveho snehulaka jsem ve dvouletem intervalu totalne odstrojil a ram i vidli vystrikal voskovym sprejem na dutiny aut. Tusim, ze spray vysel na 150 Kc a podle ubytku bych odhadoval, ze jeden ram se tim da striknout minimalne 10x.
Zaskar, slitina CrMb, starej asi 15 let, ještě made in USA, za nic bych ho neměnil, kolo už je v podstatě veterán, ale vypadá pořád jak nový, stavěl jsem ho sám, z původního osazení toho moc nezůstalo, má pod 10 kg a vše funguje, jede jak blázen, s Avalanchem 0.0 se nedá srovnávat... nemá sice kotoučový brzdy, ale na co? nechápu krom příznivců extrémních sjezdů jejich smysl, jasne v mokru to brzdí i na mavicach SL trochu mín, ale není to auto, abych musel brzdit ze 100 km/hod.
Az jednou pojedesnejaky echt bahynko, pripadne v zime breckou a bude kolem nuly, tak rychle pochopis na co kotouce.
....to určitě- ale jestli ti echt bahýnko zasere kotouč a od něj destičky, tak jsi(oproti ráfkáčům) totáln´v .....i :-(
Nemyslím, kotoučovky na tom budou pořád líp.
I to případné očištění je jednodušší a rychlejší.
Pokud jezdíš jenom po suchých a čistých asfaltkách a bez větší zátěže, tak jsou kotoučovky zbytečný.
Jenže dneska při srovnání cen dobrých véček, které by se srovnaly s brzdným účinkem a pohodlností brzdění s kotoučovkama, tak je docela jasno co na kolo dát.
Ze Zakletýho mi dole zmodraly 203 mm kotouče. Co by tomu asi tak říkaly gumičky ? :-))
No nevím mám na MTB kotouče a na krosu V-čka a že by byl rozdíl. V brzdy jsou dostačující a mnohem jednduší, lehčí a lacinější hlavně na provoz. Jsel jsem s nimi kde co (v). I z mount Ventoux...
Dnes už lacinější určitě nejsou a brzdný účinek je u kotoučů je výrazně vyšší.
Na treku mám slušná véčka, ale nedovedu si představit mít je na horáku. teda představit umím, ale určitě bych je tam mít nechtěl, protože bych bez dobrých kotoučovek rozhodně nejel to co s nimi. A navíc už bych určitě musel měnit prodrbané ráfky a za ty jedny ráfky bych měl asi tak troje brzdy.
...z toho plyne závěr, že do terénu a zběsilou jízdu kotouče- pro silnici V-čka. Kdo terén vynechává, tomu se kotouče nerentují...;-)
Véčka ano, ale jen pokud se jezdí za hezkého počasí po čistých cestách a nebo pokud dotyčný vůbec nebrzdí :-)
Právě řeším dilema. Jestli si nechat na kole Véčka nebo jít raději do kotoučů.
Jezdím roviny a kopce, občas trochu terén na střídačku.Véčka se odbrzdí zhruba za 1000km. A tak už jsem je od začátku roku měnil 4x komplet. Při ceně cca. 200kč za 4 špalky.
Kotoučovky prý vydrží až 7000km na jedno brzdové obložení. Při ceně asi 400kč za jedny desky. Teoreticky by měly potom kotouče být finančně výhodnější do budoucna. Ale prvotní investice je vysoká. Nehledě na vyší technickou náročnost celého kompletu.
Včetně poruch jako přepálený nebo zvlněný kotouč, zamaštěný, prasklá hadice hydrauliky, atp...
Véčka lze rychle vyměnit, seřídit, opravit ale za deště se musí brzdit hodně s předstihem než se vysuší ráfek, žerou ráfek, mají asi menší brzdný účinek.
Tak nevím. Kritiků i zastánců obou způsobů jsem už potkal dost, ale většinou to byly Borci s mnohem menším nájezdem za měsíc.
Měli by jste vy nějaké dobré argumenty? A pomohly mi s výběrem?
Projdi si starší témata o brzdách, když vynecháš obecné a nesouvisející plkání, tak ti bude celkem jasné jak to asi je. Už to bylo popsané mnohokrát.
Konkrétní problém jde znovu probrat, ale takhle obecně se asi nikomu nebude chtít tvořit sáhodlouhá slohová cvičení.
Co mě ale baví, tak jak se neustále vynořují zkazky o prasklých hydraulických hadicích :-))
Třeba ti v rozhodování trochu pomůže moje skromná zkušenost:
https://www.nakole.cz/diskuse/24787-lehokolista...
Stále ještě si na svém skoro novém (3 roky) horákovi při každém brzdění vychutnávám hydraulické brzdy. Je to proti V brzdám požitek.
Na horákovi bych ani jiný než kotouče nechtěl ani zadarmo.
Kdybych na treku neměl stále hodně dobré, kvalitní a dobře funkční (samozřejmě i dost drahé) V brzdy -paraleogramy, tak už bych je taky i na treku vyměnil za hydry. Takhle se mi ještě nechce vyřazovat dobře funkční brzdy a tak se musím smířit s menším brzdným účinkem a že musím přece jenom za páky o dost víc bejčit.
Tak tohle podepisuji.
Kotouče jsou s véčkama nesrovnatelné.
U GTčka jsem na vlastní oči viděla praskej šroub v představci, praskej rám zatím ne.
V rodině máme 4 GT, 3 Avalanche a jedno Transeo a mimo běžné údržby žádný problém. Na tom Transeu jsem jezdil v době když jsem měl lehce přes 100 kilo a kupodivu nic. Je fakt, že má za sebou jen cca 4.000 km takže není moc jetý.
Když vemu širší rodinu máme v ní jednoho Zaskara, dva Avalanche a jedno Transeo. Kdysi jsem měla také Nomáda. S rámem nikdy nebyl problém. Ten ulomený šroub bych spíš viděla na nešetrné zacházení.
Špatný rám neznamená, že se musí při normálním používání hned rozsypat. Může se to ale stát při nějaké větší zátěži třeba při pádu, nečekaném vlítnutí do díry na cestě, blbě přejet obrubník atd.
Nerozporuji, pouze píší, že u nás rám na GT neprasknul. Mimochom neprasknul nám ani na jiných kolech.
Za svoji cyklistickou karieru už jsem zničil čtyři rámy. Dva ocelové (silniční) skončili jen deformované, dva krosové (alu) praskly. Ani jeden nebyl GT. :-)
GT mám až teď na cyklokrosce a zrovna ho nešetřím. Doufám, že ještě něco vydrží.
....já zase dva "oceláče", ale ne vlastní vinou- vždy po nárázu do auta blbce co nedal přednost :-((
doplňující informace, zkusil jsem v pondělí odvézt kolo do Chotěšova odkud kolo je a pan majitel jej prohlédl a dle něj je to jednoznačně výrobní vada a rám pošle dodavateli...tak snad to vyjde. Maxbike jsem měl před tím a docela držák, nikomu nemám zapotřebí dělat placenou reklamu...o výsledku napíšu.
pouziji svou oblibenou vetu:
"kup si Cr-Mo ram"
Ram postaveny z Al slitiny ma omezenou zivotnost.
vzdy, je to VLASTNOST Al slitin.
Jsou totiz nachylne na unavu.
Už jsem ztratil přehled, ale CrMo se dá ještě koupit ve kšeftě?
no neni to jednoduche, ale jde to.
On i takovy Bares na miru neni marny.
lidi jsou zblbli reklamou a kupuji ramy z Al slitin... a divi se ze praskaji.
no a obchodnici rikaji "kazdy chce dural, ocel nechce nikdo... "
Rad bych ty experty videl s prasklym ramem nekde ve vychodoslovenske vesnici.
Ale reklama je vsemocna.
prosim pokud chcete reagovat na ma povzdechnuti, nezaplevelujme to to, poslete mi SZ.
Kde jsou ty časy, kdy široko daleko nikdo neuměl a nemohl seslintat hliníkovou slitinu. Dneska je to asi tak stejně náročný, jako sprsknout ocelový rám s rozumnou váhou (rozuměj tloušťka stěny nulanulanic). Ta "UL" ale statečně přežívá...
Ahoj,no to ti fakt nezávidím a za ty prachy to teprve ne.Já mám trošku podobné zkušenosti,prasklou trubku od sedlovky jenže mě se to stalo po Xstovkách kilometru a po 6 letech jízdy(opotřebení).Moje kolo tenkrát stálo 5000kaček,nebylo to luxus ale projelo semnou dost,víc než dost.
Ahoj, tak už pohoda, reklamaci dodavatel GT Aspire sport v Brně neuznal že je to rok po záruce a ostatní jej nezajímá, ale p. Janda z cykloservexu mi namontoval nový rám Trek DS8.2 a nevzal si ani korunu. Smekám a děkuji...jo a už jsem zaregistrován na trek-bike a je doživotní záruka.
Člověče, co to vlastně je ta doživotní záruka?!?
Že ti rám v případě poškození kdykoli bezplatně opraví nebo dostaneš kulku do čela?!?
Obvykle mají nějak danou životnost toho dílu. Ale i kdyby ne, vědí, že se časem opotřebuje, na což se už záruka nevztahuje. A pokud jsou jen trochu slušní, tak ručí po dobu, než se opotřebuje (nebo nezastará a nezahodí se). Ta záruka je stejně jenom na materiálové, nebo evidentně výrobní vady. U solidního rámu si to můžou dovolit bez rizika.
Kdysi jsem měl kolo z Mountfieldu za osm a na kolo dávali záruku sedm let. Kdyby mně třeba po šesti letech prdnul rám, vidla apod., nepochybně by mně oznámili, že jde o opotřebení nebo nepřiměřené zacházení, na což se záruka nevztahuje...:-)
Nepochybně by se rozlišovalo mezi opotřebením a únavou materiálu nebo vadou materiálu. Pokud by v lomu nebyla vidět bublina, určitě by ti dali možnost si za osmičku koupit další kousek s prodlouženou zárukou :-)
....a bidon s logem "Mountfield" zdarma jako bonus věrnému zákazníkovi;-)
Když mu za 10 let prdne, tak mu dají zdarma novej a tak pořád dokola, až do smrti:-)
Chci se zeptat mam gt fury2012 a ted prasl... je to cistokrevnej sjzd... kolik davaji zaruku na sjezdove kola... a myslite ze reklamace projde ?
Poptal bych se rovnou u prodejce, pak v pripade neuspechu u vyrobce.
Opet bude asi rozdil, jestli je vedle lomu vide zasek od sutru, nebo naopak primo v lomu nejaka materialova vada.
Už je hotovo rám má záruku 5 let... Praskl nad tlumicem ..foto..
Tak se asi zapojím mezi hledače podivného lupání a praskání, protože zvuky, které dneska vydávalo moje kolo už rozhodně nebylo jen povrzávání paralelogramu.
Teď jen odkud začít...
Vem sluchátka, nacpi si je do uch a máš po problemu
Začni tím, že se rozjedeš, budeš šlapat a pustíš řiditka, (téměř pustíš a nebudeš se o ně opírat), pokud praskání přestane, tqak už víš co to je. Pak už stačí málo, vyčistit a lehce máznout místa úchytu řiditek. Totéž platí no dalších částech, sedlo, pedály. Pokud ani tak to nepomůže, tak bude problém někde v ložisku, v horším případně máš prasklý rám.
Pustit se řídítek?!?
Tak to budu mít zcela určitě po problému :o)))
Ale jo, díky, vyzkouším to.
Na vaši slavné pražské dlažbě s kolejema bych to pouštění řiditek fakt nedoporučoval :-)
Jinak tak bude vhodné vyndat sedlovou trubku z rámu a pořádně očistit sedlovou trubku a taky co nejlíp vyčistit vnitřek rámu. Stačí pár křemičitých zrnek, které přivádí téměř k šílenství.
Pak je taky možnost, naučit se ty zvuky naprosto ignorovat :-))
To už jsem někde slyšel, že zrnko prachu kdesi způsobuje lupání.
Kdo s tím proboha kdy přišel???
Tipuju, že to vzniklo tak - kola začínají lupat nejčastěji, když je dlouho sucho. A když je sucho, tak se práší. Tak to bude tím prachem...
Lupání je totéž, co jakékoliv jiné vrzavé zvuky - prostě dva suché povrchy jsou na sebe zvyklé a když se nechají proti sobě úplně nepatrně posunout, lupne to.
Když se nechají posouvat schválně trochu víc, jako třeba suché panty, vznikná známý "tón" - nic jiného, než série malých lupanců rychle po sobě.
Jasně, když se něco rozebere, vyčistí a složí vždycky trochu jinak, tak to na chvíli přestane, i bez namazání.
Na mým kole se to sucho už podepsalo taky, lupe nepřetržitě při šlapání a nemá na to vliv jinak vůbec nic dalšího. Jde to někde od zadního kola. Možná by stačilo povolit a znovu dotáhnout osu, ale budu ho teď stejně sundávat a přezouvat, tak se pozná, jestli se něco změní.
Že se do sedlovky a do úchytu řiditek dostane prach mám opakovaně ověřeno, viděl jsem co jsem otíral. Po vyndání a pořádném otření to hodně dlouho vydrželo a žádné divné zvuky nebyly. Po víc než roce se začaly zase ozývat a tak pomohlo opětovné otření a vyčištění.
Množství zrnek jsem fakt nezkoumal jestli to bylo tím prachem nebo něčím jiným nevim, ale je fakt, že očištění vždycky pomohlo na hodně dlouho.
Vrzání sedlovky ignoruji, ale tyhle nové zvuky se mi moc nelíbily.
Ozývá se to jen občas.
Zkusím to nějak vysledovat až se zase dostanu na kolo.
Nemohl by to být kyčel, bo koleno? (i am sorry:)
Nebo že by mi lupalo v hlavě?!? :o)))
Ne, ne, z těla ty zvuky nejdou.
Pokud se to ozývá i na mechové pěšince v hloubi lesa, tak to koleno v tvém věku už klidně může být. Jendou jsem to zažil a pěkně mne to znechutilo. I to je ale jen předzvěstí věcí mnohem horších.
Lupající klouby bych zcela určitě poznala.
Ozývá se to hlavně při jízdě do kopce, kdy je větší záběr.
A co takhle kufry/pedaly ? Ty taky umi pri zaberu pekny koncert.
Nelupalo ti koleno? ;-)
Pazvuky lovím podle rytmu.
Teda "s čím to hraje"
-jestli šlapání
-jestli otáčení kol
-jestli houpání sedícího / stojícího cyklistu.
to Ti stanoví základní okruhy.
Danou část rozebereš na prvočinitele a za pomoci vazelíny skládáš. Pokud se dostaneš k nerozebratelnému celku aplikuješ olej.
Vhodný způsob zábavy zejména pro svobodné bez televize, lze tak strávit spoustu večerů :-)
Co to natáčet na mobil za jízdy a ten mobil v ruce strkat dopředu a dozadu na kole a tak určit, kde je ten zvuk nejsilnější? Už to by bylo šikovné vodítko. Uši na hlavě jsou od zdroje moc vzdálení a ke všemu se ty lupance krásně přenášejí rámem. Já jsem rozebíral střed a lupala kazeta. Poznal jsem to až v tichu ve sklepě, když jsem našel způsob, jak ty lupance vyvodit na stojícím kole.
To už to kolo může dát hore nohama nebo teda kolama a poslouchat, odkud to jde
U mě je právě ten problém ve fázi "rozebereš a za pomoci vazelíny skládáš" - tohle teda ani omylem.
Musím najít původce a pak to přenechám servisu.
No vidíš, a mně to způsobuje zvrhlé potěšení :-)
Absolutně nechápu proč tobě ne :-)
Skus po jednom prostříkat např WD typické problematické místa.
(podle náznaků začni u středů a pedálů)
Ale fakt po jednom.
Po každém olejíčku jízdní test.
Až narazíš na to co to způsobuje pořádně dotáhni šrouby. to by jsi mohla zvládnout.
Proč ne?!?
Protože prostě ne. Asi máš také činnosti, které tě nebaví.
WD jsem prostříkla klasicky řetěz, kolečka a pedály.
Ajajaj... byl tam smajlík.
Jinak máš pravdu - jsou věci které s radostí přenechám někomu jinému.
Ale aby to zase nevypadalo, že všechno odmítám - čtu to a skládám si dohromady, co asi budu muset udělat a na co se zaměřit.
Rozebírat a promazávat ale fakt, ne - to nechám odborníkům :o)))
ještě skus
- sundat krytky z klik a stříknout čtyřhrany
- stříknou závity pedálů (tam to vzlíná dlouho...)
obojí se utahuje "na krev"
- jen tak mezi dvěmi prsty chyť imbusák a dotáhni
šroubečky které drží převodníky
-pokud toto vče bude OK může to být povolená středová osa.
Ale jak jsem říkal - po jednom. Olejíček je dočasná záležitost takže pokud neodstraníš příčinu máš to na kole znovu.
My motorkáři to řešíme špunty do uší.
Špunty v uších měl dneska jeden bruslař na hodně úzké stezce.
Jel pěkně středem a tak na něho z dálky volám, že jedu zleva a když už jsem opravdu kousek za ním, tak mu asi došlo, že se něco děje, lehce se ohlédl a samozřejmě zahnul vlevo. Bylo to o fous, ale stačil jsem se mu vyhnout a teprv tehdy jsem si všim těch špuntů v uších.
Řekl bych, že si svoji blbost asi uvědomil, protože na moje dost hlasité upozornění a zanadávání ani nic neřek :-)
možná nic neřekl, protože tě neslyšel :-D
Řekl bych, že to slyšet musel i kdyby měl dvojité špunty :-)