Vybral jsem tři baterie pro elektrokol a srovnal si je...
Je to podobné jako s holkama... Jedna je třeba sexy, ale zase není hodná, a jiná je třeba trošku při těle, ale zato hodná či dokonce umí uvařit... Chi tím jen říci, že hledisek hodnocení je řada, tak jsem si udělal docela přesné srovnání...…
Safra já bych zrovna chtěl tu sexy a hodnou co umí vařit vše v jednom.Smůla nooo mám doma tu sexi (LiMn 48V štíhlá,lehká plná sil)a pak ještě LiFePo4 48V a 36V to bude ta hodná při těle.Nejlepší je to prostě střídat každá je na něco dobrá.
Ještě, že baterkám to střídání nijak nevadí. :)
Jinak omlouvám se, že jsem to po sobě nečetl a neopravil si překlepy a hrubky.
Jen tak pro zajímavost jak je poskládaná ta LiMn.Jel jsem asi 30Km v dešti a natekla mi do ni voda po kabelu tak ji nechávám proschnout.
Díky za fotku. Tak hlavně že ti to nezničil zkrat. Myslel jsem si, že to takhle nějak mají uspořádané dle rozměrů. Škoda že to nemají jako buňky ve včelí plástvi. Kdyby tak člověk uměl to bodování, tak postaví trojúhelníkovou baterii padnoucí hezky do rámu.
A koukám, že sis na focení půjčil našeho Mourka a nastříkal mu bílou náprsenku. :) Ten náš je taky takový zvědavý průzkumník.
Na to bodování jsem taky koukal asi to nepůjde klasickou bodovačkou budou na to mít něco jiného,to sestavení baterky na míru mě láká.(ten náš je taky mourek a hrozně zvědavej):)
To bude nějaká jednostranná bodovačka... Na pol článku připojí jen jeden pól a druhý pól bude hrot té bodovačky... Třeba i nebyl problém to vyrobit... Trafo co dá hodně velký proud a k tomu dvě elektrody a něco s hrotem... Ale asi pros tavbu jedné baterky je dobrá možnost koupit články s nabodovanými plíšky a to už se snad dá normálně pájet... Pak by to šlo celkem jednoduše si udělat blok, co padne třeba do rámu.
Mohl by jsi uvést odkaz na tu BMS u lipol a její cenu?
Celou dobu jsem uvažoval jen a jen o lifepo, ale poslední dobou se přikláním k těm modelářským lipol z hobbykingu, ta váha a objem je prostě na kole důležitý. Trochu mám obavy z možného zkratu - to ty lipoly prý vybuchují.
BMS kolem 60 euro myslím a najdeš jí na webu Linergy. Baterie tuším kolem 130 dolarů... Celkem snadno najdeš na Hobbyking.com... Hledej 10s... 37V byla hodnota, která mě zajímala, tak proto jsem s ní ve srovnání uvažoval...
Myslím, že pro nějaké častější ježdění Lipolka není špatná... Každopádně je asi dobré počítat s tím, že i při dobré péči a nepřetěžování se tak za tři roky odporoučí... Možná i za dva roky... Modelářům vydrží třeba jen 100 cyklů, ale ti jí pořádně pouští žilou.
Ahoj. Musíš rozlišovat zda je baterie Li - pol nebo Li - ion. Li - iontové baterie jsou uzavřeny v tlakové nádobě a mohou teoreticky vybuchnout.
Li - polymerové baterie nemají tekutý elektrolyt, nepotřebují tlakovou nádobu a mohou mít různý tvar. Absence pevného obalu zvyšuje náchylnost na poškození a zahoření - opět teoreticky.
Mám na kole Li - pol necelé tři roky, 2 ks 36 V 14 Ah, cca 200 celých cyklů - 15 tis. km a zatím bez znatelného poklesu kapacity.
Jejich neduh je že v chladu stoupá jejich vnitřní odpor - při teplotách pod nulou dají tak 50 % kapacity.
Díky za zkušenost... Já uvažoval s "chemickou" životností ty tři roky s ohledem na data uváděné na netu (wikipedia atd.) a taky moje zkušenost s mobilem je, že za dva tři roky baterka lipolka za moc nestojí... Tak uvidíme. :) Ale ikdyby to bylo na tři roky, tak ty modelářské nevychází ekonomicky nijak špatně, viz graf, kde je spočtena celková energie za předpokládanou životnost v rocích krát předpokládaných 150 cyklů za rok.
Zřejmě to je tato
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__21387_...