Nový silniční zákon nezměnil jen život motoristů, ale i cyklistů. Pražského propagátora jízdy na kole Michala Křivohlávka jeho výsledky příjemně překvapily, situaci cyklistů v českých městech přesto dál považuje za velmi špatnou. Problémem jsou podle něj i vztahy mezi cyklisty a řidiči. Více v <a href="http://zpravy.idnes.cz/odpovedi.asp?t=kriva" target="_blank">rozhovoru pro iDnes.cz</a>.
No jo, zajímavý výslech. Jen mě napadlo vysvětlit k tomu ježdění po silnici místo po souběžné cyklostezce, co si tam na něj nějaká paní stěžovala. Pražský cyklista není nutně magor, který jezdí po městě pro nic za nic a překáží. Je to také občas běžný Pražan, který stejně jako lidé v autech spěchá ráno do práce a potřebuje se tam dostat co nejrychleji. Na cyklostezce vytvořené z chodníku jej čekají nerovnosti, zúžení, obrubníky, na něž musí vyskakovat, na křižovatkách přichází o právo přednosti v jízdě a ještě musí sdílet dopravní cestu s chodci. Naproti tomu na silnici žádné překážky nejsou, lze udržovat stálou vysokou rychlost. Zrovna za tou Podbabou jsem chodník použil, když jsem tam jel, ale to bylo v sobotu, když jsem jel na výlet a nikam nespěchal. Pokud tudy někdo jezdí do práce, dokážu pochopit, že se na stezku vykašle a sviští radši po silnici. Samozřejmě jsem si vědom, že nevyužití označené stezky je přestupkem.