Páčka řazení přesmykače Shimano ALivio (vlevo na řidítkách s brzdou)nejde přehodit na 1 (největší "přední" talíř). Všechny odborné servisy to umějí jen vyměnit za nové (i s prací za cca 1 tis.Kč), ale dcera už kolu odrostla a tak půjde do světa (to kolo) a stačilo by mi to opravit, ne do toho vrážet další prachy.
V Liberci se tím zabývá mechanik, co opravuje kola melouchem denně od 14 do 17 hodin. Jestli chceš, dám ti jeho číslo.
Je to trochu divný, že by se páčka přesmykače opotřebovala dřív než páčka přehazovačky, která se používá 100x víc. On to není špatný kšeft, prodat ti nové páčky a ty tvoje za poloviční cenu prodat v komisi.
Zkusil bych utáhnout lanko, povolit horní dorazový šroubek a překontroloval bych zda je přesmykač rovnoběžný s talířem (já ho vytáčím o 1-2 mm přes talíř kvůli náběhu řetězu na velký talíř), a když by to nepomohlo, a nechtěl bych měnit páčky, prodal bych to se závadou a kupujícímu bych to řekl. Je to serioznější než to nechat ošolíchat.
Díky za tip, dodávám, že když povolím "centrální" šroub na sestavě na řidítkách, tak tam ta 1 jde, ale je to celé uvolněné a nedá se s tím jezdit
No tenhle šroub na řídítkách by se měl spíš utáhnout a povolit dorazový šroubek na přesmykači, když to nejde na největší talíř. Ten ho asi nepustí na horní talíř.
Jestli tohle nezabere, tak bych kontroloval přesmykač (vůle). Ono nastavit přesmykač je asi nejsložitější operace při údržbě kola.
Kolik na tom je najeto?
dík za pomoc, zkusím porychtovat lanko, v nejhorším případě to skončí v servisu. Najeto má kolem 1 tis. km, to už myslím lanka mají nárok...
No to lanka mají nárok, po 1 000 km, ale tak na dotažení. V podstatě na jaře seřídím a celý rok na to nešahnu.
Je fakt, že jsem před měsícem, asi po roce a půl, musel měnit bowden u přehazky, ale dával jsem tam při montáži starší, již použitej.
Na páčky mám najeto asi 12 000 a stále fungujou. Proto nevěřím, že by to bylo páčkama, jak Ti tvrdí v servisu.
I když . . . . ? Jestli jsi z okolí Plzně, můžu se ti na to mrknout. Seřízení a nastavení přesmykače je asi nenáročnější část při seřizování kola. Alespoň pro mně.