Od 31.3. se obnovuje o víkendech osobní doprava na trati 121 Hostivice-Podlešín. Jedná se o dva páry vlaků (jeden dopoledne, druhý odpoledne). Vlaky jsou s rozšířenou přepravou jízdních kol a na všechny platí PIDka.
Blíže na http://www.ropid.cz/cz/projekt/2007-03.htm
Jojo, už sem tady na to někde upozorňoval, ale nenapadlo mě, že to je na ropid.cz a to tam běžně čtu..
Jinak tenhle vlak jezdí přes Středokluky, doporučuju si tímhle zkrátit cestu přes Prahu, tady tímhle směrem se dá jet jen z Zličína nebo Dejvic (oboje 20 km ze Středokluk) anebo po trati Praha - Kladno, kde ale těch vlaků moc nejezdí a je to zase jinej směr :-(
Už plánuju jak tohle zohledním v mojem Slánském výletě!!!
http://jizdnirady.atlas.cz/Route.asp?cl=C&...
sem frajer, jezdim dost podobnou trasou jako ten vlak, takže na masaryčku to mám 366km, jezdim to tak hodinu deset, hustýýýýý.....
Ještě abych Vás neděsil, tak tady je správný kilometrovník
http://jizdnirady.atlas.cz/Route.asp?cl=C&...
TGV po česku! Kam se hrabou frantíci.
No, ja nevidim jediny duvod v tom, aby CD pokud to umoznuje prepravni kapacita prevazela jedno kolo pro kazdou osobu bezplatne a NA VSECH spojich.
Dal by jiste nebyl v dnesni dobe udelat sluzbu, kdy by byla preprava se zakoupenou nevratnou jizdenkou na urcity spoj min 24hod predem garantovana a to pouze za cenu jizdenky. CD by meli timpadem avizo, ze pojede jiste x lidi a muzou pridat vagon.
Minuly rok jsme jeli s partou vlakem na hory (asi 10lidi). Horko tezko jsem kontaktoval prepravce (nejaka lokalni soukroma draha) s tim, ze nas hodla urcitym spojem na mistni lokalce jet 10osob s lyzema a baglama (bal jsem se, ze se nevejdem). Bylo me sice slusne odpovezeno, ze se nemam ceho obavat, ze se vejdem. Ale si jsem byl prvni v republice. A popravde jsem se te mistni lokalky bal, az nam reknou, ze mame smolika.
To je dost zajímavý. Myslel sem si, že tuhle trať už nikdy celou nedaj dohromady. Nějak se jim rozpadala, byla vždycky otevřená jen půlka a na druhé půlce se provozovala náhradní autobusová doprava. Bylo jen jasný, že alespoň z jedné strany musí vždy fungovat, protože je do ní zaústěná vlečka na letiště Ruzyně, zásobujou to tudy leteckým benzínem. Ve škole a od kámošů sem slyšel cosi o rozpadajících se mostech, někdejším pokusu s dvoudílnými pražci, nepropojenými spojovací tyčí (což má při provozu za následek samozřejmě totální rozsypání rozchodu)... Doufám, že si tu trať teda nepletu s nějakou jinou. Ale pro výlety s kolem ji určitě nepoužiju, odrazuje mě hlavně malá kapacita takovýchhle lokálek, motoráček 810 se koly zaplní velmi rychle. K přepravě kola užívám pouze hlavní tratě, po nichž jezdí dostatečně kapacitní soupravy. Zbytek cesty se prostě došlape, přece se nebudu rvát do přecpanýho motoráku.
Doufejme, že tu budou jezdit nějaký větší vlaky, dokonce sem kdesi slyšel, že by tam mohli jezdit rychlíky z Mostu...
Jinak by to mohlo pomoci Slánsku, který je šíleně nedostupný a turisticky neobjevený, podívám se alespoň do Loun.
Z centra Prahy k nám je to 20km, To běžnému cyklistovi dost pomůže. A ta trať je úžasná, hlavně ze Středokluk do Podlešína. Uvidíme, co z toho bude. Brzo se zastavim na našem nádraží a zkusim vyzvídat.... Chtěl bych tam nechat nějaký letáky a nástěnku...
Pár faktů: tato trať byla pro špatný stav opuštěna v roce 1993. Obnovila se z důvodů strategických: aby zásobování letiště pohonnými hmotami (denně cisternový vlak) nebylo závislé na jediném směru. Zajímavostí je i to, že trať je v podstatě novostavbou z poloviny 60. let 20. století, kdy byla do této trasy přeložena kvůli rozšiřování letiště.
Nejsem z Prahy, takže po ní asi nikdy nepojedu, ale myslím si, že vlak z centra Prahy s mnoha zastávkami ve městě do tohoto atraktivního směru je dobrý nápad. Bude tam jezdit motorový vůz 810 s jedním nebo dvěma vozy na kola. Kapacita by měla být dostatečná.
Prosím, nekritizujme ještě než to vůbec začne jezdit. I tyto hlasy mohou na ČD dopadnout na "úrodnou půdu".
No přeložená je ta část mezi Jenčí a Středoklukama, což máš pravdu, že to je celej opravenej úsek, ale nadruhou stranu všmlm sem si, že je uklizený a vyčištěný celý úsek i na druhou stranu (opravoval se viadukt v Zákolanech) a taky i ostatní tratě kolem Zákolan a Kralup jsou až podezřele čisté....
Äž opraví i trať ze Smíchova do Jenče, tak by to byla super linka, sice dlouho, ale krásně by to cyklistiy i turisty vyvezlo z centra do Všech zajímavých míst severozápadního okraj Prahy....
Jo a těch zastávek v Praze moc není, Bubny jsou hnusný a blbě dostupný, Dejvice sou klasika, na Veleslavíně bude možná metro, ale stejně je stranou a další je až Ruzyně a ta je dost mimo, úplně na konci Prahy a dostupnost busy není úplně super....
BTW plánuje se tam více zastávek (Liboc) a možná tam bude jednou tak efektivní provoz, že část lidí, co plní ty busy, bude jezdit vlakem, který je fakt rychlejší....