Ahoj kamarádi, před rokem jsem zakoupil a namontoval tento motor na kolo Favorit.Prodává se za cca 5000 kč a je to čínský výrobek.Zpracuji podrobnější popis s fotkami a zveřejním cca 12.9 v této rubrice.Ozvěte se, kdo používá tento motor a má s ním nějaké zkušenosti (záměrně nepíši zda dobré nebo špatné)
Ahoj. Tak to už je hodně let zpátky, co jsem měl kolo s benzínovým motorem. http://www.youtube.com/watch?v=xD9lc5jxa-A
Obecně výhoda, že dojedeš daleko, ale jinak pokud jde o kolo s pomocným motorem, tak trošku slepá ulička. Prostě správné kolo s pomocným motorem sice má motor coby dopomoc do kopce, ale na rovině s vypnutým motorem musíš mít pocit, že fakt jedeš na normálním kole. Takže být Tebou, tak si řeknu o co mi vlastně jde a pak se teprve rozhodnu.
naviguješ ho k elektrokolu, nebo se mi to jen zdá :-)
Na to asi nemám kladnou ani zápornou odpověď ale spíš neutrální. :) Oboje má svoje výhody a nevýhody. Spalovák je asi dobrý na silnici na větší dálky. Tedy v této době. To nemusí platit za pár let až někdo přijde s nějakou ještě úžasnější baterkou a nebo se spalovacím článkem, který bude malý a lehký a bude schopen dodávat plno energie pro elektromotor. :) Ale to zatím není aktuální. Takže když někdo chce, tak proč by ne na dálku spalovák. Samozřejmě je tam daleko více mechanických částí, takže je tam i víc toho, co se může porouchat a opotřebit. Proti tomu je přímý elektromotor úžasně krásná jednoduchá věc. Ale nutno přiznat, že kolo s benzínovým pohonem bude mít při rozumné váze velký dojezd a navíc je u něj jednodušší dotankovat. Ale taky má dost mínusů. Takže vidíš, že ačkoli mám tři elektrokola, tak nejsem asi žádný fundamentalista. :)
Jsem včera někde četl o bateriích co snad pracují na principu jaderného štěpení a vydrží 50 let, zaradoval jsem se jak si za zadek pověsím Temelín a budu drandit bez omezení. Ale pak mě zchladili, prej je to dobrý jen jako zdroj pro nějakou mikroelektroniku a prej to není ani nic novýho.
Ale věřím tomu, že se na tom fest maká.
Ale jak píšeš, ten spalovák asi buď furt blafe neno ne, koukal jsem že to nahazují šňůrou. Takže když na kopci chcípnu, musím asi dole slézt a nahodit, to může být opruz.
Neomezený dojezd je lákavý, ale to bude asi poslední a jediná výhoda. Vlastně ne, ještě cena.
Koupil jsem si 5A nabíječku, 10Ah/48V. to nabije ja 2 hodiny. Proti 3.5 hodinám zázrak. Uvažuji o 10A, ale k té baterii nemůžu sehnat noty, tak nevím jestli max nabíjecí napětí 10A to schroustne. Pak by to mělo být naflákáno za hodinu s dojezdem 40-50 km pohodlně, to by mě jako řešení dojezdového problému asi stačilo.
Jindro, v současné době zjišťuji že než nabíjet cestou je lepší mít dostatečnou kapacitu baterk na dojezd 200km. Na to by mělo pohodlně stačit 45A samozřejmě s dobrým příšlapem. 3 kusy 15A od Šikuly by jistě stačilo. Nábíjel bych zásadně v noci, kemp, benzinka, ochotný občan. Dokonce i některé ubytovací zařízení nabízejí uschovu e-kola a nabijení baterii. Ovšem nutností by bylo vozit min. dvě nabiječky i když ty je vlastně stejně vozíš.
Vozim. Prave ted nabijim. Mam ted 20Ah a to mi staci tak na 80 az 100 v plne zatezi. Nove baterie koupum z pristi rok. Ted si musim vystacit z centralou. Za hodinu se zase dam do pohybu :-)
Rozběhla se tu živá debata,ale neměl jsem na mysli debatu mezi zastánci elektrokol nebo spalovacích motorů.To jsou úplně odlišné věci.Pro jízdu do 20km po městě do práce atd. jedině elektrokolo, pro vzdálenosti do 60km taky, ale v kopcovitém terénu jedině s rekuperací!!! Pro vzdálenosti nad 100km jedině spalovací motor zvl. v kopcovitém terénu.Konkrétně trasa Kamenice n. Lipou(u Pelhřimova)-Praha.Je to 120km s táhlými kopci (Pacov,Vlašim,Divišov,Ondřejov). V 60ti letech zvládnu jen jeden směr,s přídavným motorkem je to hračka.Spotřeba na 1 směr do 1l benzínu.S elektrokolem bych dojel tam a zpátky bych táhl 15kg navíc vlastní silou.Přikládám obrázek motoru,který rok používám,kdo ho má ať se ozve.Podrobnější zkušenosti zveřejním po jednání s prodejcem,chce zaplatit za záruční opravu(kterou neuznává) Kolu zdar.
Rekuperace ti i v kopcích da 0,0 hov.... To by jsi musel z těch kopců jezdit velmi dlouhé hodiny, motor nedá to co slušná nabíječka. Tak že rekuperace = zbytečnost. Přiznám se že jsem původně taky chtěl spalovák ovšem nakonec jsem dospěl k elektrokolům. Pro e-kolo jsou nevýhoda kopce i když i to se dá obejít pokud máš dostatek financí. Vyžaduje to kvalitní motor a to cyclone, bosch, crystalyte, nejlépe středový.
Dostatečná kapacita baterii je samozřejmostí, bohužel cenově to leží zcela jinde než spalovák. Odhaduji tak do 90000,-kč.
Elektrokolo pro dálkaře je záležitost srdce i fandovství a v první řadě dostaečných financí.
Elektrokolo za 20000,- kč je pro krátké dojezdy po městech a obcích. A ještě něco se spalovákem s rozetou nesmíš na cyklostezky.
Na kolo se chystám zítra tak mám čas reagovat.Nevím co znamená hov..., nazývejme věci pravým a celým jménem.Co se týče rekuperace,tak toto je argumentace prodejce motoru,který vysvětluje proč jí jeho motor nemá,je zbytečná.U klasických trakčních komutátorových motorů se úspěšně využívá.Na komutátoru totiž nejsou žádné ztráty(min proti mědi a železu),kdežto u bezkontaktních motorů jsou ztráty na spínacích tranzistorech.To vynikne zvl. když si uvědomíme,že při rekuperaci (brždění) teče podstatně větší proud.Ztráta na odporu je rovna druhé mocnině proudu.Velkým proudem se dají bez velkých ztrát nabíjet jen olověné akumulátory.Ostatní mají větší vnitřní odpor tak se výkon mění v teplo.To znamená,že rekuperace není zbytečná,ale u použitých akumulátorů a motoru pracuje s malou účiností.Až budu mít čas,opráším vzorečky z fyziky a spočítám jakou energii může získat 100kg cyklista,když sjíždí z kopce 5% rychlostí 25km/h s výšk. rozdílem 300m.Vraťme se však prosím k původnímu tematu Zkušenosti s benzínovým přídavným motorem 48 až 80 ccm. Děkuji
Mohu potvrdit, že rekuperace mně v pohodě vrací 10 až 15% dle profilu tratě. A to nebydlím v horách. Je to pro krajinu mezi Kladnem a Berounkou.
Tak soudím že je to opravdu bezvýznamné a zvýší to dojezd tak o 5km ale když vezmu v potaz co to zežere než na ten kopec vyjedeš tak to jistě z kopce tu energii nevrátí.
Jak říkám tak 10 až 15% a záleží na terénu. Takže to může být rozhodně více než 5km. Záleží na baterce. Navíc to i tu baterku sem tam oživí, což je pro její kondici dobré. Jak moc je to významné musí každý zvážit sám. Ono je dobrých i jen 5% účinnosti navíc, kterou má motor Crystalite proti motoru za poloviční cenu. Ale v extrémním kopci je i Crystalite nehospodárný proti Cyclone s 95% účinností. Nevím no. Na celkovou účinnost dost hledím. Každé snížení spotřeby dobré. A samozřejmě význam rekuperace roste s vahou jezdce a kola.
Tak ono to bude věcí názoru a zkušeností. Faktem je že sice žiji v kopcovitém kraji ale jezdím většinou jen roviny. Co se týká té takzvané nehospodárnosti motoru je má zkušenost taková že ten za poloviční cenu mně nevyvezl nikam. Zato ten drahý mně vyveze tam kam potřebuji a to docela s přehledm, jeho nejvyšší účinnost je právě při nižších rychlostech 12-15km/h, samozřejmě že se středovým motorem se to srovnavat nedá. Když jedu na výlet a zjistím že mám po 60km spotřebováno jen 10A a ještě mám k dispozici dalších 18A tak si říkám proč tak šetřím a dřu.
No bylo by to téma na diskuzi, ale nechci autorovi tématu to měnit na téma o elektrokolech, ale někdy o tom rád pokecám. Takže když se vrátím k tématu, tak moje zkušenost s 2T tedy s tím origoš ruským motorem, tak je taková, že do členitého terénu je to úplně naprd. Na silnici ale to je použitelné. Bohužel je k dispozici jen jeden převod, což chce motor pokud možno s plochou křivkou točivého momentu. To je nakonec hodně o zvoleném výfuku. Já měl nejdříve rize sportovní, se kterým to bylo výkonné a rychlé, ale v nižších rychlostech zase horší. Nakonec jsem dal výfuk, se kterým to táhlo lépe odspoda, ale zase jsem přišel o vysoké otáčky. Je to pro lidi, co mají hodně trpělivosti, protože změna u výfuku znamená pak ladit karburátor pro všechny režimy. Takže žádné legrace. Když se to ale podaří, tak odměna je celkem sladká. To je moje motokolo mělo 26kg a fakt je, že dojezd neomezený. Bohužel tahle koncepce člověka silně svádí k tomu, aby motor nevypínal ani na rovince. a kdyby to třeba i dělal, tak motor vychledne na začátku kopce mu to bude chvíli trvat než se zase zahřeje. Takže do hodně členité krajiny to není dobré řešení.
jsem ve Višňové, Křivoklát, tady je to peknej masakr s kopcema, tady bych si zarekuperoval :-)
To je dvoutakt?
vazne se to neuvari v kopcich nebo si kluk jak proutek?
Dokud to bylo nové , jelo to i do 10% kopce,vážím 80kg.Po opravě zadřeného ložiska -pokračování příští týden až jak se dohodnu se servisem, nechci je zbytečně kritizovat.Na zubařském křesle si také netroufnete kritizovat zubaře.
Malá technická. Co je to za hrozný motor který potřebuje mazání 20:1 ?
Dnešní moderní dvoutakty mají 40:1 až 50:1.
Tento bych nedoporučoval, myslím že nebude nikdy chodit dobře.(vysoká kouřivost, zanášení karbonem)
20:1 je záběh,pak jsem přešel na 25:1 a vypadá to až to bude úplně zaběhlé na 30:1 (33ml na litr)válec nemá vložku je to asi leštěný elox,musí se mazat plně syntetickým olejem,u zadřeného motoru neuznají reklamaci.Ten olej zvedne cenu paliva o 8kč/l
Při tomhle mazání to je vážně velmi výhodný motor :-) možná kdyby nový byl za 500 tak by se o tom dalo ještě uvažovat, ale takhle ... :-))
Tím si chtěl řici co?
Že kolega Tomcyk je blbec protože jezdí na zastaralém, levném, čínském motoru?
Čemu nebo komu se vysmíváš a proč to děláš?
On to kolega nemyslel zle,jen kritika by měla být konstruktivní.Pokud mám s něčím zkušenosti,te třeba to zveřejnit, aby se ostatní nenapálili.(což se též chystám ale až bude motor doma,aby mě do něj nenasypali písek)Prodejce vždy chválí svoje.Než dostane peníze je ochota sama,po zaplacení nezájem.
To je tady zvykem. Někdo se zeptá "jaký stan?" a dostane odpověď "proč stan?"
Ostaně Ty si to zažil taky, zeptáš se na benzinový motor, a řešíme elektromotory. :-)
Pokud jsem viděl, tyhle přestavbové sady byly tak do 2 tisíc Kč. Jestli to sežere oleje na 100 km za 8 Kč, nebo za 4 Kč, je vzhledem k ostatním cenám irelevantní, a proto nechápu, jak kega Lelek přišel na sumu za motor 500 Kč.
Nemám nic k věci, tak budu za chytrýho.
Není. Alespoň pro mě.
Ahoj Jindro,s tím blbcem jsi to trefil a já přidám korunovanej.Místo aby si vadné gufero vyměnil sám, dal to do záruční opravy a musel platit, protože záruku neuznali.Rozhovor mezi zákazníkem a prodávajícím:Potřebuji vyměnit gufero,teče.-Jak jste na to přišel?- díval jsem se na magneto je zasviněné z motoru.-Tak to budete muset zaplatit, protože jste se hrabal v motoru a tím končí záruka.Závadu určí náš technik.Takový, který mi při výměně ložiska špatně nasadil magnet a motor skakal jak kobyla,když jsem to nepřevzal,tak za 3 týdny na to nepřišel.Tak jsem mu vysvětlil v jaké poloze má magnet být,a představte si po druhé opravě to bylo zase špatně.Majitelé motoru at se podívají na obrázek,poloha magnetu v horní uvrati pístu, otáčí se ve směru hodinek, je patrný předstih,jiskra přeskočí když je osa magnetu vodorovně
V motorech se neorientuju, ale nejsi blbcem ty ale ten překupnik co to tahá z Číny.
Já věci co jsou v řádu tisícovek se nepokouším reklamovat vůbec. Hledám rovnou někoho kdo to opraví. Jsem horší magor, když tu věc potřebuji kupuji okamžitě novou a tu "rozbitou" zkoušim nechat opravit.
Mám pocit, že dohadováním se ztrácím čas a nervy, a chvála Bohu si ten komfort, pokud jde o tisíce, mohu dovolit. Jsem dost labilní a když se naštvu škoda je pak vždycky o hodně vyšší než vyrklamované.
Pokud jde o motor, asi fakt lepší bude ten křovinořez Honda co na něm jezdí snad kolega Juras. Tohle je šidítko, čtyřtakt Honda Tě vyjde na dvojnásobek ale spolehlivě (asi) doveze.
To si piš že doveze, jen sem momentálně přesedlal na klasiku bez motoru, povážlivě mi narostl břich. :-) Ono když to jede pořád a všude, nenutí tě to ani při rozjezdu či do prudkého kopce šlápnout do pedálů, tak člověk tak nějak zleniví. Tříkolku si budu šetřit na dálkovou moto/cykloturistiku na těžko, tam totiž člověk nehledí ani tak na rychlost(adrenalín) jako spíše na to aby bylo člověku veselo a pohodově(endorfiny). Takže po rovině šlapat, do kopce vyfičet na motor be šlapání.
To to elektrokolo na velmi těžko nutí šlapat furt, teda v kopcích, jinak bych to upek. A všechno nevyjedu. Ta výhoda je v menší námaze a větší rychlosti, prostě takovej ten pocit roviny i v pahorkatině
Cestování do dálky má jiná úskalí než samotné fyzické šlapání.
Mě zatím pupek furt ubejvá :-)
Bod máš vode mě za nečekanou snahu :-). A jestli chceš s mišelinkou rázně zatočit, kup si kolobrndu. Osobně vyzkoušeno, nekecám.
Mě ta kolobrnda nefunguje.
Tak ono záleží,s jakým nasazením na ní jezdíš. U mě to funguje perfektně, ale jezdím trasy kolem 25 km při průměrné rychlosti cca 18 km/h.Při této rychlosti spaluji víc Kcal, jako při jízdě na kole rychlostí 30km/h. Nehledě k tomu, že kromě nohou zapojuji taky ruce, záda a otučnělé břicho :-), zátěž je mnohem komplexnější než u jízdy na kole /srovnal bych to s jízdou na běžkách/.
A zkusil si kolobrndit bez vepřového se šesti ? :-)
To nebyla kritika, ale můj názor a je mi docela jedno do jaké míry to kdo vezme v úvahu. Když ses ptal na názor, tak jsem ti svůj napsal. Mě je jedno jestli má někdo na kole motor nebo ne, je to jeho věc a asi víc proč to dělá, ale já zastávám názor, že když motor, který mi má pomáhat pro větší ježdění, tak alespoň krapet kvalitní s výdrží a takový, který nebude otravovat mě a okolí, nebude dělat kravál a zbytečně moc smrdět. Pokud se má motor zvládnout větší ježdění, tak nevidím nic rozumného a účelného použít nevložkovaný dvoutakt, který se musí mazat plnosyntézou a ještě v poměru 1:25. Aby mě takový motor dovezl za vesnici na ryby, tak asi bude stačit, ale pro jiný účel to vážně pochybuju.
Moderní ? :-) To už blahé paměti motory v Trabantu před 35 lety měly mazání 1 : 50 a bohatě stačilo i 1 : 60.
Prosím o zdroj informace že motokolo s rozetou nesmí na cyklostezky. Podobné bludy šíří na motokola.cz, jde totiž o reklamu na pohon třecím válečkem, myslí tím že jediný povolený způsob přenosu síly je ten jejich. Korunu tomu nasadila jedna policejní mluvčí která si to zřejmě na jejich webu přečetla a tím že to do médií zopakovala, tak to všichni berou jako fakt. Přitom si stačí přečíst definici kola s pomocným motorem, nikde není napsáno jak má být přenos síly uskutečněn.
Na přenosu síly nezáleží. Ovšem:
a) bude nadále zachován původní charakter jízdního kola (podle čl. 1, 2),
>> pokud se motorový pohon stane zřejmě hlavním, asi není splněno
e) maximální konstrukční rychlost nebude vyšší než 25 km.h-1,
>> to se překročí snadno
f) montáž pohonného systému (motor, nádrž paliva nebo akumulátor) na jízdní kolo si nevyžádá zásah na jeho nosných částech.
>> když bude snaha, lze otravovat s tímhle
Nemluvě o případech, kdy někteří jedinci, místo aby mlčeli, dráždí chlubením, jak koupili 80 cm3 s fakturou na 50 cm3 atdatd. Toho se, mám obavy, nějaký blbec chytí.
a)původní charakter kola je zachován tím že na kole s pomocným motorkem můžu jezdit i bez nastartovaného motoru, pokud budů jezdit více na motor než na šlapání porušuju zákon?
e)maximální konstrukční rychlost mám vyřešenou tak, že když zařadím na 14-ti rychlostní převodovce Rohloff trojku, více než 25 km/hod z toho nedostanu, že to jede na čtrnáctku 60 km/hod po rovině může být každému jedno, auta mají taky povolenou rychlost mimo obec max 90 km/hod a až na vyjímky vytáhnou přes 150 km/hod, je to jen a jen o lidech, nepojedu na motor po cyklostezce padesátkou, nejsem idiot za to po silnici abych nezdržoval provoz s klidnou duší
f)zásah na nosných částech kola chápu jako navaření různých držáků na rám, pokud si navařím držáky na nosič, nic neporušuju, taktež použitím objímek.
Mám čtyřtaktní Hondu Gx35 (35 je obsah) která má výkon přesně 1kw, dvoutaktní padesátka má určitě větší výkon než povolenou 1kw, takže i když splňuje podmínku o obsahu, už nesplňuje podmínku o výkonu. O 80 cm3 se nemá cenu vůbec bavit, takový motor nesplňuje nic.
Nikde nepíšeš jaký je povolený nebo zakázany přenos síly, odpovím si sám, protože se o tom zákon nikde nezmiňuje.
Tady pár fotek http://jurastrike.rajce.idnes.cz/Nova_slozka/
To jsem zmínil, že přenos výkonu zákon neřeší.
Jenže třeba s tou nejvyšší konstrukční rychlostí to bude asi trošku složitější, než že je to ta rychlost, kterou za maximální prohlásím.
-
Mám obavu, že se nám tu sejdou různé skupiny:
jedni se budou hodně nahlas chlubit tím, jak předpisy neberou moc vážně, druzí budou psát supliky vrchnosti, jestli směj a jestli je to povolené - no a třetí se toho chytí a vyrobí nám nějaký hodně pitomý předpis.
Chce to zapojit rozum. Nepolezu s monstrem nekam kde se motaj maly deti na kole, drandi sem tam krasobruslari nebo se venci pejsci.
Monstrum nejede o moc rychleji ale je hure ovladatelne a ma vetsi setrvacnost diky sve vaze.
Jinak jakykoliv motor co dela kraval a smrad do lesa nepatri, a nejakej paragraf v tom nehraje roli. Lesni zvirata vyhlasky nectou.
Dokud to řeší rozum, je to dobré.
Ovšem stálo by za to připomenout si, jak to bylo s dětskými vozíky. Všechno fungovalo, občas nějaký policajt neškodně poprudil, jezdilo se podle rozumu.
A pak se do toho vložili nějací aktivisté a začali se dožadovat předpisu, zákona, úředního požehnání. Nechybělo moc a výsledkem mohlo být zásadní omezení možnosti vozíky používat.
Takže si držme palce, ať se to neopakuje - třeba s přídavnými motory.
Máš pravdu,
snaha "nemít případně problémy" problémy může nadělat. Co je kurnik do toho ouřadovi kolik watů mě žene.
Na cyklostezkách a v lese na motor nejezdím, tam si jedu užívat klidu a přírody. I když i to je dnes relativní, kolikrát potkám více terénních motorek a čtyřkolek než kol. Jinak moje Hondička dělá menší kravál než cokoliv jiného. Ale na silnici je to úplně jedno, není liž pravda.
Motorkáři mě pravidelně lekají i na silnici. Většinou jezdí o dost rychleji než auta, přiblíží se rychle ohromným kraválem a někdy docela zblízka. Taky hovadina nám na elektrokolech předepisovat nesmyslně waty a tihle dárci orgánů staví pomníčky podél cest docela masově.
Motorkáři nejsou moc dobrými dárci orgánů, protože je mají většinou při havárii poškozené, narozdíl od cyklistů a elektrocyklitů obzvlášť ;o))
Zatím ovšem ve zprávách je jen o mrtvých motorkářích. Cyklisti jsou na tom mnohem lépe. To zařve vice v zimě lyžařů než cyklistů v létě. O mrtvém elektrokolistovi jsem zatím neslyšel.
Kolega si dělá zálusk na moje orgány, zklamu ho. Ledviny k nepoužití, játra ztvrdlá, a srdce, co mám ze zlata si vohlídá moje madam :-)
Jj, sorry, hned v první větě. Maximální konstrukční rychlost 25km/hod vznikla od úředníků EU, kde drtivá většina jízdních kol jezdí po cyklostezkách. Bohužel u nás se to přenese i na normální silnice, jako vždy budeme papežštější než sám papež.
Ty to máš podle předpisu, ovšem ten který si přimontuje rozetu na protější straně prý zasahuje do konstrukce kola. Jinak ja to neřeším a je mně to jedno ať si každý má to co mu vyhovuje.
Nevím jak by zasahoval do konstrukce kola, to by si člověk nemohl namontovat na kolo vůbec nic co mu zákon vysloveně nepovoluje.
S tou rozetou na protější straně je to sice řešení nic moc, ale je to legální v případě použití volnoběžky, což je velmi důležité. Ano, dá se jet na šlapání s vymáčklou spojkou, ale to už je na dlouhé lokte a policajt by to nemusel pobrat. Zkrátka to chce při chcípnutém motoru nic neřešit a jen šlapat. U mě to řeší odstředivá spojka.
No tak nevím, jestli se tohle monstrum ještě dá považovat za kolo. To šlapání mi tam připadá jen jako nouzovka, když dojde benzín..
To šlapání tam je především proto aby to nemohlo být zařazené mezi motocykly se všemi důsledky.
Přečti si vyhlášku a příjdeš na to že tříkolka je podle naší legislativy jízdní kolo, co se týče motorizace, ta je provedena tak aby splňovala taktéž požadavky naší legislativy.
Představ si že se na té tříkolce jezdí stejně pohodlně bez motoru jako z motorem který jde sundat během 30 vteřin kdybys nemohl uvézt 3,5kg co ten motor váží. Kolik mají elektromotory 1000w, 7 kg nebo více?
Celková hmotnost toho "monstra" je necelých 30kg, při dojezdu 200km bez příšlapu a 300km s příšlapem na 3 litrový kanystřík který je i z palivem započítán do těch 30kg. Takže když dojde palivo, je tříkolka o ty 3 litry lehčí na rozdíl od vybité baterie. Kolik váží baterie na ujetí 300km s mírným příšlapem, 30kg?
Tříkolka je konstruována především pro šlapání, takže kdo si neumí naplánovat tankování paliva, těch pár km bez problému dojede k čerpačce s které během pár minut vyfičí na další stovky km. Dnes je čerpačka v každé větší vesnici, zásuvka na 220V i v těch menších, obrovská výhoda. :-) Ale rychlost naplnění 3l kanystru a dobití baterii na ujetí 300km bude nesrovnatelná. Za jak dlouho se nabijí baterie pro ujetí 300km na jednu nabíječku, 18 hodin?
Sice za pár kaček ale řveš a smrdíš, do lesa řvoucí nepatříš, neprojedeš tam kde kolo. Koho by to bavilo jet v kuse 300km?:-)
Ale vážně, srovnáváš nesrovnatelné, ještě jsi zapoměl to hlavní u tříkolky a to je pohodlí jak na gauči, toho bych si cenil nejvíce. Nebolí tě záda, zadek a ruce po pár kilometrech.
Zkrátka je to žrádlo a závidim ti. Kdyby Rosťa počkal rok a půl bral bych tu jeho mašinu.
Třeba počká a pak si budeš užívat maxipohodlíčko. :-)
Nepočká,už má nového nejmenovaného majitele. /Ale já to nésu :-)/
Za ty prachy co to prodával se ani nedivím že už je pryč, mít je tak už je doma jako záloha. :-)
V neděli jsem ji viděl v akci, jeli jsme profilem celkem náročný okruh přes Skřítek /Jeseníky/. Po jednom rychlodobití /cca 1 hod.!/ dojel majitel /šak on se časem pochlubí sám/ až do Olmíku a možná i dál /nevím, neb mi v závěru ujel při pronásledování nějakého silničáře :-)/, tedy minimálně 100 km. Rostac pohon fakt vymakal k dokonalosti. Toto už je plnohodnotná alternativa i na dlouhé vyjížďky.
300 kilometrů je pro e-kolo na jeden zátah nereálné. Alespoň pro mě. Za dva dny to ale ujedu. Vyjedu - nabito 20Ah, po 15 Ah spotřebováno dobíjím na dvě nabíječky dvě hodiny. Pak dojedu na 150 km. Přes noc nabiju. Druhý den totéž.
Nabíjení po cestě 2 + 2 hodiny, ale trvalo mi to půl roku než jsem pochopil jak to dělat a jak jezdit aby ten dojezd 75 km na 15Ah byl při plné zátěži sichr.
Svoboda natankovat a jedu to není a ani být nemůže, o ceně vůbec nemluvit.
Vím čím sis prošel a že už si přišel jak na to. U mě má elektrika šanci jedině když bude baterie s elektromotorem vážit do 10kg, dojezd bude 200km a celé to bude stát do 20 000Kč. Pak by mi nevadilo ani 3 hodinové dobíjení a nutný příšlap. Do té doby budu snášet o trochu větší hluk který zas tak hrozný není, při 40km/hod dělá větší rachot vítr v uších.
O.k. Tak hlavní podstata mé odpovědi je, že s originálním motorem, který ti Číňani okopírovali, tak zkušenost mám. Myslím si, že tohle řešení je prostě spíše než kolo s pomocným motorem už moped. Pokud by to mělo být kolo s pomocným motorem, tak to chce dokoupit volnoběžku a pak to už celkem použitelné je. Ale zase pak komplikace při startování.
prodává se víko kde je klasický startovací špagát.S volnoběžkou Ti klesne i spotřeba.
Tak to je užitečná informace,napiš prosím kde.Uvažuji o uzamykatelné volnoběžce na rozetě.Po městě by neběžel řetěz a pro velké vzdalenosti bych volnoběžku uzavřel kolíkem.Je tam ale málo místa.jinak jsem vylepšil napínání řetězu, přidal pružinu.Rozeta není nikdy vycentrovaná,v jedné poloze je řetěz napnutý,na opačné straně volný a tluče při jízdě bez motoru o kryt Strašný zvuk!
http://www.motokolo.wz.cz/index.html#
Ahoj kamarádi,díky za účast v diskusi a je na čase, abych zveřejnil svoje zkušenosti s tímto motorem.Technické řesení se zdá být
dobré s jednou výhradou,při jízdě bez motoru poháníme řetěz a spojkovou hřídel,které kladou určitý odpor.Skříň spojky je z duralu a
působí jako ozvučnice,takže se silně ozývá šramocení řetězu,které v městském provozu zanikne, ale v tiché ulici se nejeden chodec
ohlédne v údivu, co to jede za plečku.Provedení motoru je je mizerné,použit horší materiál,životnost bude kratší.První závada byl
tekoucí vypouštěcí šroub u karburátoru,křivě vyřízlý zavit nedovoloval utažení šroubu s hliníkovou podložkou,při pokusu o dotažení
se strhl závit.Vlepil jsem vlastní vyp. šroub z mosazi s pryžovým těsněním.Druhá závada zadřené ložisko a třetí tekoucí
gufero.Opravy u prodejce byly provedeny tak,že dodnes motor pořádně nejede.Když se spočtou provozní náklady při 2,5 l na 100km
plus olej, plus poměrná část z ceny motoru,vychází 175 kč na 100 km.(počítal jsem životnost motoru 10 000km)Vzhledem k
použitému materiálu nevěřím, že by mohl motor ujet bez výměny mnoha součástek tuto vzdálenost. Podruhé bych tento motor
nekoupil.Podrobněji o závadách v dopise prodejci,který přikládám.V květnu t.r.jsem měl u Vás v opravě motor 80 ccm.Závada
zadřené ložisko.Při zkoušení motoru za přítomnosti technika zjištěno,že motor silně škube a má malý výkon.Motor jsem
nepřevzal.Za 14 dní při další zkoušce bylo vidět určité zlepšení,ale závada odstraněna nebyla.Po konstatování technika že neví co s
tím,že si to sedne,abych s tím jezdil,jsem motor převzal s tím že,se pokusím zjistit příčinu.Vyčistil jsem výfuk, svíčku,vzduchovýfiltr,s
nulovým výsledkem.Jiskra přeskakovala pravidelně (při otáčení motoru za pomocí vrtačky). Při kontrole magneta zjištěno, že je magnet na hřídeli pootočen cca 45 st.Po uvolnění matky na hřídeli šlo rukou magnetem otáčet !!!Pero zajišťující magnet nebylo v
drážce ! pokračování zítra, zatím ahoj
Vskutku podařená věc, takže ani na ty ryby ne.
(je to OT, vim) -> mistni rybari pouzivaji pouze elektrokola.
spalovaci motory jsou zakazany (udajne je to i kontrolovano porybnymi) z toho duvodu ze jeden z bagraku slouzi jako zdroj pitne vody.
nyni k veci: pripomina mi ten motor muj velmi, ale opravdu velmi cinsky krovinorez. Kdyz jde nastartovat, tak se v nejblizsi dobe neco pokazi.
Ovsem mistni servis musim pochvalit- vzdy tu mrchu dali dohromady. Bohuzel.
Dík za report a varování .
Tak pokračuji v hodnocení motoru dopisem prodejci a odpovědí: Pero zajišťující magnet nebylo v drážce ! Při nasazování magnetu jsem zjistil příčinu.Po vložení pera do drážky na hřídeli a nasazování magnetu magnet ocelové pero přitáhne a to je zatlačeno směrem k motoru a poškodí těsnící gufero.Magnet jsem nasadit tak,že jsem do drážky dal hustou vazelinu a pero tak přilepil do drážky.po montáži motor běžel jako nový.Bohužel po 20 km motor začal ztrácet výkon,až zhasl a nešel nastartovat.Zjistil jsem že jiskra je slabá.Po otevření krytu magneta zjištěno,že je prostor cívky plný černého oleje a cívka spálená.To zn. že netěsní gufero.Cívku jsem na své náklady vyměnil,abych mohl porovnat s původní jiskrou.Motor jsem však nespouštěl a dal do opravy,s žádostí o výměnu gufera.Při příjmu jsem byl odbyt, že je věcí technika aby zjistil závadu,že nemám co do motoru lézt.Při vyzvedávání opraveného motoru na mě požadují zaplatit opravu.Závada byla evidentně způsobena špatně nasazeným perem při původní opravě. a nyní odpověď: Dobrý den,
vážený pane, reaguji na Váš dopis.
Pokaždé co jste přišel řešit nějakou závadu, tak jste přišel vždy bez vyzvání, bez telefonické domluvy přímo do velkoobchodního skladu firmy a tudíž jste ani nebyl vyzván k převzetí opravené věci.
Závada, která byla zjištěna, byla reklamačně sporná a i bez ohledu na to, vám bylo vyhověno v rámci dobrých vztahů. Vzhledem k tomu, že jste zasahoval do motoru a jak popisujete i praktikami, které v návodu k montáži nejsou. Tudíž záruku na tomto motoru již nelze uplatňovat.
Při příjmu jste nebyl odbyt nýbrž přijat, a posouzení je věc technická, kterou může vydat jen technik po otevření motoru.
Do motoru skutečně nelze po dobu dvouleté reklamace vniknout, toto může provést pouze technik.
Pokud se tak stane záruka zaniká...
Kdyby si chtěl někdo převíjet magneto tak spočtené závity jsou tyto:N1= 266z prům.0,35--N2= 3500z prům.0,1mm.Protože kostra cívky nebyla plná, navinul jsem N1=292z prům.0,45 a N2 4400z 0,125
ještě pokračování--Impregnoval jsem polyesterovou pryskyřicí na laminování. Proud z N1 používám k nabíjení akumulátoru,původně to dalo max.300 mA.Zhotovil jsem též jednoduchý napínák řetězu.
Pokud by se rozhodl někdo ke koupi, tak blízko svého bydliště (i servis ), při posílání poštou a vyřizování reklamací na dálku se z toho zblázní.Já to měl 500m a stačilo to.
Poselství docela jednoduché: nebrat.
Asi fakt čtyřtakt Hondu na zadní nosič, trochu dražší ale evidentnĕ spolehlivé.
Poselství asi takové, že jestli se chce někdo dozvědět zkušenosti od majitelů motokol 48, 60,80 měl by navštívit stránky kde píší přímo majitelé. Třeba www.motorkolo.cz je tam toho spousta. Já osobně nepovažuji motorové kolo za kolo, ale za moped. Když chci kolo koupím si dobrý kolo a užívám si toho šlapání. Motor 80cc mám na zcela jiném kole (již moped) namontovaný už asi tři roky. Chtěl jsem to zkusit a jediný co jsem kdy měnil byla cívka magneta. Při dešti natekla docela nešikovně provedenou průchodkou na cívku voda. Zasilikonoval jsem otvor a časem udělal ještě několik vylepšení, ale jinak očekávání splněno. Nyní mám v motoru asi 1500km s poselstvím že za necelé čtyři tisíce docela dobrá investice. Zdravíme distributory přídavných motorů Honda.