Zaujal mne tento poztřeh:
lahvac: "Koukam, že pan Ešus je velmi zajímavý pán. Podívejte se na to taky pohledem lidí co v tom posázaví bydlí. Sám bydlím skoro u železnice a ještě navíc vidím na E55, která je zasekaná každý pátek, když Áčkaři jezdí na chaty."
Co udělat příští velkou CJ v pátek odpoledne na E55 Posázavím a zablokovat ji? Doprava na chaty a chalupy je jednoznačně zbytná...
Urcite je zbytna, takovej nasranej instalater Ti pak v pondeli necha kapat vodu, kdyz v predsini uvidi kola.
Pokud ta kola pozná, tak ti je lehce votuní francouzákem.
Voni jsou nektery ty svine dost agresivni, uz kdyz na tu chatu jedou...minulej tejden jsem jel domu z prace kolmo. Jezdim poslednich 15 km podel Sazavy a v mistech, kde najizdeji chateri je to v patek odpo zazitek.
Jsou hodni, kteri pockaji uhnou, a naopak jsou takci,kterym bych nejradsi skocil pres haupnu a projel se po strese.
je blbý si na to stěžovat, protože s tím nic nenadělám, ale štve mě předpověď počasí na víkend. resp. ne to, že předpověď je, ale že tak asi opravdu bude. tzn. rapidní ochlazení. protože se chystáme na kola pod stan a já líp snesu horka než zimu. ale bylo by zbabělý odříct. takže balím teplé věci a termosku. jen tu dobrou náladu pořád nemůžu najít.
Zaplať Pán Bůh, že se na víkend ochladí. Ne snad, že by mi to nekazilo plány, chtěl jsem navštívit Findlingspark Nochten a pokochat se kvetoucím rostlinstvem, ale přeci jen je svátek Pankráce, Serváce a Bonifáce, tak se ochlazení sluší a patří.
Nevytočilo, přímo nasralo, ale vůbec mne to nepřekvapilo... Proč asi...
http://zpravy.idnes.cz/stat-konci-s-izip-v-nemz...
Me nasralo jak majitel firmy bejvalej posranec za ods v soucasnosti europoslanec obhajoval projekt, ktery byl vynikajici a je velkou velkou chybou od nej ustupovat, kdyz by se dal (jenom za par miliard) doladit a dotahnout do konce.
Mihule sem, mihule tam, urad to bude prosetrovat, dokud to nebude postavene, jak je v Cechach beznym zvykem...
"Rybáři chtějí v Českém ráji zastavit stavbu cyklostezky na břehu Jizery mezi Malou Skálou a Líšným. Stěžují si, že stavební stroje ničí koryto řeky a ohrožují tím chráněné druhy ryb a živočichů. Úřady jejich stížnost už skoro měsíc prověřují a stavba zatím nerušeně pokračuje dál."
http://liberec.idnes.cz/rybari-pozaduji...
Jako bych neco podobneho nerikal i o tom kousku u Barrandaku. Jenze to, ze pobliz ziji raci, vydra, lednacek a nejake ty kyticky musi jit pohodli "dalkovych" a dojizdejicich cyklistu stranou. 4x otocit riditky je pro takove proste moc. 8-(
prohoď cyklostezka za dálnice, raci, vydra, lednacek za Natura 2000, rybáři za ekologická organizace a zjistíš že máš nadávat rybářům
Stavaři jsou pitomci, zas tam najali nějakou verbež. Co se vobčas vyskytne ve stavební firmě (klidně ve vedení) to se nedá potkat ani v kriminále v takový koncentraci.
Vzdyt to je jedno. Je to stejne zverstvo, jako dalnice posazavim. Kdyz uz mame dalnici nebo podobnou silnici (Strakonicka, E55), ktera se da rozsirit a upravit, nebo v pripade toho kousku cyklostezky kapacitne dostacujici asfaltku s malou zajizdkou nebo primou pesinku, musime zlikvidovat dalsi kus zelene.
U cyklostezky by stacilo nainvestovat mnohem mene do poradneho oznaceni, aby se ti tri cizinci rocne neztratili.
Pravdu diz brachu. Nevim proc by meli cyklostezky bejt asfaltovy...akorat se tam pletou bruslari. Bruslim taky, ale holt bych jezdil tam kde je asfalt.
BTW kdo potrebuje bruslit, nebo kolit na asfaltovy stezce - muzeme se poucit z DDR, kde delaji krasne inline stezky na starych nevyuzivanych zeleznicnich tratich. je to levny, nemusis nic budovat, zpevnovat (ty 80 tunovy lokomotivy to zpevnili pocitam dost) jenom na misto koleji a prazcu, ktere uz beztak rozkradli, nalejes na sotolinu asfalt. JE to rovny dlouhy, nekazis tim zelen, nikdo te tam neprejede...
furt se tu mluvi o zavrenych nevyuzivanych zeleznicnich tratich, tak zde je reseni.
Novou stezku "Varhany" z České Lípy do Kamenického Šenova přes Prácheň využití drážního tělesa příliš nezlevnilo http://www.cyklostezkavarhany.cz
Např.: 3.etapa 8,5km (celá po zrušené trati v loukách a lese - žádné přeložky sítí atd) vyjde na 49Mil.
Teda pokud nebudou nějaké vícenáklady. Samozřejmě přípravné studie a projekt cena neobsahuje - je to čistě za samotnou výstavbu.
Ještě tu máme poblíž jednu potenciálně vhodnou zrušenou trať: Zubrnice (skanzen) - Lovečkovice/Náčkovice (rozhledna) - Úštěk (koupání, hrad Helfenburk). Jenže Kraj a fondy (ROP) se vyčerpávají na "páteřních": Labské, Ohři a Ploučnici (8-12mil/km).
Znas li to tam - muzes mi rict proc je tam to zabradli ?
Ze by bylo polstrovane, aby si lidi, co se preceni, nerozbili tlamicky o brizy? Ze ty brizy rovnou nevykaceli, jak je u aleji kolem silnic beznym zvykem.
To ne, ale napadlo me, ze tech 49 mil za tu stezku je trochu moc. No a kdyz tam je zabradli - s drevenymi madly este ke vsemu, tak jestli to zabradli nespolklo par mega. Navic bude potreba ho obnovovat...
Jestli tam nejsou treba nekde koberce jeste.
Ještě jsem neměl tu "odvahu", ale letos to prubnu :o)
Na fotce ale vidíš mírný násep, tak půl metru, proto asi zábradlí a "železniční" zatáčky určitě děsně vynášej :o)))
Že je částečně dřevěný mi je sympatický, na Labský dávaj hnusný ocelový - do přírody!
http://pepikw.rajce.idnes.cz/Cyklostezky/...
Na cyklostezce u Napajedel jim došly peníze na asfalt a cca 1,5 km je jen štěrk zaválený do podloží. Úplně to stačí, po dešti to rychle oschne a předpokládám, že cena je taky někde jinde. Nechápu to šílené asfaltování. Snad bych jen uvítal slušnou stezku z Otrokovic do Zlína, protože pokud chci jet do práce po dešti tak buď dojedu jako prase anebo musím po hlavní.
To by neprošlo. U nás nejspíš pro prémiování stále platí socialistická kritéria - vyzdvihovala se prostavěná částka. Však se taky na každý ceduli u nových stezek chlubí těmi nehoráznými miliony...
:-)
http://zpravy.idnes.cz/povinne-tabule-o...
Ja nevim na co potrebujou jezdit do ty reky a bagrovat v rece. Zas to bude typicka prirodni cyklostezka v prirode vyrobena z betonu ? Nebo premistuji tuny hornin ? proc proboha... cyklostezky maji zaklady jak mrakodrapa a dalnice se propada.
Týpek co se ráno nacpal do V19a a ještě se koukal ošklivě, když jsem se postavil vedle něj. Dal si hodně práce, aby do křižovatky vyjel už na žlutou, aby ho náhodou nepředjel nějakej pumpičkář. No třeba mu to udělalo radost a karma se vyrovnala. ;-)
Za zaostalé venkovany bych prosil o vysvětlení cože to je za kód: V19a. Děkuji :o)
Předsunutý prostor pro cyklisty na semaforu. Hezky je to popsané tady: http://www.nakole.cz/clanky/827-mestem-na-kole...
Jo aha, mohlo mě to dojít :o)
Vy tam v tom velkoměstě na širokých bulvárech tohle mít můžete. Tady když někdy stojim na úzké silnici jako první na světlech, často nejdřív pustim auta, připadal bych si blbě a nerad kohokoliv omezuju ...
Zrovna na tomhle místě je silnice realtivně úzká a já potřeboval odbočit doleva, takže ta akce onoho řidiče zapříčinila, že jsem v křižovatce zacláněl mnohem déle, než bylo nezbytné. Kdyby mě nechal odjet podle předpisů, tak bych tam netrčel jako tvrdé Y, než všichni přejedou.
Možná to dělá některým cyklistům dobře, ale já přijedu k semaforům, pokud nemá pruh čtyři metry, tak prostě počkám s ostatními ve štrůdlu a na zelenou všichni spokojeně pokračujeme dál.
Tuhle podivnost jsem v HK zatím zaregistroval jednu a kolaři si jí nijak nevšímají. Když se vejdou, nacpou se vpravo, když ne, tak počkají. Navíc je tam pravá zelená k plným světlům, takže tam nikdo ani moc nečeká.
Taky jsem na to vysvětlení koukala dost vyjeveně. V Plzni jsem nic podobného zatím nezaregistrovala. Ale že by mi bylo příjemné, aby mi za zadkem na křížovatce tůrovalo nějaké auto a pak mi v křižovatce najíždělo na zadní kolo, to dost pochybuji. Pravý okraj jízdního pruhu mi celkem postačí.
Moc to nezavrhujte, dokud to pořádně nevyzkoušíte. Já na tohle opatření nejdřív taky koukal s nědůvěrou, ale časem jsem zjistil, že to funguje velmi dobře (tady v Praze se toho totiž vyrojilo hodně).
První pozitivní efekt je, že to řidiče obecně upozorní na existenci cyklistů, a druhý, že to skutečně zpřehledňuje situaci, a myslím, že i urychluje provoz. Na některých místech mi to sice přijde nadbytečné, ale na složitějších křižovatkách si to nemůžu vynachválit, ať už jako motorista, nebo jako cyklista...
Cim to urychli provoz v porovnani se situaci, kdy se cyklisti chovaji jako auto nebo velke moto?
Tedy mne to nevadi a v aute je mi to prijemne, protoze zastavuji dale od semaforu a nemusim tak kroutit hlavou, abych na nej nahoru videl... 8-)
Ale ten prinos mi neprijde nenulovy.
Asi bych taky potřeboval vidět tuhle věc tam, kde je větší provoz aut i cyklistů a kde je to opravdu SPRÁVNĚ využívané.
Jak už jsem psal, zatím jsem to viděl jen nalajnovaný bez využití, nebo fotky na webu s manekýnem trčícím nelogicky uprostřed před autem. Nejspíš si z toho dělám chybný závěry a myšlený je to jinak, jak netuším...
No, třeba při odpočování doleva, samozřejmě. Jsou křižovatky, kde jsem si vždycky stoupal doprostřed před auta, protože to bylo nejbezpečnější a při troše pozornosti jsem je nijak nezbrzdil, protože jsem odstartoval rychleji a pak už se bezpečně uklidil ke straně, kam jsem potřeboval. Teď dělám totéž, ale mám na to prostor a nikdo se mi netalčí na nosič. Netvrdím, že právě tohle opatření je záchranou městské cyklistiky, ale je to prostě příjemné. Můj dojem.
Jo to znam. Me zase pri podjizdeni zprava popojizdejici vraky dojizdeji az k obrubniku... Jelikoz mam riditka 680 siroky, tak je to obcas zajimavy kdyz se ta dira zuzuje az v momente, kdyz uz jsem na urovni zadniho kola.
Nebylo by nejlepsi zastavit vsechny dopravni stavby a pockat, az vsichni vymreme a narodi se nejaka nova lepsi generace? [vtip]
"Ukázkovým příkladem je kontrola, která byla zaměřena na programy výstavby a obnovy silnic první třídy a dálnic (02/13). Auditoři prověřovali období od roku 2000 do roku 2003. „Například u všech 28 akcí týkajících se dálnic a rychlostních komunikací, které měly být zahájeny nebo ukončeny po roce 1999, byly realizační termíny prodlouženy až o sedm let a investiční náklady zvýšeny celkem o 35 miliard korun, to je o 68 procent,“ konstatují ve zprávě kontroloři."
http://www.ceskapozice.cz/byznys/podnikani-trhy...
Me by spis zajimal ucel existence NKU.
1) Urad, ktery udela audit - za ranec prachu
2) vysledek auditu je provareny ranec prachu
3) Urad nemuze nikomu nic. + Nikdo si z toho nic nedela
4) Chytry politik rekne, ze to bylo vse spatne a musi se to priste udelat jinak.
5) Udela se to jinak (protoze delat to stejne je prilis okate)
6)NKU udela audit - za ranec prachu
7)Vysledek auditu - zase provareny ranec prachu.
dal je to stejny.
Bez komentáře...
http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/rusko-a...
http://www.novinky.cz/krimi/267344-mate-v-aute...
No tohle mě vytočilo opravdu hodně, na žlutozelenou vestu nedám při jízdě na kole v pražském provozu dopustit (a pokud musíte zastavit ve dne autem na dálnici, tak oranžovou vestu si ani neoblíkejte, ta vás zviditelní jen z blízky).
Můžu si teď koupit tuto větrovku, když nevím na čem jsem ? Píšou tam - ,,ostatní by museli mít reflexní části oděvu nebo jeho doplňky v jiných barvách.,, Takže, nejen vesty
http://www.rogelli.cz/cyklisticka-vetrovka...
Znacku nemusim, ale jestli mi bude policie prikazovat, jak se muzu a nemuzu oblekat, budu na to kaslat. Vestu vzal cert, mam jich doma nekolik, klidne sahnu po oranzove, ale jestli se jim nebude libit bunda, muzou mi koupit jinou reflexni.
Problém u mě je velikost, nenašel jsem jinou značku, kde by bylo 5XL :-)
Zůstaň v klidu a nejači, ty vesty se přece týkají pouze motorových vozidel a pracvovníků stavby a údržby. Jestli máš bundu žlutou, modrou, nebo s růžovými puntíky, je přece tvoje věc.
Líbit se ti červená sice nemusí, ale asi ti to bude houby platný, když to bude nařízený. Když pojedeš do Rakauska, tam ani jinou mít nesmíš a i další země mají nařízenou červenou vestu.
Jseš si jistý tím Rakouskem ?? Mám dovezené auto z Rakouska a součástí byla i žlutá vesta, ale nevím jestli se tam smí používat. Mám už v autě obě barvy, ale docela by mě to zajímalo.
Jistej si tím úplně nejsem, ale četl jsem to v jednom doporučení pro cestování do ciziny, červená vesta s reflexními pruhy musí být v dosahu ze sedadla řidiče a z auta se leze již ve vestě. Co vím, tak tam ani jinou barvu než červenou neprodávají a v jiné než červené jsem tam nikoho neviděl.
Na uamk.cz píšou pro Rakousko něco jiného:
"Reflexní vesty musejí odpovídat EU normě 471, to znamená, že jsou vyrobeny z barevného, fluorescenčního materiálu (barva oranžová, červená nebo žlutá) se 2 nebo více reflexními pruhy. "
Ze by si DPP vzal za cil dalsi snizovani poctu pasazeru?
Nový šéf pražského dopravního podniku Vladimír Lich by rád zdražil předplatní kupony o deset až 12 procent.
http://www.financninoviny.cz/zpravy/sef-dpp-by...
Příkladem může být Praha, která výrazně zdražila jízdenky v polovině loňského roku. Cena klasické přestupní jízdenky se zvedla z 24 na 32 korun. A podle pasažérských statistik na to pražská MHD doplatila, když meziročně přišla o 100 milionů cestujících. Nejhůř dopadlo metro, jehož služeb loni využilo o 50 milionů méně cestujících.
Propad přitom nabral na obrátkách právě po zdražení, ve druhém pololetí metro ztratilo skoro 40 milionů lidí. „Výrazný pokles cestujících v pražském metru mohl ovlivnit i zvýšený počet černých pasažérů anebo prodej falešných jízdenek,“ říká Vyka.
http://zpravy.e15.cz/domaci/ekonomika/cesi...
Správný by byl nejspíš přesně opačný postup: nízkou (nebo třeba i nulovou) cenou jízdného v MHD nalákat co nejvíc pasažérů a financovat to z miliard ušetřených za předraženou výstavbu zbytečných staveb dopravní infrastruktury pro auta. A myslím, že by ještě zbylo něco pro cyklisty.
To jsem sem jeste nelinkovala ten predrazenej okruh: http://byznys.lidovky.cz/na-stavbe-okruhu-kolem...
Problem neni samotna vystavba, ale ze to nikdo nekontroluje prubezne, nikdo neni za nic zodpovedny a ze je u nas bezne dat nejakou cenu a navysit ji klidne na dvojnasobek. To by nemelo byt pripustne.
Jo, to je přesný. Ale něco jiného je neúnosné zvyšování ceny během výstavby a něco jiného, že by se to nemuselo stavět vůbec. To by se ušetřilo nejvíc. :-))
Aha, já bláhový jsem si dosud myslel, že když máme několikanásobně předražené cyklostezky, bylo by dobré na to upozornit a nějak se snažit o jejich zlevnění.
A ono je řešení tak jednoduché - nestavět je vůbec! Díky za otevření očí :o)))
Nulová cena jízdného sice vypadá lákavě, ale to by ti bezdomovci přespávali v metru a v šalinách, děcka by se tam vozily pro zábavu, a neměl bys jak je vyhodit.
Dále mi přijde značně nefér vůči lidem, kteří si extra daněmi přispívají na společnou infrastrukturu, z jejich daní dotovat jízdenky pro MHD.
Správné by bylo zrušit spotřební daně, zrušit dotace do veřejné dopravy, a rozprodat například formou řady tendrů pozemky. Developer na nich vybuduje to, oč očekává, že bude největší zájem. Silnici, sídliště nebo bezzásahovou zónu NP.
Na silnici si může vybírat mýtné dle svého uvážení, třeba nechá jezdit cyklisty zadarmo, pokud usoudí, že je to tak správné. Aby silnice odněkud někam vedla, musí buď za tržní cenu vykoupit sousední pozemky, nebo se dohodnout na návaznosti s jejich majiteli.
Tak bude zajištěno, že nejhodnotnější přírodní lokality zůstanou zachovány, kde je vhodné bydlet, budou obytné domy, a kde je vhodné jezdit, bude se jezdit. Současně každý zaplatí za své bydlení i za svůj způsob přepravy (kolo, auto, MHD) odpovídající cenu. Jak prosté.
Developeři zajistí, že nejhodnotnější přírodní lokality zůstanou zachovány ?!? ?!? ?!?
Já pořád čekám, kdy konečně vyrukuješ s konečným řešením, co ho před námi už delší dobu poněkud nesměle tajíš - formou tendrů rozprodat obyvatelstvo otrokářům, kteří zajistí, že nejhodnotnější lidé zůstanou zachováni. Jak prosté..
Nevěříš tomu? To je dobře. Tak by sis mohl nějakou hodnotnou lokalitu koupit a zachovat. Třeba spolu s pár kamarády. Jestli tedy máš opravdový zájem o nějaké zachovávání.
Navrhuji rozprodat pozemky státu, které drží a nemají pro něj žádný význam. Z utržených peněz by se daly splatit nadělané dluhy a provést nejnutnější reformy (zejména přechodná období, protože lidem, co dnes odchází do důchodu ty důchody nemůžeš škrtnout s tím, že si měli našetřit, když objektivně neměli z čeho, když stát jim sebral minimálně polovinu jimi vytvořených hodnot, těm musíš nějaký peníze dávat, podobně je to třeba s vybranými zdravotními daněmi).
O prodeji obyvatelstva nebylo ani slovo. A ty dobře víš, že podobné podsouvání u mne neprochází, tak nevím, proč to zas zkoušíš.
Neskutečné, kolik jsou dotace tušíš ?????????
V roce 2011 čerpal DPP od města 10,86 miliardy korun.
To je ,pokud dobře počítam, jedna utracená blanka za 4 roky.
Na rok 2012 DPP požadovalo 13 miliard korun což mě vede k výpočtu jedna Blanka za 3 roky.
Do toho nepočítám dotace z fondů EU.
Tržby z jízdného dosahují necelých 5 miliard korun.
Ergo kladívko simsalabim, hokus pokus ešus 13 miliard plus 5 miliard = 18 miliard ročně, aby v Praze jezdilo MHD gratis ?
za 6 let je to 100 miliard a nikde nic z toho
DPP ma taky problemy s nevyhodnymi zakazkami (treba nakup smejdskeho vozoveho parku), to je imho nezanedbatelna cast toho schodku.
Jo, ale tim, ze se zacne jezdit zadarmo, urcite vozovy park nezkvalitni a nevyhodne zakazky se nezvyhodni. To je jina zalezitost a primo to nesouvisi.
Ja taky nezastavam jizdu zadarmo, jen si myslim, ze by cena jizdneho mela byt takova, aby nevyhanela lidi do aut, coz souvisi s prosustrovanymi penezi velmi.
A jaká cena nevyhání a nevytváří černé pasažéry ?
Když MHD V Praze přepraví 1,123 miliardy pasažérů a dostane na jízdném max.5 miliard tak je cena jedné jízdy jaká ?
Směšná, že? :(
Deti do 15 let jezdi tusim od lonskeho roku zdarma, to asi nebude financne nezanedbatelne. Mne se nelibilo zuzeni poctu platicich pasazeru a zvyseni jizdneho, ktere plati. V pripade MHD neni dopre optimalizovat tarif pouze pres zisk, ale je nutne prihlednout i k poctu cestujicich, protoze povazujeme, aspon nekteri, mene aut ve meste za obecne prospesnou zalezitost.
Ono to nakonec je vždycky o zisku.
Ten zisk z jízdného je už pár let stejný, loni se přepravovaný objem lidí zmenšil ( ostatně se změnšila i pražská přeprava auty)
Pokud se budeme bavit v kontextu EU/Evropy, tak má Praha jednoznačně jednu z nejhustších a nejlevnějších MHD při zachování určité úrovně( kultury) cestování.
Nikde v Evropě necestuje MHD tak velký podíl lidí jako v Praze a to jak absolutně tak v porovnání s auty.
Z toho mě plyně, že je to levná, oblíbená a výhodná přeprava kterou lze těžko ještě zlevnit, lépe řečeno nevedlo by to k ničemu jinému než k omezení přepravní kapacity.
Podle mě by na to doplatila zejména hustota A přepravní kapacita autobusových linek, kterou má Praha s Vídní,Berlínem, Amsterodamem nebo Budapeští nesrovnatelně předimezovanou ...
Ona totiž evropská úroveň MHD je daleko za Pražskou....
Tak nevim, ale kde jsem se v cizine svezl MHD, vsude mi to prislo srovnatelne.
Problem je v tom, že se dá všude dojet autem. 1.Jsou místa v Práglu, kam bych nepustil nikoho. Max zásobování od do (7-9 ráno) a taxik. A žádný výjimky. Hned by přibilo cestujících v MHD a zároveň by nebylo z centra parkoveště s modrejma čárama a miliardou zbytečnejch značek všude kolem.
2. Pořád z některých směrů chybí záchytná parkoviště. Od brna ok chodov, oplatkov. Od plzně Zličín, ale tam je malý parkovisko, lidi sice parkujou u šopáku, ale i tak by se dalo uvažovat o dalším P+R třeba u butovic. Hradec, Liberec = čerňák kterej kapacitně nestačí.
Teplice - letňany. To je trochu z ruky.
Ale od Příbrami není nic. Od karlaček nic, od slanýho a kladna nic...
pokud povolíš závoz jen v 7-9 tak tam samozřejmě vytvoříš špičku.
Na příjezdech a odjezdech z Prahy taktéž,, všichni se přihrnou na 7 ( takže u nich udělají špičku třeba v 5 ráno) a budou se snažit do 9té vypadnout, takže ucpou i druhý směr....
Záchytná určitě podporuju, koneckonců mohl by to být slušný výdělek i pro obce na vlaku ve smyslu Tujlaty, Rostoklaty nebo Říčany ?
To byl samozrejme priklad. Muze to bejt jindy.
Je to jenom o tom rozhodnuti. Ze zacatku budou vsichni prckat. Za rok si vsichni zvyknou.
AD zachytna. Nevim - zalezi jak rychle ten vlak jede. Zrovna z rican nic moc. Lepsi by to mohlo bejt az bude metro D, ze bys pak jel vlakem do vrsovic a preskocil na synkaci na krtka, i kdyz to je taky kus cesty na prestup. Ty vlaky za prahu jsou taky nedotazeny. Linky S rozhodne neznamenaji Speed, ale spis snek.
No jo, Lafferova křivka v praxi.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Lafferova_k%C5%99ivka
ještě malá poznámka, klesla i nákladní a automobilová přeprava ... jak je možné, že když stoupla cena jízdenek MHD tak klesla automobilová přeprava ?
http://www.financninoviny.cz/zpravodajstvi...
Dneska rano jsem dostal pokutu ve Vysehradskym tunelu.
Dostal jsem kilo, ze jsem byl hodnej. Zaslouzim si to.Ano priznavam se verejne, nikdy tam neslejzam z kola, vzdycky jedu tak pomalu, ze nemam problem jet za pomalym chodcem. Nikoho neohrozuju na zivote a vyhrozovali mi sazbou 2000. Pocitam pan Janousek, ktery v primem prenosu malem prejel pani autem se ve finale omluvi, ze mel pani mimo zorne pole. Je to fakt postaveny na hlavu. Pan policajt mi rikal, ze je mesic cyklistiky, tak proto kontroluji (=pokutuji chudaky cyklisty) a dale me upozornil, ze tam budou do konce kvetna - tak si davejte bacha. Jsou schovany za tunelem smer centrum. Od centra jsou videt stoji pred tunelem.
Nechcete se nekdo zeptat tamnich policajtu (jsou to vlastne mestaci nebo statovka?), kolik bylo nahlaseno ve Vysehradskem tunelu incidentu? Fakt by me zajimalo, jestli se tam stalo neco tak podstatneho, co by opravnovalo blokovani prislusniku od neceho uzitecnejsiho.
Žádný incident být nemusí, k tomu stačí skutečně jen pár otravných a hlavně vytrvalých stěžovatelů a když se přidá ještě pár bezohledných cyklistů, tak je to hotový.
Tahle buzerace mi vyloženě vadí. Nejenže tam snad nikdy nedošlo k nějakému zranění, ale když podle předpisů slezeš z kola, zabereš víc místa než když jedeš. Vyhýbání s chodci i dalšími cyklisty je pak podstatně obtížnější. Podle mě by tam stačilo omezit rychlost cyklistů na 10 km/h.
Mimochodem: Při troše pozornosti bývá při vjezdu do Vyšehradského tunelu od Podolí vidět na druhém konci zaparkované policejní auto.
To, že tam běžně nedochází ke zraněním, je nepochybně výsledek dobrého dopravního značení a bedlivého dohledu orgánů. Když si vzpomenu, jak některý hovada prasej po chodníkách, tak je podle mne jen dobře, že to tam aspoň občas trochu hlídají.
Uvědom si, že je to jen nepatrný a legrační odvárek toho, co dnes a denně zažívají opravdoví řidiči na silnicích. Navíc, zde je to evidentně rozumné a dobře fungující opatření.
"Navíc, zde je to evidentně rozumné a dobře fungující opatření."
Evidentne rozumne to opatreni neni. Pri pomale jizde na kole se vyhnes v tom tunelu mnohem lepe nez kdyz kolo vedes.
Jenomže to by museli všichni jezdit opravdu pomalu, počkat a až budou mít místo tak v klidu projet a ne tak, jak to mnozí často předvádí.
Ja tam teda jeste zadneho strelce nepotkala, treba jich neni tolik. Neprijde mi vhodne nahrazovat nedostatek slusneho chovani u nekterych jedincu buzeraci a restrikcemi vsech.
To je jako kdyz zakazes pit alkohol na verejnosti vsem kvuli tomu, ze par jedincu se nekde pravidelne ozira a dela bordel. Zavedli to i u nas v Roztokach a clovek si tedy muze dat na namesti pivo na zahradce restaurace, ale nesmi si koupit lahvace a vypit na lavicce u fontany.
Nó popravdě se mě to nezdá špatný, většina skla co je v parcích a na cyklostezkách je dle barvy evidetně to pivní a asi nebude pocházet z restaurací...
Takže kvůli tomu, že pár jedinců má tendenci nakonec ty lahve rozmlátit mi to přijde jako vysloveně dobrý nápad a přál bych si aby to bylo všude.
U nás třeba chodí pařit na dětská hřiště, rádi posedí v lese na lavičkách a pak tam ten bordel nechají,,,,
No vidis, a ja bych nechala MP to kontrolovat a naparila bych jim uklid mesta za ruseni verejneho poradku.
MP se u nás zabývá především praktickou ekologií, tedy aw angažuje tam , kde se dá něco vydělat,tak buzeruje maminky parkující v okolí školy :(
Další jejich oblíbenou lokací je silnice, kde je vjezd cyklistům zakázán... což chápu, ževidí jako jistý zdroj obživy, protože vedle položená panelová cyklostezka připomíná domino které spadlo a lidem se tam z ráfků dělají mnohohrany ...
Problém je právě v tom, že si nedovedeme nějak poradit s těmi excesy, kterých sice není mnoho, ale jsou vidět. Díky pár jednotlivcům se přikazuje a zakazuje všem, protože to je prostě jednodušší.
A mnoho těch "problémových" odkazuje na to, že oni mají právo a nestarejte se do nás.
Jsem asi považována za hroznou babu, ale už několikrát jsem volala policajty na pár těch pitomců, co u nás rozbíjeli flašky.
Před nějakou dobou jsem měla konflikt s mladou maminkou se dvěma dětmi. Předělávali nám v ulici chodník a tak tam byly na hromadě složené dlažební kostky.Večer kolem deváte přijela maminka s jedním dítkem v kočárku a jedním za ruku. Dítko z kočárku postavila na chodník a s tím druhým se pěkně jali nakládat do kočárku ty kostky. Moc se to těm dítkám líbilo, moc pěkná hra to byla.
A ne, nebyla to romka:-((
Já myslím, že by nebyl problém pustit cyklisty do vyšehradského tunelu, dokonce ani na široké přehledné chodníky, kdyby tudy všichni jezdili opatrně.
Ale pusť je tam, když jsou mezi námi tací, co jezdí krz velké křižovatky na červenou a když zraní na chodníku chodce, tak ujedou:-((
Nejsem zrovna přítel porušování zákonů, ale pokud u Vyšehradského tunelu nestojej policajti, NIKDO s kola nesestupuje. Nepovažuju to ale za bezohlednost - ti lidi prostě velmi dobře vnímají, že je to zbytečná buzerace.
Ale jinak souhlas: Prasení na chodnících, na přechodech atd. je hnusnej nešvar, ale s průjezdem Vyšehradského tunelu to nesouvisí.
Zrovna tak souhlasím s tím, že podobnou buzeraci zažívají řidiči na silnicích. Jak nemiluju ten hustý automobilový provoz, tak je mi těch řidičů často líto. Ale hlavně policajti buzerujou řidiče kvůli naprostým hovadinám a skutečně nebezpečné přestupky (někdy až trestné činy) nechávají bez povšimnutí.
Hele, je to nechutná buzerace. Dnešním rozhodnutím jsem nucen buď nosit kolo na rameni a strašně překážet při průchodu tunelem komukoliv kdo půjde proti, nebo projíždět po tramvajovém pásu, nejlépe v době kdy jede tramvaj na nejlehčí převod, abych se příliš rychlou jízdou omylem nedostal pláštěm do tramvajové koleje. Řidič bude mít určitě pochopení.
Si stěžujte. Dneska pan továrník vymyslel, že všichni zaměstnanci, tedy i ti s koly! musí procházet vrátnicí. (Kola se parkují uvnitř areálu, takže dosud se normálně na začátku/konci směny otevřela vrata, aby se dalo projet.) Už vidím jak přes ty schody a dvoje dveře s branem pronáším leho. Ještě, že mám dřevěné klínky v brašně.
Jojo, už je to jako s řidiči, není důležitá bezpečnost (to by těm cyklistům, co tunelem pomalu a opatrně projíždějí, policajti ještě poděkovali), ale jenom pruzení. Takže pokud tam budou policajti, doporučuju sesednout a s kolem běžet tunelem stejnou rychlostí jako pomalu projíždějící cyklista. Třeba se někomu nakonec rozsvítí, co je v daném místě vlastně bezpečnější (a třeba tam jen přibyde další značka, Cyklisto neběhej s kolem).
http://www.policie.cz/clanek/policiste...
"Když si vychutnávala paprsky slunce na pláži Brněnské přehrady, kde nepotřebujete plavky, začal ji obtěžovat starší muž. Své nemravné návrhy doprovodil slíbením finanční odměny za jisté služby. Urážlivost žádosti ještě navýšila mrzká výše slíbené odměny."
Když si na ulici rozložíš na stoleček ředkvičky, cibuli a česnek, a někdo se tě zeptá, za kolik to prodáš, taky na něj zavoláš fízly?
A sama řekla, že ji nejvíc rozčílila nabízená cena. Nedohodnou se na ceně, a hned na něj volá fízly, co je to za jednání?!
Zajimava je ta poslední věta článku:
"S nastávající letní sezónou bychom rádi upozornili všechny ženy, aby s ohledem na situaci vždy zvážily vyzývavost oblečení a vyhýbaly se rizikovým prostorám"
Jako, že mají dotyční na nudapláži být méně vyzývavě nazí než normálně nazí ? Jako aby se např. nechali obrůst chlupama ? :o)
Kretén takycyklista..
Křižovatka Jeremenkova - Na strži
Dnes cca 17-17,05 směr z Budějovické do Podolí.
Průjezd na plnou červenou, zelená šla až tak 20 vteřin po té co projel křižovatku na druhou stranu.
Sviňák v bílé bundě, přesně kvůli takovým zmrdům máme pak v Praze problémy. Když jsem viděl jak se v autě vedle mě diví celá osádka tak jsem jen smutně pokýval hlavou, že to vidím.
Určitě měl dojem, jako spousta cyklistů, že on nikomu neublíží, protože je jen cyklista a ti jak známo nejsou nebezpeční ani když se chovají jako kreténi...
Nechci takovéto cyklisty nijak hájit, ale v principu je to stejné, jako když chodec přejde na červenou, když vidí, že není v dohledu žádné auto. U chodců to tak nějak tolerujeme a u cyklisty ne?
Neodsuzuju takové chování šmahem, vždycky záleží na konkrétní situaci. Stejně jako u chodců. Pokud tímto chováním omezí jiného účastníka provozu, je to nebetyčné svinstvo. Pokud ale v dohledu nic nejelo nebo nešlo (to je také velmi důležité), je to sice zbytečná hloupost, možná frajeřina, ale nijak nebezpečná.
Nejvíc mi takové chování vadí v přítomnosti dětí. Jak u chodců, tak i u cyklistů. Dávají špatný příklad. Dítě má tendenci takové chování napodobovat, stane se, že někdy špatně vyhodnotí konkrétní situaci, kdy si takovou fajeřinku může dovolit a může to skončit tragicky.
Podle této logiky, když stojím v autě na křižovatce na červenou a nic zrovna nejede, taky můžu jet? Cyklista na silnici je účastník silničního provozu a platí pro něj stejná pravidla, jako pro všechny. Docela mi vadí tenhle dvojí metr. Když poruší pravidla cyklista, přivřeme oko. Když řidič auta, tak je to silniční pirát. Pak se nedivte, že někteří řidiči nemůžou cyklisty ani cítit.
Jsou i dobytci mezi řidiči, ale to není argument pro omluvu cyklistů.
Ano můžeš. Protože přestupek musí mít i materiální stránku, aby byl přestupkem. Samozřejmě zaprvé musíš mít slušnou jistotu, že skutečně nikoho neomezuješ a neohrožuješ, a zadruhé bys měl (asi) problém v případě, že by to chtěl nějaký chránič řešit, neb zaplacená pokuta jsou peníze a české soudy na materiální stránku přestupku často z vysoka tohlencto. :-/
Totéž samozřejmě platí u všeho dalšího (přecházení na červenou, ježdění na kole po prázdném chodníku, ...). Liší se to IMO ne nějakou "tolerancí", ale prostě tím, jak moc si policajti myslí, že někdo bude mít náladu hnát dál a že jim to případně soud pro chybějící materiální aspekt omlátí o hlavu. (A ještě k toleranci -- když chyběj "čárky", tak i přecházení prázdné silnice s nevypnutým semaforem ve tři ráno stojí za pokus ...)
Samozřejmě, že můžeš.
Můžeš začít švindlováním v PEXESU, občas vzít ze srandy spolužákovi svačinu, proklouznout bez zaplacení do kina, jezdit po chodníku, pak i na červenou přes křižovatku, a když to jde na kole, půjde to i autem, můžeš začít vybržďovat pomalé, pak třeba krást a když na to příjde, když budeš chtít, můžeš i vraždit. Co bys nemohl.
Všichni můžem.
Sakra, četl jsi to? Víš co je materiální aspekt? To je dodržování SMYSLU zákona. Smyslem zákona je aby všichni dojeli co možná nejrychleji a ve zdraví do cíle a způsobili přitom co nejmíň problémů dalším zúčastněným. Zbylé paragrafy by měly jen a pouze podporovat tenhle cíl. Pokud jdou zjevně proti němu (svítící semafor pro chodce na prázdné silnici v půlnoci je myslím velmi pěkný příklad), je blbost je dodržovat. Pravidla se nedodržují proto, "že to někdo napsal", ale proto, že je to vhodný způsob, jak dosáhnout nějakého "vyššího cíle".
Se svačinou to nemá nic společného. Když zítra někdo do zákona o chovu akvarijních rybiček propašuje přílepek, že se smí švindlovat v pexesu, tak to začneš dělat a považovat za správné??
Děkuji ti za přednášku:-))
Zajímavé.
Bez pravidel a jejich dordržováni se nedá hrát ani Člověče, nezlob se. Aspek, neaspekt. Nejde to.
Svítící semafor na prázdné silnici je chyba, která jde celkem lehce odstranit.
Kvůli takové chybě by byla blbost odstraňovat pravidla.
Jsou zeme, kde se na pravidla silnicniho provozu dost kasle, ale tam je zase auto bez pomuchlane karoserie zazrakem znacicim, ze jeste nebylo pouzito v provozu. :-) Treba na jihu Italie a leckde v Asii.
Ale ano, takových zemí je:-))
Oni ta psaná pravidla nahrazují svými vlastními nepsanými. Jim to funguje, ale když do toho vjede neznalec místních poměrů (pokud si vůbec trofne), stane se rizikem sám pro sebe, ale i pro ostaní:-))
Ja se v Neapoli naucil ridit. Pred odjezdem do Italie jsem mel najeto tak 500 km. Paradni skola a prisel jsem jen o jedno zrcatko (a ten nakladacek o blinkr). 8-)
Když jsme byli v Neapoli a viděl jsem tamní provoz, říkal jsem si - každého frajera co jezdí u nás jak mistr světa bych posadil s autem do tamějšího provozu. Myslím že by ho roupy přešly.
Na druhé straně, provoz jaký je tam, by byl noční můra pro všechny, kteří se rozčilují nad nedodržováním předpisů. Chaos. To myslím vyjadřuje dost dobře jejich způsob pohybu na silnicích. Přesto to funguje. Jenže situace u nás je jiná a tak nejde jejich styl jízdy provozovat zde.
Já jsem si z toho vzal jednu zkušenost. Pokud někdo zazmatkuje, omezí mě, nedodrží předpisy, beru to mnohem tolerantněji.
A aby mě někdo nechytal za slova, že někde kritizuji nedodržování předpisů - kritizuji pouze názor že jeden může a druhý ne.
Mne to vyhovovalo. Jen mi vadilo, ze ignorovane semafory jsem poznaval az po pribrzdeni podle troubeni zezadu. 8-)
A libilo se mi parkovani ve dvojstupech a v pripade vhodne mezery i kolmeho mezi ostatni auta.
Taky mopedy a motorky tam jezdí po vzoru kde je mezera, tam se vecpu.
Viděl jsem tam parkovat borce, který po zaparkování měl před a za autem mezeru mezi dalšími vozidly asi 15 cm na každé straně. Pro mě neskutečné.
15 cm? Takze neco jako treba na Barrandove.
Ja vzpominam, jak v dvojstupem parkovani byla mezera na auto kolmo. Dve auta se tam pokusila zajet a lidi se pak nedostali pryc. Lidi na zahradce kavarny se vesele bavili. Tak jsem tam zajel, vycouval, vystoupili jsme, zamkli a auto tam zastouchli rucne. Sklidili jsme potlesk. Tohle tam asi neznali. 8-D
S tímhle a tolerancí naprosto souhlasím.
Já tě nechtěl chytat za slovo (ani začít takovýhle flame :), jen jsem chtěl ukázat, že mechanismus jak "tolerovat" neškodné věci a zároveň nemuset rozlišovat podle jízdního prostředku v českém právním systému je, jen s tou aplikací v praxi to víc než skřípe.
K poslední větě: Přesně na to jsem reagoval. Ono to tak prostě je. Když stejný přestupek udělá cyklista, není to totéž,jako když ho udělá řidič auta. Neříkám, že jeden může a druhý ne, ale že hodnocení zdánlivě stejného přestupku nemůže být stejné - právě kvůli odlišné míře jeho nebezpečnosti.
když cyklista projede na červenou a auto ze směru se zelenou při vyhýbání se dostane smyk a přejede někoho na chodníku a zabije ho...
když auto projede na červenou a auto ze směru se zelenou při vyhýbání se dostane smyk a přejede někoho na chodníku a zabije ho....
PAK HODNOCENÍ PŘESTUPKU CYKLISTY A ŘIDIČE AUTA, KTEŘÍ PROJELI NA ČERVENOU NEMŮŽE BÝT STEJNÉ ?
To nemyslíš vážně !
Lépe řečeno to jsi se zbláznil ?
Asi se neshodneme, ale stejně si neodpustím ještě reakci.
Pokud budu chtít to člověče nezlob se hrát za účelem pobavit se, tak klidně tomu, kdo prohrává povolím tah "proti pravidlům", pokud to přispěje k tomu, že se budou všichni spokojenější. Malé děti jsou v tomhle naprosto dokonalé, umí si při hře pravidla průběžně měnit a většinou k všeobecné spokojenosti, protože pravidla jsou jen prostředkem, ne cílem. A stejně by to podle mě mělo platit i ve společnosti. Jediný problém je, že čím abstraktnější cíl, tím hůř se posuzuje, takže kvůli sporům to končí u tisíců konkrétních paragrafů, které se pak berou jako hlavní prvek. Ale ač neumím navrhnout jak získat lepší funkční systém, nepovažuji to ani náhodou za optimální.
Na to bych odpověděl jediné - ano, můžeš cokoliv tě napadne. Jen bys měl být připraven na to, že za své jednání poneseš důsledky.
Ano, ale to nesouvisí s paragrafy. Důsledky svého chování přeci neseš vždycky!
To je právě ta mýlka.
Pokud tě někdo sestřelí při průjedu na červenou a ty mu sklem proletíš do auta tak si neseš důsledky pouze ty ?
Mě právě dráždí výkřiky do tmy, dělám to podle svého rozumu, papírové paragrafy jsou jen papírové paragrafy, silniční zákon nepostihuje poruchu semafóru a proto lze jezdit na červenou protože jen já si ponesu důsledky...
To platí když to loupneš do příkopy a rozbiješ si šišku a leží na jipce nebo pak slintáš v LDN a jsi úplně sám...
Jinak s tebou nese důsledky tvoje rodina, tvoje děti, žena , rodiče ....., nese je s tebou účastník nehody, který sestřelil právního experta na smysluplné červené, přednosti v jízdě atd
Dokonce ani v tom případě to neplatí, protože to s tebou nesem všichni skrze povinné zdravotní pojištění. Je to cynické, ale je to tak.
cynické ale výstižné..
Proto mě vždycky bere čert když někdo tvrdí, že cyklista je prakticky sebedůsledkový účastník provozu..-...
Na mě (jako na cyklistu nebo chodce) funguje něco jiného: představím si sebe večer poté, co jsem, i bez vlastního zavinění, usmrtil autem cyklistu nebo chodce. Na co bych myslel, jak by se mi to vracelo, jak by se mi usínalo, co by s mým životem bylo dál... No, a ta hrůza mě odradí od zbytečnýho hazardu i tam, kde bych jinak třeba zariskoval.
Není to mýlka. Ano, nedodržování či dodržování předpisů může být a bývá polehčující či přitěžující okolnost. Ale ty bys měl v rámci možností jezdit tak, abys byl schopný zareagovat na chyby ostatních. Zdaleka ne každá chyba je zlý úmysl. A zdaleka ne každé chybě předchází porušení nějakého paragrafu.
Nejde říct, že dodržení předpisu je automatické pardon. Pokud někdo zůstane stát uprostřed křižovatky, nemůžu ho přece sestřelit s tím, že tam nemá co dělat.
Promiň, ale krom toho, že někoho stojícího v křižovatce nesestřelím, protože je to morální pravidlo, tak mám i zákonnou povinnost ho nesestřelit, neboť :
§ 4
Povinnosti účastníka provozu na pozemních komunikacích
Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen
a) chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní, aby nepoškozoval životní prostředí ani neohrožoval život zvířat, své chování je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace,1) povětrnostním podmínkám, situaci v provozu na pozemních komunikacích, svým schopnostem a svému zdravotnímu stavu,
Jasně, o tom vím. To ale jen říká, že do důsledku vzato nelze být účastníkem nehody a neporušit písmenko a), tudíž i kvůli tomu máš nějakou zodpovědnost vždycky a ne jen tehdy, když porušíš barvu na semaforu.
Víš co, já mám pocit, že všichni říkáme to samé:-))
Jako účastník provozu máš svůj podíl zodpovědnosti vžycky, nejen, když porušíš barvu na semaforu, ale také tehdy, když bezdůvodně porušíš barvu na semaforu.
Může to tak být?
Já se vlastně ani hádat nechci. To ty inetové diskuze ... :)
Ale jinak souhlas. Můj odpor proti doslovným pravidlům je kupodivu schovaný asi právě v té zodpovědnosti. Protože pokud přijmu, že se musím chovat přesně podle pravidel popisujících každý detail, tak pak by zodpovědnost měl mít ten, kdo napsal pravidla a ne ten, kdo v nich nemá žádnou volnost. A to jak ideologicky tak prakticky nechci. Takže mi nezbývá, než "propagovat" volnější aplikaci pravidel, protože to je jediný způsob jak přenést (oprávněně) zodpovědnost od autora pravidel ke konkrétnímu člověku na silnici (anebo i jinde).
Taky se nechci hádat:-))
A taky mi jde o odpovědnost. Bohužel, odpovědnost si každý v konkrétní situaci představuje po svém. Proto ta pravidla. Jsou situace, kdy je "důvodně" smíš, dokonce musíš porušit. To je myslím jasné.
Ale porušení typu profrčím křižovatkou na červenou, však o nic nejde, je porušení bezdůvodné a zbytečné, možná tím nikoho neohrozím, ale zdržím sa maximálně pár vteřin, tak k čemu to je dobré:-))
Silniční pravidla, dle mého soudu, nejsou věc ideologická.
Mimochodem, zajímalo by mě, co budeš dělat, až budeš někdy stát na výjezdu z parkoviště, kde je semafor, ale "uhnila" indukční smyčka, která má rozsvítit zelenou. Zavoláš na 158, ať ti tam pošlou policajta, aby zamával rukama místo semaforu, a do té doby budeš čekat na místě? Nebo necháš auto na parkovišti a půjdeš pěšky? Nebo snad budeš ten pirát, co porušuje pravidla? :-)
Jasna porucha zarizeni se po nejake dobe pozna, to je vyjimecna situace.
Nojo, jenže o poruše zařízení zákon nikdo nemluví (krajní nouze takováhle situace bude těžko, "papírově" legálních řešení má dost). Prostě je to stejná otázka materiálního aspektu jako jakékoliv jiné "papírové" porušení pravidel. Pokud akceptuješ, že je řidič schopný projet křižovatkou v případě poruchy signalizace tak, aby nikoho neohrozil a neomezil, tak přeci musíš uznat, že ta porucha v tom není vůbec potřebnou podmínkou -- auta ve směru, kde je zelená o poruše nevědí.
Jednou měsíčně jezdím v noci přes křižovatku, která má z mého směru stabilně nastavenou červenou a zelená je podmíněna přejetím indukční smyčky. Ještě se mi ji nepodařilo přejet tak, aby mě na kole detekovala. ;-) Jednou, když jsem měl hravou náladu, jsem přes tu smyčku přejel několikrát z různých směrů a nic. Pokud nevidím, že mi přijede ze správného směru auto, které by mi "dalo" zelenou, tak projedu červenou, dojedu na hranu křižovatky, čučím na obě strany a ve vhodnou chvíli to tam říznu. Přestupek jako vyšitý, ale lepší řešení nemám. ;-)
Mohu se zeptat, která je to křižovatka?
Jedna taková pověstná je tady, někdy v noci nepobere ani auto. Přiznám se, že tam to prostě občas po deseti minutách čekání projedu.
50.049003,14.352735
http://www.tsk-praha.cz/static/index.html
Portál TSK Praha, ouško hlášení poruch:-))
Tady: http://www.mapy.cz/s/3QJt Konkrétně nájezd z ulice Za Strašnickou vozovnou.
Takovouhle poruchu jsem nekolikrat volal na 112. Na krizovatce K Barrandovu a Lamacova se semafor obcas kousal. Na cervenou tam projizdely (krizem na tu hlavni) dokonce i autobusy MHD. A po hlavni frcela auta kazdou chvili i vic jak 70.
Prisel jsem na reseni - vystoupit a stisknout tlacitko pro chodce.
Promiň, ale Újezďák psal, že zelená padla 20 vteřin, poté co, kolař opustil křižovatku.
20 VTEŘIN!!!
Já jsem včera stál u O2 arény na červené, pěkně v pruhu pro kola klidně jsem mohl jet, není to křížení jen odbočovák a přechod... a stejně jsem stál... prostě vyhodnotil jsem to tak, že mě těch pár vteřin nezabije, ale jednou mě může doběhnout právě takové "vyhodnocené riziko" a někdo mě sestřelí a bude mít kvůli mě špatný spaní...
Ale však, můj komentář nebyl přímou reakcí na prasárnu popisovanou tebou na začátku, ale na reakci ve stylu, že někdo smí a někdo nesmí.
Já taky na místě, kde se mi to nelíbí klidně počkám, ale vadí mi přístup dávající do rovnosti slušné chování v provozu a papírové dodržování paragrafů pravidel. Tím neobhajuju nebezpečné a neslušné chování, naopak mi silně vadí agresivní chování ve stylu "já jedu podle předpisů a na vše ostatní kašlu", které je vidět nepěkně často.
Takže ty jsi z těch co na mě troubí když na 30ce jedu 30 , nepředjíždím traktor na dvojité plné nebo si ťukají na čelo když jedu po Jižní spojce 80 a před lanovým mostem zpomalím na maximální povolenou rychlost ?
Nebo když se snažím zipovat ?
Lidi, kteří jezdí podle předpisů nejsou agresoři, agresoři jsou lidé, kteří si předpisy kroutí podle sebe a v tom s tebou souhlasím na ostatní kašlou.
Pro mě je třeba debil i člověk, který nedává blinkry " protože za ním nic nejede"...
Ne netroubím na nikoho, protože považuji klakson v autě za zařízení sloužící k upozornění na nebezpečí, a ne za nástroj k snižování frustrace. To jen na okraj. :)
Pokud někdo jede třicet, má k tomu zjevně důvod, ať už je to na "třicítce" nebo na dálnici (a skutečně nemám potřebu řešit, jestli je to kvůli značce, křehkému nákladu, anebo rozbitému motoru, natož si ťukat na čelo :)). Co bych získal tím, že ho budu znervózňovat? Maximálně zvýším nebezpečí nehody, tedy je to přímo proti SMYSLU zákona (bez ohledu na (ne)existenci správného paragrafu o troubení). Pokud budu chtít jet rychleji, předjedu ho na vhodném místě. Pokud budu já potřebovat jet pomaleji, než je pro většinu dalších vozidel v daném místě vhodné, tak naopak dle možností uhnu ke kraji, třeba i zastavím, a nebudu si hrát na to, že není paragraf, podle kterého bych "musel". (A udělám to i když pojedu maximální "povolenou" rychlostí, a někdo zjevně bude chtít jet rychleji, samozřejmě s rozumným kompromisem nezdržování ani sebe ani ostatních.)
Zip je opět nesmyslný protiargument. Smyslem zipování je zvýšit kapacitu silnice, tedy to, co je cílem všech normálních zúčastněných. A stejnětak budu pouštět do kolony auta z vedlejší, i když tohle už třeba ten paragraf o zipování vůbec nepokrývá.
takže ty jsi nenapsal :
naopak mi silně vadí agresivní chování ve stylu "já jedu podle předpisů a na vše ostatní kašlu", které je vidět nepěkně často.
co si tím teda chtěl říci ???????
Ja si to predstavit dokazu. Treba to obsahuje netoleranci k chybam druhych, kterou pozna v aute kazdy zacatecnik, kdyz na nej ostatni troubi a problikavaji ho, nepousteni aut z vedlejsi do preplnene hlavni, nenechavani mista vpravo pro cyklisty, jelikoz to neni povinne a tak.
Ahá to mě prostě nenapadlo, protože tak nejezdím, ale v Česku jsem poměrně často terčem v situaci, kdy jedu podle předpisů nebo podle situace ještě níž než předpis povoluje...
Koukám, že mě Lucie předběhla. :) To, co píšeš je ale také ono. Jedeš o něco pomaleji, než je na značce (z libovolného důvodu) a důsledný jezdič podle předpisů má pocit, že má právo tě jakkoliv předjet, nalepit se na zadek atd., protože tady se může víc.
OK, zkusím nadhodit pár příkladů: Neochota pomoct řešit chyby ostatních řidičů (naprostá většina takových chyb není žádná agresivita, ale prosté nezvládnutí odhadu a nezkušenost), když dotyčný sám podle svého názoru nic neporušil (např. neochota zpomalit z povolené rychlosti, když někdo neodhadl předjíždění -- a je mi upřímně jedno, že někdo z předjíždějících může být třeba "vyčůránek", co na to spoléhá). Ježdění "číslo na tachometru = číslo na značce" bez ohledu na okolnosti (vadí mi to většinou v případě, že je to neadekvátně vysoká rychlost, viz příspěvek vedle). Dupnutí na brzdu bez ohledu na provoz za sebou a skutečnou potřebu. Ohrožování chodců, co stojí na "cyklistické půlce" chodníku, abych se vrátil k cyklistům. atd, atd ...
Ono by se to většinou dalo shrnout do něčeho jako nedostatek empatie a neodhadnutí situace, já naprosto chápu, že každý dělá chyby, já jich koneckonců jak na kole, tak v autě taky udělal hafo, ale příliš často se setkávám s názorem zhruba ve smyslu "já jezdním podle předpisů (myšleno značek a tak :), takže jsem dobrý řidič", případně dokonce "za posledních x let jsem nedostal pokutu, takže jsem dobrý řidič", což mě mírně či více štve, hlavně proto, že dotyční pak často mají pocit, že nedělají vůbec nic špatně.
Tím samozřejmě NEŘÍKÁM, že každý, kdo se snaží dodržovat přesně znění předpisů jezdí nebezpečně nebo neslušně, to vůbec ne! Mě prostě jen vadí argumentace předpisy jako generální pardon pro všechno.
A ještě jednu real-life drobnost k tomu, kdo je či není agresor. V Praze je spousta ulic kde není jiné omezení rychlosti než globální padesátka a jsou tam po straně (nebo dokonce po obou obou stranách) souvisle zaparkovaná auta a zbytek silnice má tak tři metry šířky. Měl jsem tu "čest" jet jako spolujezdec s řidičem, který v takovém místě "dodržoval" předpisovou padesátku. V porovnáním s tím, ať si na okruhu jezdí kdo chce třeba 150 ... :(
Jasně, můžeš říct, že je v pravidlech i obecné ustanovení o přizpůsobení okolnostem, ale to se už právě posunuješ od konkrétních předpisů k obecnému smyslu.
takže tobě vadilo, že tě okradl o čas ?
Nebo co ti vadilo na tom, že jel 50kou na 50tce ?
Nebo se ti zdálo, že jel moc rychle ?
Obecně maximální rychlost je tom že je maximální, někde je ustanovená minimální nebo doporučená.
Člověk který na 50 kde by se mělo podle situace jet spíš 30 je agresor, ale to z tvých předchozích vyjádření neplyne....
Uf, asi se nezvládám vyjádřit, promiň. On právě jel těch 50, což bylo vzhledem k výhledu naprosto neadekvátně rychlé (tím, že jsem neřídil jsme měl jedinečnou možnost vidět, jak to v reálu vypadá, jinak by mě nikdy nenapadlo tak jet). Jenže "je to podle značky" a s tím se nehne ani heverem ... :(
Proč to z mých vyjádření neplyne? Já říkám, že by se mělo jezdit tak, abych ostatní i sebe co nejméně ohrožoval a omezoval (často to jde proti sobě, takže je třeba najít vhodný kompromis rychlosti přepravy a nebezpečí). Značky a předpisy by měly být pomocí, jak toho dosáhnout. Jenže ten, kdo napsal předpis nebo umístil značku není žádný dokonalý bůh, ale obyčejný úředník, který v lepším případě drží v ruce jakous statistiku, v horším má jen pocit že by se mělo něco udělat.
s tím souhlas prostě moje nepochopení,myslel jsem, že ty jsi argumentoval lidmi kteří jedou podle předpisů " protože jim dávají právo jet maximální rychlostí" i když okolnosti jsou proti a já měl dojem, že ti vadí lidi, kteří berou předpisy jako omezení kam až smějí dojít za dobrých okolností .
Tak omluva za flame
Bez problémů, netřeba omlouvat, stejně jsem to tu přiživoval hlavně já. :) A jsem rád za názory.
On je problém asi v tom, že obhajuju situace, které sám ani nemám v plánu prakticky využít. Ale tím, že je apriori nezavrhnu, si nechávám prostor pro uvažování, posouzení situace a z toho plynoucí zodpovědnost.
Mě by se čistě subjektivně po silnici jezdilo dost blbě (ať už na kole anebo v autě) s přístupem že to, či ono dělám proto, že je na to paragraf. Radši se chovám tak, abych ostatním nepřekážel, třeba je potěšil, pokud to jde, a tak podobně. Víceméně kromě základní dohody kdo má přednost, která je pro plynulost provozu nenahraditelná (samozřejmě pouze pokud je v daném místě víc než jeden účastník provozu, když už se řešily ty semafory), se dá prakticky na všechna ostatní pravidla a značky dívat pohledem "tohle si tady někdo přeje", případně "před něčím mě varuje".
Ve vnějších projevech se ty přístupy skoro neliší, ale ten vnitřní přístup na bázi dohody s okolím je prostě mnohem lepší než dodržování protože zákon. Jen to kazí plošná a často nesmyslná omezení a jejich stejnětak plošné a mechanické vymáhání. Pak se ten respekt, porozumění a odpovědnost vytrácí a redukuje na mechanické plnění řádek programu (zákona).
Ps: vím, že je to od původního příspěvku už hodně mimo, a že s ním vlastně tímhle ani nepolemizuji.
Mě třeba vadí ti řidiči, kteří jedou 90 mimo obec a přesně v momentě, kdy míjejí ceduli obec, nebo těsně před ní, dupnou na brzdu a zpomalí na 50.
Normální podle mě je je tak, že když vídím před sebou ceduli obec, tak sundám nohu z plynu, postupně zpomalím blízko k 50tce a ev za cedulí dobrzdím ten rozdíl.
Za takovým člověkem jet je o život, protože když do najednou zadupne tak je to o rozbití si huby o přední sklo.
To je sice pravda, taky se snažím zpomalovat plynule, ale upřímně: co ti brání udělat totéž bez ohledu na to, co vyvádí ten řidič před tebou? S výjimkou řídkých případů, kdy je to tirák a ty přes něj nevidíš ceduli ani vesnici, jej přece nemusíš následovat devadesátkou a u cedule si rozbíjet hubu o sklo...
OK beru. Tu hubu o sklo si rozbijim proto, ze ten dotycnej bud zabrzdi pred ceduli, nebo proto, ze si rikam, hm ten to prohnoji pres vesnici 90, a i kdyz zpomaluju stylem sundam nohu z plynu, v momente, kdy on to zadupne, musim dupat taky.
Nojo ale stejne musis byt tak daleko, abys pocital se zadupnutim brzdy u auta pred Tebou, treba kdyz mu do silnice vbehne kocka. Kdyz mam sporivou naladu, tak se snazim sundat nohu z plynu tak, abych na znacce zacatku obce projizdela tak kolem 60 km/h aniz bych brzdila a je mozne, ze tim naopak stvu spechajici ridice, co to zadupnou az na znacce. :-) Me stvou spis ridici, co se mi nasackujou do me bezpecne vzdalenosti od auta prede mnou, protoze bezna vzdalenost udrzovana u nas je podle me uz prilis kratka na bezpecne zastaveni.
Já jsem nepsal, že je to správně, ale že to nelze odsuzovat šmahem. Když to udělá chodec, mávneme nad tím rukou - občas to děláme prakticky všichni. Když se něčeho takového dopustí cyklista, už tu máme zdvižený varovný prst. Pochopitelně, protože jeho rychlost je vyšší a na rozdíl od chodce jede po vozovce. Někdo v té souvislosti mluví o sebevrahovi atd. Když se něčeho podobného dopustí řidič, mluvíme už o totální bezohlednosti a div ne o vrazích.
Ano, v očích zákona se všichni dopouštějí prakticky totožného přestupku, ale dvojí či trojí metr je na místě kvůli odlišné míře nebezpečnosti pro ostatní. Skutečným "dobytkem" se stává člověk až od určité míry nebezpečnosti jeho chování pro ostatní účastníky provozu.
Jen pro srovnání: Když vjede do zákazu vjezdu cyklista, nejspíš to taky budeš posuzovat jinak, než když tam vjede auto.
Fuj je to, Ešus, žádné v principu stejné chování!
A jak ty víš, jako cyklista, že v těch autech, která poslušně stojí a čekají na zelenou, žádné děcko, kterému dáváš špatný příklad není?
Tohle už jsem viděla několikrát, kdy cyklista vjede do křižovatky na zcela regulérní červenou. Jakýpak flastr za to dostane řidič motorového vozidla, víš?
Werich v jedný svý knížce píše, jak ho v USA zastavil policajt kvůli křižovatce, projetý na červenou. W. mu začal vysvětlovat, že daleké okolí křižovatky bylo bez provozu, proto projel. Policajt kontroval červenou a tu mu W. uved, že semafor nemá rozum, kterej má naštěstí on. Policajt to kupodivu uznal.
Není to stejné ...
Je to velká křižovatka a aut tam bylo hodně navíc je to křížění víceproudých silnic....
Podle mě to bylo úplně úmyslné rozhodnutí tam vjet, žádné špatné vyhodnocení...
O.K. Příspěvek, na který reaguješ, hned několikrát obsahuje můj nesouhlas s takovým chováním. A o tom, že by vjezd cyklisty byl neúmyslný, jsem taky nic nepsal. Jen tento nesporný přestupek cyklisty hodnotím mírněji než u řidiče auta.
a to právě nemůžeš, protože je úplně jedno co přinutí ostatní účastníky ke změně směru.
Jestli je to člověk na invalidním vozíku, koloběžce, kole nebo holka na skůtru, řidič miniautobusu plného dětí nebo ferari poslední model řízené panem Řepkou.
Pokud někdo z nich zaviní nehodu při které vozidlo z jiného směru se zelenou narazí do někoho jiného tak je vina stejná a nelze hodnotit menší vinu cyklisty nebo motorkáře či invalidy protože porušil předpis naprosto stejně !
Himbaj já se tady zase po dvou letech hádám pravděpodobně se stejnou osobou o stejnou věc...
Tak to mě vytočilo... to jsou úplně stejný argumenty, že mě to nedocvaklo....
Tak si rikam, ze vlastne by pak mel byt pohyb na cervenou stejne hodnocen i u chodcu, protoze taky mohou nejakeho ridice vyvest z konceptu. Nebo to tak hodnotis jen u vozidel?
Sam si to nedokazu tak uplne prebrat.
Pokud někoho ohrozíš, je to špatně bez ohledu na typ vozidla anebo neexistenci vozidla. Na druhou stranu, oni většinou lidi přechází na červenou v případě, kdy je místo a auta tím nijak neomezují (řidič kvůli nim nemusí změnit směr ani rychlost jízdy :).
S potenciálním nebezpečím je problém v tom, že se špatně posuzuje, a to nejen u chodců. Pokud nezvládnu řízení auta, dostanu smyk a skončím v příkopu, dostanu za to pokutu i když jsem jinak žádné pravidlo přímo neporušil. Pokud ten stejný smyk vyberu (třeba díky o něco širší silnici), neporušil jsem vlastně nic, i když jediným rozdílem je (víceméně náhodný) následek. (Což je principiální a neříkám že špatné, jinak bys musel každého, kdo vezme do ruky šutr potrestat za rozbití okna -- co kdyby mu shodou náhod vyklouzl a ... stát se to přeci může. :))
No prave. A je to spravedlive? Nemam v tom jasno.
To, že pokud svojí činností způsobím škodu, ponesu za to následky, je podle mě spravedlivé, bez ohledu na to, jestli stovky jiných lidí za jiných okolností udělali "to samé" a nic se nestalo. Koneckonců pokud je následkem vlastní poškození zdraví, tak se mu mohu těžko vyhnout i kdyby se mi to nelíbilo. Prostě náhoda k životu patří a je nesmysl kvůli "kdyby" všechno předem pro jistotu zakazovat. A ačkoliv se na tom asi s dost lidmi tady neshodnu, mám pocit, že větší množství zákazů nevede k zodpovědnějšímu chování a menším negativním následkům. (Ale je to samozřejmě můj subjektivní pocit, těžko to nějak doložit.)
Pokuta za způsobenou nehodu mi přijde spíš "divná", než nespravedlivá. Raději bych to viděl formulované jako spoluúčast na odstranění škod.
Tak na okraj -- na druhou stranu, nějaké všeobecně nárokovatelné "státní pojištění odpovědnosti za škodu" obdobné dalším sociálním službám by mi přišlo jako zajímavý nápad -- samozřejmě s pořádnou citelnou "spoluúčastí", ale ne likvidační. To by možná nespravedlnost blbé náhody podstatně eliminovalo, protože v někdo, kdo má dostatečnou smůlu, způsobit škodu ve výši pro něj nepředstavitelné, aniž by jednal nějak moc nezodpovědně.
Podle mne je nerespektování světelné signalizace přestupek vždy. Znám chodce, kteří za přecházení na červenou dostali pokutu.
Míra nebezpečnosti takového jednání je pak ohodnocena výší trestu.
Řidič - 5 bodů, pokuta začíná na hranici 2500 Kč a v případě opakovaného přestupku dočasný zákaz řízení.
Cyklista - pravda nevím, ale asi maximálně těch 2500Kč.
Chodec - no moje známá na přechodu dostala 100Kč, což bez reptání zaplatila.
Cyklista (=řidič nemotorového vozidla) může dostat stejnou "nálož" jako řidič motorového vozidla, kromě přidělení bodů. Akorát teda nevím, jak by zařídili ten zákaz řízení... :)
Ano, může.
Pořád je ale postih menší než u automobilisty.
Budiž, je to tak v pořádku, ale zároveň není na místě si stěžovat nebo nějak omlouvat jízdu cyklistů na červenou.
Když pro nic jiného, tak proto, aby jsme ukázali, že na tu silnici právem patříme a že si uvědomujeme, že nám z toho plynou i nějaké povinnosti.
Není, viz flame výše a zákon o přestupcích:
(1) Přestupkem je zaviněné jednání, které porušuje nebo ohrožuje zájem společnosti a je za přestupek výslovně označeno v tomto nebo jiném zákoně, nejde-li o jiný správní delikt postižitelný podle zvláštních právních předpisů anebo o trestný čin.
Tj. musí být nutně splněny všechny podmínky (doporučuji k pozornosti hlavně ten zájem společnosti). Jiná věc je, že policie si to ráda zkracuje na "je za přestupek výslovně označen ..." a o zbytku taktně pomlčí (navíc zaplacením blokové pokuty neodvolatelně uznáváš, že šlo o přestupek), a chování úředníků ve správním řízení, případně pak soudu je naprosto nepředvídatelné. Nicméně tvrzení, že jde o přestupek vždy skutečně pravdivé není. Více příspěvky výše, už to znovu začínat nechci. :)
Dát se najít rozhodnutí nejvyššího správního soudu (nebo nějaké podobné instituce) ve smyslu: argument "zájmem společnosti je aby byly dodržovány zákony" je neplatný a nejde jím zdůvodňovat, že se jedná o přestupek. Bohužel i tak je to o tom, jak se kdo z úředníků vyspí a většina lidí radši obětuje stokorunu, než aby někde naháněla obálky a tahala se po úřadech (na což samozřejmě chrániči sází, neboť pokuta uložená orgánem obce je příjmem obce, a to se počítá, bohužel :( ).
Toto je častý "argument" citovatelů Zákona o přestupcích - ohánění se "přestupkem výslovně označeným". A co podívat se na citované "zvláštní právní předpisy"? Neobjeví se tam náhodou také Zákon o provozu na pozemních komunikacích?
Nechápu. Správní delikt pokud vím chtějí udělat jen z několika automatických měření namířených proti autům, aby se "pohodlněji" vybíraly pokuty. Právě proto, že správní delikt není přestupek a tudíž se úřad nemusí "obtěžovat" některými věcmi u přestupků nutnými.
Ale to s mým příspěvkem nesouvisí. Já psal o tom, že aby byl přestupek přestupkem, musí škodit společnosti. Což spousta věcí, za které strážníci rádi pokutují moc nesplňuje (jasně, je to věc názoru, ale troufám si tvrdit, že nenajdeš moc lidí, kteří budou považovat jízdu na kole po široko daleko prázdném chodníku za společensky nebezpečnou).
Lanna napsala "...nerespektování světelné signalizace je vždy přestupkem...". Ty reaguješ "..není, viz flame výše...." a odvoláváš se na zákon o přestupcích. A navíc uvádíš to, že policie si ráda výklad zkracuje na "..je za přestupek výslovně označeno..".
Dle mého názoru (a nejen v tomto případě) lze teoretizovat o tom, co je přestupek, co je správní delikt, co je nebezpečné..etc..., ovšem vycházím z toho, že siláctví není na místě. Ať v písemné nebo elektronické podobě sleduji mnohá vyjádření, která by mnozí v praxi neuplatňovala. Četl jsem zde i výroky typu "poslal bych policajta do prdele, když nezná zákony", ovšem praxe je jiná a i pisatelé si v koutku duše musí připustit, že si honí triko.
Pokud si myslíš, že nemám pravdu, máš jednu možnost - běž a před policií přejdi na červenou přechod a potom s nimi diskutuj o zákonu o přestupcích, o společenské nebezpečnosti, o správním deliktu a že v blízkosti nebyl žádný další účastník provozu. To je pro mě realita a ostatní považuji za písemná cvičení.
To jsou ale dvě dost odlišné věci. Netvrdím, že se půjdu s radostí hádat s policajty, na úřad a tak. Ne, nebaví mě to ani náhodou, naopak mě to s***. Navíc na tom ztratím přinejmenším čas. Ve výsledku většinou víc než kolik je pokuta. Policajt neztratí nic, nemá prakticky žádnou odpovědnost za své jednání. V takovémhle nepoměru není divu, že do sporu jdou jen ti, které to baví samo o sobě. (Popravdě, jestli není městská policie a pokuty střet zájmů, tak už nevím co jiného je ...)
Ale to přeci sakra není argument, abych to považoval za správný stav. Stejně tak jsou spousty jiných zákonů a předpisů, které úřady arogantně nedodržují. Taky proto nejdu sepisovat trestní oznámení, protože by to téměř jistě nevedlo k ničemu jinému než problémům pro mě osobně.
Ale i tak přeci můžu alespoň zkoušet hnout "veřejným míněním" minimálně do té míry, aby měli lidi povědomí o tom, jak skutečně zní platné zákony. Už třeba jen pro ten subjektivní pocit, že mě možná nebudou považovat za takového zločince, když odmítám slepě dodržovat literu zákona. :) A třeba se časem změní i něco dalšího.
Triko si nehoním, prostě mě to "jen" s***, obzvlášť právě ta bezmocnost ... takže jsem vlastně v tomhle tématu úplně správně.
Tak jsem sem jen tak nakouknul a maličko asi nechápu, o co konkrétně ti jde ? Pochopil jsem asi správně, že porovnáváš stupeň nebezpečnosti přestupku a jeho ohodnocení.
Dál mi z toho ale taky plyne to, že bys chtěl, aby bylo v podstatě na úvaze každého, jestli je vhodné (podle jeho dojmu) dodržet červenou, nebo jet (jít). - Sleduješ, kolik malérů se úděje i při relativně velkém dodržování tohodle zákona ? A kolik i fatálních malérů se stane tehdy, kdy si dotyčný myslel, že tam nic nejede a že to stihne přeběhnout, nebo přejet ? Dovedeš si představit tu Hanoi (zvlášť u nás, v Česku), kdyby se tomu dala volnost ? :-)))
Mimochodem, rozumný policajt (a zatím jsem se většinou s rozumnými setkal) dává pokutu podle té nebezpečnosti. Poku tam široko daleko nic nepojede, třeba jen napomene, pokud sotva uskočíš, i litr napaří.
Ty někdy nesmyslný červený sice občas otravují, ale jak už tu někdo psal, je to spíš na podnět k řešení, než na nějakou falešnou anarchii. Předpisy mají svůj smysl a v tomhle hustém provozu dost zásadní.
Já jsem začal mírněním tvrzení, že je všechno přestupek, odkazem na platný zákon a že tolerování chování proti paragrafu nemusí být vždycky "nelegální".
Co se mého osobního(!) názoru týká, mám pocit, že to přemíra doslovně vynucovaných příkazů neřeší, občas naopak škodí, protože demotivuje od vlastního přemýšlení, soustředění se na skutečně nebezpečné věci, a často i od slušnosti. (Lidi nasraní z nesmyslných omezení, která je někdo nutí bezhlavě dodržovat, si mají sklony svou nasranost vybíjet jinde.) A naopak, odhodlaného blba většinou nezastaví jakkoliv přesný předpis. Mám pocit, že většina malérů je z vzájemné netolerance, nepozornosti, únavy, dělání blbostí a podobně, což s podrobnými předpisy v pravidlech moc nesouvisí (akorát do statistik se musí dát nějaký zaškatulkovaný důvod).
Pokud jsi potkal jen rozumné policajty, tak jen dobře. Mně přišlo, že obzvláště v nedávné době, jsem se nejednou setkal s dost nepříjemným chováním. (Mimochodem, (opět můj názor), k přecházení prázdné silnice nepovažuji ani napomenutí za správné, nicméně v podobných situacích jsem nikdy neměl problém se s policisty slušně dohodnout co konkrétně říkají pravidla k vcelku oboustranné spokojenosti; horší jsou ti, co rovnou jdou s tím, že musí nasbírat příspěvky na provoz města.)
No jo, je potřeba rozlišovat opravdovou Polici od té městské parodie. S tím mám také zkušenosti, když nemohli pochopit, že v T křižovatce opravdu mohu parkovat. No a když jsem jim řekl, že teda zavolám skutečnou policii, málem mě zakousli :-)
Jinak ale tyhle úvahy jsou fakt vcelku k hofnu. Jednou se někde (a nejen u nás) usneslo, že se prostě na červenou nechodí, ani nejezdí a že nedodržení je přestupek. Mám zato, že mezi haldou třebas nelogických a mnohdy nesmyslných zákazů a příkazů je tenhle ještě ten z nejlogičtějších a nejsmysluplnějších...
A pokud by byť jen každý, koho policista obviní z přestupku prostě řekl "dobrá, tak mi prosím objasněte, jak jsem porušil zájem společnosti". Policajt vymyslí výmluvu, ale i tak se nad tím třeba trochu zamyslí, a když to uslyší znovu a znovu, třeba to s ním hne. Třeba ne, a jsem optimista, ale co už. :)
Mimochodem, potkal jsem v ČR jak policisty, co se chovali velmi slušně a korektně, stejně tak jako takové, ze kterých arogance koukala na všechny strany. V první skupině většinou řešili smysluplné věci, v druhé vybírali příspěvky pro městský rozpočet ...
Mě dneska pozlobil jeden řidič.
Jedu po hlavní a vjíždím do křižovatky. Z pravé strany stojí auto a čeká až přejedu. Zleva se přihnal jeden ometák a málem mě natlačil do toho stojícího auta. Kdybych nepřibrzdil, tak jsem v něm. Nestává se mi to často, a už vůbec ne na prázdné a přehledné křižovatce. Nakonec mu musím ale poděkovat, že zvýšil moji slábnoucí ostražitost.
Poslyšte, platí ještě takové to pravidlo, že vozidlo odbočující doleva dává přednost protijedoucím vozidlům? Někdy mám pocit, že ho asi zrušili. Klasická situace - křižovatka hlavní s vedlejší, já na vedlejší přejíždím hlavní rovně, z protisměru auto vyjíždí z vedlejší doleva na hlavní. Na hlavní se udělá mezera v provozu, já se rozjedu, on se rozjede a ohne to přímo do mne. Naštěstí to zadupnul a já jsem hodil vlnu, takže jsme se asi o půl metru minuli ale přece jenom...
Ja si v takovych situacich reknu "debila ja mam prednost" a hned je mi lip. :-) Samozrejme jsi mel prednost.
Já dokonce zažil, že ten "odbočující" řval na toho (resp. ji), co jel(a) rovně, aby se vrátil(a) do autoškoly. Tak jsem (z chodníku) zařval já na něho, že vrátit by se měl on, protože paní měla přednost. Ale fakt je, že mne trochu znejistěl a raději jsem se pak ještě kohosi ptal... :)
My máme u nás kolem baráku několik neznačených malých křižovatek.
Jednou se mi stalo, že mě nějaký asi 25-letý mladík závodnickým stylem natlačil na obrubník, až jsem přišla o poklici. Byla bych to nechala být, kdyby ten kluk nezastavil a nezačal na mě řvát něco o krávách. Tak jsem teda z toho auta vylezla, vyhnala z auta i jeho a prošli jsme spolu všechny rohy té křižovatky, kde samozřejmě žádná značka není.
Až pak si hoch vzpomněl, že v autoškole měli taky něco o pravidlu pravé ruky.
Stává se mi to prakticky denně. Spíš mi připadá, že si řidiči myslí, že toto pravidlo neplatí pro cyklisty.
Nahodou mne se v Praze malokdy stane, ze kdyz jedu na kole, cpou se mi auta do cesty, kde nemaji. Naopak se mi stava, ze mi davaji prednost, i kdyz nemuseji.
Prekvapuje mne chovani aut na prejezdech pro cyklisty. Co ja vim, cyklista prednost nema. Ale i kdyby mel, neprijde mi rozumne zamaznout na flrku osobak z 50, kdyz mam par metru za sebou autobus MHD a cyklista je jeste 20 m od prejezdu...
Jo, na prejezdech pro cyklisty obcas prednost dostanu, mozna ridici nevi, ze ji nemam, jsouce jiz trochu vycviceni z prechodu pro chodce.
Jedine misto, kde nedostanu prednost prakticky nikdy, je prechod od Letna dole u uradu vlady. Tam musim s kolem vlezt na prechod jako chodec, a az pak nekdo zastavi. Kdyz jen stojim na miste na obrubniku, vsichni na me kaslou. Nedokazu si vysvetlit, proc tomu tak je, kdyz jindenaprechodech v Praze auta zastavuji celkem bezne.
Já to měl donedávna podobně, ale poslední dny jsou nějaké nešťastné. Už mě oprasili dva řidiči, zrovna dneska dodávka při sjezdu v Bělocerkevské, jedu v pravém ve vyhrazeném pruhu, on v levém a najednou začne přejíždět přímo do mě. No nic, zabrzdil jsem v pohodě, ale co se to sakra děje, nějaké skvrny na Slunci?
Uvidim zitra, znad to do te doby prejde. :-) Ja dnes v aute zase nastvala nejakou babcu. Vezla jsem vyjimecne syna do skoly autem, protoze bral velkou krabici s oblovkami, aby je ukazal ve skole. A pred skolou je rano autama desny frmol, protoze pul silnice zabiraji parkujici auta a jezdi se jen v pulce, kam se vejde nasirku jen jedno auto. Tak jsem pri odjezdu najela na prechod, kde jsem musela zastavit, anzto proti mne z parkovani vyjelo jine auto, a kdyz to auto zacouvalo a ja chtela ujet z prechodu, vlezla mi tesne pred auto vyhruzne se tvarici pani s vnukem, takze jsem zase urychlene prehodila nohu z plynu na brzdu a snazila se tvarit desne omluvne, ale asi to nezabralo.
Co je to oblovka? :-o
Hlemýžď: https://www.facebook.com/media/set/?set=a...
http://www.novinky.cz/krimi/267627-cyklistka...
Cyklistka srazila nezletilou dívku a ujela
Stalo se 2. května (pokud už se to zde někde probíralo, tak se omlouvám) u nás na křižovatce Hradecká - Vinohradská.
No šikovná cyklistka, půlku přechodu zvládla drncat přes koleje jednoruč a dokonce kole zbaběle nevedla....
Tak já si myslím, ve světle některých příspěvků v místních diskusích , že ta cyklistka sice mohla srazit nějaké nezletilé děvče, ale my nevíme co to děvče bylo zač, proč se vlastně nechalo srazit a dopravit do nemocnice a kdo ho za to platil.
Také si myslím, že ta cyklistka dobře zvážila své rozhodnutí neposkytnout pomoc, protože to v případech, kdy to téměř není potřeba, vlastně není potřeba vůbec.
Proč pak zastavovat, když víme, že občas se nikomu vůbec nic nestane a náraz cyklisty do chodce je ve své podstatě neškodný?
Takže já se ptám, kdo pustil nahrávku ubohé cyklistky na veřejnost ?
Kdo chce tím škodit cyklistice ?
Komu to slouží ???
:)
Myslím, že tohle je zbytečné. Někteří z nás sice připouštějí za určitých okolností jízdu po chodníku, ale nevěřím, že je tu někdo, kdo by obhajoval neposkytnutí pomoci...
jen jsem si dovolil naznačit obavu, že obhájci se najdou :(
Ps na chodníku jezdím občas taky, taky tam občas kolo vedu, tak nějak přiměřeně :)
Že jsou tu lidé, kteří obhajují právo dát někomu brutální ránu pěstí do obličeje, a poté si v klidu odejít, toho jsem si všiml a můžu to doložit.
Ale že by tu někdo obhajoval právo srazit dítě a neposkytnout mu pomoc, o tom nic nevím.
Mohl bys uvést, koho KONKRÉTNĚ z takového způsobu uvažování podezíráš?
A nebo, nemohl by sis příště tyhle stupidní kecy odpustit?
Hm, tak na mě reaguje osoba z mého black listu, soudím tak podle toho, že ji nevidím.
A to je asi dobře :)
Tak si klidně reaguj, piš, ptej se nebo nadávej, je mi to šumák.
Ty víš proč jsi tam kde jsi....
Neprijde Ti, ze se chovas jak male urazene decko? :-)
Ne jen upozorňuji, že odpověď nebude.
Historicky jsme si tam na nakole dal asi pět lidí, některé ovšem víckrát :)
Slušně onu osobu upozorňuji, že se reakce nedočká.
Ps : když si někoho dáš na black list a klikneš na něj v blacklistu tak ti server nakole řekne :
osoba není online a to je dobře :)
Ty jsi stejně trochu morbidní - dáš si někoho na blacklist, ale stále po něm pošilháváš a čekáš na jeho reakce. Rovněž tak bylo i v případě, kdy tyto stránky opustil Medvěd a nedávno jsi odkazoval na nějaké jeho úvahy, které zde někdo (z Tvého blacklistu) interpretuje (z čehož vyplývá, že tyto texty musíš znát).
já po nikom nešilhám, jen říkám, že mi diskuse hlásí nový příspěvek, který nevidím a vidím dle stromu, že je to na mě a že je to tudíš blacklist, jiné vysvětlení není.
A tu medvědovinu jsem dostal zprávičkou...
Takže mě laskavě pane soudce vynech z tématu šilhání..
Myslíš to tak, že to nebyl Medvěd ale Jurimír.....???
Myslím to tak, že to nebyl újezďák, ale Jurimír...
Vím, jak jsi to myslela, byl to z mé strany chabý pokus o vtip.
To, že se Jurimír o Medvědovi zmiňoval, vím. Ovšem v tomto případě jsem měl na mysli újezďáka, který nedávno "tomu, kterého má na blacklistu" sděloval, že používá na diskutovanou problematiku totožné argumenty jako "ten, který byl vybanován" na svém webu.
Překvapila mě ta znalost něčích stránek (újezďák to vysvětluje tím, že "dostal zprávičku").
myslím, že jednou nebo dvakrát jsem o tom dostal přímé informace,minimálně jednou zprávičkou a jednou přímo v diskusi napsal jiný diskutující že jsem na seznamu lidí, které ten o kterém mluvíš, soustavně kritizuje na svém webu ve smyslu, že sem byli nasazeni a jsou za to placeni .-. něco v tom smyslu.
Jinak totožné argumenty jsem nemyslel ve smyslu současné weby tamtoho a nakole, ale starou diskusi s ním na nakole o tom jak cyklisté jsou za všech okolností úplně jiní účastnici provozu než všichni ostatní ve smyslu odpovědnosti za vlastní skutky a chyby... prostě všichni ostatní jsou nuceni je předvídat a tolerovat atd....
Kdo se tím chce hrabat ať si to najde bude to cca konec roku 2009...
Dál se o tom nehodlám bavit a omlouvám se jestli jsem předtím vyjel.....
"Ma pravdu predsedo" to upozorneni do diskuse jsem posilal Ujezdakovi ja. Chtel jsem se podelit o tu absurdni spikleneckou teorii, na kterou jsem u nej (osoby jejiz jmeno se nesmi vyslovit ani napsat) narazil. Takze tak.
Tak jsem se dozvěděl, že služba, na kterou si město nárokuje monopol je vlastně jenom byznys:
http://aktualne.centrum.cz/domaci/regiony/praha...
Mno, mě to nevytočilo. Pán prostě pojmenovává stav věcí pravými jmény. Je na městě, aby se taky chovalo odpovídajícím způsobem: tj. aby z úst primátora znělo: zdražení nepřichází v úvahu, prošustrovali jste už dost. Ušetřete, nebo táhněte.
Doprava je lidská potřeba a provoz hromadné dopravy je služba nějakého subjektu (my znalí kluci mu říkáme odborně "dopravce"). Na zajištění služby jsou potřeba výrobní faktory (práce, půda, kapitál), které musí dopravce někde nakoupit.
A tu službu musí někdo zaplatit. Normálně, když něco chceš, tak si to uděláš sám (dojedeš na kole, autem), nebo zaplatíš (příspěvek kamarádovi na benzín, taxík, soukromou limuzínu, jízdenku).
V současosti u nás je to trošku modifikované: z menší části ji v ceně jízdenky platí cestující, tedy ten, kdo žádá uspokojení potřeby. Z větší části ji platí dotace a veřejné zakázky, tedy daňoví poplatníci, v drtivé většině lidé, kteří s potřebou jednotlivce nemají nic společného. Každý podle svých možností, každému podle jeho potřeb.
Nicméně pořád je to obchod (emerickou obchodní engličtinou "byznys"), byť nesmírně zdeformovaný. Dotace a veřejné zakázky totiž dostává od starostů a hatemanů zcela neprůhledně jeden dopravce, který má monopol. Takový monopolní dopravce pak není nijak motivován k lepšímu uspokojení potřeby cestujících nebo třeba levnějšímu zajištění služby. Přitom by úplně stačilo připustit alespoň na zkoušku do byť jen jediné férově vypsané soutěže byť jen jediného konkurenčního dopravce. Například v kraji Student Agency. Třeba bychom jen ověřili, že jediný monopolní dopravce zajišťuje služby nejlevněji a nejkvalitněji, jak je to jen možné, a tudíž náš starosta a hateman spravuje naše společné věci opravdu dobře.
Co je na tom nejasného?
Souhlasím s tím, že už mě víckrát napadlo, jak by fungovalo, kdyby město uzavřelo smlouvu na MHD třeba se třemi dopravci. Podle dosvadních zkušeností s vpuštěním konkurence do vlakové dopravy by to mohlo být VELMI zajímavé...
Dokážu si představit, vypsat výběrové řízení na jednotlivé linky.
Zadání bude jízdní řád, úroveň služeb a sankce za nedodržení (tedy de facto standardní SLA), jediným kritériem bude požadovaná cena od města za zajištění na rok (nižší = samozřejmě lepší).
Tedy bude garantována určitá úroveň služby, a bude zajištěno, že bude za nejnižší možnou cenu.
Privatizovat všechny silnice v Praze, nejlépe deseti subjektům který se nebudou schopný dohodnout na používání jednotné mýtné technologie, takže každej kdo bude chtít městem projet bude muset mít na okně pět až sedm různech krabiček. Silnice nejsou zadarmo, kdž chceš nějakou službu měl bys za ní platit.