Podlehl jsem soustředěnému tlaku a získal podporu rodiny a příslib tolerance. Tedy za dva roky na ostro, bez šidítka e pohonu.
Termín hoří, trénovat jsem měl začít včera. Potřebuji poradit, musím za tímto účelem postavit či koupit kolo, e kolo odstrojovat nebudu. Mám vlastně jen solidně a bezpečně zapletené ráfky Remerx s osmikolečkem. 28", vyhovuj mi.
Jak tedy na to. Koupit nové kolo? Znám se, Murphy napíše že nejlepší ráfkové brzdy jsou avidy, a já klidně z nového kola sundám ty co tam jsou a koupím avida (např) a tak ze vším.
Představu mám: ràfkové brzdy, osmikolečko, dvojtác (horský nepoužívám), vidle pevné nebo odpružené? nevím. Řazení co nejjednoduší na opravu v terénu, stejně tsk přehazovačku.
Prostě robustní kolo, ovšem ne zase zbytečně těžké, pro cestování natěžko po silnici jen v extremu kousek nějakým jiným povrchem. Co nejjednodušší na případnou opravu čehokoliv.
Kamarádi leho - do toho nejdu, prostě chci bicykl.
Poraďte, popř odprodejte něco, co bych doladil. Značky ani estetiku nehoním, spolehlivý levný cajk co toho nebude mít zbytečně moc na sobě, co nevyužiju.
ani lehotříkolku nemáme radit ?
:-)
prosím normální bicykl, to víš, za Husáka mě naučili mít vohnutý záda, tak se na starý kolena nebudu narovnávat :-)
No hlavně pak lehotříkolku nezkoušej, až budeš mít tohle nové kolo pokupě - abys nelitoval.
Jinak ad odpružená přední vidle. Pokud to chceš téměř výhradně na silnici - stačí pevná. Ale pokud počítáš i cyklostezky a občas nějaké rozbité polní cesty, tak jistě oceníš, že tě při použití odpružené vidlice nebudou brnět ruce. Navíc je to na nerovném povrchu bezpečnější ve sjezdech (i na asfaltu to trochu líp sedí) - kolo na nerovnostech tolik neodskakuje - pružení vidle jí rychle vrací kontakt se zemí. Občas i některé okresky mívají slušně děr. Pokud se rozhodneš pro odpruženou vidlici hodí se, když se dá nastavit míra odskoku a tuhost - to ty úplně nejlevnější nemají. Na druhé straně, Tobě by měl stačit zdvih 100mm.
Na e-kole mám odpružené vidle, ale jen proto, že jsem náhradu za ty pevné rychle nesehnal. Nikdy jsem nic podobného neměl, trochu mě to pružení zneklidňuje při brždění. Neumím posoudit kolik v tom je psychiky a kolik reality, nezvyk.
Nejsou ty pružné vidlice o nějakých půl kila těžší? Potřebuju to na 95 procent cest po asfaltu?
Dík za radu.
Na 95% asfaltu je odpružení nejspíš zbytečnost. Jo odpružená vidle je těžší a dražší než neodpružená. To, že by to mělo vadit při brždění, se mi ale nezdá. Logicky je to sice správná úvaha, nicméně v praxi mi to nikdy nevadilo.
Odpružená vidle je skutečně zbytečná, ale jen pokud jezdíš po naprosto hladkém asfaltu, ale ne když s tím jezdíš po běžných silnicích. Na treku mám jen ty jednoduché odpružené, ale jsem rád, že je mám, protože propružují kolem 5 až 7 cm a to už je nějaké tlumení, jinak ty rány schytáváš do rukou a tlumíš kloubama. Odpružená je o malinko těžší a jen o trochu dražší, ale za ten komfort a pohodlí při běžné cykloturistické jízdě to rozhodně stojí.
Pokud se budeš chtít projíždět jen podél Vltavy, tak ti samozřejmě bude stačit osmikolečko a dvojtác, ale v kopečkách v kopcích obzvlášť už každý ocení nejméně 9 kolečko a k tomu horský převodník.
Připojuju se - v kopcích oceníš každý lehký převod navíc. Kromě toho, pokud bys kopce chtěl rvát silou na těžké převody, mohly by pak začít dělat potíže kolena - což není nic výjimečného.
To už se asi nenaučím, šlapat a stát na místě, tedy skoro.
To sesednu a tlačím, už jsem pár kopců vyšel, nepokořuje mě to, toho bych se nebál.
Je to věc zvyku.
.. ja tiez jazdim kopce na najlahsich prevodoch a z dovodu, ze mam vtedy aj najvacsie bolesti na urcitych partiach, tak casto zosadam a tlacim ... a tiez ma to neponizuje .. beriem to vsetko velmi rekreacne, na vykony kaslem .. a tiez, pri toom najnizsom prevode je uz taka nizka rychlost (u mna), ze je to skoro rychlost chodze..
osobne mam odpruzenu vidlicu .. na niektorych lepsiech modeloch sa da nastavit jej uzamykanie .. a ked pojdes teren, tak ju mozes zapnut, aj to pruzenie sa da nastavit .. na tuhsie, ci lahsie .. ja by som inu vidlicu ako odpruzenu nechcel, aj ked vo svete su specialne cykloturisticke bicykle a napr maju pevnu vidlicu .. ale ako pisali vyssie, ta odpruzena predsa len pohlcuje nejake tie narazy ..
mam klasicke veckove brzdy .. na cykloturisticky bajk by som tiez ine nechcel .. treba si kupit aj nahradne brzdove spalky, pre pripad vymeny ..
A co takhle obrazit pár cykloobchodů a vyzkoušet si pár kol a zjistit, co ti pod zadkem bude sedět nejlíp?
Někomu vyhovují kola Pells, někomu RB, někomu Specialized, někomu Merida, já jsem si oblíbila GT atd. Zkrátka každý má svého favorita a má k tomu své důvody.
Pokud nechceš nějakou fakt vychytávku nebo kolo na míru, ale chceš kolo na standardní ježdění, tak je to o tom najít si tu svojí značku, která ti prostě sedne.
Jediné, co bych ti asi poradila je - hledej mezi trekama, protože jestli jsem to správně pochopila, tak ti jde spíš o ježdění po silnici, do terénu se příliš nehrneš. Nicméně s trekem i pár šišek zvládneš.
Tak co se tyce udrzby tak uplne blbuvzdorny je vnitrni razeni od shimana. dat tam sedmikvalt s bubnovou brzdou a dopredu dvojtac a vetsim pastorkem to ladit spis do pomala a az se zlepsi kondice dat o zub mensi treba. Ta bubnovka je dobra i v tom, ze kdyz ti prdne spice tak ti ta osma nijak nevadi a v klidu dojedes do sarvisu. Jinak co se tyce vidlice tak ja odpruzenou nikdy nemel a na silnici mi to urcite nechybi. Dobry plaste a gripy odpruzi taky hodne.
Já tu někde četl, že kotoučové brzdy jsou pro metrákovýho strejce nevhodné. Metrák už nemám ale když něco hodím do brašny dohromady to dám.
Servíce nepřichází v úvahu, musím si poradit sám, proto hledám jednoduché kolo, dráty měnit resp nahrazovat už umim, nějak jsem si vzpoměl i jak to trochu docentrovat, zamlada jsem to dělal vlastně každej večer, praskaly mě dráty furt, pod tou zátěží.
Teď mám 2.3 mm a ty nepraskají, ale protože nově vypleteno, povolují se, tak zase utahuju a docentrovávám furt.
Na to řazení kouknu, dík.
Kde jsi to četl metrák mám s tímto nákladem tak dobrého půl druhého a kotouče a dráty 2mm a nepraskají kolo najeté km už se tlačí k 19kkm a destičky i kotouče origoš
Někde tady, v technickejch. Doporučili tam ve shodě ráfkové Avidi Digital, tak jsem to koupil a funkovalo to i na e-monstru.
To tvoje kolečko se mi moc líbí, takhle nějak si to představuju.
Jen budu řešit později jestli brašny, nebo raději vozejk, mám obojí tak prostě ozkouším.
Na těch kotoučovkách si nejsem jistej, jestli to budu umět opravit, nikdy jsem to vlastně moc zblízka a rozebraný neviděl.
Kotoučovky jsou blbu vzdorný. Pokud máš hydrauliky, a nerozrasíš si hadičku tak ti to bude brzdit pořád, jen jednou za čas budeš muset vyměnit destičky ale to záleží na tom jak brzdíš.
Pokud budeš mít mechanický tak to je úplně v klidu. Občas rupne lanko tak ho jen vyměníš. Já jsme s kotoučema neměl nikdy problémy.
Ty hydrauliky jsem za celou dobu nespravoval až letos cca před měsícem jsem vyměnil brzdovku jelikož už byla dost převařená a kolo je ročník 2004 tak si to spočti, ale jinak to je klasika MTB HT žádná silnice jelikož přeci jenom preferujem přírodu před asfaltem viz něco tady http://jipi.rajce.idnes.cz/
Jak se znám tak někde hodím tlamu a všechno orvu, to že někomu to nezlobí brát jako bernou minci nemohu, protože jsem pako.
Před dvěma tejdnama jsem uklouz na blátě a zlomil páku zadní brzdy tak, že to nešlo ani provizorně ofixovat. A co myslíš, jel jsem teda jen na přední brzdu a do deseti minut jsem zase ležel na hubě, protože jsem si neuvědomil, že to brzdí trochu jinak a tak mě dostala blbá louže.
Ten druhej pád mě stál 3 dráty a asi dvě hodiny nervů, jestli na tý osmičce dojedu do civilizace.
Dalších 200 km jsem jel z kopců krokem, protože jsem se bál toho brždění. Musím to všechno umět opravit a vést si vše, co se může potencionálně pokazit. Teď už vím, že brzdovou páku a taky vím, že jsem blb nepřemejšlel, moh jsem klidně odpojit tu přední brzdu a páku otočit a použít na zadek, to by bylo mnohem lepší, ale já jak jsem upad na hlavičku, tak jsem nemyelel.
Takhle těžkou soupravu a povoz snad pouze zadní brzdou ani zastavit nejde, pokud teda nejedeš krokem, na běžné silnici je základ přední brzda.
Takže myslíš, že jsem udělal dobře?
Strašně jsem se po tom druhym držkopádu bál a děsil.se paradoxně toho, že musím z kopce.
No, druhá nágradní páka je už v nářadí co vzít s sebou. Nejen lanka, bowden, ali.i.páka, to bych nečekal.
Kaluž v prudší zatáčce je vždycky sviňa a tam se musí hodně brzdit před a ne v kaluži.
Teď máš v rezervě i kliku, teda páku :-) tak teď už se ti nikdy žádná nepoláme, lanka ano, ty potřeba jsou.
no jednou jsem ulomil i středovou osu to aby jsi vozil pak náhradní celý kolo po součástkách :-D :-D
http://www.bike-forum.cz/forum/stredova-osa...
Skoro jo :-)
a taky svářečku, kdyby prdnul rám :-)
Přední je sice ta hlavní na účinnost,ale samotná je tak akorát o tlamu.To bych to raději šmejkal tou zadní!Na cesty taky tahám půl kola v součástkách.Mechanických kotoučovek bych se nebál(mám taky kolem metráku),hydrauliku taky na cestování nechci,nikdy nevím,kde to urvu třeba o větev,když hledám třeba flek na spaní.Použil bych raději 8kolečko,řetěz se na tom tak nevytahuje,protože má silnější články a stejně jedu tak na 5pastorků(nába je stejná,má to jen širší podložky),solidní dvojky dráty,pokud se povolujou,tak zakápnout lepidlem(chemoprén),ale když jsou dobře dotažený,tak by se to nemělo hnout.Laciná vidle je dost k hovnu.Chce to něco co zamkneš před stoupáním ze řidítek,jinak se budeš houpat a dopředu moc nepojedeš.Já bych bez trojtácu nejezdil.Když jsem naloženej nebo s károu,tak ho zařadím i na průjezd městem od semaforu k semaforu a na ty kopce se taky občas hodí.To mi připadá,jako že nechceš podlehnout trendu doby a tak ho tam nechceš!Pár gramů na víc a nikde neni přeci dáno,že na něj musíš jet!Za cenu jedný baterky koupíš kolo jak víno.Myslím,že do 16tis.seženeš kolo na turistiku dost vhodný.Hlavně to prubnout v obchodě,jak se na tom cítíš.Nejsi úplný laik a díly se časem stejně vymění,hlavně rám aby ti sednul.
Mám na e-kole nějaký ty suntoue vidle asi za 2.5, máš pravdu, pohupuje se to. Ráfek zadní mám s osmikolem, gramd rock zapletenej 2.3 drátama, to snad vydrží. Asi to tak udělám, koupím nějaký osmikolečko s dobrym rámem, a zbytek když tak vyměním. Ten horskej tác uvezu, ale vážně pochybuju že ho kdy použiju.
Jen mě štve, že třeba Schwalbe Marathony pláště kterejm věřím budu miset dokupovat a ty co tam budu mít zasepůjdou do sklepa, jestli to někomu nedám, protože mě to stejně v tom sklepě ztyří a bude k ničemu, stejně zak dva ráfky zahodím, protože je mám jako residuum přestavby na e- kolo asi tak zbytečně vyhodím prachy, ale stavět kolo z dílů vyjde o dost dráž.
Škoda, že jsem nenašel službu, kde bych si kolo poskládal sám nějakým naklikáním z volitelnejch dílů a hošani by mě to jen smontovali, to by se mi líbilo :-)
a ty už kolo nebo rám máš?
Mám authora reflex co jsem přestavěl na e-kolo a tím tápáním, kdy jsem měl nejdřív motor vpředu a dozadu dal dobře zapletenej ráfek a potom dal motor dozadu a na předek si nechal vyplíst remerx dvojkama se stalo, že mám dva remerxy dobře a spolehlivě zapletený a k tomu ještě dva původní ráfky z toho authora, nějaký vylehčený či co, pro můj účel zřejmě nevhodný.
Zbytek nemám. Je přeráfkováno.
No jak jsem psal já na to preferuji MTB kola a stavím hlavně MTB i když občas taky nějakého treka či streeta a trial v tomto se můžeš na mně obrátit teď tady mám pár rámu od Authora a Superiora ale MTB
Asi potřebuju treka, 28 palcu kola, ty mám 8 kolecko, velikost ramu neumim, mam 175 cm vysky tak asi zadnyho obra, brzdy bych dal avida single digital v- cka, prehazovacky neumim necham si poradit. Obuju Schwalbe Marathon Plus, to je držák. Jinak potřebuju blatníky a zadní nosič.
Jinak je mi to fuk, když to bude spolehlivý, jestli jsi schopen něco takovýho poskládat, jdu do toho.
Záleží jak která prodejna, co mám zkušenosti, tak když si koupíš kolo a doneseš jim svoje díly a součástky, tak ti je na kolo namontují a ty co sundají tak většinu jejich hodnoty odečtou z ceny kola, montáž neúčtují. Nic se ti doma neválí a za tu cenu bys je stejně neprodal.
Budu se muset povohlídnout, ti v Říčanech jsou nějací tuzí na můj vkus asi budu muset zkusit něco dál od Prahy, zdá se, že tu jsou zmlsaní tím boomem kol, co s sebou nese rychlý růst satelitů v okolí a tak se nemusí tolik snažit aby se uživili.
Dovol mi otázku, co to je to bílé na představci?
Jo to už jsem taky někde osvětloval plašič na inlajňáky a zároveň alarm, někde to už v nějakým vlákně je ale nemůžu to najít
Plašič na inlajňáky? To je něco na způsob zvonku? Pěkný.
http://cip.inshop.cz/inshop/zabezpecovaci...+id-w210.html dej si vyhledat Signalizační mini alarm s magnetickým kontaktem OKNO +
http://cip.inshop.cz/inshop/zabezpecovaci...
mají to i na aukru :-D http://aukro.cz/45-dverni-alarm-nepouzity...
našli, našli, ale u konkurence :-D
http://www.bike-forum.cz/forum/je-to-dobry...
Plašič inlajňáků? To chci!
Máš-li dostatek peněz a chystáš-li se znovu do Paříže, tedy do civilizovaných krajin, kde si můžeš dovolit přiměřeně provokovat kvalitou, zvaž variantu pořídit si hodně lehké kolo, které stejně dobře využiješ i k jednodenním jízdám, které dobře tlumí nerovnosti bez odpružení - karbonovou silničku, nebo spíš kvalitní cyklokrosku, na kterou můžeš dát zadní nosič a silnější pláště + kvalitní přívěs, nejlepší mi přijde Wheeler.
O konkrétní značce by se dalo jistě polemizovat, ale jinak bych poradil stejně. Na asfaltu je silniční kolo s pevnou vidlicí nedostižné. Kdo chce používat silnější pláště, ten může zvolit cyklokrosku nebo silniční rám, který umožňuje montáž dlouhých brzd /audax frame/.
Přesně tak, jen bych byl pro druhou možnost a to cyklokrosku. Přeci jen některé silnice a skoro všechny krajnice připomínají tankodrom, silnější pláště hodně pomůžou ke komfortu. Už se dělají cyklokrosové rámy a vidlice pro kotoučové brzdy, takové mechanické Avid BB7 na 160 kotoučích by se mi líbily a nestaráš se o přeplétání probržděných ráfků. Nejlevnější je tento http://www.cyklosport-pitstop.cz/detail-547839... a bez kotoučovek tento http://www.cyklostore.cz/product/cyklokrosovy... . Poskládáš si kolo podle představ, třeba já bych si nedával na cykloturistiku berany ale rovné řidítka s rohy. Jediný problém vidím v tom, že na těch rámech a vidlicích není na co přišroubovat nosič a blatníky, ale to by se dalo vyřešit objímkama.
Mám tento rám /to víš, že jsem chlubil/ http://www.kinesisbikes.co.uk/products... můžeš na něj dát blatníky i nosič, na vše najdeš navářky. Používám pláště 28 mm /conti. 4 sezónní/ a mám, podle mého, ideál na naše cestynecesty. S určitou dávkou opatrnosti projedu i kdejakou polňačku-lesňačku, po asfaltu, pak jedu jako drak :-).
Parádní, studoval sem ty stránky a objevil toto http://www.kinesisbikes.co.uk/products... , to by se zase líbilo mě, příprava na kotouče, nosič, blatníky, vlezou tam i opravdu široké pláště, no prostě bomba. S tím se dá při troše umu jezdit běžný terén, nemyslím krpály v bahně co jezdí cyklokrosoví profíci. :-)
To je krasavec, dík za link.
Komu není rady, tomu není pomoci. :) Kolik ti je let, že povídáš o neschopnosti naučit se jezdit na něčem novém? Nic ve zlém, jen si prostě myslím, že takhle konzervativní přístup je na škodu.
Mohl by si vyzkoušet třeba tříkolku od Azubu, myslím že na dlouhé cesty není lepší varianty než tříkolka. :-) Ale jsou lidé kteří mi říkají po vyzkoušení, jo je to super pohodlné, nemusíš držet stabilitu atd., ale v životě bych na tom nejezdil, prý by se ostudou propadli. :-)) Tak ať trpí, hlavně že je nikdo neokukuje.
To je zajímavý názor,že třikolka je to nejlepší na dlouhý cesty.Nikdy jsem na tom nejel,tak nemohu posoudit,ale na lehu a treku už jsem kousek odšlapal.Mám rád,když vše jede v jedné stopě a proto i káru mám jednokolovou.Takový ty stezky,kde je vyjetá kolej a ty drncáš po drnech.Neni třeba chodit daleko,většina stezek kolem řeky.Jsou úseky,že mám problém protáhnout kolo s brašnou a o těch na dlouhé cestě nevíš,najednou to nejde jinudy.Občas na cestách potkám tříkolku a je to někdy,jako když osobák potká kamión na okrsce.Lezu do škarpy nebo to zarvu do křoví,aby mohl projet.Spím volně v přírodě(na divoko,to zní hrozně,hovězí na divoko,to je dobrý)a někdy jsou místa tak exponovaný,že by mi tahání tříkolky moc nepomohlo-jasně,uvažuješ na tom zase jinak!Nic proti,jde o vlastní pocit a pohodu,ať si každej čumí a pokřikuje jak chce.
Jindra8526 chce kolo na silniční cykloturistiku, tudíž po asfaltu. Sám tu v jiném vlákně psal že se cyklostezkám vyhýbá jak čert kříži, tam opravdu hrozí úseky jaké popisuješ. No a i přes to že chce výhradně klasické kolo, nedá mi to, ale právě na tento druh cykloturistiky na těžko je lehotříkolka nepřekonatelná. Spát můžeš v sedačce, hodíš přes sebe bundu a když prší zaparkuješ v autobusové zastávce. :-)) Ale je to můj názor a co člověk, to jiné nároky. U mě to výhrála bezpečnost a pohodlí.
Věřím vám hoši, ale to není jen neochota učit se nové věci ale prostě konzervativní věc a ta nostalgie. Na tříkolce bych na tom byl jak na tom elektrokole, spousta lidí by mě předhazovala, že to není totéž.
Spíš uvažuji o tom poněkud odlehčit a vybavit se místo superstanu a superspacáku dobitou kreditkou, těch hadříků pak už člověk moc neveze a místo kempování použít služeb nějakého toho low cost řetězce může cestu dost ulehčit.
Ale zase to není vono, že jo. Asi postavím nějaký to kolo a bzdu to ladit, za dva roky mohu.lecos vyměnit.
Dík za názory.
Nikdy jsem úplně nepochopil, proč by se měl někdo propadat hambou, že jezdí na něcěm tak úžasně pohodovém a skvělém. Když někde jedu s lehokolem, tak mi nepřijde, že by mně někdo nějak extra okukoval nebo zkoumal jako opičku v zoo. Když jedu s přítulkou, tak ta na lehokole vzbuzuje mnohem víc pozornosti, než já.
Tříkolka nebo lehokolo, to už záleží na osobních preferencích. Tříkolka má výhodu stability, lehokolo výhodu jedné stopy. Jde mi spíš o to, že na dlouhé cesty je prostě lepší dotýkat se kola na větší ploše, než jsou tři vodovoní trubky.
No vidíš, i takoví lidé se najdou, ale nemám jim to za zlé, mají určité postavení a mají strach že by o těžce vybudovanou vážnost přišli. :-)) Tomu se říká být otrokem vlastního úspěchu, co by si o nich jejich obchodní partneři řekli? Jistější je BMW a v něm horák za 200 000Kč. :-))
Vyjádřím se k tomu, co jsi napsal a navíc i k tomu, co v poslední době čtu o důvodech proč a jak jezdit na kole.
Vážnost, úctu a respekt si člověk nevybuduje značkovým oblečením a BMW. Je smutné, že si to mnoho "voňavkářů" neuvědomuje. Rozhodující je, co člověk umí rukami a co má v hlavě. Je mi milejší vědět, že si ti, kterých si vážím, říkají "hlavně že je zdravej" než "ani ten oblek od Italů mu nepomůže". Samozřejmě jsou určité konvence, úcta k partnerům a prostředí, v kterém se člověk pohybuje, ale to je již o vkusu (tedy o účelnosti).
Mnohokrát tu byla zmínka (a podmiňování) JEŽDĚNÍ na kole. Na začátku stačí rozhodnutí a dostatečné (i když mnohdy imaginární) důvody. Vše ostatní je podružné. Bavím se např. tím, že někdo sem dává dotaz na výběr kola (uvede 4 značky) s tím, že chce jezdit a za dva měsíce napíše znovu dotaz na značku další. Když jsem se rozhodl, vlezl jsem do prvního obchodu, sedl si na kolo (velikost rámu), na něm hned odjel a nezajímalo mě, kolik váží, že má jen sedmikolo (dovybavoval jsem). Celá léta jsem jezdil na plečkách a nebýt loňské krádeže, jezdil bych stále (účel byl plněn - jezdit). Dlouhou dobu jsem jezdil v šortkách a triku (s "nezbytnou" ledvinkou), pak přešel na lehkoatletické gatě a vývojem jsem začal jezdit s cyklokalhotami a v dresu - nenašel jsem nic praktičtějšího. A je mi ukradené, co si kdo myslí o mých kolech a oblečení.
Zmiňování se o kondici, váze, věku (včetně materiálového vybavení) považuji za alibismus. Kondice přijde, váha spadne a člověk na kole omládne (prospěšné organismu). Odhodlání jezdit donutí člověka zahodit cigarety, upravit si stravovací režim a přehodnotit priority.
Jsem rád, že na toto téma zde již bylo napsáno dosti rozumných příspěvků, které mě potěšily, poněvadž byly vyznáním filozofie, která je mi blízká - tedy INTENZIVĚ JEZDIT a nehledat podružné argumenty, proč "TO" nelze.
A jako vždy dodatek - rozhodně si nenechám vymluvit od cyklonadšenců ježdění autem. Proritou je sice kolo, ale každý dopravní prostředek plní svůj účel.
Ty chceš jezdit, já doject a když se povede, vlastní silou.
Ono je to vlastně totéž, jen ta motivace má jinou podobu. Protože aby šlo doject musí se jezdit, protože kondice roste pomaleji, než se o ní přichází.
Vlést do obchodu a koupit kolo mi nepřipadá rozumné, když dost dobře vím, jaký účel to kolo má vyplnit. Poradit se není od věci, každý má trochu jiné zkušenosti a priprizy, sle postupně krystalizuje jakési všeobecnější doporučení a podle toho se lze orientovat.
Ono těch kol co se nabízí (alespoň na netu) jsou mraky a já potřebuju alespoň pár záchytných bodů, protože mé poslední skutečné kolo co jsem uměl byl Favorit s tříkolečkem. Ačkoli hlad zpravidla nemíváme, nerad vyhazuju prachy úplně bez rozmyslu.
Pokud jde o auto, to je takovej výkřik dogmatiků, kolo není náhradou či alternativou auta.
Jinak mám výhodu, kouření se nemusím odnaučovat, k tomu kolo nepotřebuju ani omylem.
Tak to není, žádná hamba, jen chci normální kolo. Když budu chtít pohodlí, dokoupím nějaký to aku a pojedu na e-kole :-)
Byl jsem překvapenej, jak proti tomu co jsem měl dřív jsou ta sedla pohodlná. Vůbec kolo udělalo dost pokrok, od dob Favorita. Ležte si, budiž vám to přáno, já se budu hrbit a basta. Kdybych hledal pohodlí, jedu autem, nikoliv bmw :-)
Jezdi si na čem chceš, to je samozřejmě tvoje věc :)
Jen jsi evidentně vůbec nepochopil o čem lehokola jsou. Co je pohodlnější, sedět obkročmo na zábradlí nebo sedět u televize v křesle a mít nohy opřená na konferenčním stolku?
Samozřejmě, že sedět na zábradlí. Stolek tlačí do nohou:-)))
Jak jedeš bezpečněji na koni, velbloudu nebo motorce? Obkročmo nebo vleže na zádech?
Až někdo vyšlechtí lehokoně a lehovelblouda, jistě si své jezdce najdou. Ale lehomotorka to není vůbec špatný nápad.
http://www.projectvf.com/Recumbent%20Gallery.htm
Nepochopil, a ani se o to nesnažím.
Já donedávna netušil, že něco takovýho existuje, a naživo jsem to viděl snad jen jednou. Taky jsem nejezdil na snowboardu nebo nesurfoval, takových sportů a náčiní co jsem nevyzkoušel je spousta, třeba k tomu s věkem dospěju, chce to čas.
To, že chci pod stan neznamená, že bych popíral, že v hotelu je to pohodlnější, asi takhle.