Žádnýho ležáčka ještě ve stáji nemám a už mám spoustu řečí. No, musím přiznat, že jsem těmi stroji opravdu až lehce posedlej a říkám si, že jaro to jistí. / Snad finance nepohltí rodinnej rozpočet./
Na zoxbikes.com jsem viděl lehárko s poháněným předním kolem. Musím říct, že to pro mě byl lehkej šok/ přece jenom jsem bez mála půlstoletí strávil na klasice/. Ale to svým způsobem geniálně jednoduché provedení mě natolik zaujalo, že mi to nedá, abych se nezeptal v zasvěceném foru - jak si myslíte, že tobude chodit? Recenze , co jsem tam našel říkaj, že to jede wunderbar. Problém je akorát zatáčení do malého poloměru a jízda do kopce na sypkém či vlhkém podkladě, kdy může dojít k protočení kola.
Tak se někdo na ten můj příspěveček koukněte!
Pevná přední vidlice, řazení iba v náboji, no a chodit, chodit to bude na pevném a rovném podkladě asi dobře.
Nápad je to zajímavý, ale v amatérských podmínkách by se stavba asi dost prodražila - svařování, ohýbání, přední vidlice ...Ono ale cca 2000 eur je také dost. Jsi mlád, lze tedy předpokládat, že v důchodu budeš moci takového oře sedlat (budeš-li poctivě šetřit).
Něco podobného měl letos na srazu Nink - hliníkový rám, vzadu 28" kolo ve předu 20" a náhon na předek.
Ještě neměl dodělané vedení řetězu taže byl problém více zatočit.
Já jsem měl celkem problém na tom udržet rovnováhu řízení bylo strašně citlivé.... No asi na normální ježdění bych to nechtěl. Jestli chceš tak ti můžu poslat fotku toho kola...
Tak tu fotku bych taky hrozně rád, díval jsem se a žádnou jsem nenašel.
To vedení řetězu je podle mě hotové, žádná předělávka už tam nebude. Popsal jsem to na tom Challenge NME níž v téhle diskuzi.
Řízení je u těch ultralow vždycky takové, dělá to nízké težiště => malý moment pro vychýlení do strany => malé časové konstanty systému z regulačního hlediska. Mě to v podstatě problémy nědělalo, akorát když jsem chvíli nedával pozor, udělal jsem nezamýšlenou kličku, do náklonu to jde snadno. A rejd mi připadl dostatečný, na takový typ kola (nekompromisní rychlostní).
No mě Nink říkal, že dá ještě kladku na návratovou stranu řetězu....což by mělo vylepšit manévrovatelnost.
Sorry, nebyl jsem tu od včerejšího odpoledne.
Na Zoxu jsem se svezl. Nepamatuju si přesně název typu, ale jedno byl takový lowracer, se zadkem u země. U těch se opravdu to vedení řetězu pohonem přeního kola zjednoduší. Druhé kolo bylo cosi vyššího.
Jízdní vlastnosti to mělo slušný. nezaznamenal jsem žádný jaksetosakrařekne, no prostě če by ti řetěz při šlapání vlastně tahal za řídítka na jednu stranu při každým šlápnutí. Toho je třeba se při návrhu vyvarovat správným umístěním kladky na tahové straně, a když se tím ZOX už dlouho živí, tak to taky umí.
Jedno negativum, a velké, tam bylo. Horší u toho nižšího kola, ale přítomné u obou. Hrozně mi zavazela ta velká kladka na tahové straně řetězu, neustále jsem do ní při šlapání narážel kolenem. Trochu to je určitě individuální, někdo víc a někdo míň, a pravděpodobně se lze naučit jezdit i bez modřiny na koleně, ale při prvním vyzkoušení do bylo dost otravný.
Jinak to byla kola německé kvality, tzn. vysoký standard co do provedení i jízdních vlastností.
Kolo s pohonem předku postavil teď Nink, tu šílenou hliníkovou žehličku, pokud jsi to viděl na nějaké fotce. Pokud ne, mrkni na http://www.challengebikes.com, na první straně mezi aktualitami kousek dole je kolo Challenge NME. Nemá kladku na netahové straně řetězu, takže při zatočení vpravo narazí pneu do řetězu a při zatočení vlevo se od určitého úhlu začne vykolejovat řetěz z napínací kladky přehazky. To vede k značnému omezení poloměru zatáčení, ale i na takovém kole projedeš všude kde se vytočí auto, takže ten problém s malými poloměry zatáčení u ZOXů se podle mě dost přeceňuje, aby se ti podařilo zasukovat řetěz, to bys musel umět zatočit o 90° jak cirkusák.
ahoj
k fwd - funguje to :-)
mam zkusenosti jen se svym strojem /jak ho nekdo trefne pojmenoval zehlicka/
omezeny rejd mam hlavne absenci te navratove kladky /tedy navratova cast retezu je ohybana a ne kroucena/ ale v podstate to neni zaz az tak velky problem /na 6m se tak tak otocim, ale s mou preklizkou to bylo podobne diky omezenemu rejdu riditek/, tento lezak je stejne staven na jizdu rovne :-)), ne no projel jsem s tim vse co se jelo v sobotu na srazu v nivnici /i super sekci po polnacce/, chce to jen vice premyslet, kolem brna jsem s tim byl parkrat, bez problemu /ono mi to zacne piskat kdyz zacne retez drhnout o predni gumu/...
zoxka jsou krasne jednoduchy, kdyz se clovek podiva vse je z jeklu a vubec to neni cr-mo, ale eqvivalent 11523 myslim /nekde jsem cetl ze nekomu se nelibil agricultural look, me se treba libi/
s kladkou na vraceci strane by to bylo lepsi ale na toto to nebudu davat, chci to zachovat jednoduchy,
obecne i s tou kladkou omezeni rejdu si myslim neni problem, neni to horal, netoci se s tim clovek na petniku, prokluz jsem mel parkrat i na suchu ale vzdy jen starty, do kopce po panelove ceste a na sterku, dalo se to ustat tak ze se clovek pak rozjel ani nemusel davat nohu/ruku na zem...
zalezi ale na zatizeni predniho kola cim vic tim lip, tedy na toto presne sedi swb-lowracer/semilowracer
ja byt na tvem miste tak bych do toho sel ale vyhody bych videl jen u nizsich stroju...
asi tak
n.
Agricultural look se se na ZOXech nelíbí Bryanu Ballovi a mě:-).
Ale ten lowracer co jsem na něm jezdil na Spezi v Německu byl z ohýbané kulaté a s leftinou vzadu vypadal dobře. Na Zox.
tak to jiriku ale nebyl zox ale toxy zr:
http://www.toxy.de/1_Produkte/ZR.html
to je taky hodne pekna masina...
A jeste k tomu nema leftynu ale praftynu :-)
Jo, hledal jsem po netu a už jsem to zjistil taky, máte pravdu oba, byl to ten Toxy. Ale T a Z vypadaj podobně, ne? No na jakýmsi vyšším zoxu jsem se tam svezl taky a ta kladka mě zavazela taky. Na ninkově žehličce míň asi ju dostal blíž ke středu kola.
No prijde mi tenhle nahon na predni kolo jako dobry reseni ale ma i svoje problemy - treba ze kvuli malymu kolu musi byt velky prevodniky a aby clovek docilil odstupnovani prevodu jako na normalnich prevodnicich,vyjdou pak takovy rozdily mezi talirema ze to asi presmyk a prehazka budou blbe zvladat.Na nejakej meziprevod neni misto tak by se to asi dalo resit tim SRAMem 3xneco,zajimavy ze jsem to u zadnyho tohohle stroje jeste nevidel.A me by taky urcite vadila ta kladka,mam kolena pri slapani dost blizko u sebe,vadi mi i brasna do ramu.
Někde, myslím na mars.recumbents.com nebo jak to bylo, jsem viděl FWD homebuild s midjackem. Měl tam místo tahové kladky malý převodník (pastorek) pro primární řetěz a z o něco většího vedl sekundární řetěz dolů na kazetu. Podobně to má Greg na své příšeře (www.adventuresofgreg.com/hpvlog). Vlastně kdyby menší byl 20z. a větší 26z., tak tím kompenzuju 20" kolo, jako by z něj bylo 26". Nebo ne?
Jo,to by fungovalo,akorat by to bylo jeste sirsi nez ted takze jen pro lidi co slapou s kolenama od sebe.
Tak tak, nebo to celé dostat dost blízko k hlavě vidlice nějakým asymetrickým rámem či co.
Mne to nedalo a spočítal jsem si, že by s 20'' kolem stačilo místo pomocného převodu použít dualdrive a 48z převodník vepředu.
Anebo klasickej silnicni dvojprevodnik 53-39.