Pořídila jsem si na léto do Brna kolo v naději, že se tak svobodněji dostanu z jednoho konce na druhý. jenže vzhledem k tomu, že na běžných mapách nejsou značeny jednosměrky a natož cykloztezky, tak se mnohdy pěkně zamotám. Prosím, prosím, můžete mi někdo doporučit nějakou dobrou cyklomapu Brna? Dík. Lenka
V Brně není co cyklomapovat, cyklostezky tu v podstatě nejsou. Pokud chceš mapu, podle které naplánuješ dobře trasu, zkus projít mapy Brna v nějakém knihkupectví a myslím, že najdeš takovou, která má vyznačené jednosměrky. Pokud pak cestou náhodou narazíš na sto metrů stezky, použij ji a můžeš si ji zapamatovat pro příště. Je jich tak málo že nemá smysl je vyhledávat a upravovat podle nich trasu. Často jsou důkladně nesjízdný.
Obé je blábol, mapy s jednosměrkami existují a cyklostezky ve městě jsou včetně označení horizontálního a vertikálního. Stačí se jen dívat a nebýt tolik skeptický!
Asi jsi slepý, to je přesně to co jsem napsal. Koupit mapu s jednosměrkami (víc map je vyznačeny nemá než má, ale není těžké takovou sehnat) a cyklostezky použít kyž na nějakou narazíš. Já už půl roku nemám ani šalinkartu, do dvou kilometrů používám koloběžku nebo nohy, všude jinde kolo. Takže když píšu, že cyklostezek je tu tak málo a tak krátkých, že nemá smysl upravovat svoji trasu tak, aby vedla po nich, tak to vychází z jistých zkušeností. Brněnské cyklostezky ti totiž ve většině případů nijak nezpříjemní cestu ani tam, kde jsou, a některé ji dokáží dokonce znepříjemnit. Důvod k jejich stavbě nejen nebyl naplně, účinek je opačný. Jel jsi někdy po Chodské?
Po Chodské (cyklostezce) jsem nejel ani jednou, i když jsem tuto ulici na kole využíval poměrně často. Vím, že jsem tím porušoval dopravní předpisy, ale tahle pseudocyklostezka, která nemá souvislý úsek (bez obrubníku a křižovatky se silnicí včetně přechodu pro chodce- takže tam se musí z kola slézt... :) ) delší než 100 metrů je spíš na odrazení, než na přilákání cyklistů.
Na Botanické jsem konzultovala povinnost jízdy po stezce s policajty a ti mi řekli, že vlastně v Brně není žádná "čistá" cyklostezka - všechny jsou společené s chodci. Takže mi mohou pouze doporučit ji použít a to je vše.
To, co považují na Chodské za stezku, je ubohý paskvil.
Jednak musím každých deset metrů zastavit a dát přednost autům (spíš bych měla asi sesednout) a pak ta dlažba! Ve městech, kde je zavedená cyklodoprava, mívají vedle zebry pruhy pro cyklisty. Proč to nejde i tady? - viz Královopolská.
Musím souhlasit s Jirkou, v Brně skutečně není prakticky co "cyklomapovat". Bohužel. Existují pouze dvě funkční cyklostezky, obě vedou podél řek.
Bohužel délka a brněnských cyklostezek je bídná.Tam kde by byly nejvíce potřeba po nich není ani památky.Naštěstí okolí Brna je krásné a pro cyklisty jako stvořené.
Jako cyklomapu používám plán Brna 1:20000 od Shocartu, rok vydání 2006. Jsou tam vyznačeny jednosměrky a je tam i těch pár brněnských cyklostezek. Obecně ale jednosměrky moc neuznávám, pokud jsou dost široké, používám je obousměrně. Viděl jsem, že v některých městech (třeba v Českých Budějovicích) už označili spoustu jednosměrek tabulí \\\"MIMO CYKLISTY\\\". Myslím, že my Brňáci bychom měli v tomto směru také tlačit na policajty, aby se to zlegalizovalo všude, kde je to možné.
Jinak si myslím, že by nebylo špatné dát dohromady v Brně podobnou cyklomapu, jakou má Praha, kde by byly zakresleny všechny vyzkoušené průjezdy málo frekventovanými místy, tak aby se člověk mohl bez ohrožení života a větších problémů dostat tam , kam potřebuje. Chtělo by to nějakýho šikovnýho cyklistu - kartografa.
nuže, sežente někdo naskenovanou nebo stáhnutou mapu brna a mužeme začít..
Díval jsem se, že Pražáci si stáhli mapu z www.supermapy.cz. (Našel jsem to v diskusi k článku Neoficiální cyklomapa Prahy). Nejsem ani kartograf, ani šikovný odborník na počítače, takže bych stejně nevěděl, jak pokračovat dál. Pokud by se toho někdo ujal, tak samozřejmě rád přispěju svými několika tipy.
taky nevím jak to stáhnout...
Nejlíp tak, že se zeptáte toho člověka, co dělal tu Pražskou. On má i s vydavatelem domluveno, že na tom podkladu smí pracovat legálně. Takže přes něho by to mělo jít jednoduše. Plus vám poradí, co by udělal líp, kdyby měl začít znovu, jaký používá nástroj a tak. Vymýšlet to znovu je nesmysl.
1. Ty jednosměrky by se hodily, protože bloudit třeba po Králově Poli je dobrodružství.
2. Zkuste si každý spočítat, kolikrát byste měli po cestě do práce sesednout z kola tak, abyste dodrželi dopravní předpisy a současně použili cyklostezky.
Na území města Brna mohu doporučit:
<a href="http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cyklomapa...://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cyklomapa_Brna</a>
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cyklomapa_Brna
jojo, kdyby tak vubec nějaká mapa byla potřeba, jak už tu všichni psali, není prakticky co mapovat, vůle lidí, kteří by mohli změnit situaci v Brně a jejich městských částí prostě není. Já v Brně nebydlím, ale jezdím tam celkem často v sezóně. Když jsme poprvé jel do Brna po cyklostezce, tak mě překvapilo, že na jednom úseku vjíždím do jednosměrky, kde je oficiálně zákaz vjezdu a žádná dodatková tabulka pro cyklisty tam není, je to zrada, protože mě to poprvé dost zmátlo. Další věc co mě dost zarazila je to, že cyklostezka podél řeky Svratky směrem do Brna v jednom místě křižuje dosti frekventovanou 4 pruhovou silnici. Přejet tento úsek bez rizika je značný problém, fakt nechápu co tímto krokem kdo sledoval, a co je zcela zarážející, tak je to, že tam ani není vyznačen přejezd pro cyklisty, absolutní ignorace! Při mé první cestě do Brna (cca 2roky zpět) jsem na cyklostezce, když jsem bloudil, potkal městské policajty. Zeptal jsem se jich kudy vede cyklostezka na Obřany, vůbec neměli zdání (já byl zrovna v úseku už skoro v centru Brna). Nakonec si vzpomněli, že by měla být odbočka v Komárově a nezapomněli mě důrazně upozornit na to, že přes přechod pro chodce mám jít pěšky a nejet na kole... to je fakt ubohost.. .Takže v Brně je snadnější jezdit po silnici, je to rychlejší i když se smogem.
Myslím že všechno potřebné a aktuální lze najít na portálu www.brnonakole.cz