Určitě už to tu bylo (tak se předem omlouvám za možná již dříve zodpovězenou věc)
:-)
Dal jsem seřídit holce a ženě kola v servisu (já mám seřízené, kluk dostane k vánocům nové, už seřízené)
Při převozu autem jsem musel sundat přední kolo.
Po namontování doma a dotažení do vidlice (na dorazovou polohu v té vidlici) jsem zjistil, že ráfek silně tře o špalík brzd. (při předání to bylo OK)
Jedná se o to kolu pro holku, u manželky je vše i po namontování v pořádku.
předpokládám, že jsem kolo nějak špatně namontoval, ale ani na několikátý pokus se mi nepodařilo trefit to tak, aby přední kolo sedělo.
Takže se ptám (jistě ten jejjednodušší problém, jsem ostuda) jak nastavit bez rizika nějakého rozštelování ty přední brzdy ? Kterýma šroubkama "hýbat" ?
Děkuji za trpělivost a případné odpovědi.
:-)
Ahoj, napis jeste co je to za brzdy, vecka, nebo cantilevry? A drhne jen jeden spalik na jedne strane, nebo oba dva?
Nejlepší bude fotka:
http://puschpull.org/doc/brzdy.jpg
:-)
drhne vždy jeden (buď nalevo, nebo na pravo) malá mezera a záleží na dotažení kola do vidlice
je mozny ze kolo v aute lezelo na brzde a prelezelo si pruzinku co odtahuje brzdovou celist od rafku,da se to nastelovat takovym malym sroubkem vetsinou s krizovou drazkou co je na brzdove celisti blizko cepu na kterym je celist pripevnena.Utahovanim oddalujes spalek od rafku,povolovanim priblizujes,pokud by nestacilo stelovani na te jedne celisti,zkus povolit ten samy sroubek na druhe celisti.
lada: to by mohlo být ono (já se bál něčím kroutit, když bylo "vše nově seřízené"
:-))
Výše je i fotka těch brzd
Jsou to ty cerny maly sroubky... udelej to jak rika lada. Jo a prevlec si ty gumovy krytky prez lanko, natahni je na konec tech kovovych fajek, at se Ti tam nedostava curbes.
Ahoj příteli.
Já když vyndavám kolo (ať už s kotoučem nebo s véčkem), tak na rychloupínáku vždycky musím o pár otoček povolit tu matici proti páčce, jinak bych ho nevyndal. Když to dávám zpátky, tak pak to musím zase o ty otáčky zašroubovat a až pak upnout vlastní upínák. Sice tu někteří říkali, že to nemá vliv, ale u mě má - až o 2 mm. Není ten Tvůj problém právě v tomhle?
Airline: možná jo, díky za rady. Já jsem jako mechanik na kolo či auto naprosto nemožnej. Ale jinak jsem šikovnej docela dost (elektronika, PC, atd ...) :-))
Dobrý návod na seřízení i s fotkama má Andy
http://www.andykolar.wz.cz/servis/brzdy.htm
Andyho stránky znám
:-)
Možná jsi otočil to přední kolo! Obě kola musí mít rychloupínáky na stejné straně (vlevo).
to je větší dětské kolo (24")
a jsou tam matky, nemá rychloupínáky
No o to vetsi je moznost ze kolo namontujes obracene,pak staci ze neni vycentrovane presne na stred a problem je tu.Kup dceri cyklocoputer a pak to podle magnetu poznas snadno,jestli je kolo namontovane stejne jako predtim :-)
Teoreticky mohli v prodejně seřídit brzdy na špatně upnuté kolo a když ho upneš správně, nesedí to.
Některý brzdy mají takový dost "blátivý" pružinky a neudrží dlouhodobě nastavené předpětí. Takové se pak musí hodně často seřizovat a je to k uvztekání.
Taky je dobrý udržovat čep, kolem kterého se brzda otáčí, promazaný nějakým teflonem (aby nedrhnul) a zkontrolovat, jestli při přitaženém hlavní šroubu brzdy se může brzda volně otáčet (teoreticky může být špatně osoustružené osazení na vidlici a pak to drhne).
Ještě bych doporučil trošku zvýšit předpětí pružin (je ten šroubek na obrázku dost vytočený ven), a to oboustranně. Větší síla pružin lépe překoná drobné odpory systému a nesymetrie (zablácení apod.)
A nakonec mi přijde, že ty čelisti jsou hodně daleko od sebe - možná ty silnější podložky pod botkami by patřily na opačnou, tedy venkovní, stranu. Ale to by na funkci (rostlináře) nemělo mít vliv. Nicméně samo o sobě i takováhle úprava by vedla při jinak stejném nastavení k vyššímu předpětí pržin
Petrolin: děkuji za obsáhlou odpověď. Asi dělám z komára velblouda, ale už nyní alespoň vím k čemu ten černej šroubek je a nebudu se bát s ním trochu otáčet
:-)
Zkus to kolo znova vundat a otočit. Zřejmě není vycentrované i v ose.
A ještě dovol abych se zasnál: "nové a seřízené". Tohle byl docela dobrej vtip.
Všechny kola, co jsem někomu pomáhal kupovat, jsem vždycky musel dodělat. Přinejmenší přesmykač a HLAVNĚ KONUSY.
Na konusy bacha, jsou to parchanti a jsou obvykle přetažené aby se moc neuvolnily. jenže za párset Km se určitě vydřou do nich drážky.
Doporučuju alespoň konusy prohlídnout.