Jezdím s koleny těsně u rámu. V sedě mi to nevadí, ale při jízdě ze sedla, jak kývu kolem do stran, nutí mě to vytáčet kolena před horní úvratí do strany. Bolí mě z toho šlachy na vnější straně kolen.
Vím, že se tomu dá předejít tím, že kolem přestanu kývat. Ale nebaví mě jezdit tak strnule. Jsem takové kopyto jen já, nebo máte někdo podobný problém?
Děkuji.
Zapomen na vytoceny kolena , ja vas tu dokazu vytocit vsechny a nemusite ani kmitat vytocenyma haksnama ......
Smradlavej Vlade,sejdeme se zitra nekde?Mám děsnou chuť ti přerazit ciferník,blbečku
Já bych radši ta kolena.
To je namas uz dost vytoceny ..... mas to dolejc a si s tim nehraj , spravnou pozici sedla a flek kde te to nejvic boli a pomalu nastavovat do ty doby nez to bude OK .....
Budes met moznost , prijed na tu akci prez CZ na kole , uvidime kdo bude smrdet hur nez tchor .......
Jeste jednou pro blbecka Bataglia . Kdy jedes do CDN a kam , ty jses rad ze se s tema pastelkama vubec nazeres .
Blbečku Vlade,už se těším.Na tobě si zmlsnu.Již mi svrbějí ruce.Vypadá to na pořádný tělocvik.Takové debilky jako jsi ty mám nejradši.
Ted vazne , ty musis vedet sam nejlip jak mas natoceny chodidla v klipsnach a jestli to mas po kazdy , nekdy jses pretazeny a slachy boli a v nekterych pripadech ne , nekdy staci jen par milimetru natocit nohu a bolesti slach jsou pryc i pri tom hazeni bycyclem , musis si to vyzkouset sam na sobe , ja mel podobny problem na silnicce pri climbing a delal to jen naslap , pul centimetru asi 3 mm na kazdy klipsne natoceni paty na pedalech me boleni slach na vnejsi strane kolen zbavilo . Tohle bych nepodcenoval a udelal bych si hodne casu abych nasel uplne tu spravnou pozici nohy na pedalech .
Kolena mám u rámu neustále, spíš bych řekl, že se vzrůstající únavou je potřebuju mít blíž. Takže čím větší únava, tím větší problém při jízdě ze sedla. Dá se říct, že s tím bojuji už dvacet let.
Kolik mate kadenci ? Ne ,. se nediv , ale i to je mozny , nas team doktor rikal ze se muze prenaset bolest ze svalu i na slachu a muze to byt i kadenci . Znam kluka , je mu 55 a ten musi jit pres 90 nebo by se pro bolesti v kolenech druhej den nepostavil na nohy a to nema regma a dalsi neduhy jako nektery bikers jeho veku . Maje kadance na dlouhou streku na nalozenym touring bike je 85 az 95 a i to se zacne menit kdyz roky pribyvaj .
Kadenci mám od 70 do 100 otáček, měním ji dle momentální dispozice. Někdy mi nohy šlapou jak motorová pila, někdy jak dieselový jednoválec. Ale šlachy bolí kadence nekadence. Hlavně ta levá.
Ale bolest se evidentně snižuje se vzdáleností kolena od rámu. Teď jsem měl tu levou lehce zanícenou, takže to bylo hodně znát.
Zatim si hlidej nohy a najdi si pozici nohu na pedale a taky si na ni zkus zvyknout , zkus met ty kolena jen malicko dal od ramu ale ne moc kdy te kolena tak neboli a s kadenci jdi nahoru tak na 80 a za tyden me napis jestli ti to pomohlo , vypada to ze mas stejny problem jako Kevin o kterym jsem tady psal . A mozna ze jses ta vyjimka ktery se intenzivne prenasi bolest svalu do slachy , ale nejses sam a vyssi kadence by to mela casem vyresit i kdyz budes nekde muset na silnici jit o pastorek vys .....
Tož dík za radu, zkusím s tím něco udělat.
Hej a co ostatní, máte někdo podobný problém? Takhle blbě fakt šlapu jen já?
Blbe neslapes , akorat jsi nebyl dost dusledny . Baba prisla domu a tak jdem na ty bezky ...... se mej a dej vedet jestli ti to pomohlo .
Jeste jednou , jsem zapomel , hlavne pri horni uvrati , veme ti to par dni nez si na zvyknes se nehlidat tak ze se nebudes muset kontrolovat , mozna ze te boli koleno protoze ti pri slapani lita ze strany na stranu , nekdy i par cm dela rozdil , na co myslis ze jsou na kole klipsny , na to aby ti koleno zustavalo pri slapani v lajne , Uvidis ze budes casem OK , chce to jen na nevybocovani kolen zvyknout a k tomu musis met presne spravny sklon nartu na pedale a hlidat si kadenci . Zatim si to musis nez si zvyknes hlidat .
To máš samozřejmě pravdu pravdoucí, ale mě dělá problém jízda ze sedla, protože když držím kolena v lajně, tak si je odřu o šrouby u ahedového představce. A nebo musím držet kolo bez pohybu a nemůžu do toho dát tu správnou sílu, protože jsem strnulý, jak když mám půl těla v sádře.
A nebo musím vytáčet kolena, abych s nima neškrtal o představec těsně před horní úvratí.
Jestli mám tenhle problém jen já, tak je to o ničem. Ale spíš si myslím, že takových lidí je víc, ale šlachy je zatím nebolí.
Spíš mě napadá, že by to chtělo jinak stavět kola. Delší rám, kratší představec a pryč s horní rámovou trubkou.
Kvůli tomu jsem tady hledal někoho, kdo by uměl vyrobit karbonovou "kytaru", nebo třeba ocelovou, to je mi jedno.
Na silnicnich race bike se moc nezmeni co se tyce geometrie ramu a na jistych MTB taky ne , na rekreacnich bikes je mozny vsecko ......
No konečně čislo 5 žije?
Jezdíš s koleny blízko rámu, to je docela v pohodě, ale děláš velkou chybu když při jízdě ze sedla kymácíš celým bicyklem. Je třeba se při takové práci soustředit na perfektní pokud možno kruhovou práci nohou (každý má při jízdě ze sedla svou zažitou kadenci, na které se cítí dobře a kde nalezl ten správný kompromis mezi kadencí, silou, TF), stehenní svaly musí jít rovnoběžně s rámem, horní polovina těla se moc k tomu všemu nepohybuje, ruce slouží jako podpěry a stabilizátory aby nedocházelo ke kývání. Záda držím jakoby rovně, ale ne strnule jak píšeš. Máš tedy zřejmě špatně zažitý styl a z něj pramení tyhlety obtíže.
Kdyz se stoji v pedalech a i kdyz se sedi v sedle a pouziva se sila nohy tak s bicylem v kopcich bude kejvat ze strany na stranu i Lance Armstrong .
Ale uvědom si, že jestliže v sedě máš kolena těsně u rámu, tak vstoje stačí už jen velice mírný pohyb (ne kymácení)kola do strany k tomu, aby Tě to donutilo držet jinak, než v sedle. A o to mi jde.
Oprava : držet KOLENA jinak, než v sedle.
A nežby sis vyhobloval kolenní jamky a tím je nenávratně zničíš, tak jezdi raději v sedle, protože za chvíli se neprojedeš ani v sedle. Nepomůže Ti Geladrink, Colafit ani nic podobného, byť v si v reklamě přečteš jak Ti zacelí klouby a ono ve skutečnosti houby. Jen asi deset max. patnáct procent pozřeného kolagenu (vstřebané množství je také omezeno, nehladě na velkou finanční náročnost) dokáže tělo zužitkovat, ale vůbec nikdo Ti nezaručí, že jej "dostane postížený kloub". Kolagen Ti spotřebujou vlasy, nehty, kůže a klouby pro svou složitost přijdou na řadu až jako poslední.
Musi si davat majzla s vytacenim kolen a myslim ze bude OK . Kdyz jsem byl jeste kluk tak me Smolik ucil zaklady , kadenci atd a taky s nama jezdil , vzdycky rikal ze noha v kolene nikdy nesmi pri slapani litat od ramu a k ramu a to i v kopcich nabo spurtu a kdo ho neposlech tak vzdycky dostal lepaka a pravem . Nemyslel to zle a predal nam vsechen jeho um a zkusenosti ze ktery jsem dodnes vdecny .
A ještě něco přidám. Vždy učíme cyklisty od útlého věku vše jezdit v sedle. Pokud možno, vše jedu v sedle. jen dobře trénovaný, vytrvalostně i silově vybavený cyklista může začít s tréninkem, tedy pozvolným nácvikem jízdy ze sedla. Nedělám si srandu, netrénovaný organizmus se brání bolestí. Pokud nemáš zpevněné svalstvo, jeho vazy a šlachy postupným nácvikem silové složky, tak to zpravidla odnesou klouby nebo dochází k tzv. únavové zlomenině.
To značí nacvičovat postupně, spíš bych volil jen mírně nižší kadenci (ta běžná, u cyklistů doporučovaná je 90ot/min), čili něco kolem 80ot/min, ale rozhodně s nižším podílem tlaku na kliku. A strávně držet tělo a pořádně dýchat.
O cem myslis ze pisu . Samozrejme ze v sedle . Jsem napsal ze jsme meli super trenera Jana Smolika , meli jsme slabsiho kluka protoze mel uraz a ten lez ze sedla kdy jsme my jeste nemuseli , Smolik to vyresil , kluk dostal pod pedaly podlozky kazda asi kilo a 15 kilo na nosic a jezdily se rovinky a za 3 mesice jsme do kopce skoro nestacili .... na zavody musis mit silu , vytrvalost a trening a nemuzes s tim zacinat ve 20 ale uz jako kluk . Je zajimavy ze kazdy komu Honza Smolik predaval zkusenosti nema z kola zdravotni problemy a ze jsme neco najezdili ....
Co to tady píšeš za nesmysly? Jakém závaží na pedály a nosič? Kdes to viděl dětský organizmus zatěžovat něčím nepřirozeným? Vždycky se odjakživa u cyklistické mládeže apelovalo na vysokou kedenci!! Vždyť právě mlaďasi až do juniorů mají omezené převody, aby točili kadencí a né silou. Důležitý je návyk na vysokou frekvenci šlapání, správný posed, dýchání a jiné zvyky, ale závaží? Nikdy silově, ještě navíc po úraze, tys Smolíka neviděl snad ani v televizi, natož aby Tě trénoval, takové magorie by nikdy nevypustil.
Tomane máš e-mail? Pošli mi ho, prosím, na nick.
Jaky nesmysly , klukovy bylo 17 a mel neco za dorost odjezdeny , byl tenkrat dost dlouho v nemocnici protoze mel komplikovany zlomeniny holeni z autonehody a mel taky nekolik operaci , kdyz se vratil a zacal znovu chodit a jezdit na kole tak to byla jedina moznost jak dostat zpatky silu do noh . Umis si vubec predstavit jak vypadaj nohy za rok v sedre nebo v dlahach ? Do kadence se dostanes postupem casu ale dostat zpatky v nohach silu chvili trva . Proto ty rovinky , zavazi na pedaly a zavazi na nosic . Ale ty ses magor , co Ti mam vysvetlovat . Kdyz ti reknu ze jsem jel na zavod brzo rano treba 80 kilometru na kole , zavod odjel a zase jsem slapal na kole domu tak tomu stejne nebudes magore zhyjckanej verit ......
O dnešních návodech, jak správně šlapat, si myslím jednu věc.
Všechny tyhle dlouhými lety osvědčené pravdy jsou výsledkem člověčí snahy co nejlépe se přizpůsobit stávající konstrukci kola.
A tahle konstrukce člověka zbytečně omezuje.
Podle mého by bylo potřeba, aby se postavilo kolo, které se co nejvíc přizpůsobí člověku.
Pokud vezmeme v potaz cykloturistiku, tak nemám námitek. Pokud se jedná o výkonnostní rychlostní cyklistiku, nezbývá nám než respektovat pravidla daná UCI.
Tak si kup trikolku , se strechou nebo bez strechy , dnes jsou na trhu i takovy na kterych muzes lezet jako v posteli a dokonce i vyberem motorku , elektric or gas pomerne dost siroky vyber .