Ahoj, chci se vás zeptat, jaký byste mi doporučili tachometr(nejlépe i s teploměrem). Já osobně mám problém, že se mi pokaždé tak po dvou letech dostane dovnitř vlhkost a je zamlžený... A myslíte, že je praktické pořídit si bezdrátový tachometr? Nevybije se dříve baterie? Díky moc za všechny reakce.
Já omylem na Aukru koupil starší navigaci Garmin eTrex Legend,asi za tisícovku.
Navigaci, protože je nemapová, nepoužívám, ale ten krám se mi osvĕdčil právĕ jako tachometr. Kromĕ rychlosti, času, průmĕrné rychlosti a ujeté vzdálenosti zaznamenává snad i převýšení a profil trasy, a spoustu dalších vĕcí, co nevyužívám. Teplotu myslím nemĕří. Jede na 2 AA aku.
Možná starší (asi 3 roky) navigace by mohla být lepší než nĕjaký magnetek na drátu,
Jen pro zajimavost, jak dlouho v tom vydrzi baterie? Predpokladam, ze spotreba GPS bude asi nejvetsim minusem.
Nevím, mám akumulátorky 1300mA a celý den to bĕží a vydrží.
Možná se to dá dohledat u debat s navigací.
Jinak drobné finanční úskalí, držák na řídítka stojí asi 500, takže při koupi z druhé ruk:y tohle radèji ohlídat.
Cyklistický drátový tachometr běží na jednu knoflíkovou baterii alespoň 2 roky. Vodu pod tachometrem stačí vyfouknout a maká to dál. Přetržený drát se sletuje a zaizoluje. Ztracené čidlo lze nahradit jakýmkoliv jiným, jen je to třeba opět přiletovat. Ztracený magnet stejně. Není to citlivé na elektromagnetické rušení. Jediná nevýhoda je ten drát. Navigace má mnoho jiných zajímavých funkcí, ale když jí začneš používat na ukazování okamžité rychlosti, tak namůžeš vypnout display a rychle vybíjíš baterie.
Jo, to je jako srovnávat motorku s tříkolkou.
Já na svém bezmotoráči taky mĕl jistĕ 12 let starý, témĕř nepoužitý drátový cyklotachometr. Koupil jsem do nĕj baterku, ten knoflík, a pak jsem zjistil, že když chci vidĕt nĕco víc než okamžitou rychlost musím čudlem přepínat, nepohodlné. Pak jsem si vzpomĕl na toho Legenda co se válel v komůrce.
Ve srovnání s tím co nabízí cyklopočítadlo toho ten gps přijímač umí mnohem víc, přehlednĕ vidím 4 údaje furt - ujetou vzdálenost, rychlost, průmĕrnou rychlost, dobu pohybu. To všechno se kamsi zapisujem včetnĕ převýšení, lze to vyvolat, napojit na pc a kdoví co ještĕ, i když tohle nedĕlám. Topo mapa CR v tom je taky, jen neumí na mapĕ trasovat, v případĕ totálního zabloudĕní i to může být užitečné.
Baterie (akumulátorky) by mĕly vydržet jistojistĕ 2 dny, nové. To mĕ bohatĕ stačí, toho co musím nabít je mnohem víc i na bezmotoru. Mobil, svĕtlo, tablet, 48 hodin vydržím unpluged, pak budu hledat zásuvku. V liduprázdné krajinĕ bych tedy vezl asi víc baterii, ale mnohem spíše bych pořídil daleko lepší navigaci. A k té tachometr nepotřebuješ.
Jen dávám k úvaze, jestli místo super tachometru není lepší koupit starší navigaci gps. Lidi se toho zbavují protože jsou mnohem lepší přístroje.
Záleží kam se na kole chystáš, podle toho uvažuješ o baterkách.
Ten krám je vodotĕsnej.
No já 90%tras jezdím bez navigace, nepotřebuju ji. Ale potřebuji znát okamžitou rychlost pro správné nájezdy zatáček a ujetou vzdálenost. Na to stačí ten naprosto bezúdržbový tachometr. Když vezu navigaci, tak naviguji a opět jí nepoužívám na měření rychlosti i když to umí. Občas mi přijde, že komplikovaný vehement je spíš na škodu. Ale ty si zejména rád hraješ a tak na to máš jiný pohled. Je to tvůj pohled a nikdo ti ho nebere. Jen dovol, abych prezentoval i já ten svůj. Netřeba ho hned přece srážet hloupým přirovnáváním. Na měření rychlost a ujeté vzdálenosti odvedou oba stejnou práci, jen ten tvůj je větší a těžší potřebuje stále nové baterie.
Ty volis rychlost do zatacek podle tachometru? To jako uz mas vyzkousene/zmerene, kolik do ktere konkretni zatacky muzes jet nejvic nebo jak to funguje? Myslim, ze vetsina cyklistu odhadne primerenou rychlost spis tak nejak intuitivne podle aktualniho stavu, takze pred zatackou proste zacnu brzdit, protoze mam pocit, ze jedu prilis rychle, nikoliv ze bych od pohledu poznal, ze nejvyssi rychlost tam bude 25 km/h...
Jinak souhlasim, ze jednoduchy bezudrzbovy tachometr ma spoustu vyhod, prestoze casto vozim i tu GPS. Krome spotreby zrovna to mereni rychlosti a ujete vzdalenosti bude uz z principu presnejsi u (spravne nastaveneho) tachometru nez GPS.
Urcite se v tom ruzne pristroje dost lisi, ale treba u moji GPS okamzita rychlost pri horsim signalu hodne kolisa, pri stani na miste poloha poskakuje a prujezd prudkyma zatackama byva zkresleny. Vhodnymi algoritmy lze vliv chyb na vysledku omezit, ale tezko muze GPS souperit s cidlem pocitajicim otacky kola. Naopak u GPS je fajn (byt jen orientacne) mereni nadmorske vysky. Proste vsechno ma plusy i minusy.
Ano rychlost nájezdu do zatáčky na silnici kontroluji tachometrem. U auta to dělám úplně stejně. Jednou jsem tachometr ztratil a pak jsem zjistil, že na pocit jezdím ty zatáčky rychleji a přišlo mi to už nezdravé. I takhle ty zatáčky na dobré silnici projíždím z kopce často rychleji než autem. Ale samozřejmě je to jen otázka zvyku a jsem schopen jezdit i bez toho tachometru :)
Navigaci taky vesměs nepotřebuji, když jsem jezdil na elektrokole, zajímalo mě na ní kolik mám ujeto, a jak to mám daleko do cíle, to kvůli nabíjení. Pak jsem si pořídíl měřák na elktrokola cycloanalyst - ten má v sobě taky tachometr na tu magnetku, a navíc mě dává i info, o tom kolik jsem spotřeboval proudu, takže navigaci zapínám málo.
Na bezmotoráči mě zajímá spíš kolik mám ujeto protože se nad vzrůstajícíma dojezdama raduju, na známé trase pak zase průměrná rychlost, protože poznám "jestli se lepším nebo ne".
Váhu neřeším, tahám s sebou furt alespoň jednu brašnu a v ní ty nepromokavý gatě a jupku, návleky na botky, nějaký nářadí, a zjistil jsem, že nějakej čas jsem tam vozil i nabíječku, protože jsem jí v tý brašně zapoměl když jsem to přehazoval z elektrokola.
Baterek s sebou vozím dle své zásady vždy 2x tolik, než mám v těch svých aparátech na kole.
Optimalizovat zavazadlo budu až vyrazím na cesty, ale stejně toho povezu víc, takže trocha tý "zbytečný" zátěže je vlastně součást tréninkového plánu.
Do zatáček najíždím tak, abych si nenabyl hubu nebo aby mě to nevyneslo do protisměru, tedy spíše pomaleji než rychle.
To přirovnání není hloupé, prostě tachometr s magnetkou a gps přijímač jsou na úplně jiném principu a mají úplně jiné možnosti, prostě použitou technologii je v tom zhruba ten rozdíl.
"Netřeba ho hned přece srážet hloupým přirovnáváním."??? Kdo kdy a kde? Nebo jsem kus textu nekde skocil?
Kolega myslel toto:
"Jo, to je jako srovnávat motorku s tříkolkou."
Ono nasadit Jindrovi chobot za cokoliv napíše patří v lepší společnosti k bontónu :-)
8 udaju, ne jen 4.
Presne ten duvod, proc nepouzivam tachometr. Kdyz uz se chci divat na cislicka, chci toho vedet vic, nez rychlosti a vzdalenosti. To cloveku mnoho nerekne. A tachometr s vyskomerem, prenosem do PC a dalsimi funkcemi je jednak drahy, druhak porad jeste neumi zanest do mapy projetou trasu.
A navic - co se sebelepsim tachometrem na vode, na horach, v aute, ...
Dobijeci 2500mAh eneloopy kolem 30 hodin.
Pro onroad bych to klidne napojil na dynamo, baterii, nebo tak nejak. Kablik snadno vyrobis i s konektorem.
Já už mám cestu rozplánovanou tak, že budu bydlet po hotelích toho hnusného řetězce, na který mám tu slevovou kartu.
Může se stát, že jeden den se nezadaří, a budu muset nějak noc přečkat kdoví jak, ale i tak by baterky měli vydržet.
Spíš mě děsí kolik já musím vláčet adaptérů. Počítej tablet, mobil, nabíječka AA, nabíječka na ty velký baterie do světla, a možná i nabíječka na power pack. Takže musím táhnout i nějou rozčtverku, protože ty hotýlky mají většinou jen jednu zásuvku. Jen ty elektrovychystávky mi dají kilo.
Prostě ve vleku technologií. Ale je možné, že se zblázním, a koupím si nějakou tu nejnamakanější navigaci Garmin a tím mi odpadne nutnost dobíjet mobil za jízdy z powerpaku kvůli navigaci. Taky je možný, že se do příštího května objeví ještě nějaká další elektrovychystávka, co zjistím, že nesmírně potřebuju a budu s sebou vláčet.
Když je člověk jednou magor, není mu pomoci.
No já s sebou vláčím stan a navigaci na baterie, které koupím u každé pumpy nebo koloniálu. Mobil skoro nepoužívám, tak mi vydrží minimálně týden. Takže když obden nabiju navigaci tak je to OK, když nenabiju pokračuji na nějakých koupených baterkách. A když nejsou baterky, tak jedu bez toho. Prostě tuhle kupu elektrického haraburdí nevleču a nechci. Proto také upřednostňuji spotřebiče, které mají dostatečnou výdrž a bezúdržbový chod.
Kupovat baterky do navigace by lezlo dost do pěněz, pochopitelně i to lze AA se dají koupit, ale je to zbytečné. Raději dobiju.
Také upřednostňuji spotřebiče "které mají dostatečnou výdrž a bezúdržbový chod" mobil nebo tablet co vydrží být neustále on-line připojený na net dva roky ovšem zatím ještě nevyrobili, ty dobré vydrží tak den.
Stan a spacák jsem pro příští výlet zavrhnul, protože bych si musel koupit nový lehký stan a nový lehký spacák a to by v celkovém součtu vydalo větší částku, než bydlet po těch hotelech, takže prostá ekonomická úvaha, která mě umožní zmenšit zavazadla a navíc je to řešení velmi pohodlné.
Bavilo by mě toulati se raději zvolna, místo 130ti uject 80 km denně, vozit stan a spáti po šěkarpách, klohnit polívku na liháči jako za jinoškých let, leč čas je mi neustále v patách.
Ono je vždycky "něco za něco".
Možná, že přijde den, kdy s tím fláknu a budu volný jak ten pták, ale do té doby jak můj bycikl, tak i mé kempové vybavení, které bych pořídi, bude beznadějně zastaralé.
Bezdrát umí vyrobit komplikaci. Spotřeba na vysílači nějaká je, samotný budík taky něco požere. Baterky ale nestojí majlant, dá se to vydržet. Taky záleží na značce a modelu, jak je žravej.
Někdy je problém se signálem. Některý nepodarky (kusově, nebo modelově) se snadno ruší cizími signály, osobně mívám občas problémy se zaoxidováním kontaktů v patici (může potkat i dráťák, ale jako by byl bezdrát na to náchylnější).
Osobně bych radši volil drátový - bohužel ty, které mi vyhovují vybavením jsou jen bezdrátové. Velkou výhodu v bezdrátu nevidím.
Tak tak, já si s bezdrátovou Sigmou "užíval" asi 4 roky, než mi došla trpělivost. Při teplotách pod nějakých +5 stupňů si to dělalo co chtělo, čím to bylo starší, tím to bylo horší. Nakonec to přestalo jít úplně i při teplotách o dost vyšších, tak jsem s tim flák do skříně. Nedávno jsem ho vyhodil.
Jo ale jednu výhodu to mělo. Chtěl jsem ho trochu popitvat. No ale dostat se do něj nedestruktivní metodou - nemožné. Bylo to bytelný, abych se do něj dostal, rozlámal jsem ho na sračku:).
Bezdrát už nikdy!!
Já už mám nacvičený, že před jízdou musím kontakty naprosto nehygienicky olíznout a pak jednou za čas oškrabat "kotelní kámen" :-) A pak to funguje vcelku bez problémů.
Akorát na jednu ftákovinu jsem narazil a v první chvíli jsem si připadal jak magor. Jel jsem jedno takový moje kolečko a po setmění jsem si v jedný vesnici všimnul, že mi nejde tacho. Už jsem ho ten den nerozchodil. Při další jízdě zase zas normálně šel, ale na tom samém místě zase přestal fungovat... Skoro jsem začal věřit na duchy. Pak jsem ale přišel na to, že v lese před vesnicí jsem v tu dobu vždycky přepínal z přední blikačky na souvislé svícení. A to paradoxně ta Roxka nějak u tohodle světýlka nesnáší.
Mě to taky rušilo světlo. To bylo hned když jsem to koupil, v krámě na to čuměli jak puci, no dali mi jiný a to bylo OK.
Ale po nějaký době to začalo být čím dál horší, prostě to přestalo ukazovat rychlost, vzdálenost, čas, všecko. Vždycky se to po chvíli vzpamatovalo a skokově to na displeji naskočilo, ale vynechávalo to čím dál víc. Nakonec to dopadlo tak, že to neukazovalo vůbec. Ale baterky to nebyly, páč na displeji celou dobu jasně svítila asi 2 cm vysoká velká NULA aktuální rychlosti, svině jedna!!! A to mě sralo ze všeho nejvíc, jak na mě provokativně svítí, tak to šlo do šmelce.
Trochu jsem hledal, nez zalozim tema o ruseni bezdratoveho tachometru a vida, uz se tu o tom psalo. Dostal jsem k Vanocum tachometr Sigma 1609. Obcas mi vypadava mereni rychlosti , ale celkove metry pak naskocily. Zjistil jsem, ze to nejspis zpusobuje predni svetlo v rezimu blikani (za dne, za mlhy). Chvilemi jsem ho malem rozslapl vzteky. Nema nekdo radu, co s tim (vyhazovat ho zatim nechci)? Muze to byt vadny kus=duvod k reklamaci?
Sigma Rox mi vůbec nepočítá naopak při režimu trvalého svícení (shodně u dvou podobných předních blikaček/světýlek Smart). Když blikají, počítá v pohodě. Hlavní lED světlo (Hella 2000) mi ale může svítit jak chce. Jsem zvědavej na nové světlo, jestli nebude rušit, ale nepředpokládám.
Ale než jsem na to přišel, tak jsem si připadal jak ve špatným hororu. Jeden den jsem jel a najednou mi počítadlo ukázalo nulu a šlus. tak jsem si řekl, asi baterie dole na vidli. Druhý den ale počítadlo zase normálně fungovalo. Pak ale najednou zase nula. A co horšího, v té samé vesnici, u téhož baráku to začalo a nula furt... jeden by začal věřit na duchy. Pak mi ale doklaplo, že ten barák je nad kopcem a když jsem se k němu vyškrábal, tak se pokaždé sešeřilo a já zapnul světýlko. Teď už ho používám jen jako bliknu a svítím pořádným.
Chce to vychytat, které neruší.
Diky za informaci. Presne stejne jsem si pripadal, nez jsem prisel na souvislost se svetlem. Mam svetlo Logic s nejakou vykonnou diodou (asi Luxeon). Musim si vyzkouset, jaky ma vliv trvale sviceni. Pak bud prestanu "blikat", nebo se poohlidnu po jinem svetle.
Hmm, Rox 8.1 jsem zrovna chtěl koupit ženě. Tak teď nevím. Ale na rozdíl od blikaček které nejspíš pouštějí do LEDek přímo pulzní proud bude mít světlo s opravdovým driverem nejspiš někde pod sedlem, a z toho pak ven půjde už jen víceméně konstantní napětí. Tak snad to nebude vadit.
Nebo máte někdo jiné doporučení? Chtěla s tepoměrem, takže asi bezdrátové to být musí.
Nekupuj 8.1, když už, tak 9.1. Má jako bonus připojení k PC a může si pak ukládat výlety, nastavovat comp atd.
A tu neplechu mi dělá jenom ten jeden typ blikaček při trvalým svícení, blikat klidně můžou. A jako normální světlo jsou skoro nepoužitelný (sjížděl jsem s tím světýlkem z Pusteven po zelený a fakt nic moc :-)
Se solidnějšíma světlama nemám problém a nic jinýho mi zatím tu roxku nerušilo.
Pokud to světlo mělo stabilizaci výkonu, tak tam jistě byla cívka, která kolem sebe vytvářela magnetické pole. No a to mohlo tachometru vadit.
No nevím, neumím posoudit. Je to taková poměrně laciná kombinace tříledkový blikačky a nebo bludičky, žádný extra výkon (i když jsem jen na ni sjel v noci z Pusteven po zelené dolů Na pekliska a to mi ještě svítila krapet stranou). Na druhou stranu tý Roxce zas hned tak něco nevadí, na nic kolem kromě toho světýlka nijak nereaguje.
Asi pred dvema/tremi lety jsem koupil k vanocum nejaky tachometr v GME, vypadal pouzitelne a prave mel teplotu. Pouceni - v GME uz cyklo veci kupovat nebudu. :)
V tom tachometru byly 2 hodinkove baterie zapojene paralelne (to jsem nikde jinde nevidel) a krome toho, ze se ty baterie behem par tydnu vybily, mel navic uplne divne ovladani. Pomerne brzo skoncil nekde ve skrini...
Ja mam na kole nejaky historicky Cateye, funkce defakto zakladni (max rychlost, ujete kilometry, prumerna rychlost, cas jizdy a celkove kilometry), pouzival jsem ho jeste na predchozim kole, jestli pocitam dobre, bude minimalne 12 let stary a funguje perfektne. Baterii jsem v nem menil spise preventivne po 3-4 letech pouzivani. Jedine minus - pokud fakt huste prsi a voda se dostane do drzaku pod tachometr, tak prestava merit. Bohuzel teplotu nema.
Ja bych z bezdratu mel trochu strach, jeden kablik navic se u me ztrati, ale spousta lidi bezdratovy tachometr ma a vetsinou jim to funguje.
pro Jrr: tak to mas stejne cateye jako ja:-)
Na to mokro pomaha troska vazeliny kolem kontaktu, jen takova piha o prumeru 3-4mm
pro zadavatele tematu: mame "v dome" 3 ruzne cc Cateye, ale dnes jiz pomalu historicke. Ani jeden z nich se nezamlzil. Pouziti pouze "turisticke"+ do prace. Samozrejme je sundavame a nenechvame venku.
U jednoho z nich bylo potreba vymenit poskozeny o-krouzek (skripl jsem ho pri vymene baterky).
Obecne trosicka teflonove vazeliny na o-krouzky dela divy.
takze za mne: Cateye, a pokud mozno z nejake vyssi rady. Bohuzel nevim zda maji teplomer.
Podobné zkušenosti mám já i příbuzní. Fungují roky spolehlivě bez zamlžení. Můj táta má kousek někdy z roku 94 a pořád běží.
A k čemu teploměr na kolo? ...to nevím.
No, někdy je to docela zajímavý údaj (nakonec i bez rychlosti a ujetých km se dá obejít). Při courání kolem Kolína se během odpoledne toho teplotně moc dít nebude, ale když začneš šplhat do kopečků, už se to občas mění, zvlášť zajímavá na tohle byla nedávno inverze.
Jasně že i bez teploměru člověk pozná, že je mu zima, ale už se mi i stalo, že "v zápalu boje" s krpálem jsem si nějak nevšimnul, že teplota povážlivě klesla a bylo by záhodno něco dalšího navlíct, i když to pocitově "ještě nebylo nutné".
No a když se k tomu ještě přidá záznam, je pak i na co vzpomínat... :-)
Ja si taky myslim, ze by to byl zajimavy udaj. Krome tachometru sebou vetsinou vozim i mobil + BT GPS, takze mam celkem obsahly zaznam trasy. Do toho track logu se mi dokonce zapisuje i sila signalu od vsech BTS (GSM vysilacu) v dosahu, ale udaj o teplote nemam kde vzit.
Ja cestou do prace neprekonavam zadny extra velky prevyseni, ale pripada mi, ze kdyz cestou domu prejedu pres nejvyssi bod trasy a sjedu do udoli, tak se citelne ochladi. Bohuzel netusim, na kolik se teplota opravdu zmeni (dokud se skrabu do kopce, je mi pochopitelne tepleji), na kolik je to tim, ze zapadni strana kopce je do posledni chvile vystavena slunci, pripadne zda je tam ten rozdil v teplote porad a hlavne jak velky?
Takze si myslim, ze udaj o teplote by na tachometru obcas uzitecny byl, na zname trase dokonce zajimavejsi nez ujete kilometry.
Na druhou stranu me zatim teplota netrapi tolik, abych kvuli ni menil tachometr nebo porizoval samostatny teplomer.
Na výletech se kochám krajinou a památkama a fotím. Základní údaje z tacha stačí. A co děláš doma s track logem ?.
Treba se clovek muze podivat, co to presne vyfotil, kdyz z logu zjisti, kde presne to bylo. Kdyz priste jede do stejne lokality, vynecha nebo naopak zopakuje nektere useky.
K cemu jsou udaje z tachometru? K cemu mi je dobre vedet, ze jedu takovou nebo makovou rychlosti, nebo jestli mam najeto 50 nebo 35 km?
Je to jen otazka pohledu.
No logy pekne stosuju na disku, ze se na ne jednou podivam... :D
Prave v kombinaci s obycejnym digi-fotakem se log z GPS hodi, protoze muzes fotkam priradit podle casu souradnice, ja si na to kdysi psal programek, ktery mi nasypal odkazy na fotky do souboru a mel jsem ikonky v Google earth, ted uz je podobnych nastroju spousta. Akorat se nesmi zapomenout zkontrolovat cas ve fotaku (s fotkama s datem 1.1.1970 (mozna ma fotak po resetu jiny datum, ono je to jedno) uz se nic delat neda).
Driv, kdyz jsem obcas hledal geocache, byly track logy docela pestre a clovek se obcas pobavil, jak nesmyslnou cestou se vlastne dostaval k cili.
Ted uz je to pomerne monotonni, ale kdyz mam stovky zaznamu cesty do prace, da se porovnat cas v nejakem useku a pozorovat trend. Pred rokem nebo dvema jsem takhle srovnaval Ibex s favoritem.
Nekdy zase nejaky graf vyrobim, abych overil (vyvratil) teorii o tom, ze se svaly musi na lehokolo adaptovat a pak se rychlost postupne zvysuje...
Taky to do urcite miry muze mit funkci cerne skrinky a teoreticky i dokazat odkud a jakou rychlosti jsi vlastne do krizovatky prijel. Samozrejme, ze v pripade me jedine vazne nehody, jsem GPS mel vypnutou, pricemz by me log docela zajimal, protoze si z te srazky dodnes nic nevybavuju.
Pak jeste muj telefon pise do logu silu signalu od viditelnych BTS, takze se da nakreslit mapa pokryti. Mam kolegu v praci, co si porad v telefonu hraje s netmonitorem a s podobne postizenymi zavodi, kdo nove postaveny vysilac prvni vyfoti, tak mu obcas davam tipy, kdyz se v logu objevi neco zajimaveho.
Po K24 jsem si ze zaznamu GPS nakreslil graf, jak pribyvali kilometry s casem, v podstate obdoba klasickeho grafu prujezdu, ktery meli na webu drive...
Staci jako odpoved? ;)
Mám sigmu, bezdrát a funguje celkem v pohodě už 2 roky.
Jen se občas při rozjezdu nechce rozeběhnout, takže musím tachometr sundat a otřít kontakty o kalhoty.
Tenhle jsem dostala, takže jsem si nevybírala, sama bych ale brala spíš dráťák.
Používám Catey Velo2 už skoro 10let bez problémů-nemá sice teploměr a při dešti ho radši přetáhnu igelitem ( protože voda zkratuje kontakty a tachometr vypadne-jinak s vodou uvnitř problém nebyl a není)-jestli dělají i s teploměrem nevím, ale osobně kvůli jednoduchosti dávám přednost drátu. Bezdrát při průjezdu po VVN a VN vypadává- je háklivý na silné mag. pole.
Normálně zírám: Cateye, Sigma ... olíznout kontakty, otřít o kalhoty, balit do igelitu ...
Co je to za šmejdy? Mám bezdrát protože už mě nebavilo furt pájet a izolovat dráťák - v lese a houští občas kablík zařval. Ten muj za 250 z čiba je teda proti těm značkovejm luxus, mráz ani déšť nevadí, dokonce ani wapka. Obě baterie (když jsem ho koupil, dal jsem nové) už druhou sezónu drží (comp má navíc solár).
PS. tu teplotu má taky, ale moc na to nekoukám.
No jestli ctu dobre, tak zrovna olizovani kontaktu dela Ronda na bezdratovem tachometru. Asi jsem mimo, ale k cemu ma vubec bezdratovy tachometr nejake kontakty??
Je fakt, ze kdyz nekdo jezdi terenem, tak asi muze dratek prijit k ujme, nekomu zase muze kablik vadit z estetickyho hlediska... nevim, me dratovy funguje a vyhovuje. Takovy dest, aby mi tachometr prestal fungovat, potkam v prumeru 3 krat do roka. Odchylka v celkovych kilometrech diky tomu bude < 0.5%....
Pokud je uchycený v držáku na řídítkách a dá se vyndávát, má kontakty spojující vlastní tělo s čidlem (u drátu)a to je místo nekryté a neutěsněné před vodou (ta se tam dostane při jízdě v dešti vždy a spojí kontakty) a ta jej vyřadí z provozu- proto ta prevence.U bezdrátu ti zase vypadne signál pod VVN či u vysílačů. Osobně v terénu nejezdím a utržení kablíku nehrozí- nemusím kupovat 2 baterie a ta moje drží už 3roky- proto nedám na drát dopustit...
Měl jsem od Sigmy 609 drát, teď mám druhou zimu Sigmu 1609 drát a naprosto bez jediného problému i v mrazu..Ta 1609 už má i teploměr a už chci tacho jedině s teploměrem-fakt dobrá věc. Akorát je u té 1609 problém, že ukazuje max do -10°C. Když jsem jel v -20°C a těšil jsem se jak se mi to objeví i na tacho, byl jsem trošku zklamán. Ale hlavní je že stále šel. A opravdu olizovat a otírat ho o gatě nikdy nemusím a déšt jakýkoliv nevadil ani 609 ani 1609-všechny jsou vodotěsné.
Dík moc, takový jsem přesně chtěl... :)
Není zač :) ani baterku jsem ještě neměnil. Nevím jak u ostatních, ale dobré je u něj i to, že když se náhodou vybije baterka, nebo se přechází z jiného tacho na tento, tak ty km co už máš odjeto na starém, si do tohohle normálka doťukáš a pokračuješ v kilometráži dál.
A zvladne to v celkovych kilometrech uz vic nez jen 9999.9 km nebo si to musis po prekroceni 10 tisic pamatovat a tachometr jede od nuly?
Vzhledem k tomu, ze vzdycky na zacatku roku tachometr nuluju, tak to nejsou tezke pocty, ale vysvetlujte nekomu, kdo chce videt, kolik mam najeto, ze ta tisicovka ve skutecnosti uz znamena 11...
Já měl nedávno od kamaráda Procycle F20- viz náv.
Sony Xperia Z je absolutnĕ vodotĕsná, nárazuvzdorná a umí toho 1268krát víc za 16ti násobnou cenu.
Vítejte v 21. století :-)
Tohle jsem koupil ve výprodeji v Bille za 200,- Kč. Displej má jen 2 obrazovky, tudíž žádné mačkání čudlíku furt dokola, používám jen tu první, doma občas mrknu na druhou nebo když potřebuju na kole čas. Má to i podsvícení. Je to bezdrát, na baterky, co jsem s tím dostal, to běží už druhou sezónu. Po všem, co jsem předtím měl, naprostá spokojenost.
S rušením jsem se nesetkal, se zamlžením taky ne (jezdím i v dešti). Na záznam trasy mám SportsTracker, na trasu papírovou mapku, když nevím kde jsem a kudy dál, kouknu krátce na Locus. Na teplotu se kouknu na každé druhé benzince, u některých hospod mají taky teploměr na zdi. Když nemají teploměr, mají Wi-Fi a tím pádem informaci o teplotách. Pokud chci konkrétní teploty pro nějakou statistiku nebo co, kouknu se doma na net. A na co vlastně teplota? Buď je mi zima a nejedu nebo je mi akorát a jedu anebo je mi vedro a jedu stejně i když nadávám... :-)
Vnĕjší teplota je údaj, který se hodí v autĕ, když jedeš daleko.
Přesuneš se z +10ti do teplot kolem 0, tak je rozumné počítat s tím, že to namrzá a bude klouzat.
Kdyby bylo po mém, vybavil bych teplomĕr funkcí zvukového signálu, vypinatelného, který by pípnul při prudké zmĕnĕ venkovní teploty.
Na kole asi rychleji poznám že to namrzá rovnou, než přes teplomĕr.
Teplomery do aut za par kacek v kazde mototechne maji akusticky signal na +4. Totez ten, ktery mam od vyroby ve firemni Fabii. Cidlo je na narazniku a kdyz je tech par cm nad zemi +4, akorat zacina riziko namrazy.
Na kolech teplomery mam. Neco takoveho: http://www.kutil.eu/cs/eshop/zelezarstvi/domaci...
Na snehulakovi je docela zajimave se na teplotu mrknout a trochu upravit obleceni, i kdyz pocitove nemam potrebu.
Na mestskem kole to v zime taky nebylo od veci - vylezl jsem z prace a na kole jsem si zkontroloval, kolik vrstev na sebe mam natahnout.
Znáš mĕ, já všechny vrstvy od jara po zimu furt vozim s sebou, pro sichr :-)
Mám na kole teploměr a že je míň než -15°C jsem poznal podle toho, že mi "zhasnul" displej. Do -14° normálně ukazuje :-)
edit - a teď jsem si všimnul, že o pár příspěvků výš jsem tohle psal už někdy v prosinci. Čekal jsem, že to s tím věkem přijde až pozdějc... :-)