V Českých Budějovicích je ode dneška uzavřena lávka pro pěší a cyklisty přes frekventovaný úsek silnice E-55 na levém břehu Vltavy u Kauflandu. Po celkové rekonstrukci zde do konce listopadu vznikne nová, širší lávka. Tato stavba za 24 milionů korun dokončí propojení historického centra města s rekreační městskou zónou Stromovka, řekla náměstkyně českobudějovického primátora Ivana Popelová (ODS).
Město každý rok vkládá do rozvoje cyklistické dopravy deset milionů korun. Letos a v příštím roce přibude asi deset kilometrů nových cyklotras za 18 milionů. Na financování rekonstrukce nové lávky se částkou zhruba 13,3 milionu korun podílí Státní fond dopravní infrastruktury, zbytek kryje městský rozpočet. Rekonstrukce lávky, která předpokládá sejmutí celého tělesa a jeho novou instalaci, vyvolá i některá dopravní omezení. Náhradní trasa nasměruje pěší a cyklisty od Dlouhé lávky přes Vltavu po levém břehu řeky směrem k Dlouhému mostu na světelnou křižovatku u Výstaviště. Druhá trasa vede od Dlouhé lávky proti proudu Vltavy kolem Sportovní haly a dále pod silničním mostem u Vodárenské věže na vyznačený přechod u podniku Povodí Vltavy. Délka uzavřeného úseku od Dlouhé lávky k obchodnímu centru je asi 400 metrů, náhradní trasa měří zhruba 1200 metrů. Katastrem Českých Budějovic prochází devět cyklistických tras, které vedou ze severu na jih podél řeky Vltavy, dále po pravém břehu Vltavy směrem na Borek až do Třeboně, po pravém břehu Malše směrem na Vidov, a další míří na Dobrou Vodu, Rudolfov, Litvínovice a Lipí, Dubné, na Vrbenské rybníky a na Staré Hodějovice a Ledenice. Celková délka stezek je asi šest kilometrů, cyklistické trasy jsou dlouhé přibližně 20 kilometrů.
Zdroj: ČTK, 16.8.2004
to je najednou zásluh! v tomhle místě ale již lávka stojí. jsou jiná podstatně nebezpečnější místa v budějovicích která by si zasloužila investice do zprůchodnění pro cyklisty (namátkou: vijadukt, pražská). na druhou stranu je třeba přiznat, že cyklostezky kolem obou budějckých řek se celkem úspěšně rozvíjejí. jejich napojení na ostatní části města je však téměř nulové - dokonce nově opravované ulice jsou přestavěny tak, že umožńují více parkování, ale celkově jsou zúženy - pochybuju, že se tam páni řidiči budou courat za cyklistou, když ho můžou vytlačit mezi parkující auta.
je to pá let spátky, kdy se primátor s hejtmanem projížděli po městě na kole a pak "informovali" veřejnost, jak to je špatný a že hned něco udělají - vymyslei jednoduchou věc: obrátit mřížky kanálů příčně po směru jízdy - jednoduché, levné, účinné - do dneška jsou furt podélně...
Na <a href="http://www.c-budejovice.cz/asputil/stranka.asp... target="_blank">www.c-budejovice.cz/asputil/stranka.asp?ID=3795</a> jsou fotky ze stavby teto lavky. Uz se docela rysuje, jen nechapu nekolik veci (budu rad za vysvetleni, jestli nekdo alespon tusite):
Proc se ta cyklostezka tak krouti? Mozna to jen tak vypada na tech fotkach, ale ty zatacky mi prijdou zbytecne a docela ostre, takze v zime to bude klouzat. Kdyby to udelali rovneji, tak usetri (mene prace i asfaltu) a bude to rychlejsi a bezpecnejsi.
Proc se na nekterych zvlaste nebezpecnych mistech (odbocka vlevo ve smeru do centra jeste na te lavce) objevuji dlazebni kostky, ktere klouzou jeste vice nez bezny asfalt?
Čte to tady vůbec někdo? Z budějčáků na tyto stránky asi chodí jen minimum...?
Za tu dobu, co lávka stojí, jsme si už zvykli i na ta esíčka na nájezdech i na dlažební kostky na odbočce. V tom bych problém neviděl, zvlášť, když asi účel esíčka směrem ke Kaufu je zmírnit rychlost před odbčkou na parkoviště. ZA chvíli se nám asi vylíhne i nová lávka mezi vojenskou nemocnicí a kasárnami. Hmmm, nevím nevím, jestli to do těch kasáren bude to pravé. No, snad se to nějak rozumně napojí na přejezd přes E55.
Jako nejhorší pro ĺidi na kolech ale vidím třeba to, že se za velké peníze opraví třeba taková tepna jako je Pekárenská a s pruhy pro cyklisty se prostě nepočítá.
Tuhle jsem někde četl, že ve městě je tolik aut, kolik se do něj vejde. Něco na tom asi je. TAk si říkám, co by se asi stalo, kdyby se většina ulic zjednosměrkovala pro auta. Rázem by zbyl 1 pruh pro obousměrnou cyklodopravu a třeba sanitky a možná, že na plynulost autoprovozu by to ani nemělo velký negativní vliv. Pěkně dokolečka by jezdili jedním směrem ...plynuleji, než při křížení.